//

iPhone energieverbruik teleurstellend (na 3.0 update)

iPhone energieverbruik teleurstellend (na 3.0 update) discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Astug Ik heb mijn iPhone 3GS nog maar 3 dagen. Ik heb hem deze morgen opgeladen tot 100% (~2 uur opladen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #81  
Oud 28-06-09, 23:33
joblamie's schermafbeelding
joblamie joblamie is offline
• iOS 8.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Alphen aan den Rijn
Berichten: 236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astug Bekijk bericht
Ik heb mijn iPhone 3GS nog maar 3 dagen. Ik heb hem deze morgen opgeladen tot 100% (~2 uur opladen vanaf 0). Standby 9u, waarvan 30min naar muziek geluisterd. Belachelijk? Ik denk het wel. (Wi-Fi, 3G, Push, Bluetooth, Locatievoorzieningen, enz, ALLES stond zelfs UIT!)

Hij is dus nu weer op 0 (uitgevallen). Ik ga hem eens 12u lang laten opladen & dan kijken wat het resultaat is.

Maar 9u standby is te belachelijk voor woorden.
En laat dan morgen gewoon Wi-Fi, 3G enzo eens aanstaan. Toestel moet makkelijk 1 dag mee kunnen met alles aan. Ik heb de mijne ook 3 dagen en heb hem continu in mijn handen. Push, muziek, internet. De hele dag door. Vanmorgen 9.30 uit de lader gehaald (na circa 8 uur laden) en nu om 23.32 uur op 17%. daarbij komt nog eens dat de batterijduur beter wordt naarmate je hem vaker oplaadt dus over een week is het al stukken beter waarschijnlijk.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #82  
Oud 28-06-09, 23:39
Astug Astug is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joblamie Bekijk bericht
En laat dan morgen gewoon Wi-Fi, 3G enzo eens aanstaan. Toestel moet makkelijk 1 dag mee kunnen met alles aan. Ik heb de mijne ook 3 dagen en heb hem continu in mijn handen. Push, muziek, internet. De hele dag door. Vanmorgen 9.30 uit de lader gehaald (na circa 8 uur laden) en nu om 23.32 uur op 17%. daarbij komt nog eens dat de batterijduur beter wordt naarmate je hem vaker oplaadt dus over een week is het al stukken beter waarschijnlijk.
Hij is nu aan het opladen. Morgen om 11u trek ik hem eruit, dan heeft hij 12u opgeladen. Ik zal dan alles aanzetten & er veel mee werken. Zal af en toe een screenshot nemen om later te posten.

Maar 9u standby met alles uit is toch echt niet normaal. Hopelijk verandert dit drastisch nadat ik hem eens een keer 12u heb opgeladen. (Heb dit nog geen enkele keer gedaan, altijd maar ~2uur opladen van 0 tot 100%. Zelfs de verkoper in Mobistar had mij aangeraden om de iPhone 12u op te laden maar ik had er geen belang aan gehecht. Hopelijk maakt het echt een verschil.)

Laatst gewijzigd door Astug; 28-06-09 om 23:41.
  #83  
Oud 28-06-09, 23:47
joblamie's schermafbeelding
joblamie joblamie is offline
• iOS 8.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Alphen aan den Rijn
Berichten: 236
Standaard

Ben benieuwd!
  #84  
Oud 29-06-09, 09:40
truckdiver's schermafbeelding
truckdiver truckdiver is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Arendonk
Berichten: 2.510
Stuur een bericht via Instant Messenger naar truckdiver Stuur een bericht via MSN naar truckdiver
Standaard

Ondertussen heeft de iPhone een nachtje aan de kabel doorgebracht tot 5 uur vanmorgen. Nu 3:30uur later nog 99% percentage. Probleem lijk dus opgelost te zijn. Joehoe
  #85  
Oud 29-06-09, 11:15
Yaknow Yaknow is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 8
Standaard

Ik ben ook zeer ontevreden. Heb me ook een iphone 3GS gekocht en de batterij duur is gewoonweg belachelijk.
Al enkele keren volledig laten leeg lopen (al dan niet met opzet) en volledig laten opladen en nog loopt die snel leeg.
Deze nacht terug, zeker een volle 10u laten opladen. Deze ochtend 7u neem ik em mee naar het werk, ik kijk eens op 9u15 en wat zie ik : batterij op 53%!
Wtf echt en ik heb er dus nog nix mee gedaan.
Ook staan alle batterij-zuipende-opties AF.
Het is nu 11u15 => batterij 37%! Nog steeds nix op gedaan, gewoon standby.
Dit is echt zielig ! Ik ben gutted over zo'n duur toestel met een brol batterij.
Ik kom zelf niet eens een halve dag door, dit is er echt over.
  #86  
Oud 29-06-09, 11:20
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

Je laadt toch niet op via een pc of laptop he?
  #87  
Oud 29-06-09, 11:27
Astug Astug is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door truckdiver Bekijk bericht
Ondertussen heeft de iPhone een nachtje aan de kabel doorgebracht tot 5 uur vanmorgen. Nu 3:30uur later nog 99% percentage. Probleem lijk dus opgelost te zijn. Joehoe
Leuk! Ik heb net mijn iPhone uit de lader gehaald na 12u opladen. Alleen Wi-Fi staat aan, want ik ben wat aan het surfen (op youtube en dergelijke) en ik zit op MSN. Ik zal later enkele screenshots posten om mijn gebruik aan te tonen.

Laatst gewijzigd door Astug; 29-06-09 om 13:34.
  #88  
Oud 29-06-09, 11:32
Yaknow Yaknow is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shorty007 Bekijk bericht
Je laadt toch niet op via een pc of laptop he?
Nope, via het stopcontact.....
  #89  
Oud 29-06-09, 12:51
gtielens gtielens is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 16
Standaard

Ik heb dit probleem ook.
Volledig opladen, na een goede 3h volledig plat.
Dit tot 2 maal toe.
Tevens werd de iPhone ook warm.
Heb hem terug binnen gedaan bij mobistar, ten vroegste vrijdag een nieuw toestel
Had geen zin in in resets, of andere 'trucken'.
Dat ding kost veel geld en moet fatsoenlijk werken van de eeste keer.
Ben benieuwd naar het vervolg hiervan.
  #90  
Oud 29-06-09, 13:03
Yaknow Yaknow is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gtielens Bekijk bericht
Ik heb dit probleem ook.
Volledig opladen, na een goede 3h volledig plat.
Dit tot 2 maal toe.
Tevens werd de iPhone ook warm.
Heb hem terug binnen gedaan bij mobistar, ten vroegste vrijdag een nieuw toestel
Had geen zin in in resets, of andere 'trucken'.
Dat ding kost veel geld en moet fatsoenlijk werken van de eeste keer.
Ben benieuwd naar het vervolg hiervan.
Net hetzelfde als mij dus en volledig mee eens. Voor zo'n toestel en die prijs verwacht je dat het perfect is. Laat iets weten als je een nieuwe hebt....
Ik overweeg ook om em binnen te doen.
  #91  
Oud 29-06-09, 13:57
Rennic Rennic is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 3
Standaard

Ik heb mijn Iphone 3G nu 3 maanden en ben vorige week netjes overgegaan naar firmware 3.0, geen problemen. Afgelopen vrijdag liep mijn Iphone binnen 3 uur helemaal leeg. Na het opladen weer precies hetzelfde probleem. WI-FI, Push, 3G uitgezet. De laatste applicaties eraf gehaald. Helaas geen resultaat. Ook werd de Iphone erg warm.

Op internet gezocht voor oplossingen, maar niemand heeft de ultieme oplossing in huis. Waarschijnlijk zijn er ook meer wegen die naar Rome leiden. Op mijn werk hadden van de drie iphone collega’s twee hetzelfde probleem, de ander niet. Wat blijkt, wij hadden onze werkmail via exchange lopen (behalve de collega zonder problemen) . De exchange server op het werk was er die vrijdag uitgevlogen. Het email account verwijderen van de Iphone verhielp het probleem.

Mijn iphone doet het nu weer zoals het hoort, met Wi-Fi en push aan.
Misschien dat iemand met batterij problemen hiermee iets kan.
  #92  
Oud 29-06-09, 14:07
Yaknow Yaknow is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 8
Standaard

Volgens mij heeft dat er niet veel mee te maken. Mijn mail gaat via gmail en blijft net hetzelfde. Batterij te snel leeg en word vaak warm door nix te doen zelf.
  #93  
Oud 29-06-09, 14:37
Rennic Rennic is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 3
Standaard

Daarom zeg ik ook, er zijn meer wegen naar Rome (meerdere oplossingen zullen helpen. of niet) Bij ons was dit het probleem en het is opgelost. Geloof me, ik heb alles gedaan en opgezocht. Dit is voor ons de oplossing. Nu hopen dat jij ook een oplossing zult vinden, een iphone die binnen 5 uur leeggezogen wordt is natuurlijk onbruikbaar.
  #94  
Oud 29-06-09, 14:42
Rennic Rennic is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 3
Standaard

Ik moet er nog wel bij vermelden: met een werkende exchange server was er ook niets aan de hand, hij haalde alle mail vrolijk binnen via push en de batterij was prima. Het probleem werd pas een probleem toen de server niet meer werkte en de iphone elke tig seconden een connectie wilde maken. Daardoor werd hij warm en kreeg de batterij het zwaar.

Nogmaals ik ben geen deskundige, heb gewoon alles getest en dit werkt. Ook voor de andere 2 collecga's.
  #95  
Oud 29-06-09, 14:42
dedafmonteur's schermafbeelding
dedafmonteur dedafmonteur is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Best
Berichten: 279
Stuur een bericht via MSN naar dedafmonteur
Standaard

koelkast......

kennen jullie nouw helemaal geen trucjes of hoe ist?

voor elke charge leg hem half uurtje in de koelkast en laad hem daarna op, werkt echt.
__________________
Ik ben niet verantwoordelijk voor wat ik zeg. Toch?
  #96  
Oud 29-06-09, 14:50
gtielens gtielens is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dedafmonteur Bekijk bericht
koelkast......

kennen jullie nouw helemaal geen trucjes of hoe ist?

voor elke charge leg hem half uurtje in de koelkast en laad hem daarna op, werkt echt.
Kom op, wie dit echt doet is gek.
Ik ga niet voor elke charge hem even een half uur in de koelkast leggen, dit is te gek voor woorden...
Mijn 32GB iPhone was gloednieuw, ik was er mee aan het werken, en ik zag de batterijmeter zienderogen naar beneden gaan en werd té warm.
Ik dacht toen dat het om de initial charge ging. Ik laad hem nog eens eens op (10h+) en weer van dat.
Smorgens stond hij zelfs uit, bij het aanzetten, wit beeld, maar kon wel 'unlocken met de slider die ik niet zag' -> wit beeld bleef staan.
Home+lock knop om te resetten en terug aan te zetten.
Batterij maar op 74% na die 10h opladen, gaan werken, 1sms ontvangen, 1 telefoon, rest van de tijd idle in m'n zag gezeten (en veel te warm aan het worden) en na 3h was hij terug plat.
Meteen terug gedaan, want kan onmogelijk de bedoeling zijn.
BLijkbaar zijn er nog wat mensen met dit probleem en ik mag alleen maar hopen dat apple/mobistar dit snel voor mij (en andere) oplossen door een nieuw, werkend toestel te geven.
  #97  
Oud 29-06-09, 14:51
Yaknow Yaknow is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 8
Standaard

Koelkast, man sinds wanneer is het de gewoonte van u elektronica in de koelkast te leggen.
Overal op het net lees je hetzelfde probleem, batterij draint veel te snel en het toestel wordt warm.
Volgens mij gewoon een kaka batterij die erin zit. Gj apple, daarvoor leg ik 575 euro neer.
  #98  
Oud 29-06-09, 14:59
dedafmonteur's schermafbeelding
dedafmonteur dedafmonteur is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Best
Berichten: 279
Stuur een bericht via MSN naar dedafmonteur
Standaard

het is gewoon een idee om je te helpen met de batterij, zelf kom je niet met ideeen je zeurt alleen maar door, maar daar red je het niet mee.

ik heb zelf geen 3gs ik probeer gewoon te helpen knuppel
  #99  
Oud 29-06-09, 15:09
Yaknow Yaknow is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 8
Standaard

Kerel met zulke ideeen kan ik ook afkomen.
Ik deel gewoon mijn bevindingen en ja ik ben erdoor gefrustreerd, wie zou dat niet zijn als je iets nieuw koopt en het werkt niet zoals het moet.
  #100  
Oud 29-06-09, 15:16
Astug Astug is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 15
Standaard

Ik heb mijn iPhone 3GS dus 12u laten opladen aan het stopcontact. Hier zijn de screenshots tot nu toe:



Ik had het 1ste uur, ~50min op een Wi-Fi connectie gesurft: IM app gebruikt, mails gecheckt & op Youtube wat videos gekeken. Hierna heb ik niets meer gedaan. Het gaat blijkbaar de goeie kant op (3u standby: 5% is al beter dan 1u standby: 10%), ik zal om de ~2 uur een screenshot nemen & later posten.




Laatst gewijzigd door Astug; 29-06-09 om 15:38.
Reageren

Labels
batterij



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Teleurstellend toetsenbordje maartenotto iPad algemeen 4 21-09-10 20:19
Energieverbruik 3G en Wi-Fi Miguelb Wi-Fi 0 18-05-09 18:02
Iphone teleurstellend jocha99 Archief 3 29-10-08 08:20

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:11.