//

iPhone 3G icm Pioneer CD-i200 kabel

iPhone 3G icm Pioneer CD-i200 kabel discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Vraag: Heeft iemand een werkende oplossing om de 3G icm met een Pioneer radio met CD-i200 kabel op te laden en te gebruiken? Ik kan ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 16-06-09, 13:59
Manfred Manfred is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 8
Unhappy iPhone 3G icm Pioneer CD-i200 kabel

Vraag: Heeft iemand een werkende oplossing om de 3G icm met een Pioneer radio met CD-i200 kabel op te laden en te gebruiken? Ik kan de iPod functie via de radio wel gebruiken (wel even flight mode melding negeren) maar de iPhone laad niet op.

Heb een schosche adapter geprobeerd maar dat resulteerd in zeer onvoorspelbaar gedrag (oa ERROR-A0) en opladen werkt niet.

Heb me het apezuur gezocht in alle forums, een hoop discussie, maar niemand die 100% kan zeggen dat een een bepaalde oplossing werkt.

Iemand?

UPDATE:
Gebruik nu de volgende kabel: CableJive: Charge Converter for iPhone and iPod die van $27,95

Deze combinatie werkt met de volgende nadelen:
1. Je dient eerst voordat je het contact van de auto aanzet de iPhone aan te sluiten, anders krijg je foutmelding error 11 of error a0, en de iPhone laad dan niet op.
2. Wanneer je bleutooth carkit van de pioneer radio gebruikt schakeld de iPhone over naar de Pioneer BT Unit audio output en blijft niet op de dock connector staan. Dit is denk ik een bug in de iPhone firmware. Je moet dan met behulp van het iPod programma weer handmatig terug schakelen naar de dock connector output. Vindt het overigens raar dat je de ingebouwde speakers van de iPhone of de oortelefoon output niet kan selecteren. Dat zou handig zijn als je navigatie software (Navigon) gebruikt en even niet naar de iPod wil luisteren maar intussen wel zou willen opladen.

Vragen via het forum en graag een notificatie via e-mail (manfred@meelberg.nl)

Laatst gewijzigd door Manfred; 15-07-09 om 17:08. Reden: Ervaring met CabliJive adapter
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-06-09, 14:57
jap74's schermafbeelding
jap74 jap74 is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 800
Standaard Pioneer DEH-4900ib

Vreemd inderdaad dat hier onderhand nog geen oplossing voor is.....Ipod werkte perfect in de auto. Muziek afspelen en de Ipod werd opgeladen. Met de Iphone krijg je die irritante melding en de batterij wordt niet opgeladen.

Had gehoopt dat het met OS3.0 opgelost zou zijn, maar helaas. Je zou verwachten dat dit bij het gros van de Iphonegebruikers met auto een probleem is. Met 16GB ga je niet meer met CD's in je auto in de weer.

Wat het nog vervelender maakt is dat er straks volop navigatiesoftware is. Dan kun je dus niet gelijk navigeren en muziek luisteren. De navigatie trekt namelijk je batterij leeg. In deze tijden moet hier toch een makkelijke oplossing voor zijn? Ik ben best bereid om een adapter of nieuwe kabel te kopen. Maar een nieuwe autoradio gaat me toch te ver. Moet ik dus mijn oude Ipod nano 2GB in de auto laten liggen om muziek te luisteren. Dat maakt de ipod functie op de Iphone redelijk overbodig.

Als iemand een oplossing heeft........
  #3  
Oud 03-07-09, 00:25
Rene1979 Rene1979 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 139
Standaard

Ik gebruik ook deze kabel en het werkt niet... Iemand al een oplossing?
  #4  
Oud 03-07-09, 00:41
o3vegeta o3vegeta is offline
• iOS 5.0.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Limburg
Berichten: 87
Standaard

ikzelf heb de ida-x100 en in deze handleiding staat dat er met de cd-i200 kabel niet wordt opgeladen, enkel via usb en dat is een andere kabel (CD-IU50) ik heb deze kabel gekocht en nu laad de iPhone wel. En moet zeggen dat de usb verbinding sneller is dan de high speed ipod connection.
  #5  
Oud 03-07-09, 01:11
Rene1979 Rene1979 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 139
Standaard

En dan speelt hij ook muziek?
  #6  
Oud 03-07-09, 01:20
jap74's schermafbeelding
jap74 jap74 is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 800
Standaard

Ik heb inmiddels een mail gehad van pioneer. Die bevestigen dat het met de iphone niet werkt en ook nooit gaat gebeuren. Het heeft te maken met het voltage van de iphone. Die is anders dan van de ipod. Pioneer zegt dat ze aan de gang kunnen blijven om iedere keer een nieuwe kabel of adapter te ontwikkelen als apple met iets nieuws komt. Ik heb inmiddels mijn oude nano weer tevoorschijn getoverd. Ga echt geen nieuwe radio kopen. Zonde.....
  #7  
Oud 03-07-09, 15:51
Manfred Manfred is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jap74 Bekijk bericht
Ik heb inmiddels een mail gehad van pioneer. Die bevestigen dat het met de iphone niet werkt en ook nooit gaat gebeuren. Het heeft te maken met het voltage van de iphone. Die is anders dan van de ipod. Pioneer zegt dat ze aan de gang kunnen blijven om iedere keer een nieuwe kabel of adapter te ontwikkelen als apple met iets nieuws komt. Ik heb inmiddels mijn oude nano weer tevoorschijn getoverd. Ga echt geen nieuwe radio kopen. Zonde.....
Dat klopt, de cd-i200 kabel gebruikt de firewire aansluiting om te laden, de adapter van CableJive zet deze om naar iets wat werkt. Daarnaast heeft pioneer weer ongelijk over de firmware van de headunit die ik gebruik (DEH-P85BT) Die is namelijk niet geschikt voor de iPhone. Dat zou namelijk wel aangepast kunnen worden door pioneer, maar dat doen ze dus niet begrijp ik van jou.
  #8  
Oud 05-07-09, 03:02
o3vegeta o3vegeta is offline
• iOS 5.0.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Limburg
Berichten: 87
Standaard

ikzelf heb de ida-x100 headunit en de CD-IU50 kabel, hiermee laad de iPhone op,speelt muziek af en toont de albumart.
De headunit neemt ook volledig de controle over je ipod functies, zodat je alles kan bedienen via de headunit.
  #9  
Oud 08-07-09, 13:38
Rene1979 Rene1979 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 139
Standaard

Ik heb een pioneer 4900 ib. Op de laadfunctie na werkt het perfect. Nu schijnt er een tusenstukkie te zijn zodat hij wel gaat opladen iemand een id?
  #10  
Oud 08-07-09, 13:48
Manfred Manfred is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene1979 Bekijk bericht
Ik heb een pioneer 4900 ib. Op de laadfunctie na werkt het perfect. Nu schijnt er een tusenstukkie te zijn zodat hij wel gaat opladen iemand een id?

Lees het eerste bericht in deze discussie. Onder Update vind je het antwoord op jouw vraag. De Pioneer 4900 gebruikt dezelfde kabel (cd-i200)
  #11  
Oud 09-07-09, 16:38
danny99 danny99 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Leiden
Berichten: 4
Standaard

nou... met de huidige A2DP bluetooth verbinding wordt het i200 snoertje steeds waardelozer!! De cablejive lijkt zijn werk wel te doen, maar is eigenlijk ook net weer aanprutsen. Dit vraagt bijna om een losse lader met aanstekerplug en dan tijdens laden afspelen via BT? of heeft iemand toch nog een beter idee?
__________________
Iphone: The Best a Man can get ;-)
  #12  
Oud 10-07-09, 03:10
Rene1979 Rene1979 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 139
Standaard

Weet iemand waar ik dat stekkertje in nederland kan kopen... Kan het niet echt vinden
Reageren

Labels
cd-i200, iphone, laden, pioneer



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 3Gs icm Pioneer BTB200 Carkit Pauwil iPhone algemeen 4 27-12-10 02:00
Iphone 3G icm Pioneer BTB200 Carkit mightymike iPhone algemeen 2 09-11-09 18:11
kabel pioneer cd-i200 op avh-p5000dvd twannie35 iPhone algemeen 1 29-10-09 00:00
Bluetooth Iphone en pioneer rob64 iPhone algemeen 2 23-10-09 15:12
Pioneer HD3BT en iPhone lijnkamp iPhone accessoires en onderdelen 2 16-08-08 14:51

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:37.