iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   3.0 update en automatisch inloggen hotspots. (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/35831-3-0-update-automatisch-inloggen-hotspots.html)

sponzert 18-06-09 06:53

3.0 update en automatisch inloggen hotspots.
 
Ik las dat je met de nieuwe 3.0 update je automatisch zou kunnen inloggen bij hotspots. Nu vraag ik me af hoe dit in zijn werk gaat. Kan iemand me dat uitleggen?

sunaivod 18-06-09 10:33

Ik vind het vreemd, ik heb nog nooit mezelf aangemeld voor een hotspot ergens, had overal gewoon in het land internet op m'n iphone, dus kan iemand idd ff uitleggen wat dit nu precies inhoud..

Bacchus 18-06-09 10:52

Dit werkt nog niet goed. Mijn ervaringen met KPNHOTSPOT is dat je toch weer elke keer moet inloggen vanuit de Wi-Fi app en niet vanuit Safari.

sponzert 18-06-09 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bacchus (Bericht 299840)
Dit werkt nog niet goed. Mijn ervaringen met KPNHOTSPOT is dat je toch weer elke keer moet inloggen vanuit de Wi-Fi app en niet vanuit Safari.

Ik zou al helemaal niet weten hoe dat dan in 3.0 zou werken. Hoe logt hij dan in als we even theoretisch er vanuit gaan dat het zou werken?

Muxje 18-06-09 11:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sponzert (Bericht 299888)
Ik zou al helemaal niet weten hoe dat dan in 3.0 zou werken. Hoe logt hij dan in als we even theoretisch er vanuit gaan dat het zou werken?

Bij de meeste hotspots kan je gewoon de Wi-Fi-verbinding opzetten (de Wi-Fi zelf is onbeveiligd), maar moet je vervolgens in je browser een username / password invoeren voordat je echt het internet op kan.

In 3.0 kan de iPhone je automatisch aanloggen. Maak verbinding met de hotspot via Settings->Wi-fi in je iPhone, en de aanlog-webpagina komt vanzelf naar voren. Als je je username/password invult, dan zal de iPhone dat voortaan zelf doen. Het werkt prima met de hotspot van ons kantoor.

Helaas maakt de iPhone niet zelf verbinding met de hotspot als deze binnen bereik is. Hij doet dat wel met de Wi-Fi thuis, maar op kantoor moet ik weer naar Settings->Wi-fi en dan het netwerk aanklikken, voordat de verbinding gemaakt wordt. Zal wel een bugje zijn... de iPhone heeft wel meer problemen gehad met automatisch connecten naar Wi-Fi met een verborgen SSID

sponzert 18-06-09 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Muxje (Bericht 299926)
Bij de meeste hotspots kan je gewoon de Wi-Fi-verbinding opzetten (de Wi-Fi zelf is onbeveiligd), maar moet je vervolgens in je browser een username / password invoeren voordat je echt het internet op kan.

In 3.0 kan de iPhone je automatisch aanloggen. Maak verbinding met de hotspot via Settings->Wi-fi in je iPhone, en de aanlog-webpagina komt vanzelf naar voren. Als je je username/password invult, dan zal de iPhone dat voortaan zelf doen. Het werkt prima met de hotspot van ons kantoor.

Helaas maakt de iPhone niet zelf verbinding met de hotspot als deze binnen bereik is. Hij doet dat wel met de Wi-Fi thuis, maar op kantoor moet ik weer naar Settings->Wi-fi en dan het netwerk aanklikken, voordat de verbinding gemaakt wordt. Zal wel een bugje zijn... de iPhone heeft wel meer problemen gehad met automatisch connecten naar Wi-Fi met een verborgen SSID

Ahhh, kijk dat is het antwoord wat ik zocht. Inderdaad jammer dat je telkens je het netwerk moet selecteren. Hij onthoud wel je gegevens? (inlognaam en password)

Muxje 18-06-09 13:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sponzert (Bericht 299934)
Hij onthoud wel je gegevens? (inlognaam en password)

In theorie wel. In de praktijk vergeet hij het soms. Ik weet niet hoe dat komt; ik merk ook met de hotspots hierop kantoor dat mijn laptop hetzelfde Wi-Fi-net als een ander netwerk ziet, wellicht omdat hij via een andere hotspot (wireless router) binnenkomt. Of het is gewoon een bug in de iPhone.

Bacchus 18-06-09 16:23

Voorheen ging het prima hier op het werk. Wi-Fi maakte automatisch verbinding. Dat lijkt nu voorbij bij OS3.0. Niet handig. dus.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:28.