//

iPhone energieverbruik teleurstellend (na 3.0 update)

iPhone energieverbruik teleurstellend (na 3.0 update) discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door erwin78 Heb je een linkje voor mij misschien wel handig voor de vliegtuig idd. Heb hem gisteren 15 uur op de ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #281  
Oud 12-07-09, 21:13
Peter3GS Peter3GS is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erwin78 Bekijk bericht
Heb je een linkje voor mij misschien wel handig voor de vliegtuig idd.

Heb hem gisteren 15 uur op de lader gehad. Om 14:30 uit de lader gehaald.( Stopcontact) Heb net 30 min muziek geluisterd. Geen spelletje gespeeld Wi-Fi etc uit.

Staat nu op 58 % Ik ha hem weer helemaal leeg laten lopen dat zal niet zo lang duren denk ik om hem vervolgens nog een keer 15 uur op teladen.

Hopelijk gaat ie dan langer me.


http://shop.iphoneclub.nl/iphone-ipod-batterijen?p=3

de levering was heel snel, zondag
besteld dinsdag in huis.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #282  
Oud 12-07-09, 21:34
erwin78 erwin78 is offline
• iOS 1.1.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter3GS Bekijk bericht
http://shop.iphoneclub.nl/iphone-ipod-batterijen?p=3

de levering was heel snel, zondag
besteld dinsdag in huis.
Dank je voor de link ga het zeker bestellen moet binnekort 9 uur vliegen dan zal ik hem wel nodig hebben.

Ik hoop dat de batterij nu wel van mijn 3gs langer meegaat dan 5 uur anders stuur ik hem terug.

Greetz
  #283  
Oud 12-07-09, 22:29
NvA NvA is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 3
Standaard

Ik heb hetzelfde probleem sinds de update na 3.0 Waar ik vandaag achtergekomen ben is wanneer ik me iphone naast boxen zet, dat de boxen continu zitten te piepen. Dit was bij de eerdere versies niet het geval. Volgens mij zit hier het energie verlies, doordat er steeds gebruik gemaakt wordt van het mobiele netwerk. Ik heb alles al geprobeerd, push uit, edge, Wi-Fi enz. Het geluid stopt pas wnnr ik het op vliegtuigmodus zet. En van het datanetwerk wordt er ook geen gebruik gemaakt, want me abbonoment geeft helemaal geen netwerk kosten aan. Heeft iemand een oplossing?
  #284  
Oud 12-07-09, 23:08
LuigiStyla LuigiStyla is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Delft
Berichten: 297
Standaard

Ja, wachten op FW 3.1, het ligt aan de software, even kwestie van geduld

iPhone OS 3.1 to improve battery life on iPhone 3G S among other bug fixes and improvements | ithinkdifferent
__________________
Italiaanse iPhone 3GS 32 GB Black
  #285  
Oud 12-07-09, 23:11
NvA NvA is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 3
Standaard

Probleem gevonden: gratis applicatie van ebuddy. Een of andere manier bleef het maar gegevens ophalen. Ookal stond push enzo uit
  #286  
Oud 13-07-09, 00:35
nniieellss nniieellss is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NvA Bekijk bericht
Probleem gevonden: gratis applicatie van ebuddy. Een of andere manier bleef het maar gegevens ophalen. Ookal stond push enzo uit
Klopt! ik kon niet gebeld worden nadat ik push had uitgezet en fetch op elk uur had gezet kon ik iig weer gebeld worden, mijn telefoon bleef telkens data verzenden dit kon ik merken door hem naast mijn boxen te houden, dit allemaal kwam pas toen ik de gratis app van ebuddy had geinstalleerd, na deze verwijdert te hebben kan ik weer gebeld en gesmst worden en verzend mijn telefoon geen onnodige data meer en hoor ik niet de heletijd het gezoem als ik hem naast mijn boxen houd !

ik hoop dat iemand hier iets aan heeft al is het er maar 1
haha xd
  #287  
Oud 13-07-09, 11:33
-kriis's schermafbeelding
-kriis -kriis is offline
• iOS 5.0.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 141
Standaard

voor mij was het probleem activate mms op de 2G
  #288  
Oud 13-07-09, 11:49
Damage147 Damage147 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 19
Standaard

Ik heb het idee dat het niet goed is dat je 3Gs zo snel
leeg loopt, al helemaal
in standby. Mijn 3Gs gaat aanzijnlijk langer mee dan m'n 1G iPod touch. Bij internetten en films merk je dat erg goed.
Ik ben zo'n persoon die z'n iPhone nooit met rust laat en toch gaat hij bij mij net geen hele dag mee, meestal doe ik hem tijdens het avond eten heel
even aan de lader, en dan is het helemaal weer in orde.
Ik ga eens een dagje m'n iPhone gebruiken zoals ik m'n vorige mobiel gebruikte, alleen bellen sms'en en mail, zou me niks verbazen als hij 2 dagen mee gaat. De batterij is me dus echt heel erg mee gevallen.
  #289  
Oud 13-07-09, 12:06
erwin78 erwin78 is offline
• iOS 1.1.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 17
Standaard

Ik heb mijn 3gs om 10:00 uit de lader gehaald. Hij heeft voor de 2e keer meer dan 12 uur geladen nadat ik hem volledig heb laten leeg lopen.

Hij staat nu 2 uur stand by en heb ebuddy eraf gehaald en hij staat nog op 100%.
Hopelijk gaat ie nu langer mee. Ik zal later in de middag meer over laten weten.
  #290  
Oud 13-07-09, 12:51
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

//Topics samengevoegd
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
  #291  
Oud 13-07-09, 18:13
Beejay Beejay is offline
• iOS 5.0
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 34
Standaard

Ik had het vandaag ook voor... op 5u tijd ging hij van 100 helemaal naar 0%, echt ***! gloednieuwe iPhone van vrijdag...
  #292  
Oud 13-07-09, 20:32
erwin78 erwin78 is offline
• iOS 1.1.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 17
Standaard

Nadat ik de 3gs tot 2x toe heb laten leeglopen en ongeveer 14 uur heb opgeladen met stroomvoorziening via 220v heb ik nu goed resultaat.

Heb vanochtend om 10:00 uit de lader gehad, ebuddy eraf geknald ben gaan werken en heb 30 min geluisterd met itunes.

Hij staat nu op 76%. Een hele verbetering dan 5 uur dat ie eerst meeging.
Dus al om al tot nu toe een hele verbetering.

Verdere bevindingen zal ik online plaasten.Mischien dat iemand er ook iets aan heeft.
  #293  
Oud 14-07-09, 08:43
Beejay Beejay is offline
• iOS 5.0
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 34
Standaard

zucht, zonder ebuddy...

Wel nog steeds MET facebook & Zygna poker (zijn de enige apps die erop staan!)

Alweer na 1u - 20% dus het lijk erop dat hij het alvast weer maar 5u gaat volhouden...

Als de batterij nu nog ok moest zijn was de iPhone een prachtig toestel... :-( nu is het vet irritant...
  #294  
Oud 14-07-09, 09:40
Damage147 Damage147 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 19
Standaard

Ik heb hier Wi-Fi, 3g etc allemaal aan, helderheid op 7/10 en auto-aanpassen. Meer dan 40 apps waarvan aantal met fetch, push en feed. De batterij gaat toch mooi 7-8 uur mee bij NON-stop gebruik, bij normaal gebruik gaat hij met gemak 16 uur mee. Volgens mij klopt er dus iets niet aan je 3Gs en kun je beter terug gaan naar de winkel. De iPhone hoort nl. Stdby wel veeeeeeeel langer mee te gaan.
  #295  
Oud 14-07-09, 09:50
Beejay Beejay is offline
• iOS 5.0
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 34
Standaard

Ik heb 'm nog maar sinds vrijdag en sindsdien nog maar 1x laten leeglopen/weer tot 100% (vannacht).

Kan het zijn dat het nog betert? door hem meerdere malen te laten leeglopen en weer op te laden?

Ik vertrek nl. vrijdag op vakantie en wil niet zonder iPhone op vakantie, dus wacht ik beter nog wat af. Al is het echt wel irritant.
  #296  
Oud 14-07-09, 10:08
Buistie Buistie is offline
• iOS 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 16
Standaard

Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje dit forum over de iphone aan het volgen omdat ik volgende week een nieuwe telefoon mag uitzoeken en het wordt de iphone!

Beejay ik las een weekje geleden hier een artikel over op internet: iPhone 3G Battery Guide and Charging Tips - Mac Forums

Misschien heb je er wat aan!
  #297  
Oud 14-07-09, 10:15
Igor W Igor W is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Brussel
Berichten: 106
Standaard

Ah ! Een goeie keuze gemaakt Buistie

Ik heb zelf de 3GS sinds 26 juni, en wat mij betreft gaat de batterij een tikje langer mee dan bij de 3G. Als ik weinig telefoneer, maar vrij vaak op internet ga, doe ik er 3 -4 dagen mee.

Vorige week was ik echter in de Belgische Ardennen waar ik een zeer zeer zwak EDGE-signaal had. Daar was de batterij na anderhalve dag al bijna leeg, omdat de iPhone echt moest 'zwoegen' om mijn e-mails binnen te halen. Thuis (in het Brusselse) heb ik Wi-Fi, en een sterk 3G signaal.

Succes met je aankoop !
  #298  
Oud 14-07-09, 10:23
richardvm richardvm is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 1
Standaard

Zo te zien ben ik niet de enige die 3.0 beschuldigt van apart gedrag.

Gisteravond naar 3.0 gegaan en toen leek alles koek en ei. Maar heb toen niet op bereik gelet omdat ik veel te druk was met de app store via Wi-Fi.

vanochtend geen last van een warme telefoon, maar het viel me wel op dat ik geen bereik had... ik heb altijd bereik thuis! nu op mijn werk nog steeds niets terwijl ik hier ook altijd bereik heb... vreemd.

Nu heb ik op aanraden van bovenstaande berichtjes push uitgezet maar het bereik blijft minimaal.. alleen het laagste streepje waarmee ik wel gebeld kan worden enzo, maar hij springt constant op geen service... (volgens t-mobile hoor ik gewoon binnenshuis goed bereik te hebben)

nu is dus mijn vraag: kan het zijn dat 3.0 je ontvangst aantast? en zo ja, is er een manier om dat op te lossen, of moet ik hopen dat 3.1 het gaat oplossen?

Als 3.0 zo'n invloed kan hebben op je bereik, dan lijkt me dat toch een slechte zaak en dan had ik misschien toch beter kunnen wachten tot zoiets verholpen zou zijn... maarja je weet het niet he.
  #299  
Oud 14-07-09, 10:23
Beejay Beejay is offline
• iOS 5.0
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 34
Standaard

Zeer goed artikel lijkt me.. hopelijk is het nog niet te laat aangezien ik reeds 3x opgeladen heb...

thx
  #300  
Oud 14-07-09, 15:52
Defke_007 Defke_007 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 3
Standaard Batterij

Ik heb dit weekend ook mijn 1ste generatie iphone via redsn0w naar FW 3.0 gebracht.
Toevallig was ik nog wat aan het browsen op de Apple Store en heb ik nog wat extra app's geïnstalleerd, waaronder ebuddy en facebook.

Onmiddellijk na installatie van de FW en App's werd mijn iphone al gloeiend heet (was ook nog geconnecteerd aan mijn laptop).
Ik merkte ook dat mijn batterij niet verder wou opladen, ik bleef ergens steken rond de 20%.

Daarna onmiddellijk de gewone lader aangehangen, toen wou hij wel terug normaal laden. Ik situeerde dus het probleem eerst bij mijn laptop.

S'avonds naar Bruno gaan kijken in de cinema (thuis vertrokken met batterij aan 75%).
Tijdens de pauze van 15 min was 1 van mijn vrienden wat spelletjes aant spelen. Toen ik hem terug kreeg was mijn iphone weeral gloeiend heet, en batterij minder dan 20% :-S.

Heb nu de ebuddy app eraf gegooid, sindsdien werkt mijn iphone terug normaal.
Ik zal nog een paar dagen testen en hier terug mijn bevindingen achterlaten.
Greetz,
Def.
Reageren

Labels
batterij



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Teleurstellend toetsenbordje maartenotto iPad algemeen 4 21-09-10 20:19
Energieverbruik 3G en Wi-Fi Miguelb Wi-Fi 0 18-05-09 18:02
Iphone teleurstellend jocha99 Archief 3 29-10-08 08:20

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:09.