//

iPhone energieverbruik teleurstellend (na 3.0 update)

iPhone energieverbruik teleurstellend (na 3.0 update) discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) had ook het niet gebeld kunnen worden probleem. Push uitgezet, dan maar fetchen en nu werkt het weer. Vind het wel vreemd en vraag me ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 24-06-09, 00:35
caatje's schermafbeelding
caatje caatje is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 51
Standaard

had ook het niet gebeld kunnen worden probleem. Push uitgezet, dan maar fetchen en nu werkt het weer.
Vind het wel vreemd en vraag me af wat het zou kunnen verhelpen. Hopelijk snel een 3.0.1 versie of iets dergelijks.
__________________
Het wordt iedere dag leuker met m'n iPhone!
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 24-06-09, 01:23
maartenvs maartenvs is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Tilburg
Berichten: 79
Stuur een bericht via MSN naar maartenvs
Standaard

Bij push wordt de comm gebruikt om continue verbinding te houden met de push server. Als je niet bij T-mobile zit is je lijn dus in gesprek en kan niemand je bellen en mogelijk door een bug kun je ook niet weg bellen. Heb zo'n vermoeden dat hier het grote probleem ligt.

Heb al mijn accounts ook naar fetch gezet en ben nu ook van het probleem af, echter als ik de mail app open trekt deze om een of andere reden nog steeds hard aan de batterij. Ook vraagt surfen meer van de accu dan voorheen. Als je de telefoon echter in standby laat staan staat deze na 10 uur nog op 100% en zakt na 12 uur pas naar de 99%. Vertrouw die waardes voor geen meter.

Laatst gewijzigd door maartenvs; 24-06-09 om 01:29.
  #23  
Oud 24-06-09, 14:39
BeePee BeePee is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jeboers Bekijk bericht
Ik heb hetzelfde geprobeerd, met push uit lijkt alles beter.
Heb push toch weer aangezet om te testen, ditmaal de APN instellingen van vodafone(mijn provider) weer toegevoegd (dit was door restore natuurlijk ook weg) dit lijkt beter te gaan. Kan in iedergeval gebeld worden als die uit staat.
Wie heeft dit ook al geprobeerd.
Ik heb dit nog niet geprobeerd.. Maar werkt het nog steeds goed? Ik heb namelijk ook vodafone en vind het toch wel fijner dat mijn mail automatisch wordt binnen gehaald!
  #24  
Oud 24-06-09, 17:39
rebos rebos is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 5
Standaard Geen netwerk / iPhone bloedjeheet / batterij veel te snel leeg

Ook bij mij stond geen APN gegevens ingevuld (provider is Vodafone), werd het toestel bleodheet en kon ik de batterij leeg zien lopen (numerieke waarde aan). ik was gewoon bereikbaar en sms kwamen ook binnen (versturen lukte ook trouwens)

Ik heb de APN gegevens opgegeven en de PUSH functie uitgeschakeld. Hij werrd meteen al minder heet en ik kon internetgegevens ophalen/raadplegen. hoelang ik nog heb weet ik niet, batterij staat nu op 7% (slik)... Ik dacht eerst dat het niet kunnen internetten kwam door een nog niet uitgevoerde jailbrake, maar die hielp op dat gebied niet veel. De backup is tijdens de update naar 3.0 wel gewoon automatisch teruggezet, incl. toestelnaam, instellingen en rambam. waarom dan net deze 2 niet mee mochten is mij een raadsel.
  #25  
Oud 24-06-09, 23:43
Dennis² Dennis² is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 67
Standaard

Ook ik heb dit probleem met mijn 2g.

De iPhone wordt zeer heet de de accu is zo leeg. Ook merk ik op dit ik niet meer gebeld/gesmst kan worden. Push meer even uitschakelen..

Edit: En de gemiste oproepen stromen binnen...

Laatst gewijzigd door Dennis²; 25-06-09 om 00:01.
  #26  
Oud 25-06-09, 08:30
BeePee BeePee is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 18
Standaard

Ik heb sinds gisteren ook weer mijn push aangezet en mijn APN-gegevens ingevuld, hij doet het nu gewoon weer zoals het hoort.. Batterij heeft normale duur en kan ook gewoon weer oproepen ontvangen!
  #27  
Oud 27-06-09, 10:56
pvdj446 pvdj446 is offline
• iOS 4.3
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 22
Standaard iPhone energieverbruik teleurstellend

Zo we hebben nu 1 dag onze Iphone 3Gs 16GB en toch wel een zware randbemerking.

Gisterenavond hem geblokkeerd om 11.00 en deze morgen rond 8.30 terug willen aanzetten. En mijn batterij was leeg, er zat nog 37% op toen ik hem neerlegde.

Wi-Fi, edge stonden af. brightness van het scherm had ik gereduceerd ( maar mag niet echt van belang zijn aangezien hij 's nachts niks gedaan heeft).

En toch gaat ie plat???? Welke batterijsparende tips hebben jullie, want op deze manier heb ik er niet veel aan, dna kan ik em 2 maal per dag aan de stekker hangen

Mvg,
Peter
  #28  
Oud 27-06-09, 10:59
jemoer jemoer is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 72
Standaard

2 maal per dag aan de stekker hangen is niks dus wen er maar aan
  #29  
Oud 27-06-09, 11:15
pvdj446 pvdj446 is offline
• iOS 4.3
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 22
Standaard

Ja maar 37% op 9u30 zonder dat ie een bal doet???????????? in de tech specs staat tot 300 uur in standby.

Dan kunnen ze voor mij toch wel een draaimolentje bijleveren dat ik em met de hand kan opladen. . Ik zit soms 10 uur per dag op de baan, waarbij ik niet altijd een stopcontact bij de hand heb, dan moet ik nog zo'n carstopcontact kopen, pfff

Peter
  #30  
Oud 27-06-09, 11:38
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Gek zeg. Toen ik gister naar bed ging zette ik hem op standby (100%) en vanochtend zat het nog steeds zo vol! De dingen die je niet nodig hebt gewoon uitzetten, mocht je het op een gegeven moment wel nodig hebben dan zet je het gewoon aan. Kost 5 secondes extra maar dat maakt niks uit.
  #31  
Oud 27-06-09, 11:48
pvdj446 pvdj446 is offline
• iOS 4.3
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 22
Standaard

wat heb je volgens jouw mening niet nodig? Zo kan ik vergelijken.

Mvg,
Peter
  #32  
Oud 27-06-09, 14:16
pvdj446 pvdj446 is offline
• iOS 4.3
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 22
Standaard

Ok,

ik ben er zeker van dat er iets fout is met mijn 3G's. Om 12.00 stipt was hij compleet vol 100% om 13.00 stipt schoot er maar 74% meer over.

Er is niet mee gewerkt, niet gebeld, Wi-Fi af, 3g af. Ik ga bellen naar de winkel
  #33  
Oud 27-06-09, 14:30
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Ik ga mij hier niet als een kenner gaan afdoen maar vele mensen maken steeds de fout doordat ze hun batterij de eerste keer of zeg maar keren niet goed opladen enz...
Ik heb de mijne heel eventjes aangezet om snel al één en ander in te stellen en nadien volledig uitgezet en dan 20tal uur laten opladen en dat ziet er al meteen oke uit.En nu ga ik deze volledig plat laten lopen tot wanneer em volledig plat valt en dan terug dikke 12 uren laten opladen.
ps;ik zeg niet dat dit de oorzaak is bij sommige mensen zoals hierboven maar het is aangeraden om de eerste malen het op deze manier te doen,zo haal je het maximum uit de batterij.
  #34  
Oud 27-06-09, 14:33
pvdj446 pvdj446 is offline
• iOS 4.3
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 22
Standaard

ik heb hem hier ook netjes opgeladen tot 100% en dan pas losgekoppeld. Dus zie niet in wat ik ermee fout kan gedaan hebben??

Toch bedankt voor de reaktie
  #35  
Oud 27-06-09, 14:34
truckdiver's schermafbeelding
truckdiver truckdiver is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Arendonk
Berichten: 2.510
Stuur een bericht via Instant Messenger naar truckdiver Stuur een bericht via MSN naar truckdiver
Standaard

is wel dat hij heeel traag oplaad.,
mijn 2g is zeker op 2 uurtjes volledig opgeladen.
Mijn 3gs hangt er nu 2 uur aan en is nog niet voor de helft opgeladen (aan de computer)
__________________
at your service
  #36  
Oud 27-06-09, 14:47
pvdj446 pvdj446 is offline
• iOS 4.3
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 22
Standaard

nee mijne was vol op 1.30 deze voormiddag.

Mvg,
Peter
  #37  
Oud 27-06-09, 14:55
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Nogmaals;ik zeg nergens iemand wat verkeerd doet.Het kan bij mij evengoed vanhetzelfde zijn en mijn batterij mss binnen xxx aantal uurkes ook snel plat is.
Das beetje het probleem ook den dag van vandaag,je kan er meer mee doen,het is mooier allemaal maar de batterij vreet enorm.

Ik heb de omnia HD(gehad)en deze is altijd na 16-40 uur volledig plat en extreem veel doe ik er dan nog niet eens mee en ik heb wel al tot 6maal toe correct opgeladen en volledig plat laten lopen enz....
  #38  
Oud 27-06-09, 14:58
pvdj446 pvdj446 is offline
• iOS 4.3
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 22
Standaard

Dat begrijp ik apoteosis, maar dat is het hem net, ik doe er niks mee hij ligt daar gewoon.

Ik heb net welgeteld 2 minuten met de instellingen gespeeld en ik ging van 62% naar 58%. Voor mij is die batterij dus om zeep.
  #39  
Oud 27-06-09, 15:04
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pvdj446 Bekijk bericht
Dat begrijp ik apoteosis, maar dat is het hem net, ik doe er niks mee hij ligt daar gewoon.

Ik heb net welgeteld 2 minuten met de instellingen gespeeld en ik ging van 62% naar 58%. Voor mij is die batterij dus om zeep.
Je hebt garantie,niet leuk maar maak er dan maar gebruik van ;-).
Ik heb wel al meer dan een uurtje aan wat instellingen zitten prutsen,eens snel op internet mee gegaan en mijn mails gewist enz....Ik zat al van 100% naar 93%.
Maar das al iets normaler denk ik als je iphone al iets meer dan een uur oplicht en je ermaa bezig bent.

Ik ga maar morgen of overmorgen kunnen zeggen hoe het bij mij echt zal zitten mee de baterij.
Ik moet wel zeggen;bij mij gaat de batterij ook maar meestal 2 dagen mee zoals bij mijn vorige iphone,kwam ik er dan toch eens bijna niet aan dan kon deze het 3 volledige dagen trekken en uitzonderlijk zelfs 4 dagen maarja,ik surf regelmatig is,controleer meermaals mijn emails per dag dus meestal na 2 dagen opladen dus..
Bij spellekes spelen ist meestal binnen de 24uren want dat zuipt enorm.
Voor 15tal minuten geen probleem maar speels eens een uurke,tgaat snel..
  #40  
Oud 27-06-09, 16:29
jemoer jemoer is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 72
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Ik ga mij hier niet als een kenner gaan afdoen maar vele mensen maken steeds de fout doordat ze hun batterij de eerste keer of zeg maar keren niet goed opladen enz...
Ik heb de mijne heel eventjes aangezet om snel al één en ander in te stellen en nadien volledig uitgezet en dan 20tal uur laten opladen en dat ziet er al meteen oke uit.En nu ga ik deze volledig plat laten lopen tot wanneer em volledig plat valt en dan terug dikke 12 uren laten opladen.
ps;ik zeg niet dat dit de oorzaak is bij sommige mensen zoals hierboven maar het is aangeraden om de eerste malen het op deze manier te doen,zo haal je het maximum uit de batterij.
sorry hoor maar dikke onzin allemaal , er zit geen ni-cd batterij in hoor lol wat jij zegt dat was vroeger bij die batterij ja die haast niet meer voor komt, in de iphone zit dit Apple - Batteries
Reageren

Labels
batterij



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Teleurstellend toetsenbordje maartenotto iPad algemeen 4 21-09-10 21:19
Energieverbruik 3G en Wi-Fi Miguelb Wi-Fi 0 18-05-09 19:02
Iphone teleurstellend jocha99 Archief 3 29-10-08 09:20

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:15.