iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Wél internet (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/36607-internet.html)

gieleke6 23-06-09 09:53

Wél internet
 
gewoon n vraag uit interesse...

als ik Wi-Fi en 3g uitzet, kan ik toch mail binnenhalen en de appstore in (weliswaar allebei heel langzaam, maar toch). via welk protocol gaat dit?
is dit protocol ook uit te zetten?

Bomans 23-06-09 09:56

Dan heb je geen verbinding meer. Na 3G heb je nog EDGE/GPRS. Als er geen 3G verbinding is valt je iphone terug op dat tragere netwerk. Maar als je 3G uitschakelt, dan zet je ook EDGE/GPRS uit.

gieleke6 23-06-09 10:04

"Maar als je 3G uitschakelt, dan zet je ook EDGE/GPRS uit...."???
dat lijkt me niet helemaal waar. dit gaat niet automatisch iig..

heb t trouwens al gevonden. gaat idd via EDGE. uit te zetten met bossprefs.
las alleen iets op wikipedia dat EDGE sinds 2007 niet meer beschikbaar is in nederland. toen snapte ik t ff niet meer..

toch bedankt!

jojobe 23-06-09 11:30

GPRS is overal waar je mobiele verbinding hebt. Heb je data abo voor nodig.
Bij de verbinding via UMTS zie je 3G in je scherm, heb je ook data abo voor nodig.
EDGE bestaat niet meer in Nederland, maar nog wel in UK (en ik geloof ook België). Dan zie je een E in je scherm. EDGE was een alternatief voor UMTS, kwam later dan UMTS en was licentie-vrij. Maar omdat mobiele operators als bijv. Vodafone net miljarden had geïnvesteerd in de licentie voor UMTS en in de netwerken, heeft men dit hier niet verder uitgebouwd.

Nikooos 23-06-09 11:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gieleke6 (Bericht 307383)
"Maar als je 3G uitschakelt, dan zet je ook EDGE/GPRS uit...."???
dat lijkt me niet helemaal waar. dit gaat niet automatisch iig..

heb t trouwens al gevonden. gaat idd via EDGE. uit te zetten met bossprefs.
las alleen iets op wikipedia dat EDGE sinds 2007 niet meer beschikbaar is in nederland. toen snapte ik t ff niet meer..

toch bedankt!

Bomans had wel gelijk ;)

gieleke6 23-06-09 14:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door psychonikeo (Bericht 307581)
Bomans had wel gelijk ;)

hoe kan ik dan toch email binnen krijgen als ik 3G (en Wi-Fi) uit heb staan? zou GPRS/EDGE toch ook uit moeten staan volgens bovenstande bewering?

Blackherrie 23-06-09 19:15

3G kun je uit schakelen, daarmee blijft je gprs gewoon intact.
In de meeste gevallen heb ik 3g ook uit staan. Dan houd de batterij het wat langer vol. En voor mailen is gprs prima.

gieleke6 25-06-09 12:34

precies. dat zeg ik dus, maar hierboven wordt beweerd dat dat niet kan, vandaar mijn vraag.

Bomans 25-06-09 13:47

Het klopt dat als je 3G via de instellingen in je iphone uitzet je nog steeds GPRS/EDGE hebt. En je dus mail kan binnenhalen via GPRS/EDGE

Ik bedoelde dat als je met SBsettings 3G uitzet, je ook GPRS/EDGE uitzet.
Heb ik een beetje ongelukkige formuleerd. Sorry daarvoor.

Nemisis2003 25-06-09 19:56

@Bomans...

Als je via bossprefs 3G uitzet, zet je dus NIET GPRS/EDGE uit... dus kun je data blijven ontvangen.
Je kan nog een toggle toevoegen voor edge/gprs, daarmee kan je dan dat protocol uitzetten zonder je hele verbinding met de GSM mast te verliezen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:23.