//

batterijduur 3.0 Wat zijn je ervaringen.

batterijduur 3.0 Wat zijn je ervaringen. discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) help sinds update laadt batterij niet meer heel op en bij mijn zoon laadt ze niet meer op steekt ganse nacht in en niets wie ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #101  
Oud 28-06-09, 00:57
wdwdlp wdwdlp is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 5
Standaard

help
sinds update laadt batterij niet meer heel op
en bij mijn zoon laadt ze niet meer op
steekt ganse nacht in en niets
wie kan helpen
heb al herstel gedaan en opnieuw geinstaleerd maar helpt niet
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #102  
Oud 28-06-09, 04:38
light light is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 22
Standaard

Heb soortgelijke problemen sinds 3.0
Ik heb alle 3 gen iphones en allen draaien op 3.0
iPhone 1st gen - Gaat het snelst leeg. (aantal uren). Van 0% 3.5 uur in de lader geeft 38% maar
iPhone 3G - 100% ff spelen, 30 min, 70% direct
iPhone 3G S - Hetzelfde als 3G

Laad allemaal erg moeizaam op en gaat dus snel leeg. Lijkt wel of de iphone meer in de lader zit dan niet.
Vriend heeft 3G S en heeft ook batterij problemen.
Vind het raar dat veel meer mensen dit niet hebbben.

Laatst gewijzigd door light; 28-06-09 om 04:42.
  #103  
Oud 28-06-09, 08:16
macfreaker's schermafbeelding
macfreaker macfreaker is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0 beta
• iPadOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Aalst(50.936242,4.025867)
Berichten: 2.168
Stuur een bericht via ICQ naar macfreaker Stuur een bericht via Instant Messenger naar macfreaker Stuur een bericht via MSN naar macfreaker
Standaard

Wanneer ik deze meeneem naar bed voor gebruik als wekker, dan zet ik deze altijd in flightmode en staat deze bij wekken nog altijd op 98 - 99% . Vind sinds deze nieuwe software de batterij een verbetering.
  #104  
Oud 28-06-09, 10:52
stefanvangelder stefanvangelder is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 43
Standaard

Ik kon met FW 2.2 5 dagen altijd wel halen. Nu ben ik 1 dag onderweg en zit de batterij nog voor 49% vol Ik heb dus ook het idee dat hij minderlang mee gaat. Ik heb push uit, Wi-Fi meestal uit.

Gebruik 2 uur, 26 minuten
Stan-by 1 dag, 0 uur
  #105  
Oud 28-06-09, 10:54
Timmeh_'s schermafbeelding
Timmeh_ Timmeh_ is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.892
Stuur een bericht via MSN naar Timmeh_
Arrow

// Discussies samengevoegd.
__________________
iPhone 2G UK iOS 3.1.3 Jailbreak by RedSn0w /  iPhone 4 32GB iOS 4.2.1 Jailbreak by RedSn0w
MacBook Pro 15,4" OSX 10.6.6 /  iMac 20" OSX 10.6.6 /  iPad 3G 32GB iOS 4.2.1
Stuur me geen privé-berichten met vragen, ik negeer ze. Gebruik liever de zoekfunctie en de Wiki (Begrippen|Handleidingen)
  #106  
Oud 28-06-09, 15:15
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Gisteren was mijn batterij na 14tal uur volledig plat;dit is snel,ja,dat is snel maar voor hetgeen ik ermee heb gedaan is 14 uren zeer goed zelfs te noemen.
Van die 14 uren denk ik ong 8-10 uren ermee bezig zijn geweest.Daarmee bedoel ik de iphone maximum 4-6 uren gewoon heeft aangelegen zonder ik eraan ben geweest en al die andere zeg maar toch wel vele uren steeds aan zitten prutsen heb zoals bv;wat zitten internetten,paar berichtjes gestuurd,2tal keertjes effekes mee gebeld ,heel wat zaken afgezocht via de app store en de zoek functie,meerdere apps gedownload allemaal via wi-fi,wi-fi heeft ook heel de tijd aangelegen ook,push stond ook aan van begin tot het einde,ik heb ook nog bepaalde tijd wat games lopen spelen enz.....Dus 14 uren klinkt weinig maar voor hetgeen ik ermee gedaan heb steek ik mijnen duim op.

Mijn batterij heb ik zelf volledig laten platlopen tot deze dus zelf uitviel terwijl ik mee bezig was en dan opgeladen voor ong 10tal uur en nu opnieuw begonnen.

Voorlopig nog niet aangeweest en we zitten ongeveer 150minuten ver en het staat nog op 100%.

Dus bij mensen die hun iphone goed hebben opgeladen en dan zonder wat mee te doen na 1 uur ofzo al meteen meerdere %ten kwijt zijn???????
  #107  
Oud 28-06-09, 15:58
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Gisteren was mijn batterij na 14tal uur volledig plat;dit is snel,ja,dat is snel maar voor hetgeen ik ermee heb gedaan is 14 uren zeer goed zelfs te noemen.
Van die 14 uren denk ik ong 8-10 uren ermee bezig zijn geweest.Daarmee bedoel ik de iphone maximum 4-6 uren gewoon heeft aangelegen zonder ik eraan ben geweest en al die andere zeg maar toch wel vele uren steeds aan zitten prutsen heb zoals bv;wat zitten internetten,paar berichtjes gestuurd,2tal keertjes effekes mee gebeld ,heel wat zaken afgezocht via de app store en de zoek functie,meerdere apps gedownload allemaal via wi-fi,wi-fi heeft ook heel de tijd aangelegen ook,push stond ook aan van begin tot het einde,ik heb ook nog bepaalde tijd wat games lopen spelen enz.....Dus 14 uren klinkt weinig maar voor hetgeen ik ermee gedaan heb steek ik mijnen duim op.

Mijn batterij heb ik zelf volledig laten platlopen tot deze dus zelf uitviel terwijl ik mee bezig was en dan opgeladen voor ong 10tal uur en nu opnieuw begonnen.

Voorlopig nog niet aangeweest en we zitten ongeveer 150minuten ver en het staat nog op 100%.

Dus bij mensen die hun iphone goed hebben opgeladen en dan zonder wat mee te doen na 1 uur ofzo al meteen meerdere %ten kwijt zijn???????
Heb hem gisteravond ook helemaal laten leeglopen en de hele nacht (ongeveer 10 uur lang) aan het opladen (hij was al eerder klaar, maar goed). Opeens deed-ie er veel langer over. Pas met het internetten en spelletjes doen gaat de batterij wat minder lang mee.
  #108  
Oud 28-06-09, 16:06
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S¡mon Bekijk bericht
Heb hem gisteravond ook helemaal laten leeglopen en de hele nacht (ongeveer 10 uur lang) aan het opladen (hij was al eerder klaar, maar goed). Opeens deed-ie er veel langer over. Pas met het internetten en spelletjes doen gaat de batterij wat minder lang mee.
Ondertussen al bijna 210 minuten en wel nog niet of nauwelijks aangeweest behalve om eens te kijken en laten oplichten of er al wat %ten af zijn en nog steeds 100%.(Heb 2 berichtjes nog mee gestuurd).

Zoals ik al heb gezegd;interneten en games spelen zijn de 2 grootste zaken die aan je batterij vreten.
  #109  
Oud 28-06-09, 16:18
PeterTe PeterTe is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Nederland
Berichten: 285
Standaard

Bluetooth, Wi-Fi en 3G uitdoen en alleen gebruiken als je hem echt nodig hebt! niet zoveel internetten en hij gaat wel 4 á 5 dagen mee !
  #110  
Oud 28-06-09, 16:24
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterTe Bekijk bericht
Bluetooth, Wi-Fi en 3G uitdoen en alleen gebruiken als je hem echt nodig hebt! niet zoveel internetten en hij gaat wel 4 á 5 dagen mee !
Ik ga akkoord met u maar waarom heb je dan een iphone als je er niks meedoet?Buiten eens bellen en smsen?Dan kan je toch een gewone kopen die 80 euro ofzo kost dan?.

Bluetooth en 3G staan altijd uit bij mij maar wi-fi verbruikt in mijn ogen zoveel niet.

Tis het internetten zelf,het downloaden van games zoals ik doe rechtstreeks en de games spelen.

Maar de zaken die je opnoemt gaan geen verschil uitmaken voor de mensen die nu grote batterij problemen hebben.
  #111  
Oud 28-06-09, 16:30
koekjedebij koekjedebij is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 298
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterTe Bekijk bericht
Bluetooth, Wi-Fi en 3G uitdoen en alleen gebruiken als je hem echt nodig hebt! niet zoveel internetten en hij gaat wel 4 á 5 dagen mee !
Op WM6 had je een tool dat gewoon na 30sec inactiviteit op internet de internet verbinding (3G) platgooide en wanneer een programma internet nodig heeft schakelt ie automatisch in.
Dit betekent dus dat als je om de 30 min je mail wilt checken 3G dus voor +- 29min in dat half uur uit staat, en pas aan gaat als er mail wordt gechecked (er vanuit gaand dat er geen andere tools draaien die internet nodig hebben).

Een dergelijke tool zoek ik nog voor de iphone , het zou veel batterij besparen maar ik ben een dergelijke tool nog niet tegengekomen.
  #112  
Oud 28-06-09, 17:08
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterTe Bekijk bericht
Bluetooth, Wi-Fi en 3G uitdoen en alleen gebruiken als je hem echt nodig hebt! niet zoveel internetten en hij gaat wel 4 á 5 dagen mee !
En locatievoorzieningen
  #113  
Oud 01-07-09, 22:32
Undertaxxx's schermafbeelding
Undertaxxx Undertaxxx is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: België (Vlaams Brabant)
Berichten: 1.208
Standaard

Iemand ook opgevallen wanneer je gebeld wordt met de nieuwe 3GS en je neemt niet op binnen een aantal seconden gaat je scherm uit. Als je wil opnemen daarna moet je eerst op home drukken voor het scherm terug actief te maken.
  #114  
Oud 01-07-09, 23:52
Lucien1966's schermafbeelding
Lucien1966 Lucien1966 is offline
• iOS 9.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 536
Standaard

Ik heb een 3G geupgrade naar FW 3.0 en heb ook het probleem, dat mijn batterij-duur constant wisselt en heel snel leeg raakt, springt opeens van 95% naar 88% en voordat ik het weet is hij praktisch leeg, en dat gebeurt zelfs als ik mijn iphone aan de oplader heb gehangen.

Heb push notification uitstaan en blijf toch het probleem houden, zie vooral mijn batterij-procenten heel hard naar beneden kelderen, als ik bv cydia open...

Had hier helemaal geen last van voordat ik naar FW 3.0 ging. Heb trouwens ook erg slecht bereik gekregen sinds de upgrade, terwijl ik nog steeds in hetzelfde huis woon

Weet iemand hoe dit (tijdelijk) op te lossen?
__________________
there are no strangers, just friends who never met before
  #115  
Oud 01-07-09, 23:56
nerotje nerotje is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 28
Standaard

@ Undertaxxx, dat is mij nog niet opgevallen. Ben er zelf altijd redelijk snel, dus heb het dat nog niet ervaren. Heb je er veel last van?

Ik heb een ander vraagje, als ik mijn iPhone 3GS verbind met de computer om hem te syncen en daarmee tegelijk op te laden, dan geeft hij dit redelijk vaak aan "Charging is not supported with this accessory". Hoe kan dit gebeuren en hoe los ik dit op?
  #116  
Oud 04-07-09, 18:13
Wess Wess is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Lanaken
Berichten: 97
Standaard

De batterij doet raarder met de dag.. vandaag sinds deze morgen half 9 uit de oplader gekomen en nu nog steeds 95%! en heb paar keer gesmst en gebeld..
mij hoor je niet klagen natuurlijk.. hopelijk blijft ie zo..
  #117  
Oud 07-07-09, 11:08
pieterwillems pieterwillems is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: belgie
Berichten: 573
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wess Bekijk bericht
De batterij doet raarder met de dag.. vandaag sinds deze morgen half 9 uit de oplader gekomen en nu nog steeds 95%! en heb paar keer gesmst en gebeld..
mij hoor je niet klagen natuurlijk.. hopelijk blijft ie zo..
bij mij is het ook raar, het blijft zeker een kwartier op 100% staan, en dan gaat er per minuut bijna een procent af, ik word er echt zot van.
  #118  
Oud 07-07-09, 11:11
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pieterwillems Bekijk bericht
bij mij is het ook raar, het blijft zeker een kwartier op 100% staan, en dan gaat er per minuut bijna een procent af, ik word er echt zot van.
Niks om je zorgen over te maken, is 'normaal' gedrag dat van een tijdje op 100% blijven staan .
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
  #119  
Oud 07-07-09, 11:28
Wess Wess is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Lanaken
Berichten: 97
Standaard

Nu heb ik 3dagen met mijn volle batterij kunnen doen.
heb actief gebruikt, mails opgehaald, sms, bellen, games, muziek, filmpjes, internet (wi-fi)
Raar, maar het is natuurlijk heel handig.. zo hoort het ook. hopelijk is na de update van 3.1 de onstabiliteit weer in orde.
  #120  
Oud 07-07-09, 11:54
bitsflew bitsflew is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 3
Stuur een bericht via Instant Messenger naar bitsflew
Standaard

Een veel voorkomende oorzaak van een snel leeglopende accu's zijn apps die niet (goed) afsluiten onder 3.0.

Het programma loopt nog steeds maar er is geen enkele visuele indicatie waaraan je dat kunt zien, wat je wel merkt is dat de accu snel leeg raakt.

Ik heb het zelf meegemaakt tijdens het debuggen van een app, programma kreeg een exception in applicationWillTerminate, kreeg gewoon het homescreen te zien maar het programma liep nog want de audio bleef gewoon doorspelen.
Vervolgens weer tappen op het app icoon en binnen een fractie van een seconde was het programma weer zichtbaar alsof er niets was gebeurt.
Die exception leverde het effect van een "hide process" wat natuurlijk niet zou mogen op de iPhone.

Tip om bovenstaande oorzaak uit te sluiten: herstart de iPod/iPhone (om alle eventueel nog lopende programma's te stoppen), gebruik geen third-party apps en kijk of de accuduur verbetert.
Reageren

Labels
batterijduur



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Goede ervaring met T-Mobile garantie; hoe zijn jullie ervaringen? McMeller Odido (T-Mobile) 5 28-03-10 13:57
Wat zijn jou top 10 apps RV17 Archief 7 03-01-10 23:53
Ervaringen over de Batterijduur/opladen Tjainie iPhone algemeen 1 03-09-08 09:42
Ervaringen met batterijduur Yorick iPhone algemeen 54 15-06-08 10:39
[Heb 1.1.1 al voordat ik hem uit de doos haalde] Wat te doen en wat zijn de nadelen? Pietje123456 Archief 11 15-10-07 10:48

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:45.