//

iPhone reparatie ervaring

iPhone reparatie ervaring discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Geachte mensen, omdat ik problemen had met de Home knop van mijn iPhone(moet hard drukken voor het werkt) heb ik deze via de Mobistar winkel ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 20-06-09, 18:05
Turkish Turkish is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 4
Standaard iPhone reparatie ervaring

Geachte mensen, omdat ik problemen had met de Home knop van mijn iPhone(moet hard drukken voor het werkt) heb ik deze via de Mobistar winkel voor reparatie gestuurd. Ik vroeg hen of dit onder garantie viel maar ze konden er geen antwoord op geven, de mensen van mobistar hebben me naar de Applestore verwezen maar blijkbaar wisten ze dat ook niet. Nu blijkt dat deze vorm van schade niet onder garantie valt en moet ik 40 euro onderzoekskosten betalen of 282 euro bijbetalen voor een nieuwe iPhone. Nu zijn mijn vragen:
-Was de 40 euro onderzoekskosten wel nodig als de winkeliers mij wisten te zeggen dat deze vorm van schade niet onder garantie viel?
-Wat als het wel onder garantie viel, moest ik dan alsnog 40 euro onderzoekskosten betalen?
-Is er een manier om de Homeknop gevoeligheid in te stellen of de taak van de Homeknop laten wegvallen?


Bij voorbaat dank.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-06-09, 18:31
Turkish Turkish is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 4
Standaard

Niemand die het weet?
  #3  
Oud 25-06-09, 19:01
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Voor de eerste 2 vragen kun je het beste bij Mobistar zijn, of de voorwaarden even goed doorlezen. Wat betreft je derde vraag, dit is niet mogelijk die knop is aan of uit en niet half aan/uit dus gevoeligheid heeft hij niet. Wordt dus zoiezo reparatie
  #4  
Oud 25-06-09, 19:21
Chrisl's schermafbeelding
Chrisl Chrisl is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Amersfoort
Berichten: 2.235
Standaard

Hebben ze in de winkel niet verteld dat je sowieso 40 eu aan onderzoek kwijt bent? Zoniet weet ik niet of ze juridisch in hun recht staan.
__________________
2G US 16GB, 3GS 16GB black, 4 32GB black AT&T Simlock, 4S 16GB black, 5S 32GB spacegrey.
  #5  
Oud 25-06-09, 22:18
Turkish Turkish is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 4
Standaard

Neen dat hebben ze niet verteld, toen ik mijn iPhone binnenbracht zeiden ze me dat ze het naar Dynafix zouden sturen om te controleren, ik heb niks gehoord van onderzoekskosten, nu krijg ik te horen dat ik ofwel 282 euro moet betalen voor een nieuwe of 40 euro onderzoekskosten. Er werd drukschade vastgesteld maar in de winkel voor ik het gaf had ik hen gezegd dat de Home button niet werkte, dus als ze me toen hadden gezegd dat het drukschade was en niet onder reparatie was was ik nu geen 40 euro kwijt. Iemand enig idee wat ik nu kan doen? Alvast bedankt!
  #6  
Oud 25-06-09, 22:39
LuigiStyla LuigiStyla is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Delft
Berichten: 297
Standaard

Onderzoekskosten hoef je niet te betalen op het moment dat je iPhone onder de garantie valt. Maar als er nu wordt vastgesteld dat het 'drukschade' is, dan betaal je die 40 euro sowieso, of je moet een nieuwe willen kopen. Wel slordig dat ze je niet hebben gezegd dat er kosten in rekening kunnen gebracht worden, maar je doet er niet veel tegen. Je had het immers vast wel ergens bij de voorwaarden kunnen lezen.
__________________
Italiaanse iPhone 3GS 32 GB Black
  #7  
Oud 26-06-09, 08:42
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Ze hadden je er op moeten wijzen, dus je staat eigenlijk in je recht en hoeft die onderzoekskosten dus eigenlijk niet te betalen. Probleem is alleen dat je dit niet kan aantonen, dus praktisch gezien kom je er niet onder uit.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ervaring met "Koxal Gsm Reparatie service" unikon Koopinformatie Nederland 6 04-07-11 16:23
Goede ervaring met reparatie Karnemelk Koopinformatie Nederland 0 27-04-11 12:11
Mijn ervaring met tot nu toe met 'van Leliveld Services' - iPhone reparatie snverhallen Koopinformatie Nederland 0 01-10-10 22:20
Ervaring: reparatie van defecte home-knop KRASH iPhone algemeen 14 18-10-09 09:58
Ervaring reparatie door ipod-service.nl iPhonegeek Archief 26 06-01-09 17:08

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:06.