iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Laag volume tijdens bellen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/366-laag-volume-tijdens-bellen.html)

Sleevemaster 28-09-07 20:26

Laag volume tijdens bellen
 
Hebben jullie er ook last van dat het volume van de iPhone vrij laag is tijdens het bellen? Speakerphone volume stelt ook niet veel voor. Of is er een optie in de settings die ik over het hoofd gezien heb waar het volume verder is op te voeren. Bij de optie "settings > sounds" staat het bij mij al op maximaal. Op andere forums wordt er al over geklaagd, hier nog niet? (behalve mijzelf)

Dien 28-09-07 20:30

Ik heb hier geen last van, maar als ze weten hoe je FW 1.1.1 op je iphone kunt zetten dan is het opgelost, want in de nieuwe firmware zit geloof ik ook een optie om het geluid harder te zetten.

Sleevemaster 28-09-07 20:38

Daar had ik al iets over gelezen. Zal met reden gedaan zijn dat het volume verhoogd kan worden in de nieuwe FW. Firmware upgrade wordt toch ontraden??

Dien 28-09-07 20:53

Ja dat klopt je moet wachten tot er een nieuw hack voor 1.1.1 is..

Sleevemaster 28-09-07 23:18

Hoi Dien, je zegt dat je er geen last van hebt (laag volume). Heb je wel eens met de iPhone buiten of in een auto gebeld. Bij gebruik binnen in huis is het geluid redelijk hoorbaar maar buiten of in een auto bellen is een ramp. Op US forums wordt hier regelmatig over geklaagd. Vind het toch wel raar dat in dit forum hier nog niet over geklaagd is. Dit geldt trouwens ook voor de ringtone!

Kiwi 30-09-07 22:24

Hoi

iemand meer last van een slechte earspeaker valt me vies tegen het geluid.
zie ook tekst uit de usa van 22-09-2007 van hacktheiphone.

his low audio issue appears to be a hardware defect on Apple's part. Even people with unmodified phones report very poor audio from the earpiece speaker. Serial number series seems to make no difference whether you have 7R7, 7S7, 7T7 or WH8 or V0R. My advice, return it and get a new one, this is unacceptable for such an expensive device. I think the Revision B iPhone will be the one to have, which I bet arrives in stores just in time for Christmas.

Omruilen lijkt voor ons geen optie.

Erik

Sleevemaster 04-10-07 19:55

Ben net terug uit Frankrijk waar ik voor m'n werk was en heb mijn iPhone daar gebruikt. Paar dingen die me zijn opgevallen in het gebruik van deze iPhone.
- Kon wel bellen maar niet gebeld worden. Was dus niet bereikbaar. Ook een ingesproken voicemail kwam niet door.
- Batterij raakt snel leeg met name als je vergeet de iPhone uit of liever gezegd standby te zetten. Raar dat hier geen optie voor is om het display automatisch na een bepaalde tijd uit te zetten.
- Meest irritante is het volume tijdens het bellen. Deze staat op z'n maximum nog veel te laag ingesteld met name de speakerfunctie.
- Geen copy/paste functie die bij sommige toepassingen heel handig kan zijn.
- Je blijft je rotpoetsen met dit ding.........
iPhone valt mij behoorlijk tegen!

helvo 04-10-07 20:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sleevemaster (Bericht 4576)
Ben net terug uit Frankrijk waar ik voor m'n werk was en heb mijn iPhone daar gebruikt. Paar dingen die me zijn opgevallen in het gebruik van deze iPhone.
- Kon wel bellen maar niet gebeld worden. Was dus niet bereikbaar. Ook een ingesproken voicemail kwam niet door.
- Batterij raakt snel leeg met name als je vergeet de iPhone uit of liever gezegd standby te zetten. Raar dat hier geen optie voor is om het display automatisch na een bepaalde tijd uit te zetten.
- Meest irritante is het volume tijdens het bellen. Deze staat op z'n maximum nog veel te laag ingesteld met name de speakerfunctie.
- Geen copy/paste functie die bij sommige toepassingen heel handig kan zijn.
- Je blijft je rotpoetsen met dit ding.........
iPhone valt mij behoorlijk tegen!

-De standby functie is wel in te stellen, waarschijnlijk staat hij bij jou ingesteld op 'never' waardoor het display altijd aan blijft, settings>general>auto-lock
-Kwaliteit van de gesprekken vind ik ook tegen vallen, maar ik gebruik de headset regelmatig (als ik de ipod functie gebruik) en die gesprekken klinken wel beter
-Copy/paste functie mis ik ook, net als het snel switchen tussen applicaties
-Poetsen hoort erbij, je kan ook een hoesje eromheen doen

Sleevemaster 04-10-07 20:29

Helvo, Bedankt voor je reactie met name voor de instelling auto-lock. Gelukkig weer een pluspunt voor het gebruik van de iPhone. Wat betreft het poetsen. Een hoesje heb ik ook aan gedacht maar feit blijft wel dat je nog steeds je "vette" vingers moet gebruiken bij het gebruik van dit toestel. Vind het trouwens wel vreemd dat er weinig reacties zijn voor wat betreft het volume.

Maurice 04-10-07 20:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sleevemaster (Bericht 4588)
Vind het trouwens wel vreemd dat er weinig reacties zijn voor wat betreft het volume.

Is dit dan bij alle iPhones? Dacht het toch niet:confused:

Sleevemaster 04-10-07 20:39

Geluk voor jou! Waarom denk je dat Apple bij de nieuwste firmware update het volume verder opgeschroefd hebben? Ooit gebeld in een auto of wat rumoerige omgeving?

Maurice 04-10-07 20:44

Nouja kijk:

Ik las is in een handleiding om je iPhone te unlocken dat het geluid na het unlock gebeuren zachter zou kunnen zijn dan eigenlijk zou moeten. Ik dacht dat het dus aan een hack of zoiets dergelijks zou liggen. Maar zoals jij het dus zegt is het standaard al zacht?

helvo 04-10-07 20:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sleevemaster (Bericht 4588)
Helvo, Bedankt voor je reactie met name voor de instelling auto-lock. Gelukkig weer een pluspunt voor het gebruik van de iPhone. Wat betreft het poetsen. Een hoesje heb ik ook aan gedacht maar feit blijft wel dat je nog steeds je "vette" vingers moet gebruiken bij het gebruik van dit toestel. Vind het trouwens wel vreemd dat er weinig reacties zijn voor wat betreft het volume.

Schijnt ook te kunnen liggen aan de unlock-methode die je hebt gebruikt, sommige AnySim 'gebruikers' klaagden over het volume, stond ook een waarschuwing op sommige websites over dit probleem... dus misschien heb jij hier meer last van dan anderen.

Sleevemaster 04-10-07 20:57

Misschien is dat ook wel zo. Heb hem zelf niet geunlocked en volgens mij is "Anysim" ook inderdaad gebruikt. Als je googled met 'speaker volume iphone" dan hebben meer mensen hier last van. Moet het er voorlopig maar mee doen vrees ik.

TodiWa 05-10-07 20:00

Sleevemaster, misschien heb je hier iets aan: Klik

Sleevemaster 05-10-07 21:13

TodiWa, bedankt voor je link maar "rommelen" aan m'n iPhone voorlopig nog even niet! Heb totaal geen ervaring met installeren van programma's op de iPhone. Misschien dat anderen er iets mee kunnen...

helvo 05-10-07 22:05

@ Sleevemaster, hoe zijn trouwens je evaringen met SMS ontvangen uit het buitenland en SMS ontvangen in het buitenland?

Sleevemaster 05-10-07 22:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door helvo (Bericht 4846)
@ Sleevemaster, hoe zijn trouwens je evaringen met SMS ontvangen uit het buitenland en SMS ontvangen in het buitenland?

SMS ontvangen uit en in het buitenland gaat goed, geen problemen gezien het feit dat ik net voor mijn werk in Frankrijk ben geweest. Collega's van mij uit het buitenland sturen mij en ik hun SMS berichten zonder problemen. Alleen heel vervelend was dat ik voor hun niet bereikbaar was. Hoe dat kan mag joost weten. Signaalbereik is goed dus daar ligt het niet aan. Binnenkort ga ik weer naar een ander land toe voor mijn werk (Zuid Afrika) maar neem voor de zekerheid toch maar mijn PDA (met GSM functie) mee!

Maurice 05-10-07 22:21

Het geluid wat uit m'n speakers komt gaat best hard volgens mij (muziek, nog niet geprobeerd met bellen) ik heb er dus denk ik geen last van:D

Sleevemaster 05-10-07 22:36

Maurice, probleem ligt alleen bij het bellen en niet wanneer ik muziek afspeel via headset of speaker. Die is ruim voldoende. Het volume bij het bellen binnenshuis is acceptabel maar buiten of in de auto voor wat mij betreft onacceptabel!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:10.