iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   batterijduur 3.0 Wat zijn je ervaringen. (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/35888-batterijduur-3-0-zijn-ervaringen.html)

colliehome 18-06-09 13:45

batterijduur 3.0 Wat zijn je ervaringen.
 
Graag had ik wat info gehad over de nieuwe update 3.0 en de batterijduur.
Is hij verminderd en hoe drastisch? Van ... naar ... uren.

macfreaker 18-06-09 13:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door colliehome (Bericht 300017)
Graag had ik wat info gehad over de nieuwe update 3.0 en de batterijduur.
Is hij verminderd en hoe drastisch? Van ... naar ... uren.

Werk al een paar maanden met fw3.0 en deze is sterk verbeterd. Juist in beta 5 lag deze terug lager maar sinds de GM is het terug goed. Kom nu zeker al een ganse dag toe met mailen/surfen en bellen. Terwijl dit daarvoor niet zo was.

Arcadium 18-06-09 13:49

Mijn persoonlijke ervaring is dat mijn iPhone een stuk voller is aan het einde van de dag dan voorheen... maar dit kan ook komen omdat ik geen jailbreak spul meer draai.

Ik kan het helaas niet uit drukken in seconden, minuten, uren, dagen, weken, maanden, jaren, decenia etc.

CStefaan 18-06-09 13:52

Raar, ik merk net het tegenovergestelde...

xynta 18-06-09 13:56

Ik heb gemerkt op mijn developers toestel dat de batterij zelfs op 20 en 10% een stuk langer mee gaat, maar dit toestel gebruik ik natuurlijk niet vaak om te bellen en te sms-en. Wel om te testen en om te surfen. Ik heb gisteren op mn echte toestel geupdate naar 3.0, mijn batterij gaat lang mee tot op heden is die nog helemaal vol.

colliehome 18-06-09 15:21

ik had nochtans elders al andere dingen gehoord daarom dat ik dit topic begonnen was.

apotheosis 18-06-09 15:38

Batterij is oke maar mss zoals al gezegd is geweest komt dit door aantal andere zaken?Is ook sneller nu.
Ook geen jailbreak mss het toch dan daaraan ligt?

Londonforever 18-06-09 17:38

Mijn batterij gaat precies wel langer mee, maar ik zou hem maar al te graag nog langer laten meegaan.

Weet er iemand hoe je 'push' moet uitzetten? Ik ben namelijk op sommige dagen langer dan 20uur van huis en vind het nogal leuk dat als ik in de wagen of op de TGV zit dat ik dan naar muziek kan luisteren of wat op mijn iPhone 'rammen'...

i(Phone) 18-06-09 17:40

Mijn batterij gaat juist veel korter mee...

WDS001 18-06-09 19:25

Ik vind ook dat m'n batterij minder lang meegaat!
Misschien dat het door de examens komt en ik er meer mee zit te spelen.. :p

Mart-in 18-06-09 19:39

Batterijduus lijkt beter te zijn geworden. Alleen kan dat niet met zekerheid worden gezegd omdat de Jailbreak er inderdaad nog niet op zit!

DirkRas 18-06-09 21:10

Ben deze ochtend gestart met een vers opgeladen batterij en tegen 17 uur was die helemaal plat. Voor de update naar 3.0 kon die het soms 2 dagen volhouden. Bizar!

MrKaoZ 18-06-09 22:21

Ik merk bij die van mezelf dat ie t wel langer volhoud, maar k had nog een vraagje of ik nog steeds met de nieuwe update mijn Iphone gewoon s'nachts kan laten opladen en de dag erna weer kan gebruiken :) Want merkte op een of andere manier dat hij wel en stuk warmer werd :S

zwaan 19-06-09 00:18

Tijd sinds volledig opladen
Gebruik: 8 uur, 43 minuten
Stand-by: 19 uur, 36 minuten

kreeg net de 20% waarschuwing.

Niet slecht.

Michael Steurs 19-06-09 08:04

Wow, wat lees ik hier allemaal???

Bij mij en mijn vrienden gaat hij echt veel minder lang meer en laad hij ook niet meer volledig op, mijn iPhone gaat na de update nog MAX 2 à 3 uur mee en ook bij mijn vader enzo haalt hij geen 4 uur meer. Zou dit aan de push kunnen liggen? we hebben namelijk geen 3G abonnement (belgië)????

Ik zie dit probleem overal op het internet verschijn, vreemd dat er hier weinig mensen last van hebben?

Mwfadebeer 19-06-09 08:09

Ik merk weinig verschil tussen 221 en 3.0. Niet echt langere duur.

Michael Steurs 19-06-09 08:11

Ik ben om 14uur thuis vertrokken, en om 16uur was mijn batterij onder de 10%
Ik heb ongeveer 15smsjes verstuurd en 5keer mijn mail via Wi-Fi gecontroleerd en voor de rest staat hij op fetch om het half uur!

Wanneer zou Apple ten vroegste met update kunnen komen?

nickdw 19-06-09 09:06

mijjn batterij is ook eerder leeg dan normaal

Michael Steurs 19-06-09 09:37

Heeft iemand al een oplossing?

Bomans 19-06-09 09:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michael Steurs (Bericht 301267)
Heeft iemand al een oplossing?

Ga nu niet elk uur om een oplossing vragen aub.
Waarom probeer je niet even een herstel zonder backup terug te plaasten.
Misschien brengt dat verbetering?

iphoneluffff 19-06-09 09:43

ook hier eerder leeg..

vdvorst 19-06-09 09:44

Persoonlijk het gevoel dat de acuu langer meegaat.
Kan ook zijn doordat ik de gsm even minder gebruik (niet alle programma's werken op telefoon, dus heb minder te doen :P) maar waarschijnlijk gaat de accu gewoon langer mee bij mij ;)

Werner85 19-06-09 09:55

Ik heb vorige week 3.0 GM op mijn 2G iPhone gehad. Heb toen een upgrade uitgevoerd, dus mijn unlock bleef bestaan. Voorheen had ik SBSettings, Cydia en Icy geinstalleerd.

Alleen na de upgrade merkte ik dat mijn iPhone constant warm was. Ik dacht kan voorkomen: even opnieuw opstarten...
Vervolgens hele nacht aan de lader gehad en ben toen zaterdag naar een festival in Almere gegaan... Rond 12 uur 's middags was er nog maar 20% van de batterij over :S. En de telefoon was contstant warm in mijn broek... Net of belast hij de CPU constant door een overblijfsel van SBSettings ofzo?

Heb toen nog even kunnen smsen en vervolgens viel hij om 13:00-14:00 uit. Helemaal leeg. Restore was geen optie omdat de simlock dan weg ging, dus heb ik zondag de hele dag zitten prutsen om 2.2.1 weer terug te krijgen. Uiteindelijk is dat gelukt, en weg is het batterij probleem... Er was dus duidelijk iets mis, alleen weet niet wat.

Ik ga het deze week nog eens proberen met een kale unlocked 2.2.1 installatie. Hopen dat het dan wel goed gaat.

Michael Steurs 19-06-09 10:08

Dit heb ik reeds geprobeerd!

apoZ 19-06-09 14:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Werner85 (Bericht 301285)
Ik heb vorige week 3.0 GM op mijn 2G iPhone gehad. Heb toen een upgrade uitgevoerd, dus mijn unlock bleef bestaan. Voorheen had ik SBSettings, Cydia en Icy geinstalleerd.

Alleen na de upgrade merkte ik dat mijn iPhone constant warm was. Ik dacht kan voorkomen: even opnieuw opstarten...
Vervolgens hele nacht aan de lader gehad en ben toen zaterdag naar een festival in Almere gegaan... Rond 12 uur 's middags was er nog maar 20% van de batterij over :S. En de telefoon was contstant warm in mijn broek... Net of belast hij de CPU constant door een overblijfsel van SBSettings ofzo?

Heb toen nog even kunnen smsen en vervolgens viel hij om 13:00-14:00 uit. Helemaal leeg. Restore was geen optie omdat de simlock dan weg ging, dus heb ik zondag de hele dag zitten prutsen om 2.2.1 weer terug te krijgen. Uiteindelijk is dat gelukt, en weg is het batterij probleem... Er was dus duidelijk iets mis, alleen weet niet wat.

Ik ga het deze week nog eens proberen met een kale unlocked 2.2.1 installatie. Hopen dat het dan wel goed gaat.

Ik denk dat ik ook zoiets heb... Volgens mij blijven er toch resten van SBSettings of Backgrounder ofzo draaien.. Zelfs mijn batterypercentage staat er nog. :o

Xavier71 19-06-09 17:16

batterij heel snel leeg na update OS 3.0
 
hallo,

sinds m'n update naar OS 3.0, loopt m'n batterij na 100% opladen heel snel leeg (na 2-3u). Heeft iemand van jullie dezelfde ervaring of eventueel een oplossing. Zelf heb ik niets aan m'n instellingen veranderd en de iPhone eigenlijk ongemoeid gelaten om te kijken hoe lang het duurt eer de batterij leeg is ...

Alle reacties zijn welkom

Xavier71
:confused:

OiP 19-06-09 17:57

Had het ook onmiddellijk na de update. 's avonds even in de lader gestoken en volgende dag was het probleem verholpen. Wi-Fi staat wel uit wanneer ik het niet gebruik, volgens mij is dat de grootste slikker

Ralphao 19-06-09 17:57

Hoi,

Heb exact hetzelfde probleem.
Daarnaast wordt ie nog warm ook. Zie ook https://forum.iculture.nl/f28/i...-erg-hoog.html voor andere met dit probleem.

Ik heb alle functies zoals 3g, locatie, bluetooth, Wi-Fi en push uitgezet. Daarna ging het beter. Zodra ik push weer aanzette werd de telefoon weer warm en ging de batterij zichtbaar sneller leeg.

Schiet dus niet echt op. Als iemand inderdaad wat meer weet graag een reactie.

Thanks.

Timmeh_ 19-06-09 18:57

// Discussies samengevoegd.

libia 19-06-09 19:09

Oke ff om dingen duidelijk te maken: het is absoluut ONMOGELIJK dat sbsettings of backgrounder nog werkt (ook niet voor een deel) als je upgrade. Zeker niet als je geen jailbreak hebt!

De plek waar dat staat wordt namelijk overschreven, dat soms het batterijpercentage wel blijft, komt omdat dat een verborgen instelling is, jd instellingen worden namelijk meegenomen met een update!

pacilootje 19-06-09 19:36

bij mij is de batterij ook eerder leeg maar hij is ook trager geworden met name bij het afsluiten duurt zeker 15 seconden voor dat de phone uit is

Xavier71 19-06-09 19:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door colliehome (Bericht 300017)
Graag had ik wat info gehad over de nieuwe update 3.0 en de batterijduur.
Is hij verminderd en hoe drastisch? Van ... naar ... uren.

het gaat van zo'n 12u tot 2u

akron_007 19-06-09 20:05

bij mij is alles tip top, meer nog, het is beter dan voor heen !

Xavier71 19-06-09 20:11

het verbetert wel als ik "push" uitzet, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling als je een abonnement op MobileMe hebt hé...

Iemand dezelfde ervaring ?

beemer 19-06-09 20:34

Zet thetering uit, met die zooi aan accutijd 12 uur, uit dan ruim 2 dagen (ik bel veel)

Xavier71 20-06-09 00:51

weet iemand hoe je "tethering" kan uizetten ?

libia 20-06-09 00:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xavier71 (Bericht 302892)
weet iemand hoe je "tethering" kan uizetten ?

Instellingen -> algemeen -> netwerk -> tethering
echter heb je deze optie niet standaard, dus aan je reactie maak ik op dat je dit niet hebt ;)

S¡mon 20-06-09 10:33

Gek dat sommige het juist verbeterd vinden, en andere niet. Voor de mensen waarbij het niet lukt, probeer hem is HELEMAAL op te laden en dan HELEMAAL leeg te maken. Dan zal het toch wel moeten werken, of niet?

Xavier71 20-06-09 10:40

wat ik nog steeds ondervind, is dat hij op 3-4 uur volledig leegloop. Vannacht bijgeladen en hij geraakte maximaal tot 39% (!!) en werd erg warm.

Ondertussen staat Push uit, maar dit blijkt niet echt te helpen.
Iemand een gelijkaardige ervaring of een eventuele (voorlopige) oplossing?
Hopelijk komt Apple snel met een definitieve oplossing, want het is toch niet de bedoeling dat je de helft van de functionaliteit van de iPhone moet uitschakelen om dit probleem te vermijden zou ik zo denken ...

alvast bedankt!

tlpeter 20-06-09 10:54

Gisteren ochtend volledig opgeladen en eigenlijk is hij nu leeg.
Heeft de hele nacht uit gestaan.
Wi-Fi staat wel aan maar dat was voorheen geen probleem.
Dit had ik in het begin ook op 2.2.1 en was ineens verdwenen.
Ik denk dat het na een paar keer volledig leeg trekken en opladen weg is.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:29.