//

iPhone energieverbruik teleurstellend (na 3.0 update)

iPhone energieverbruik teleurstellend (na 3.0 update) discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Niet geheel onzin omdat veruit de meeste fabrikanten die een apparaat (wat voor soort apparaat dan ook!) met een li-ion accu erin dit aanraden. Het ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 27-06-09, 16:49
ppl ppl is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 307
Standaard

Niet geheel onzin omdat veruit de meeste fabrikanten die een apparaat (wat voor soort apparaat dan ook!) met een li-ion accu erin dit aanraden. Het betreft hier dan wel hooguit 1x volledig opladen, 1x volledig leegtrekken, soms ietsje meer (dat procedé nog een keer). Het is echter niet iets wat je altijd moet doen want dat is meer iets voor Nimh. Met li-ion maak je de accu dan eerder kaduuk. Overigens kan een fabrikant ook aanraden om dit eens in de x tijd te doen. Apple doet zoiets voor de MacBooks. Ik heb dat alleen nooit zo gedaan en ook nooit problemen ondervonden met accu's. Dit staat trouwens ook allemaal op het Apple artikel waar je naar linkt vermeldt (met zelfs ics files om aan je iCal toe te voegen wanneer je weer een discharge moet uitvoeren!).

Als je accu al bijna leeg is terwijl hij 's nachts niks heeft gedaan kun je beter even kijken of er niet toch stiekem iets hangt of dat je dingen als push hebt ingeschakeld. Indien dat niet zo is dan rest je eigenlijk alleen nog contact met je leverancier of Apple opnemen omdat het zeer waarschijnlijk is dat je accu gewoon kaduuk is (wat ook nog best vaak voorkomt na al die jaren innovatie op dit gebied...).

Laatst gewijzigd door ppl; 27-06-09 om 16:51.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #42  
Oud 27-06-09, 18:11
Luna K Luna K is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 26
Standaard

Opletten ! De batterij van de iphone moet eerst "opgewarmd" worden... vergelijk het met een diesel-motor... die komt ook traag op gang... het is perfect normaal dat je batterij zwak presteert de eerste dagen (of zelfs 1e week)... je zal zien dat de batterij steeds langer zal volhouden (vraag me niet hoe dat komt, maar het is zo ).. Na 2 weken ongeveer zullen de prestaties veel verbeterd zijn...

Nog niet overtuigd? kijk eens naar dit filmpje: YouTube - Battery Saving Tips for the iPhone

So no worries

  #43  
Oud 27-06-09, 23:08
pvdj446 pvdj446 is offline
• iOS 4.3
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 22
Standaard

Het filmpje geeft wat hoop. We zullen het blijven proberen.
  #44  
Oud 27-06-09, 23:52
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Ik zit nu maar aan 37% meer en heb ongeveer om 13 uur uit de stekker getrokken das voorlopig al 10 uren waarvan er al heel wat uren zijn gespendeerd aan het downloaden van games,wat spelen van games,paar smskes en ook wat zoekwerk via de app store enz....Dus ik ben toch wel tevreden na toch wel al heel lang mee bezig te zijn deze nog 37% heeft al moet het nog wat beter kunnen.
  #45  
Oud 28-06-09, 00:04
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Vergeet niet dat je ongelofelijk veel met de iPhone doet dus zoals apo zegt gaat-ie eigenlijk best wel lang mee. Wat mij opvalt is dat hij sneller leeg raakt als je veel internet of als je veel game-t op de iPhone.

Maar goed: als je wat moois wilt, moet je er iets voor over hebben (in dit geval gaat de batterij geen week mee o.i.d.)
  #46  
Oud 28-06-09, 00:10
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S¡mon Bekijk bericht
Vergeet niet dat je ongelofelijk veel met de iPhone doet dus zoals apo zegt gaat-ie eigenlijk best wel lang mee. Wat mij opvalt is dat hij sneller leeg raakt als je veel internet of als je veel game-t op de iPhone.

Maar goed: als je wat moois wilt, moet je er iets voor over hebben (in dit geval gaat de batterij geen week mee o.i.d.)
Inderdaad;de iphone heeft een goede batterij vind ik maar als je games speelt dan gaat deze redelijk snel af al moet ik zeggen als je ziet hoelang ik al bezig ben dat niet slecht is.
Voor alle duidelijkheid,ik heb wel geen 9uren en meer zitten spelen,dan zou mijn batterij al helemaal plat zijn geweest maar ik ben toch al veel uren al mee bezig en ik ben voorlopig tevreden.

Als je de iphone alleen gebruikt of vooral gebruikt om te bellen en smsen dan zal de batterij het redelijk lang volhouden.

Internetten zit beetje tussen deze 2 vind ik.Internetten zuipt in mijn ogen minder snel dan games spelen maar das een persoonlijke ervaring.

Zoals je zegt;je kan niet verwachten een batterij de dag van vandaag nog 5-8dagen meegaat.

Ik heb vorig jaar ne nokia gekocht van 39 euro,niks speciaals aan natuurlijk en die batterij gaat 7-9 dagen mee.


Was ik nog vergeten bijzeggen;wi-fi staat ook al nu meer dan 10 uren staan en ik surf va het netwerk en download dus de games via mijn netwerk.

Laatst gewijzigd door apotheosis; 28-06-09 om 00:16.
  #47  
Oud 28-06-09, 00:11
OmeWillem OmeWillem is offline
• iOS 16.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Enschede
Berichten: 26
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door truckdiver Bekijk bericht
is wel dat hij heeel traag oplaad.,
mijn 2g is zeker op 2 uurtjes volledig opgeladen.
Mijn 3gs hangt er nu 2 uur aan en is nog niet voor de helft opgeladen (aan de computer)
Volgens mij gaat laden via USB->PC/Mac altijd langzamer dan gewoon aan het stopcontact. Dus dat lijkt mij wel normaal.

Wi-Fi, locatievoorzieningen, 3G en Bluetooth uitzetten scheelt ook een slok op een borrel.
  #48  
Oud 28-06-09, 00:31
fleeman fleeman is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 8
Standaard

@pvdj446 Ik heb nu een week een 3gs. Mijn batterij gaat niet zo snel leeg als jij beschrijft, vanaf het begin al niet. Ik kan rustig IMen mailen smsn beetje bellen en dan heb ik tegen 11 's avonds nog gewoon stroom over. Als ik hem gewoon in slaap doe en de nacht door laat gaan kost dat +/- 10% klinkt wel echt alsof je een defect hebt... Het is inderdaad wel zo dat een batterij even 'in moet lopen' maar zo'n verschil als wat jij nu beschirjft (30% in een nacht) is niet ok.
  #49  
Oud 28-06-09, 10:26
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

ok heb t filmpje gezien. Dus de eerste keer gewoon helemaal leeg laten lopen, totdat je iphone zelf uitvalt...dan 8 tot 12 uur opladen via stopcontact...en dat dan de eerste week zo doen of 1 keer in de 3 maanden???? hij zegt op een gegeven moment 1 keer in de 3 maanden....
  #50  
Oud 28-06-09, 11:35
jemoer jemoer is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 72
Standaard

Ik vond ook nog dit :
Oplaadtips
Je kunt je iPhone 3G niet opladen met een FireWire-lichtnetadapter of een FireWire-auto-oplader. Zorg ervoor dat je computer is ingeschakeld als je je iPhone via een USB-aansluiting oplaadt. Als je iPhone is aangesloten op een computer die is uitgeschakeld of in de sluimerstand of stand-bymodus staat, kan de iPhone-batterij leeglopen.
  #51  
Oud 28-06-09, 12:33
pvdj446 pvdj446 is offline
• iOS 4.3
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 22
Standaard

Ik ben hem nu aan het kalibreren zoals het filmpje vertelde. Hij zit er ondertussen zo'n 13 uur in, via de meegeleverde stekker op het stroomnet ( niet via PC).

Ik ga hem nog wat tijd geven tot ik deze middag moet vertrekken en dan eens kijken hoelang hij het volhoudt.

Hoe laden jullie hem op in standby of helemaal uit? Heb gisteren reeds naar mobistar gebeld en mocht hem gaan binnengeven en dan gingen ze hem opsturen naar apple. Ik ga nog even wachten hiermee tot midden juli, wanneer er nieuwe stock is, misschien krijg ik dan gewoon een nieuwe mee

Mvg,
Peter
  #52  
Oud 28-06-09, 14:32
BasWind BasWind is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 2
Standaard

Probeer push eens uit te zetten. Hierdoor gaat je batterij langer mee.
  #53  
Oud 28-06-09, 15:54
Luna K Luna K is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 26
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shorty007 Bekijk bericht
ok heb t filmpje gezien. Dus de eerste keer gewoon helemaal leeg laten lopen, totdat je iphone zelf uitvalt...dan 8 tot 12 uur opladen via stopcontact...en dat dan de eerste week zo doen of 1 keer in de 3 maanden???? hij zegt op een gegeven moment 1 keer in de 3 maanden....
Ja, dus om de 3 maand eens "kalibreren". D.w.z. volledig leeg laten lopen en dan 8 à 12 uur opladen (cfr, dat "registratiepunt")... Zelf heb ik nog geen iPhone, maar zo zou ik het toch ook doen
De eerste maal dat je hem gebruikt, ook zo volledig laten leeglopen (dat is ook zo bij de Macbooks e.d.), en dan om de 3 maand... de eerste week (2 weken) kan je opladen wanneer je maar wil... je zal zien dat de batterij steeds beter zal presteren...

  #54  
Oud 28-06-09, 16:46
truckdiver's schermafbeelding
truckdiver truckdiver is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Arendonk
Berichten: 2.510
Stuur een bericht via Instant Messenger naar truckdiver Stuur een bericht via MSN naar truckdiver
Standaard

hier de batterij nog maar eens volledig plat na 4uur!!!
niet mee gebeld ,sms verstuurd of op internet gezeten.
3g uitgeschakeld,push is uit
nu maar tot morgenvroeg opladen en hopen op betere prestaties
__________________
at your service
  #55  
Oud 28-06-09, 16:58
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door truckdiver Bekijk bericht
hier de batterij nog maar eens volledig plat na 4uur!!!
niet mee gebeld ,sms verstuurd of op internet gezeten.
3g uitgeschakeld,push is uit
nu maar tot morgenvroeg opladen en hopen op betere prestaties
Sorry man,uw batterij is niet oke.

Mijn batterij heeft 14uur meegegaan de eerste maal en ik had er zeer veel meegedaan op die korte tijd.
  #56  
Oud 28-06-09, 17:09
truckdiver's schermafbeelding
truckdiver truckdiver is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Arendonk
Berichten: 2.510
Stuur een bericht via Instant Messenger naar truckdiver Stuur een bericht via MSN naar truckdiver
Standaard

wat ik ook wel gek vindt is dat hij bij het terug opladen niet meer naar de pincode vraagt als er terug genoeg energie is!
heb de iphone al een opnieuw herstelt en als nieuwe laten herkennen in Itunes :-(
  #57  
Oud 28-06-09, 17:17
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door truckdiver Bekijk bericht
wat ik ook wel gek vindt is dat hij bij het terug opladen niet meer naar de pincode vraagt als er terug genoeg energie is!
heb de iphone al een opnieuw herstelt en als nieuwe laten herkennen in Itunes :-(
Tis altijd vervelend zeker als je iets nieuws hebt je dit dan tegen komt.Ik heb dat allemaal niet voor dus ik denk wel we mogen stellen er jammer genoeg een probleem aan uw batterij zal zijn,dat kan helaas nu éénmaal gebeuren.Ik ben nocthans iemand die keer op keer altijd pech heeft maar eindelijk zijn ze mij eens goed gezind .
  #58  
Oud 28-06-09, 19:26
stef007 stef007 is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 42
Standaard

Ik heb ook het probleem dat hij snel leeg gaat. Ik heb een volledige reset uitgevoerd dus instellingen en bestanden verwijderd. Ik moet zeggen, het gaat nu veel!! Beter! Ik raad dit iedereen aan die dit probleem heeft. Zit nu al even op internet en nog geen procent minder op batterij! Geweldig!!
  #59  
Oud 28-06-09, 20:31
Astug Astug is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 15
Standaard

Ik heb mijn iPhone 3GS 16GB gekocht bij Mobistar om 9:30u wanneer de winkel openging.

Ondertussen merk ik dat de batterij het echt niet lang volhoudt. Ik heb nog niet geprobeert om hem 12 uur lang op te laden nadat hij volledig plat is.

Voorbeeld:

Vandaag ben ik opgestaan rond 11u, iPhone was plat dus heb ik deze in het stopcontact gestoken en laten opladen tot 100%. Dit was omstreeks 13:00u gedaan. Ik ben toen naar het stad vertrokken, onderweg 15min naar muziek geluister, wat rondgehangen (ondertussen niets gedaan met de iPhone, stond dus gewoon op standby), onderweg naar huis ook weer 15min muziek geluisterd. Wi-Fi, 3G, Push, Bluetooth, Locatievoorzieningen, noem maar op, alles stond uit. In totaal heeft hij dus 7u aangestaan, waarvan 30min muziek geluisterd en de batterij staat al op 30%.

Ik vind dit ronduit belachelijk. Heeft iemand wat tips voor mij of kan iemand mij op een fout wijzen?

Hopelijk verbetert dit nog dramatisch. Ik zal hem deze nacht 12 uur laten opladen wanneer hij volledig plat is en morgen iets laten weten.

Bedankt.

Laatst gewijzigd door Astug; 28-06-09 om 21:19.
  #60  
Oud 28-06-09, 20:37
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

2 uur opladen is ook niet genoeg. de iphone battery geeft idd aan dat die vol is maar dit eigenlijk niet zo.
Je moet echt wel 8 uur ofso opladen, gewoon aan de lader hangen als je gaat slepen, en dan als je wakker wordt eraf halen. Je zal zien dat je batterij veel langer mee gaat dan
Reageren

Labels
batterij



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Teleurstellend toetsenbordje maartenotto iPad algemeen 4 21-09-10 21:19
Energieverbruik 3G en Wi-Fi Miguelb Wi-Fi 0 18-05-09 19:02
Iphone teleurstellend jocha99 Archief 3 29-10-08 09:20

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:48.