iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   batterijduur 3.0 Wat zijn je ervaringen. (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/35888-batterijduur-3-0-zijn-ervaringen.html)

Wess 07-07-09 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bitsflew (Bericht 319711)
Een veel voorkomende oorzaak van een snel leeglopende accu's zijn apps die niet (goed) afsluiten onder 3.0.

Het programma loopt nog steeds maar er is geen enkele visuele indicatie waaraan je dat kunt zien, wat je wel merkt is dat de accu snel leeg raakt.

Ik heb het zelf meegemaakt tijdens het debuggen van een app, programma kreeg een exception in applicationWillTerminate, kreeg gewoon het homescreen te zien maar het programma liep nog want de audio bleef gewoon doorspelen.
Vervolgens weer tappen op het app icoon en binnen een fractie van een seconde was het programma weer zichtbaar alsof er niets was gebeurt.
Die exception leverde het effect van een "hide process" wat natuurlijk niet zou mogen op de iPhone.

Tip om bovenstaande oorzaak uit te sluiten: herstart de iPod/iPhone (om alle eventueel nog lopende programma's te stoppen), gebruik geen third-party apps en kijk of de accuduur verbetert.

Dat zou misschien nog wel kunnen afgelopen 3 dagen heb ik updates gehad van 15 apps. Vermits mijn batterij nu veel langer meegaat zou het nog wel eens kunnen dat de apps nu beter kunnen omgaan met 3.0

blaugrana 07-07-09 23:23

Ik heb ook problemen met de batterij op mijn 3GS! Gaat op 1 dag helemaal leeg, zonder deze veel gebruik te hebben...

Push email staat wel aan, maar locatievoorziening, Wi-Fi, bluetooth,.. staat uit.

Vind het erg onhandig, zal dit gefixed worden in 3.1?

Undertaxxx 07-07-09 23:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door blaugrana (Bericht 320135)
Ik heb ook problemen met de batterij op mijn 3GS! Gaat op 1 dag helemaal leeg, zonder deze veel gebruik te hebben...

Push email staat wel aan, maar locatievoorziening, Wi-Fi, bluetooth,.. staat uit.

Vind het erg onhandig, zal dit gefixed worden in 3.1?

Push email zorgt voor dat dramatisch batterij verbruik, en geen idee of dit zal opgelost zijn/worden in 3.1 Firmware.

blaugrana 07-07-09 23:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Undertaxxx (Bericht 320147)
Push email zorgt voor dat dramatisch batterij verbruik, en geen idee of dit zal opgelost zijn/worden in 3.1 Firmware.

Ik had er op mijn 3G toch veel minder last van...

Berten25 08-07-09 00:17

mijn batterij gaat ook wat minder lang mee dan vroeger...

ook is het zo dat hij niet meer goed oplaadt in de auto. Ik heb een verloopstekker van 12V naar usb (gekocht bij Lab9), werkte steeds perfect onder OS 2.x, maar onder OS 3.0 stopt hij elke paar minuten met opladen om dan een beetje later door te gaan. Soms laadt hij zelfs helemaal niet op. Iemand die hetzelfde ondervindt?

iScorpio 08-07-09 00:19

Onder 3.1 beta ging de batterij laatst 3 dagen mee. Hiervan waren 6 uur echte gebruikers uren. Niet slecht dacht ik ;)

pieterwillems 08-07-09 00:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft (Bericht 320223)
Onder 3.1 beta ging de batterij laatst 3 dagen mee. Hiervan waren 6 uur echte gebruikers uren. Niet slecht dacht ik ;)

3 dagen? Ik heb ook 3.0 en hen nu 4 uur gebruikt en heb nog 30% nog maar 1 dag stand by, zal de 3 dagen niet halen:p

blaugrana 08-07-09 00:46

Mijn batterij stond net nog maar op 20%... Nu ben ik een 20-tal apps aan het updaten en staat ie opeens weer op 65% :S vaaaag..

Wess 08-07-09 02:26

heb mijn Iphone 12u geleden ontkoppeld van de dock, 100% opgeladen, na 12u waarvan 1u actief gebruik staat de batterij teller nog steeds op 100%! Als dat niet fantastisch is!

Shorty007 08-07-09 10:48

ik heb t vermoeden dat de % indicator niet 100% werkt.
Idd Als je m een hele tijd in stand-by hebt staan, loopt het percentage niet of bijna niet naar beneden, maar als je m daarna ff gebruiklt, loopt die sneller naar beneden volgens mij. zie ook reacties dat het percentage ineens heel erg veel minder is, dus dan denk ik dat die gewoon ff is blijven hangen ofso...

Froggle 08-07-09 12:03

Ik heb niets te klagen over de batterijduur. Kijk als je alleen maar loopt te spelen, dan is elk apparaat snel leeg, maar voor de dagelijkse telefoontjes en stand-by tijd in m'n broekzak, krijg ik dat ding nog niet op de 75% voordat ie weer 's-avonds in de dock staat.

Wess 08-07-09 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shorty007 (Bericht 320380)
ik heb t vermoeden dat de % indicator niet 100% werkt.
Idd Als je m een hele tijd in stand-by hebt staan, loopt het percentage niet of bijna niet naar beneden, maar als je m daarna ff gebruiklt, loopt die sneller naar beneden volgens mij. zie ook reacties dat het percentage ineens heel erg veel minder is, dus dan denk ik dat die gewoon ff is blijven hangen ofso...

Dat zou wel kunnen kloppen maar ik heb ook de app "myBatteryLife" Zou deze het dan ook verkeerd aangeven?

Undertaxxx 08-07-09 12:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Froggle (Bericht 320425)
Ik heb niets te klagen over de batterijduur. Kijk als je alleen maar loopt te spelen, dan is elk apparaat snel leeg, maar voor de dagelijkse telefoontjes en stand-by tijd in m'n broekzak, krijg ik dat ding nog niet op de 75% voordat ie weer 's-avonds in de dock staat.

Je slaat de nagel op de kop. Veel mensen klagen maar over het 'dramatische' batterij verbruik maar je moet het van 2 kanten bekijken. Met een simpele Htc, Nokia, Palm, etc ga je geen uren lopen "spelen" omdat er gewoon niet zoveel verleidelijke toepassingen voor zijn, met een iPhone is dat wel even anders.

De meeste gebruikers zijn toch wel regelmatig bezig met één of andere applicatie, syncroniseren, tethering, camera, gps en/of gewoon eens even doelloos door je springboards bladeren. Uiteraard hebben we dan nog geen telefoongesprek gedaan of even muziek beluisterd.

Mijn iPhone's hebben altijd bij normaal gebruik 2 a 3 dagen stand-by geweest dus ik denk dat dit toch erg mooi is voor zo'n toestel. Het is dus vrij logisch als je 5u per dag met je iPhone loopt te prutsen dat je batterij drastisch snel leeg raakt, dat is met elk elektrisch apparaat dat op een batterij werkt.

LuigiStyla 08-07-09 14:09

Ik merk ook dat vooral push je batterij leeg trekt. Als je push uitzet schakel je over op fetch, kies dan voor 'elk half uur'.(te vinden bij de instellingen van mail)

apotheosis 08-07-09 17:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Undertaxxx (Bericht 320147)
Push email zorgt voor dat dramatisch batterij verbruik, en geen idee of dit zal opgelost zijn/worden in 3.1 Firmware.


Ik heb push email altijd aanstaan 24 uur op 24 en als ik normaal gebruik doe kan ik 2 dagen mee doen of zelfs 3 dagen maar dat lukt zelde omdat ik af en toe wat games speel en zit te internetten.
Wi-fi staat ook altijd aan enz....

Mss het volgende de reden mss is waarom ik daar geen last van heb?Ik heb push idd aanstaan maar dan kan je kiezen en dat staat altijd op handmatig.

Ik ga dat eens bij mij testen nu en ga dat eens instellen op bv 15min en ik ga eens zien dan of ik hetzelfde dan als jullie voorheb.Ik laat jullie overmorgen ofzo wel iets weten.

blaugrana 09-07-09 09:19

Mijn batterij laadt ook niet volledig op, hij geraakt niet verder dan 95%...

Wat moet ik nu doen? Omruilen in de winkel?

iScorpio 09-07-09 09:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door blaugrana (Bericht 321017)
Mijn batterij laadt ook niet volledig op, hij geraakt niet verder dan 95%...

Wat moet ik nu doen? Omruilen in de winkel?

Probeer hem anders eerst eens helemaal te ontladen (met normaal gebruik) en daarna nog eens opladen.

blaugrana 09-07-09 09:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft (Bericht 321018)
Probeer hem anders eerst eens helemaal te ontladen (met normaal gebruik) en daarna nog eens opladen.

Had ik net gedaan...

Garnaaltje 09-07-09 18:38

Mijn usagescherm geeft na de JB alleen nog een '' - '' aan. Enig idee hoe dit op te lossen?

FenixStyle 09-07-09 18:42

Afgelopen week naar Rock Werchter geweest, en m'n batterij heeft het het hele festival (van donderdag in de zeer vroege ochtend, tot maandagavond) uitgehouden!
Ik had schrik dat hij na 2-3 dagen tenlaatste al plat zou zijn, maar indien ge wat op let met het gebruik, en bv de schermhelderheid wat lager zet, is het dus echt wel mogelijk om hem lange tijd te gebruiken. En ik heb terplekke toch geregeld zitten smsen, bellen, en zelfs afentoe surfen met 3G...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:55.