iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   SMS niet te restoren na update FW3.0 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/36297-sms-niet-restoren-na-update-fw3-0-a.html)

King Q 21-06-09 00:25

SMS niet te restoren na update FW3.0
 
Hallo!

Ik heb succesvol geupdate van 2.2.1 naar 3.0! Dat was appeltje/eitje...:)

MAAR, wat ik altijd doe bij een SW update is mn iPhone instellen als een nieuwe. Ik zet dus nooit de backup terug! (Ik maak ze wel, hoor. Voor de veiligheid!) Op die manier ben ik alle restjes van achtergebleven apps kwijt en begin met een schone lei.

Het enige wat ik altijd wél terug zet is mn SMS.db. Dat doe ik met WinSCP.
Alleen in 3.0 is er iets veranderd waardoor hij geen enkel sms-je meer laat zien als ik de SMS.db weer terug zet op de juiste plaats! Vroegah stond er niets anders in de map SMS op de iPhone dan het bestand SMS.db.
Nu staat er nóg een file, nl: sms-legacy.

Weet iemand raad?

Zandmachine 21-06-09 02:49

Erg toevallig. Ik pak het net zo aan als jij. Enige wat ik terugzet is de sms.db en dat blijkt niet te werken. Ik heb de vraag tevens uitgezet bij biteSMS want dat gebruik ik altijd. Ik heb geprobeerd wat met de namen te klooien, maar mijn telefoon bleef daarna continue rebooten, dus sms-legacy.db moet je laten staan ;) ik baal wel heel erg, want zeker met die conversation view vind ik het gewoon fijn dat ik van alles een overzicht heb...

dus ik sluit me aan bij TS, wie heeft een oplossing?

Zandmachine 21-06-09 11:42

Restore sms.db on biteSMS 4.0 failed! - biteSMS

Dit is het antwoord van de biteSMS ontwikkelaars. Maar ik snap niet zo goed wat ze bedoelen met iTunes laten upgraden. Mijn backup van mijn iPhone heb ik niet meer, wel het sms.db bestand... lijkt erop dat het niet gaat werken

King Q 21-06-09 12:59

De oplossing die ze geven op Bitesms kan wel werken maar is best omslachtig...
En tóch ga ik het doen! :)

1. Ik zit nu op 3.0. Dus eerst downgraden naar 2.2.1.
2. Op 2.2.1 kan ik mijn backup SMS db weer terug zetten. (dat moet werken want daar komt ie ook vandaan)
3. In feite heb ik nu een verse 2.2.1 met alleen daarop mijn SMS.db. Nu upgraden naar 3.0. iTunes converteert het (2.2.1) sms db naar een werkend (op de 3.0) sms db.
4. In principe ben je nu klaar. Maar ikke niet! Ik maak dan een backup van de 3.0 sms.db met winSCP.
5. Een herstel uitvoeren en configureren als nieuwe phone. Zodat ie écht schoon is.
6. Dan je 3.0 sms.db terugzetten. Klaar!

Wel bewerkelijk..:)

Zandmachine 21-06-09 13:17

Klopt, daar ben ik nu ook mee bezig! :D maar ik loop vast op het downgraden... misschien kunnen we elkaar helpen als we iets werkends tegenkomen... :)

King Q 21-06-09 15:02

Damn!
Ik had gedacht dat het downen naar 2.2.1 simpel zou zijn omdat de baseband ook niet veranderd is.
Het werkt dus niet om (met een oudere iTunes-versie) te SHIFT-HERSTEL-len met de custom IPSW 2.2.1 van Michael?
Ik kan het zelf helaas nu niet proberen, zit op het werk...

Zandmachine 21-06-09 16:40

het is gelukt. van redsn0w 3.0 naar 2.0.2 en daarna naar 2.2.1. SMS.db teruggezet, backup gemaakt in itunes, os 3.0 erop via shift+restore, daarna jailbreak en unlock met redsn0w en restore from backup in itunes! GE-WEL-DIG!!

alvani 21-06-09 17:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zandmachine (Bericht 304844)
Erg toevallig. Ik pak het net zo aan als jij. Enige wat ik terugzet is de sms.db en dat blijkt niet te werken. Ik heb de vraag tevens uitgezet bij biteSMS want dat gebruik ik altijd. Ik heb geprobeerd wat met de namen te klooien, maar mijn telefoon bleef daarna continue rebooten, dus sms-legacy.db moet je laten staan ;) ik baal wel heel erg, want zeker met die conversation view vind ik het gewoon fijn dat ik van alles een overzicht heb...

dus ik sluit me aan bij TS, wie heeft een oplossing?

Toen je iPhone continu bleef rebooten, kreeg je toen ook steeds een zwart schermpje met de tekst: "sad iPhone by Geoff Stearn"??

Bij mij gebeurde dat namelijk nadat ik het sms.db bestandje in 3.0 vervangen had door het backup sms.db bestandje van 2.2.1. Ik moest mijn iPhone toen helemaal restoren en opnieuw jailbreaken.
Ik dacht eerst dat het aan SBSettings lag, maar nu ik dit zo lees lijkt het erop dat het aan het sms.db bestandje ligt.

Zandmachine 21-06-09 17:14

Yup, die kreeg ik idd! Maar dat is nu opgelost ;)

alvani 21-06-09 17:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zandmachine (Bericht 305491)
Yup, die kreeg ik idd! Maar dat is nu opgelost ;)

Dan geloof ik dat ik de oorzaak van het rebooten van mijn iPhone heb gevonden! :D Thanx! ;):)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:55.