iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone energieverbruik teleurstellend (na 3.0 update) (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/36617-iphone-energieverbruik-teleurstellend-na-3-0-update.html)

BeePee 23-06-09 11:58

iPhone energieverbruik teleurstellend (na 3.0 update)
 
Hallo,

Gisterenavond mijn iPhone (2G) ge-update naar 3.0 en ook tegelijk volledig opgeladen, aangezien hij toch aan mijn pc zat.
Vanmorgen werd ik wakker was mijn telefoon bloedheet, en nu (na 9 uur Standby en 3 uur gebruik) is mijn batterij nog maar 20% vol.. Iemand anders hier ook problemen mee? Of weet iemand hoe ik dit op moet lossen?
Alvast bedankt!

BeePee

michiel3 23-06-09 12:05

Kun je nog wel gebeld worden en ontvang je smsjes ook nog direct? Ik heb namelijk ongeveer hetzelfde probleem, maar kan ook niet meer gebeld worden.

BeePee 23-06-09 12:15

Ja dat gebeld worden werkt wel gewoon bij mij.. Smsjes ontvangen werkt inderdaad ook niet direct, collega stuurde 5 minuten geleden een sms, die heb ik nu nog niet binnen.. Dat is meestal wel wat sneller..

michiel3 23-06-09 12:18

Dat had ik ook, en na een tijdje krijgt iedereen direct m'n voicemail. Vreemd.

Lijkt er op dat het een bugje is in OS3.0 of in de jailbreak. Vreemd is dan wel dat ik geen problemen heb als ik alleen de jailbreak doe en geen instellingen verander. Zodra ik weer e-mail begin te configgen, AppStore programma's terugzetten, muziek terugzetten, krijg ik constant problemen.

BeePee 23-06-09 12:37

Ik heb nu ook dat ik gelijk mijn voicemail krijg, terwijl ik vanmorgen (3,5 uur geleden) nog wel gebeld ben..

BeePee 23-06-09 12:48

Wat ik nu heb geconstateerd, als iemand mij een smsje stuurt komt hij niet aan, maar zodra ik iemand bel en daarna ophang komt het smsje direct daarna wel binnen!
Het lijkt dus alsof hij mijn netwerk afsluit, totdat ik een uitgaande oproep uitvoer..

michiel3 23-06-09 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BeePee (Bericht 307556)
Wat ik nu heb geconstateerd, als iemand mij een smsje stuurt komt hij niet aan, maar zodra ik iemand bel en daarna ophang komt het smsje direct daarna wel binnen!
Het lijkt dus alsof hij mijn netwerk afsluit, totdat ik een uitgaande oproep uitvoer..

Hmm, dat zou wel eens met push notifications te maken hebben. Bij mij werkt je trucje in ieder geval niet. Weet je zeker dat het geen toeval was?

kdhoe 23-06-09 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BeePee (Bericht 307556)
Wat ik nu heb geconstateerd, als iemand mij een smsje stuurt komt hij niet aan, maar zodra ik iemand bel en daarna ophang komt het smsje direct daarna wel binnen!
Het lijkt dus alsof hij mijn netwerk afsluit, totdat ik een uitgaande oproep uitvoer..

Heeft mss te maken met GPRS/EDGE. Als deze actief is kan je niet gebeld worden (en ook geen smssen ontvangen). Lijkt me dus een bug in 3.0 waardoor GPRS/EDGE constant blijft gegevens verzenden of ontvangen.

Staat push aan?

Ik heb geen problemen. Ik gebruik wel geen push, alleen fetch.

BASMAN 23-06-09 12:55

Hier ook :( ! binnen paar min al 6% naar beneden!
Ik zal dit forum maar weer eens in de gaten houden, of er een oplossing voor komt.

Ter info hier. Alles staat uit!
Geen achtergrond activiteiten en toch loopt hij snel leeg!
Geen Push, Geen Wi-Fi
Geen andere rare dingen.

help me :)

michiel3 23-06-09 12:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kdhoe (Bericht 307571)
Heeft mss te maken met GPRS/EDGE. Als deze actief is kan je niet gebeld worden (en ook geen smssen ontvangen). Lijkt me dus een bug in 3.0 waardoor GPRS/EDGE constant blijft gegevens verzenden of ontvangen.

Staat push aan?

Ik heb geen problemen. Ik gebruik wel geen push, alleen fetch.

Ik heb EDGE uit staan. Wel gebruikt het proces CommCenter meer dan 50% van de CPU. Iemand enig idee wat dat proces doet?

kdhoe 23-06-09 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door michiel3 (Bericht 307576)
Ik heb EDGE uit staan. Wel gebruikt het proces CommCenter meer dan 50% van de CPU. Iemand enig idee wat dat proces doet?

CommCenter zorgt voor de telefonie, sms en gprs/edge.

michiel3 23-06-09 12:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kdhoe (Bericht 307578)
CommCenter zorgt voor de telefonie, sms en gprs/edge.

Oke, dan probeert dat proces dus iets te veel. EDGE staat uit (Data roaming uit) en foutieve gegevens ingevoerd bij APN, omdat hij anders als nog m'n mail gaat binnenhengelen.

kdhoe 23-06-09 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door michiel3 (Bericht 307582)
Oke, dan probeert dat proces dus iets te veel. EDGE staat uit (Data roaming uit) en foutieve gegevens ingevoerd bij APN, omdat hij anders als nog m'n mail gaat binnenhengelen.

Mss probeert deze constant via de foute gegevens de connecteren en blijft deze proberen omdat het niet lukt.

BeePee 23-06-09 13:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kdhoe (Bericht 307571)
Heeft mss te maken met GPRS/EDGE. Als deze actief is kan je niet gebeld worden (en ook geen smssen ontvangen). Lijkt me dus een bug in 3.0 waardoor GPRS/EDGE constant blijft gegevens verzenden of ontvangen.

Staat push aan?

Ik heb geen problemen. Ik gebruik wel geen push, alleen fetch.

Dit kan misschien wel het probleem zijn ja.. Ik zal eens kijken wanneer ik push uitzet, of hij het dan wel goed doet..

En dat van dat smsje was zeker geen toeval, want de eerste was een kwartier voordat ik ging bellen verzonden en direct daarna kwam hij binnen en daarna nog een keer geprobeerd en direct gebeld en kwam hij daarna ook gelijk binnen!

michiel3 23-06-09 13:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kdhoe (Bericht 307587)
Mss probeert deze constant via de foute gegevens de connecteren en blijft deze proberen omdat het niet lukt.

Dat zou vreemd zijn, want ik heb altijd al foutieve gegevens gebruikt (ook op FW 2.2.1). Ook met sbSettings heb ik het geprobeerd, maar die heb ik er nu weer afgekwakt.

kdhoe 23-06-09 13:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door michiel3 (Bericht 307597)
Dat zou vreemd zijn, want ik heb altijd al foutieve gegevens gebruikt (ook op FW 2.2.1). Ook met sbSettings heb ik het geprobeerd, maar die heb ik er nu weer afgekwakt.

Ja maar nu met push notifications treden er mss problemen op.

Ik heb even het proces CommCenter nagekeken bij mij. Bij mij gebruikt deze gewoon 0% cpu. Even naar mijn voicemail gebeld. Dan krijg ik een piek van 8%, maar dit duurt nog geen volledige seconde.

CommCenter mag dus nooit zoveel CPU verbruiken wanneer je niets aan het doen bent.

michiel3 23-06-09 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kdhoe (Bericht 307605)
Ja maar nu met push notifications treden er mss problemen op.

Ik heb even het proces CommCenter nagekeken bij mij. Bij mij gebruikt deze gewoon 0% cpu. Even naar mijn voicemail gebeld. Dan krijg ik een piek van 8%, maar dit duurt nog geen volledige seconde.

CommCenter mag dus nooit zoveel CPU verbruiken wanneer je niets aan het doen bent.

Ik heb Google Sync er uit gegooid en plots krijg ik heeel veel smsjes binnen en kan ik weer gebeld worden! Het heeft dus wel met push te maken. Misschien dat push probeert verbinding te maken met EDGE/GPRS, terwijl ik dat uit heb? In 2.2.1 had ik daar echt geen problemen mee.

Ik draai nu weer Google Sync met fetch op 15 minuten (dus geen push): problemen zijn weg!

BeePee 23-06-09 13:50

Ik heb inderdaad ook mijn mail-push uitgezet en toen kreeg ik ook smsjes binnen en het gebeld worden deed het ook weer!

jeboers 23-06-09 18:07

Ik heb hetzelfde geprobeerd, met push uit lijkt alles beter.
Heb push toch weer aangezet om te testen, ditmaal de APN instellingen van vodafone(mijn provider) weer toegevoegd (dit was door restore natuurlijk ook weg) dit lijkt beter te gaan. Kan in iedergeval gebeld worden als die uit staat.
Wie heeft dit ook al geprobeerd.

soul10018 23-06-09 19:53

Hier het zelfde heb bij mijn mailaccount push uit gezet en ik kan weer gebeld worden en mijn iphone is niet meer heet

caatje 24-06-09 00:35

had ook het niet gebeld kunnen worden probleem. Push uitgezet, dan maar fetchen en nu werkt het weer.
Vind het wel vreemd en vraag me af wat het zou kunnen verhelpen. Hopelijk snel een 3.0.1 versie of iets dergelijks.

maartenvs 24-06-09 01:23

Bij push wordt de comm gebruikt om continue verbinding te houden met de push server. Als je niet bij T-mobile zit is je lijn dus in gesprek en kan niemand je bellen en mogelijk door een bug kun je ook niet weg bellen. Heb zo'n vermoeden dat hier het grote probleem ligt.

Heb al mijn accounts ook naar fetch gezet en ben nu ook van het probleem af, echter als ik de mail app open trekt deze om een of andere reden nog steeds hard aan de batterij. Ook vraagt surfen meer van de accu dan voorheen. Als je de telefoon echter in standby laat staan staat deze na 10 uur nog op 100% en zakt na 12 uur pas naar de 99%. Vertrouw die waardes voor geen meter.

BeePee 24-06-09 14:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jeboers (Bericht 308013)
Ik heb hetzelfde geprobeerd, met push uit lijkt alles beter.
Heb push toch weer aangezet om te testen, ditmaal de APN instellingen van vodafone(mijn provider) weer toegevoegd (dit was door restore natuurlijk ook weg) dit lijkt beter te gaan. Kan in iedergeval gebeld worden als die uit staat.
Wie heeft dit ook al geprobeerd.

Ik heb dit nog niet geprobeerd.. Maar werkt het nog steeds goed? Ik heb namelijk ook vodafone en vind het toch wel fijner dat mijn mail automatisch wordt binnen gehaald!

rebos 24-06-09 17:39

Geen netwerk / iPhone bloedjeheet / batterij veel te snel leeg
 
Ook bij mij stond geen APN gegevens ingevuld (provider is Vodafone), werd het toestel bleodheet en kon ik de batterij leeg zien lopen (numerieke waarde aan). ik was gewoon bereikbaar en sms kwamen ook binnen (versturen lukte ook trouwens)

Ik heb de APN gegevens opgegeven en de PUSH functie uitgeschakeld. Hij werrd meteen al minder heet en ik kon internetgegevens ophalen/raadplegen. hoelang ik nog heb weet ik niet, batterij staat nu op 7% (slik)... Ik dacht eerst dat het niet kunnen internetten kwam door een nog niet uitgevoerde jailbrake, maar die hielp op dat gebied niet veel. De backup is tijdens de update naar 3.0 wel gewoon automatisch teruggezet, incl. toestelnaam, instellingen en rambam. waarom dan net deze 2 niet mee mochten is mij een raadsel.

Dennis² 24-06-09 23:43

Ook ik heb dit probleem met mijn 2g.

De iPhone wordt zeer heet de de accu is zo leeg. Ook merk ik op dit ik niet meer gebeld/gesmst kan worden. Push meer even uitschakelen..

Edit: En de gemiste oproepen stromen binnen...:)

BeePee 25-06-09 08:30

Ik heb sinds gisteren ook weer mijn push aangezet en mijn APN-gegevens ingevuld, hij doet het nu gewoon weer zoals het hoort.. Batterij heeft normale duur en kan ook gewoon weer oproepen ontvangen!

pvdj446 27-06-09 10:56

iPhone energieverbruik teleurstellend
 
Zo we hebben nu 1 dag onze Iphone 3Gs 16GB en toch wel een zware randbemerking.

Gisterenavond hem geblokkeerd om 11.00 en deze morgen rond 8.30 terug willen aanzetten. En mijn batterij was leeg, er zat nog 37% op toen ik hem neerlegde.

Wi-Fi, edge stonden af. brightness van het scherm had ik gereduceerd ( maar mag niet echt van belang zijn aangezien hij 's nachts niks gedaan heeft).

En toch gaat ie plat???? Welke batterijsparende tips hebben jullie, want op deze manier heb ik er niet veel aan, dna kan ik em 2 maal per dag aan de stekker hangen :cool:

Mvg,
Peter

jemoer 27-06-09 10:59

2 maal per dag aan de stekker hangen is niks dus wen er maar aan

pvdj446 27-06-09 11:15

Ja maar 37% op 9u30 zonder dat ie een bal doet???????????? in de tech specs staat tot 300 uur in standby.

Dan kunnen ze voor mij toch wel een draaimolentje bijleveren dat ik em met de hand kan opladen. ;). Ik zit soms 10 uur per dag op de baan, waarbij ik niet altijd een stopcontact bij de hand heb, dan moet ik nog zo'n carstopcontact kopen, pfff

Peter

S¡mon 27-06-09 11:38

Gek zeg. Toen ik gister naar bed ging zette ik hem op standby (100%) en vanochtend zat het nog steeds zo vol! De dingen die je niet nodig hebt gewoon uitzetten, mocht je het op een gegeven moment wel nodig hebben dan zet je het gewoon aan. Kost 5 secondes extra maar dat maakt niks uit.

pvdj446 27-06-09 11:48

wat heb je volgens jouw mening niet nodig? Zo kan ik vergelijken.

Mvg,
Peter

pvdj446 27-06-09 14:16

Ok,

ik ben er zeker van dat er iets fout is met mijn 3G's. Om 12.00 stipt was hij compleet vol 100% om 13.00 stipt schoot er maar 74% meer over.

Er is niet mee gewerkt, niet gebeld, Wi-Fi af, 3g af. Ik ga bellen naar de winkel :mad:

apotheosis 27-06-09 14:30

Ik ga mij hier niet als een kenner gaan afdoen maar vele mensen maken steeds de fout doordat ze hun batterij de eerste keer of zeg maar keren niet goed opladen enz...
Ik heb de mijne heel eventjes aangezet om snel al één en ander in te stellen en nadien volledig uitgezet en dan 20tal uur laten opladen en dat ziet er al meteen oke uit.En nu ga ik deze volledig plat laten lopen tot wanneer em volledig plat valt en dan terug dikke 12 uren laten opladen.
ps;ik zeg niet dat dit de oorzaak is bij sommige mensen zoals hierboven maar het is aangeraden om de eerste malen het op deze manier te doen,zo haal je het maximum uit de batterij.

pvdj446 27-06-09 14:33

ik heb hem hier ook netjes opgeladen tot 100% en dan pas losgekoppeld. Dus zie niet in wat ik ermee fout kan gedaan hebben??

Toch bedankt voor de reaktie

truckdiver 27-06-09 14:34

is wel dat hij heeel traag oplaad.,
mijn 2g is zeker op 2 uurtjes volledig opgeladen.
Mijn 3gs hangt er nu 2 uur aan en is nog niet voor de helft opgeladen (aan de computer)

pvdj446 27-06-09 14:47

nee mijne was vol op 1.30 deze voormiddag.

Mvg,
Peter

apotheosis 27-06-09 14:55

Nogmaals;ik zeg nergens iemand wat verkeerd doet.Het kan bij mij evengoed vanhetzelfde zijn en mijn batterij mss binnen xxx aantal uurkes ook snel plat is.
Das beetje het probleem ook den dag van vandaag,je kan er meer mee doen,het is mooier allemaal maar de batterij vreet enorm.

Ik heb de omnia HD(gehad)en deze is altijd na 16-40 uur volledig plat en extreem veel doe ik er dan nog niet eens mee en ik heb wel al tot 6maal toe correct opgeladen en volledig plat laten lopen enz....

pvdj446 27-06-09 14:58

Dat begrijp ik apoteosis, maar dat is het hem net, ik doe er niks mee hij ligt daar gewoon.

Ik heb net welgeteld 2 minuten met de instellingen gespeeld en ik ging van 62% naar 58%. Voor mij is die batterij dus om zeep.

apotheosis 27-06-09 15:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pvdj446 (Bericht 312277)
Dat begrijp ik apoteosis, maar dat is het hem net, ik doe er niks mee hij ligt daar gewoon.

Ik heb net welgeteld 2 minuten met de instellingen gespeeld en ik ging van 62% naar 58%. Voor mij is die batterij dus om zeep.

Je hebt garantie,niet leuk maar maak er dan maar gebruik van ;-).
Ik heb wel al meer dan een uurtje aan wat instellingen zitten prutsen,eens snel op internet mee gegaan en mijn mails gewist enz....Ik zat al van 100% naar 93%.
Maar das al iets normaler denk ik als je iphone al iets meer dan een uur oplicht en je ermaa bezig bent.

Ik ga maar morgen of overmorgen kunnen zeggen hoe het bij mij echt zal zitten mee de baterij.
Ik moet wel zeggen;bij mij gaat de batterij ook maar meestal 2 dagen mee zoals bij mijn vorige iphone,kwam ik er dan toch eens bijna niet aan dan kon deze het 3 volledige dagen trekken en uitzonderlijk zelfs 4 dagen maarja,ik surf regelmatig is,controleer meermaals mijn emails per dag dus meestal na 2 dagen opladen dus.;).
Bij spellekes spelen ist meestal binnen de 24uren want dat zuipt enorm.
Voor 15tal minuten geen probleem maar speels eens een uurke,tgaat snel.;).

jemoer 27-06-09 16:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 312261)
Ik ga mij hier niet als een kenner gaan afdoen maar vele mensen maken steeds de fout doordat ze hun batterij de eerste keer of zeg maar keren niet goed opladen enz...
Ik heb de mijne heel eventjes aangezet om snel al één en ander in te stellen en nadien volledig uitgezet en dan 20tal uur laten opladen en dat ziet er al meteen oke uit.En nu ga ik deze volledig plat laten lopen tot wanneer em volledig plat valt en dan terug dikke 12 uren laten opladen.
ps;ik zeg niet dat dit de oorzaak is bij sommige mensen zoals hierboven maar het is aangeraden om de eerste malen het op deze manier te doen,zo haal je het maximum uit de batterij.

sorry hoor maar dikke onzin allemaal , er zit geen ni-cd batterij in hoor lol wat jij zegt dat was vroeger bij die batterij ja die haast niet meer voor komt, in de iphone zit dit Apple - Batteries


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:50.