iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   batterijduur 3.0 Wat zijn je ervaringen. (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/35888-batterijduur-3-0-zijn-ervaringen.html)

tlpeter 24-06-09 20:16

Ik had hier ook last van maar ik heb opnieuw geupdate maar dan helemaal leeg gemaakt.
Geen backup terug gezet en nu is het veel beter
Zeer waarschijnlijk is het, zoals al gezegd, push en mail
Zoals gezegd, haal je accounts weg en vul ze opnieuw in

pieterwillems 24-06-09 22:47

Bij mij: gebruik 2.5 uur
stand by: 3uur
Wi-Fi aan
3g uit
push uit

ik moet 3 keer per dag opladen:( iemand een oplossing?

Wess 24-06-09 23:32

Ik heb vandaag de test gedaan:

06.00u De iphone wekker gaat af, nieuwe werk-dag aangebroken, haal hem uit zijn dock en zie dat de batterij volledig is opgeladen! (want heeft heel de nacht opgeladen :O deed ik overigens altijd als hij plat was)
Instellingen: Geen GPS, Fetch of Push, Geen berichtgeving, geen openstaande programma's, gewoon standby

07.30u Batterij geeft al aan dat er een klein stukje energie weg is. Heb muziek geluisterd zo een 15min. Ik loop langs een radio en merk dat er een onverklaarbaar zoemend "netwerk" geluid is, hoe dichter ik kom bij de radio hoe erger het wordt. Ik zet de iPhone in vliegtuigmodus en het geluid stopt.

10.00 iPhone uit vliegtuigmodus, geluid is weer terug en verbazingwekkend geen batterij afname voor de afgelopen 2u30min !

12.00 iPhone gewoon standby de hele tijd en batterij is half leeg

13.30 batterij geeft aan dat er nog maar 20% overschiet. laatste anderhalf uur gewoon 5 smsjes gestuurd en ontvangen.

14.07 Batterij geeft het op, iphone valt uit..


WAAROM?!


Er is duidelijk wat mis met het netwerk en apple moet dringend met een update komen want iedere dag de batterij tot 2x toe opladen is niet gezond! Straks denk ik nog dat apple het met opzet gedaan heeft zodat we de iPhone 3GS kopen allemaal! haha..

Thundie 25-06-09 12:10

Iphone herstellen en instellen als nieuwe iphone (dus geen backup terug zetten) zou helpen Wess

elppa 25-06-09 12:55

Ik heb een 3g met jailbreak en unlocked. Wi-Fi en 3G continu aan
Ik redt het ongeveer 2 dagen bij "normaal" gebruik. Fetch om de 15 minuten.
Voor mij dus geen problemen :)

freedox 25-06-09 13:00

als je hem veel gebruikt en vooral ook muziek (zonder oordoppen) dan gaat het erg hard. met elke smartphone zo.
oplossing: haal een autolader.

I_Phone_U_Phone 25-06-09 13:15

@ wess
Telefoon in DFU mode zetten en daarna er weer uithalen, batterij helemaal leeg laten lopen tot de iPhone uit gaat en dan volledig opladen.

buckiphone 26-06-09 12:59

2g met 3.0, pushmail 24/7 aanstaan -> max 2 dagen.

(speel er wel veel mee.. )

Hammertime 26-06-09 13:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pieterwillems (Bericht 309841)
Bij mij: gebruik 2.5 uur
stand by: 3uur
Wi-Fi aan
3g uit
push uit

ik moet 3 keer per dag opladen:( iemand een oplossing?

Probeer eens een clean restore van 3.0 ben je gelijk van je beta af :)

(shift + herstellen in iTunes)

Ik heb zelf een schone install gedaan en de batterij lijkt zelfs langer mee te gaan dan met 2.2.1

Succes :cool:

pieterwillems 26-06-09 13:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hammertime (Bericht 311479)
Probeer eens een clean restore van 3.0 ben je gelijk van je beta af :)

(shift + herstellen in iTunes)

Ik heb zelf een schone install gedaan en de batterij lijkt zelfs langer mee te gaan dan met 2.2.1

Succes :cool:

Heb ik al geprobeerd, gewoon restore, wel geen shift-restore.

Hammertime 26-06-09 14:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pieterwillems (Bericht 311496)
Heb ik al geprobeerd, gewoon restore, wel geen shift-restore.

Hmm ik kan me vergissen hoor.. maar bij een gewone restore zet ie alleen al je programma's/instellingen terug. Als je shift + restore doet, moet je je firmware selecteren en installeer je een compleet schone iphone (fabrieksinstellingen) het is even werk om alles weer terug te krijgen.. Maar dan ben je vrijwel zeker van je batterij probleem af!

Casa di Lama 26-06-09 16:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Casa di Lama (Bericht 307320)
De batterij van mijn 2G was na één nacht (waarin hij niet is gebruikt) helemaal leeg gelopen. Voor mij is het zo in ieder geval geen optie. Ik ga nu proberen of het uitzetten van PUSH een oplossing is. Anders snel een OS-je terug zetten.

Nu ik PUSH heb uitgezet heb ik nergens meer problemen mee. Batterij bijft weer lannger vol (als voorheen).

S¡mon 26-06-09 19:53

Ik heb sinds vandaag de iPhone 3GS en ben er letterlijk sinds 12 uur (dus zowat 8 uur) mee bezig geweest tot nu. Ik leg hem net weg (opladen, er zit nog maar 23% in op het moment) en ben er echt heel veel mee bezig geweest. Echt intensief gebruik, alles uitproberen, en natuurlijk heel vaak over doen. Vind hem best lang meegaan in vergelijking met verhalen van sommige van jullie.

Xioq 26-06-09 20:11

Ik ben best positief over 3.0 en batterij duur op m'n 3G.
Ik zit nu op 3% na 8 uur en 8 minuten gebruik, 2 dagen en 8 uur standby, 32 minuten gebeld te hebben.

Ik heb er nooit zo opgelet maar het is volgens mij wel een beetje verbeterd, kan altijd beter daar niet van.

instellingeN:
Wi-Fi: uit
3g: aan
push: aan (alleen voor find my ipod/contacts/calendars)
3 mail accounts: every 30 minutes
find my ipod: aan (en gebruikt paar keer voor test)
brightness: ik denk 40% (lastig precies te zeggen)

Wess 27-06-09 18:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wess (Bericht 309871)
Ik heb vandaag de test gedaan:

06.00u De iphone wekker gaat af, nieuwe werk-dag aangebroken, haal hem uit zijn dock en zie dat de batterij volledig is opgeladen! (want heeft heel de nacht opgeladen :O deed ik overigens altijd als hij plat was)
Instellingen: Geen GPS, Fetch of Push, Geen berichtgeving, geen openstaande programma's, gewoon standby

07.30u Batterij geeft al aan dat er een klein stukje energie weg is. Heb muziek geluisterd zo een 15min. Ik loop langs een radio en merk dat er een onverklaarbaar zoemend "netwerk" geluid is, hoe dichter ik kom bij de radio hoe erger het wordt. Ik zet de iPhone in vliegtuigmodus en het geluid stopt.

10.00 iPhone uit vliegtuigmodus, geluid is weer terug en verbazingwekkend geen batterij afname voor de afgelopen 2u30min !

12.00 iPhone gewoon standby de hele tijd en batterij is half leeg

13.30 batterij geeft aan dat er nog maar 20% overschiet. laatste anderhalf uur gewoon 5 smsjes gestuurd en ontvangen.

14.07 Batterij geeft het op, iphone valt uit..


WAAROM?!


Er is duidelijk wat mis met het netwerk en apple moet dringend met een update komen want iedere dag de batterij tot 2x toe opladen is niet gezond! Straks denk ik nog dat apple het met opzet gedaan heeft zodat we de iPhone 3GS kopen allemaal! haha..


Oke na een volledige herstel en iPhone opnieuw ingesteld als nieuwe iPhone, gaat het opvallend beter.. heb nu 2dagen getest en ik kom een hele dag toe met mijn batterij. Het verbruik is hetzelfde als voor de update van 3.0
Af en toe internet, muziek, games, sms, bellen, etc..
vlak voor ik ging slapen gaf hij aan dat er nog maar 20% over is.. Ideaal, heb hem wel moeten opladen omdat ik hem de dag erna heel de dag moest werken..
1 onverklaarbaar ding is er wel: Het zoemend netwerk geluid is er nog steeds.. Dit had ik voor de 3.0 niet.

Timmeh_ 27-06-09 19:30

// Discussies samengevoegd.

TheIndo 27-06-09 23:43

Batterij onbetrouwbaar sinds 3.0??
 
Ik weet niet waar het aan ligt maar sinds update 3.0 incl. Jailbreak heb ik problemen met de batterij of het batterij icoontje.

Voorbeeld:
24.00 ga ik naar bed en haal de iPhone van de lader 100%
7.15 sta ik op, is de wekker niet afgegaan batterij helemaal leeg??

24.00 weer naar bed batterij weer 100%
7.15 batterij nog steeds op 96%
19.00 telefoon de hele dag helemaal niet gebruikt nog steeds op 82% (Dat is dus super lang vol!)
20 minuten in de trein wat dingetjes doen surfen e.d. batterij meteen op 72%
22.00 batterij nog op 52% voor de zekerheid opladen

24.00 weer 100% lekker slapen
7.15 telefoon weer uitgevallen door lege batterij :confused::mad::confused:

Iemand hier ook problemen mee?? Het is zowieso al raar dat wanneer ik om 24.00 naar bed ga de telefoon helemaal leeg is om 7.15 en voordat ik naar bed ging nog gecontroleerd of alles wel uit stond!! De dag erna geeft de batterij om 7.15 nog 96% aan?

Batterij nu weer op 100%
Ben benieuwd morgen, gelukkig niet werken!

Weltruste! ;)

T1m 27-06-09 23:50

Misschien rare vraag maar waarom niet aan de lader hangen als je slaapt...
Zeker weten dat ie om 7.00 vol is en de hele dag mee kan.. Tenminste zo doe ik het nu.

Heeft verder niks met je probleem te maken en lost verder niks op maar dacht vraag het eens..

Ik heb daardoor minder last ervan (of zo lijkt het) 7u altijd vol staat nu op 66% redelijk veel gebruikt omdat ik hem pas heb...

Slaap lekker

TheIndo 28-06-09 00:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door T1m (Bericht 312720)
Misschien rare vraag maar waarom niet aan de lader hangen als je slaapt...
Zeker weten dat ie om 7.00 vol is en de hele dag mee kan.. Tenminste zo doe ik het nu.

Heeft verder niks met je probleem te maken en lost verder niks op maar dacht vraag het eens..

Ik heb daardoor minder last ervan (of zo lijkt het) 7u altijd vol staat nu op 66% redelijk veel gebruikt omdat ik hem pas heb...

Slaap lekker

Off topic: ;) Mijn vrouw slaapt aan de kant met het stopcontact! En ik ben 's morgens te lui om op te staan en de wekker uit te zetten!

Puck84 28-06-09 00:28

Misschien dat je de eerste keer apps met push op lopende had ofzo?

Je moet ook wel de 100% relatieveren. Ik heb al een paar keer gemerkt dat de iPhone soms snel weergeeft dat hij volledig opgeladen is, maar dat hij daarna verdacht snel weer half leeg is ofzo.....

Vermoed dat de meting niet altijd zo accuraat is...

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheIndo (Bericht 312735)
Off topic: ;) Mijn vrouw slaapt aan de kant met het stopcontact! En ik ben 's morgens te lui om op te staan en de wekker uit te zetten!

Verlengkabeltje onder het bed door dan? :p


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:19.