iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Officiele release 3.0 deel je ervaringen hier (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/35748-officiele-release-3-0-deel-ervaringen-hier.html)

iScorpio 17-06-09 20:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door T-zero (Bericht 297953)
Klopt het dat ik in de GM (die ik nu draai) geen percentage naast mn baterij heb?? maar dit wel krijg met de final>?? want dat is nou juist zoooo belangrijk!

Zit niet standaard in de 3.0 Kan wel via een jailbreak app.

Eduardboon 17-06-09 20:13

Helaas stond tethering niet in de opties, maar via een omweg wel geactiveerd ;).
Werkt erg vlot en fijn!, verder niet veel boeiends. wachten maar tot beejive op de achtergrond met push kan draaien :)

iBas 17-06-09 20:14

Upgrade naar 3.0 met officiele unlock > opnieuw activeren
 
Een upgrade naar 3.0 op een officieel geunlockte iPhone van T-Mobile zorgt ervoor dat je opnieuw moet activeren. Aangezien ik de T-Mobile SIM nu niet bij de hand heb maar even wachten....

Hier is volgens mij niet over nagedacht en ik ben benieuwd of dit nog meer sores met zich mee gaat brengen. Hopelijk hoef ik morgen niet de gehele dag aan de lijn te hangen met een Call Center van T-Mobile.

Tip: upgrade met officiele T-Mobile SIM ondanks het feit dat de telefoon officieel is geunlocked voor gebruik met andere SIM.

Succes en Groet,

Bas.

Inyigo 17-06-09 20:14

bijna klaar met installeren :D

Dion60 17-06-09 20:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vdvorst (Bericht 297939)
1 ding wel, ik heb nu geen mogelijkheid internet uit te zetten... (deed dit via jailbreak programma)
Edit: dataroaming uitgezet :P slim ;)

Met welk programaatje deed jij dit dan? Want ik heb een pre-paid kaart en nou heb ik steeds het probleem dat men beltegoed binnen een paar dagen weer op is..

thespirit 17-06-09 20:15

ik heb geen idee wat een sha-1 hash is maar als de final 60mb groter is dan de gm dan kunnen ze volgens mij nooit hetzelfde zijn.

maar goed, wat is 60mb

Daantjuhh14 17-06-09 20:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Daantjuhh14 (Bericht 297903)
oke, dat is mooi, dus als ik nu 3.0 erop zet, kan ik gewoon bellen/smsen gebeld worden etc? dat is zeker? ik hoef niet eerst te wachten op quikpown of pwnage?
ik heb een KPN abbo met dus een 2e generatie iphone

Toch maar even opnieuw quoten, gaat zo snel hier:D

Igor W 17-06-09 20:16

Heb zojuist de update naar 3.0 zonder enig probleem doorgevoerd. Nu op ontdekkingsreis :D

vaswani 17-06-09 20:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iBas (Bericht 297960)
Een upgrade naar 3.0 op een officieel geunlockte iPhone van T-Mobile zorgt ervoor dat je opnieuw moet activeren. Aangezien ik de T-Mobile SIM nu niet bij de hand heb maar even wachten....

Hier is volgens mij niet over nagedacht en ik ben benieuwd of dit nog meer sores met zich mee gaat brengen. Hopelijk hoef ik morgen niet de gehele dag aan de lijn te hangen met een Call Center van T-Mobile.

Tip: upgrade met officiele T-Mobile SIM ondanks het feit dat de telefoon officieel is geunlocked voor gebruik met andere SIM.

Succes en Groet,

Bas.

Hier ander verhaal hoor ik:
Officieel unlock (90 euro); net update gehad en vodafone werkt gewoon!
Good luck.

Xinchou 17-06-09 20:18

Whaha, ik heb um nu dus ook geüpdate, ik had via MIM mijn naam eropgezet ipv dat T-Mobile en dat zie ik dus nu nog steeds?

Acrobat 17-06-09 20:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thespirit (Bericht 297963)
ik heb geen idee wat een sha-1 hash is maar als de final 60mb groter is dan de gm dan kunnen ze volgens mij nooit hetzelfde zijn.

maar goed, wat is 60mb

Dat klopt, maar de bestanden zijn ook tot op de byte even groot, heb beiden gedownload. Als er ook maar een bitje anders zou zijn zou er een andere hashwaarde uitkomen. Voor meer info over SHA zie: SHA-familie - Wikipedia

Inyigo 17-06-09 20:19

KLaar nu op verkennings toch :D

iScorpio 17-06-09 20:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Inyigo (Bericht 297982)
KLaar nu op verkennings toch :D

Succes ermee!

amphora 17-06-09 20:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thespirit (Bericht 297963)
ik heb geen idee wat een sha-1 hash is maar als de final 60mb groter is dan de gm dan kunnen ze volgens mij nooit hetzelfde zijn.

maar goed, wat is 60mb

Dan heb jij iets anders gedownload, een van die 2 bestanden kan nooit jouw juiste firmware zijn. De juiste is 230 MB dus als jij iets hebt dat 60MB groter is dan gaat er echt iets niet goed.

Ik heb van de week een torrent met iPhone1,1_3.0_7A341_Restore.ipsw (en even hernoemd naar iPhone1,1_3.0_7A341_Restore (GM).ipsw, vandaag de officiele direct bij apple:

MBP:~ nick$ diff /Users/nick/Desktop/iphone/iPhone1,1_3.0_7A341_Restore\ \(GM\).ipsw /Users/nick/Desktop/iphone/iPhone1,1_3.0_7A341_Restore.ipsw
MBP:~ nick$

In normaal nederlands: Er is geen verschil! In ieder geval voor de 2G, 3G lijkt me hetzelfde verhaal dan.

p.s. een 2g kan je zonder problemen op de normale manier via itunes updaten. tenzij je graag je jailbreak meuk wilt houden.

Enige probleem wat ik nu heb is dat youtube het niet doet, ook niet over Wi-Fi :(

Lezz 17-06-09 20:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thespirit (Bericht 297963)
ik heb geen idee wat een sha-1 hash is maar als de final 60mb groter is dan de gm dan kunnen ze volgens mij nooit hetzelfde zijn.

maar goed, wat is 60mb

Net de iPhone1,2_3.0_7A341_Restore.ipsw gedownload vanuit de Wiki, maar hij geeft toch echt 230 mb aan...

Waar haal jij die 290 mb vandaan? Je hebt het ook over de 3G firmware toch?

GuitarHero 17-06-09 20:22

Heb je de Final via de link in dit forum gedowdload, of via iTunes?
Via het forum kan net zo goed de GM zijn, en dan is de bestandsgrootte natuurlijk gelijk.

Jakem 17-06-09 20:22

Hoe kun je de nieuwe versie als bestand op je computer lokaal opslaan als je van 3.0 GM naar 3.0 final wilt gaan? Je kunt niet updaten omdat je de nieuwste versie al hebt?

misterx 17-06-09 20:24

Even voor alle duidelijkheid. Ik heb een iPhone 2G en ik wil graag 3.0 erop.
Ik heb mijn iphone geunlocked en ge-jailbreaked. De unlock wil ik natuurlijk gewoon houden maar de jailbreak mag van mij later wel. Ik kan nu toch gewoon naar 3.0?

Ik heb net het bestand via wiki gedownload. Hoe kan ik deze nu installeren?
Gewoon in Itunes en dan 'alt- werk bij' toch? ( ik kan hier geen bestand selecteren)

Doe ik wat fout?

jagular 17-06-09 20:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Daantjuhh14 (Bericht 297863)
Dus als ik het goed begrijp, kan ik nu mijn geunlockte 2g iphone updaten met het bestand wat in de wiki staat ? en dan daarna ook gewoon weer bellen enzo?
Of moet je eerst wachten op quikpwn?

het beste is om even te wachten. Het zal maar een paar dagen duren (als het geen uren zijn).
het kost je veel meer tijd om alles anders weer terug te zetten

erv 17-06-09 20:25

hm, de eerste comments van het dev-team blog over updaten naar de 2g iphone zijn binnen en deze zeggen dat ze gewoon hebben kunnen updaten en een unlock hebben gehouden. Iemand die dit kan bevestigen?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:24.