iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Tethering via Bluetooth lukt niet - Windows 7 64bit (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/35884-tethering-via-bluetooth-lukt-niet-windows-7-64bit.html)

Boeiend 18-06-09 13:24

Tethering via Bluetooth lukt niet - Windows 7 64bit
 
Iemand oplossing voor?
Ik gok dat het ligt aan het gebrek voor 64bit driver voor bluetooth iphone.

r0derik 18-06-09 14:51

Ik heb hetzelfde probleem, maar op een 32bit windows 7.

Het probleem is dat er geen drivers zijn voor de iphone als bluetooth apparaat, maar sterker nog, ook niet als usb netwerk adaptor als je wil tetheren via de kabel.

Ik heb verder ook geen idee waar hij die drivers vandaan moet halen, want voor vista etc zal je ook drivers nodig hebben.

knutmo 18-06-09 15:01

Bluetooth thethering werkt ook niet met mijn witte MacBook. USB tethering gaat prima, maar bij bluetooth blijft de iPhone eeuwig zoeken naar contact. De MacBook kan de iPhone wel vinden, maar uiteindelijk wordt er niet verbonden.

Tips?

Boeiend 18-06-09 15:45

USB tethering werkt bij mij wel perfect hoor.
Het is echt de bluetooth drivers die ontbreken. Iphone toevoegen aan windows gaat wel, maar het lukt niet om de benodigde spullen te installeren.

vethman 23-06-09 11:55

Beste mensen ik heb de oplossing gevonden, zit namelijk zelf op windows 7 RC1 x64.

Zoals Boeiend hierboven al aangeeft lukt het wel om je iphone toe te voegen aan windows. Als je dit gedaan hebt zie je hem staan bij "devices and printers" rechtermuisknop op je iphone > connect using > Acces Point ... er staat inderdaad een error bij je iphone maar het tetheren werkt wel!

veel plezier ermee

Boeiend 23-06-09 12:38

Nou vethman, dat werkt bij mij niet hoor. Als ik op connect using Acces Point klik krijg ik alsnog een fout melding die zegt dat ie geen connectie kan krijgen oid.

Question, wat voor laptop/bluetooth ontvanger heb jij? In de zoektocht op google kom ik ook wel eens dingen tegen over een bluetooth stack, een soort van driver achtig iets. Misschien ligt het daar ook wel aan.
Ik heb een Dell Precision notebook, met een Dell Truemobile 360 bluetooth ontvanger.

Boeiend 23-06-09 20:34

Hold on, het werkt nu opeens wel.
Ik weet niet percies, ik zette nu bluetooth aan. Ging daarna weer terug naar home screen. Heb bij eigenschappen van bluetooth apparaat ook nog ff gekeken, toen zag ik daar Wireless iAP staan, dacht al van yay. Toen nog een keer connect via Acces Point. En ja hoor ik post dit nu via bluetooth.

Weet iemand trouwens een knop om je bluetooth snel aan en uit te schakelen?

vethman 24-06-09 11:55

is je phone gejailbreaked? zo ja dan is bossprefs een goede app ... in ieder geval dat vind ik. Maar misschien stomme vraag maar hoe zet je tethering via usb eigenlijk aan? krijg het niet 123 voor elkaar haha

Boeiend 24-06-09 12:07

Nee geen jailbreak. Bossprefs heb ik idd al vaker gehoord voor dat soort settings.
Mare, usb uhm, weet niet meer. Volgens mij had ik gewoon tethering aan gezet op de iphone, en zodra je dan usb verbind komt er een LAN-2 verbinding bij. En op de iphone wordt tethering aangegeven.

labombanl 21-07-09 14:31

windows 7 pakt tehtering bij mij ook niet, bij windows xp en vista werkt het perfect.
zal nog wel later gefixed worden in windows 7 denkik :)

PeterTe 21-07-09 15:33

Windows Vista Pakt bij mij met Bluetooth ook niet hoor heb zelf de drivers ervoor geinstallerd op de site van de fabrikant :p

mick76 03-11-09 00:02

bij mij doet ie het ook niet
wel balen.
Had speciaal een ultra usb bluetooth aangeschaft

Vertigo 25-04-10 20:26

Hier wil het niet werken met Windows 7... Ik heb een gejailbreakte iPhone en op XP en Vista werkt tetheren prima, dus aan de iPhone ligt het niet. Doe het i.h.a. via kabel.

Op Windows 7 wil het nog niet lukken.... Zie de iPhone ook nog niet tussen mijn apparaten staan in Windows. Dus dat lijkt me de eerste stap... hoe voeg ik de iPhone toe?

EDIT: never mind, mijn fout, iTunes was nog niet geinstalleerd op de betreffende pc. Nu doet ie t wel. :-p

robbiewet 07-05-10 20:27

heb een nc10 met windows 7 hierbij heb ik wel USBthetering voor elkaar maar via bluetooth wordt mijn iphone niet herkend/gevonden. iemand een idee?

FJvanHerpen 31-08-10 12:10

Oplossing gevonden!
 
Halo allemaal,

Na paar minuten googlen kwam ik op: iPhone Tethering Cannot Install Driver for Bluetooth Peripheral Device

Zijn oplossing werkt voor mij:
Initial symptom: After pairing an iPhone using Bluetooth, Windows 7 would show the phone icon with a yellow exclamation point stating it could not find a driver for Bluetooth Peripheral Device.
To fix this and get tethering to work over Bluetooth, go to the properties of the phone in the Bluetooth devices and click on Services tab. Uncheck “Wireless iAP” (wireless internet access point). Windows will stop saying that it needs a driver and you can right click on the phone and select “connect using -> access point”.



Hoop dat het ook werkt voor jullie!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:31.