//

iPhone energieverbruik teleurstellend (na 3.0 update)

iPhone energieverbruik teleurstellend (na 3.0 update) discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) 3 uur dat is inderdaad niet normaal. Toch zeker niet met de instellingen die je omschrijft. Dan moet er zeker een proces zijn dat de ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #241  
Oud 05-07-09, 22:29
iFilip iFilip is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 109
Stuur een bericht via Instant Messenger naar iFilip
Standaard

3 uur dat is inderdaad niet normaal. Toch zeker niet met de instellingen die je omschrijft. Dan moet er zeker een proces zijn dat de iPhone laat leeglopen. Probeer anders istat eens om te kijken welke grote processen er lopen. Uiteraard kan je hier alleen maar de legale processen monitoren.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #242  
Oud 05-07-09, 22:38
nickyclaeys nickyclaeys is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 20
Standaard

Oké bedankt voor de tip ik heb geen jailbreak dus normaal zal ik dan wel een abnormaal proces zien
  #243  
Oud 05-07-09, 22:38
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickyclaeys Bekijk bericht
Mijn 3gs gaat ongeveer 3uur mee waarvan elk kwartier mail binnehallen, wiffi uit, licht op een kwart gezet (donker) en 3g uit dus enkel 2g. En een kwartier spelletje, voor de rest standby.
Zelfs tijdens het oplade een spelletje spele gaat de batterij af :s dit is toch niet normaal?
Daar is inderdaad iets fout...
  #244  
Oud 05-07-09, 22:44
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickyclaeys Bekijk bericht
Oké bedankt voor de tip ik heb geen jailbreak dus normaal zal ik dan wel een abnormaal proces zien
Ik zou gewon ff restoren misschien is t probleem daarmee opgelost.
  #245  
Oud 05-07-09, 22:49
nickyclaeys nickyclaeys is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 20
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shorty007 Bekijk bericht
Ik zou gewon ff restoren misschien is t probleem daarmee opgelost.
Ja dat ga ik morgen eens doen, kgeef hem nog een kansje en hoop dat de batterij gewoon niet goed is gecamibreerd maar bedankt voor de tip, andere tips zijn welkom of mensen met hetzelfde probleem
  #246  
Oud 05-07-09, 23:41
Nielsracing's schermafbeelding
Nielsracing Nielsracing is offline
• iOS 4.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 59
Standaard

Zo, net 2 dagen de iPhone 3GS binnen en zal mijn ervaringen hier posten. Let op, de batterij moet nog in z'n cycli komen maar dit is voorlopig mijn resultaat met de 2e lading:

Percentage left: 14%
Gebruik: 3 uur 54 minuten
Stand-by: 11 uur en 57 minuten
Wi-Fi: +/- 4 uur aan
3G: Aan
Push: Aan
Locatievoorzieningen: Aan
Helderheid scherm: Normaal

Kortom, net even tekort voor normaal gebruik. Maargoed, we gaan 'm nu eens testen met locatievoorzieningen uit (heb je niet elke dag nodig), push naar fetch zodat 'ie om de kwartier m'n mail/agenda ophaalt. Eens kijken wat dit doet met de batterijduur. Ik houd jullie op de hoogte

Overigens, veel mensen vergeten wat er allemaal niet mogelijk is in deze smartphone. Logisch dat de batterij minder lang meegaat dan een good old Nokia 5210 o.i.d. Learn to live with it. Elke avond opladen is toch niet zo'n ramp....?

Laatst gewijzigd door Nielsracing; 05-07-09 om 23:47.
  #247  
Oud 06-07-09, 00:53
toon_0812 toon_0812 is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 3
Standaard

Ik heb nu mijn 2de dag de 3gs en gisteren ging alles vlot, de baterij ging langzaam minder. Deze morgend heb ik er enkele apps opgzet ( na dat de iPhone eenhele nacht ingestoken heeft) en vandaag is er na 20 minuten ineens 10% af de baterij, heb dan maar weer heropgeladen maar de baterij ging nog steeds evesnel achteruit, nu heb ik net al mijn apss erafgezwierd en wat mij opviel was dat op het moment net na de apps eraf waren ik ineens 5 berichten achtereen kreeg, het lijkt dus dat het toch iets met mijn apps te maken had, maar push stond uit, kan dit wel?
  #248  
Oud 06-07-09, 01:33
msunique msunique is offline
• iOS 5.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 201
Standaard

op dit moment: 10 uur standby... usage: 1 uur en 5 minuten... no charges since last full charge
batterij: 85%
dat is toch vet goed ofnie? kheb in dat ene uur beetje geinternet via Wi-Fi en muziek geluisterd via speaker...

Laatst gewijzigd door msunique; 06-07-09 om 01:35.
  #249  
Oud 06-07-09, 01:50
yvetskie's schermafbeelding
yvetskie yvetskie is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 17
Wink

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door caramello Bekijk bericht
jullie zeggen allemaal dat jullie super veel bezig zijn met de iphone. met de firmware 2.1 kon ik 2 a 3 dagen weg. nu ik 3.0 heb staan stuur ik een sms of 5 en de batterij is al 4à5 procent minder! ookal doe ik er niets mee de hele dag (zelf getest) daalt hij tot in de 20 procent! dit vind ik niet echt normaal. ook laad hij super traag op vergeleken met de andere firmwares. ik heb iphone 2G. ik heb al gehoord dat ik push moest uitzetten maar dit helpt niet echt veel. handig om te weten staat alles van ssh, Wi-Fi, brightness op minimum en toch helpt er niets om de batterij wat langer kan meegaan.
ik hoop echt dat hier een oplossing voor komt.
met de customer versie van 3.0 was de batterijduur ook kort maar met push uit te schakelen kon ik er 3 dagen mee weg. nu ik de officiele versie erop heb geplaatst is er niets aan te doen

hopelijk snel oplossingen!


grtz caramello
ik zou zeggen koop de juicepack air....breid de batterijduur zeker met een dag uit ;-) geloof me t werkt !
  #250  
Oud 06-07-09, 01:53
yvetskie's schermafbeelding
yvetskie yvetskie is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 17
Standaard

ff een ander vraagje (kan er nergens een topic over vinden) hoe reboot je de 3.0 heb homeknop en aan/uit knop ingedrukt gehouden maar r gebeurd helemaal niets?
  #251  
Oud 06-07-09, 03:00
msunique msunique is offline
• iOS 5.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 201
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yvetskie Bekijk bericht
ff een ander vraagje (kan er nergens een topic over vinden) hoe reboot je de 3.0 heb homeknop en aan/uit knop ingedrukt gehouden maar r gebeurd helemaal niets?
er zou wel iets moeten gebeure
tegelijk indrukken en tijdje ingedrukt houden... of gewoon uitzetten dan weer aanzetten...
  #252  
Oud 06-07-09, 10:45
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yvetskie Bekijk bericht
ik zou zeggen koop de juicepack air....breid de batterijduur zeker met een dag uit ;-) geloof me t werkt !
Ik heb gehoord dat je met dat ding gemiste oproepen "krijgt". Dus je krijgt geen oproepen binnen, maar even later heb je wel gemiste oproepen.....
  #253  
Oud 06-07-09, 12:19
Guest-20161107182859
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shorty007 Bekijk bericht
Ik heb gehoord dat je met dat ding gemiste oproepen "krijgt". Dus je krijgt geen oproepen binnen, maar even later heb je wel gemiste oproepen.....
Je hebt het verkeerd begrepen.

Bij sommige van die extended battery cases (Incase, Mophie) word het bereik van je iPhone minder. Voor sommige mensen kan dit grote gevolgen hebben waardoor ze helemaal geen bereik meer hebben, vooral als ze het in hun broekzak of een tas met veel spullen doen. Het bereik is dan minimaal tot niet. wanneer je het dan weer te voorschijn haalt en je iPhone verbindt weer met het netwerk (al kan het signaal zwakjes zijn) krijg je in een keer al die gemiste oproepen binnen.

Hoop dat dit een beter uitleg voor je is dan "je met dat ding gemiste oproepen krijgt"
  #254  
Oud 06-07-09, 15:56
nickyclaeys nickyclaeys is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 20
Standaard

Oké heb mijn 3gs volledig opnieuw inhesteld en geen extra prog erop gezet en nu werkt hij zonder probleem 3uur actief waarvan 30 gewerkt (spelletjes) en nog 90% .
Ik zet er nu een voor een de apps er terug op en zie dan per app of deze een groot effect heeft. Volgens mij is ebuddy de oorzaak (de enige met push functie bij mij) maar daar zal ik later meer over weten
  #255  
Oud 06-07-09, 17:35
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ves Bekijk bericht
Je hebt het verkeerd begrepen.

Bij sommige van die extended battery cases (Incase, Mophie) word het bereik van je iPhone minder. Voor sommige mensen kan dit grote gevolgen hebben waardoor ze helemaal geen bereik meer hebben, vooral als ze het in hun broekzak of een tas met veel spullen doen. Het bereik is dan minimaal tot niet. wanneer je het dan weer te voorschijn haalt en je iPhone verbindt weer met het netwerk (al kan het signaal zwakjes zijn) krijg je in een keer al die gemiste oproepen binnen.

Hoop dat dit een beter uitleg voor je is dan "je met dat ding gemiste oproepen krijgt"
ghehe ja dit is duidelijker snap t nu.
Mja toch een vervelde bijkomstigheid...
ff verder zoeken naar een betere oplossing dan maar.
  #256  
Oud 06-07-09, 18:21
Garnaaltje Garnaaltje is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 11
Standaard

Ok, mijn batterij kán gewoon niet normaal zijn.. toch?!

Volgens de specsheet hoort mijn iphone 3GS 30 uur muziek af te kunnen spelen. Hier haal ik de 10 amper! 100% opladen, vervolgens playlist van 400 nummers aanzetten, en bijna bij elke 2 nummers gaat er een procentje af.. Heb hem in denk iets van 4 x volledig opgeladen, maar ga er niet vanuit dat ik een verdrievoudiging van mijn batterij zal zien na een 5/6/7e oplaadpoging?
  #257  
Oud 06-07-09, 20:27
aidacra aidacra is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 14
Standaard

Gebruik: 1 uur 27 minuten
Standby: 1 dag, 1 uur

Batterij: 63%

Niets aan de hand toch? Netjes hoor. Heb hem nu 10 dagen.
Twee keer compleet leeg laten lopen en minimaal 8 uur opgeladen.
  #258  
Oud 07-07-09, 01:32
Guest-20161107182859
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garnaaltje Bekijk bericht
Ok, mijn batterij kán gewoon niet normaal zijn.. toch?!

Volgens de specsheet hoort mijn iphone 3GS 30 uur muziek af te kunnen spelen. Hier haal ik de 10 amper! 100% opladen, vervolgens playlist van 400 nummers aanzetten, en bijna bij elke 2 nummers gaat er een procentje af.. Heb hem in denk iets van 4 x volledig opgeladen, maar ga er niet vanuit dat ik een verdrievoudiging van mijn batterij zal zien na een 5/6/7e oplaadpoging?
Die 30 uur muziek, is gebaseerd op Airplane mode (geen enkel radio contact, 3G, GSM, Bluetooth, Wi-fi) en geen gebruik van spelletjes.
  #259  
Oud 07-07-09, 01:39
iFilip iFilip is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 109
Stuur een bericht via Instant Messenger naar iFilip
Standaard

Die specs noteren altijd het optimale. Er staat nooit dat alle interactiviteit is geactiveerd. Hef is dus altijd een beetje bedrog. En er laten ons toch lekker vangen door de Apple marketing. Bad battery, there is an app for that. ;-)
  #260  
Oud 07-07-09, 01:58
KingBel KingBel is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 6
Standaard

Got the same problem... but found a solution in a forum:

in "instellingen" - "mail, Contacten ... " - "Nieuwe gegevens"

switch on "push"
reset (Harware Reset!)
switch off "push"
reset (Harware Reset!)

Sounds "rare" but it works!

Seams that the push funtion button is not really usable and the push funktion is sucking a lot of batterie power...
Reageren

Labels
batterij



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Teleurstellend toetsenbordje maartenotto iPad algemeen 4 21-09-10 21:19
Energieverbruik 3G en Wi-Fi Miguelb Wi-Fi 0 18-05-09 19:02
Iphone teleurstellend jocha99 Archief 3 29-10-08 09:20

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:34.