//

Van hardcore Nokia-gebruiker naar Iphone??

Van hardcore Nokia-gebruiker naar Iphone?? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik ben een hardcore nokia-gebruiker en heb eigenlijk nog nooit een andere telefoon gehad dan een nok. Toch ben ik altijd wel geintresseerd geweest in ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 24-06-09, 18:01
D3RaX D3RaX is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 6
Standaard Van hardcore Nokia-gebruiker naar Iphone??

Ik ben een hardcore nokia-gebruiker en heb eigenlijk nog nooit een andere telefoon gehad dan een nok. Toch ben ik altijd wel geintresseerd geweest in een Iphone. Binnen kort ga ik weer een nieuwe telefoon aanschaffen en ik twijfel nu erg tussen de Iphone 3g s en, uiteraard, de Nokia N97.

De redenen dat ik in de Iphone geintresseerd ben is metname de goede touch bediening en de grote hoeveelheid van applicaties en games. Met name dat laatste vind ik bij de symbian telefoons de laatste tijd erg tegen vallen. Toch heb ik op veel punten nog overtuiging nodig.

In de eerste plaats de accuduur. Ik gebruik mn telefoon dagelijks erg veel (bellen, muziek luisteren, mailen) dus het is belangrijk dat een volle accu bij intensief gebruik een dag mee moet gaan. Mijn nokia n82 haalt dit met gemak. Verder gebruik ik mijn n82 ook voor gps tracking (via sports tracker). Ik kan dan makkelijk een mountainbike toch van ruim 5 uur tracken en heb dan nog accu over om de rest van de dag mijn telefoon aan te hebben staan en enkele korte gesprekken te voeren. Ik twijfel er sterk aan of dit met de Iphone ook gaat lukken. Zeker gezien het feit dat je trackingsoftware zoals motion x gps niet in slaapstand/standby stand kan gebruiken, wat natuurlijk idioot veel extra accucapaciteit wegtrekt (snap niet waarom het scherm dan constant aan en verlicht moet zijn).

Dit brengt mij gelijk naar een ander nadeel. Zover ik weet is het niet mogelijk om applicatie op de achtergrond te laten draaien? En ook multi tasken is niet mogelijk. Heeft iemand enig idee of Appel dit gaat realiseren? De Iphone 3g S lijkt mij er hardware matig uitterst geschikt voor (maarjah jullie hebben dan weet niet hoelang moeten wachten op een knip/plak en video functionaliteit ).

Verder nog wat issues met windows compabiliteit. Is het mogelijk om je agenda en contactpersonen te synchroniseren met vista agenda (of desnoods outlook). Kun je outlook mail en/of google mail via push email binnen krijgen? Kun je je mp3's een beetje makkelijk op je telefoon zetten, het liefst gewoon mapjes of bestandjes van je computer naar je telefoon slepen (nee ik heb nog nooit een ipod gehad, sterker nog ik heb nog nooit ook maar iets van Appel aangeschaft en nee ik ben niet anti Appel ). Ik heb nogal een allergie voor mp3 sync programmatjes.

En tot slot als iemand nog andere redenen weet waarom ik beter een Iphone zou kunnen nemen dan de n97 hoor ik het graag!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 24-06-09, 18:02
Chrisl's schermafbeelding
Chrisl Chrisl is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Amersfoort
Berichten: 2.235
Standaard

Ik zeg, Doen!!!
__________________
2G US 16GB, 3GS 16GB black, 4 32GB black AT&T Simlock, 4S 16GB black, 5S 32GB spacegrey.
  #3  
Oud 24-06-09, 19:27
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Je bent veeleisend, netzoals ik soms ook ben Nokia's zijn top, vooral met de ontvangst etc. - daar waar een telefoon nooit ontvangst heeft, heeft een Nokia dat wel. Toch kan ik me ook voorstellen dat de iPhone weer andere voordelen met zich meebrengt.

Ik zou de voor- en nadelen nog eens goed bekijken en kijken wat jou het beste uitkomt. Bedenk wel dat je met de iPhone een 2-jarig contract hebt, dus je kan niet zomaar terug naar de Nokia... maarrrr een keertje verandering kan geen kwijt.

Voor de liedjes zou je iTunes moeten gebruiken, is een beetje wennen maar zodra je eraan gewend bent is het een eitje. Voor de contacten etc. hebben ze ook programmatje's, kan je makkelijk via google vinden.

Ik zou zeggen: probeer de iPhone een keer uit (nee, niet voor 2 weekjes maar voor een aantal maanden) en als het je dan nog niet bevalt verkoop het dan met je contract door aan een vriend van je o.i.d. en ga terug naar je Nokia
  #4  
Oud 24-06-09, 20:54
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

Nou als ik jou zo hoor, red je het bij lange na niet met de batterij die in de Iphone zit Mja daar baalt iedereen van geloof ik, batterij is gewoon niet zo best van de iphone, misschien is de batterij wel goed, maar vraagt het grote touchscreen gewoon heel veel van de batterij...weet ik niet.
Ik zou er eerst 1 van een vriend ofso lenen voor paar dagen, kijken of je t redt met de batterij
  #5  
Oud 25-06-09, 17:39
warlock49 warlock49 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 8
Standaard

Ik zou nooit meer mijn iphone willen ruilen voor of mijn oudere nokia of mijn mda.. ik heb ook gekeken naar de n97 maar de iphone is gewoon veel fijner en simpeler.. enige nadeel is de batterij.. neem je toch je oplader mee!

Daarnaast zijn er hele hippe zonnepaneeltjes te bestellen op usb zodat je je iphone in de auto kan opladen
__________________
Macbook 2,16 4GB, iPhone UK 8Gb
  #6  
Oud 13-08-09, 13:19
D3RaX D3RaX is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 6
Standaard

Nou ik ben zo goed als overgehaald, de Iphone 3G S spreekt mij erg aan. Nog een paar maandjes wachten en dan kan ik gaan verlengen, nog genoeg tijd om de n97 en de 3G s naast elkaar te leggen .

Ik heb echter wel nog een beetje mijn twijfels over Itunes. Ik gebruik nu windows mediaplayer met automatische playlist en automatische synchronisatie (mijn mp3 collectie is volledig id3taged) en dat werkt echt perfect.

Nu is dat met Itunes ook mogelijk, ik hoor echter verhalen over mensen die vele gb's aan muziek zijn kwijt geraakt door het synchroniseren? Ik had ik begrepen dat wanneer je je iphone een maal op een computer hebt aangesloten dat je alleen nog maar via die computer muziek op je iphone kan zetten? Ook zouden de mp3 bestanden op die computer niet meer verplaats mogen worden, anders zou de hele boel in de soep lopen? Aangezien ik een NAS server heb waar al mijn mp3's opstaan (de server benader ik vanaf meerdere pc's) ben ik wel benieuwd hoe dit in combinatie met Itunes gaat werken, gezien bovenstaande restricties lijkt mij dit problematies.

Verder vroeg ik mij af of het, via een of andere omweg, mogelijk was om de Iphone gewoon te gebruiken met windows mediaplayer (voor de muziek dan uiterraard, niet voor de apps). Dat zou echt ideaal zijn en zou mijn laatste grote Iphone "drempel" wegnemen.
  #7  
Oud 14-08-09, 08:15
Pete.Z Pete.Z is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 110
Standaard

Niet om vervelend te doen, maar blijf bij je Nokia.
Wat jij opnoemt ga je niet halen met een iPhone, en iTunes en de iPhone zijn op elkaar afgestemd, je moet niet gaan rommelen met andere programma's, dat gaat een constante ergenis worden.

Overigens is er geen Nokia die qua bedieningsgemak en snelheid tegen een iPhone op kan....
  #8  
Oud 14-08-09, 08:33
TheMikerMC TheMikerMC is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Tilburg
Berichten: 34
Standaard

hier een diehard nokia gebruiker voor vele vele jaren!
sinds 2 weken een Iphone 3GS.....NOOIT MEER IETS ANDERS
  #9  
Oud 14-08-09, 11:44
D3RaX D3RaX is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pete.Z Bekijk bericht
Niet om vervelend te doen, maar blijf bij je Nokia.
Wat jij opnoemt ga je niet halen met een iPhone, en iTunes en de iPhone zijn op elkaar afgestemd, je moet niet gaan rommelen met andere programma's, dat gaat een constante ergenis worden.

Overigens is er geen Nokia die qua bedieningsgemak en snelheid tegen een iPhone op kan....
Het bedieningsgemak, de grote applicatie database en de totale gebruikservaring zijn dé reden voor mij om over te stappen.

Verder wil ik ook niet gaan "rommelen" met andere programma's als het niet nodig is. Maar zoals ik het nu begrijp is die "afstemming" van iphone en itunes een behoorlijke beperking. Ben een beetje de itunes support aan het door lezen maar wat ik daar zie kan ook "constante ergernis" opleveren.
  #10  
Oud 26-08-09, 11:01
winock's schermafbeelding
winock winock is offline
• iOS 6.1.6
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Saalfelden in Oostenrijk
Berichten: 47
Standaard

Had ook altijd een nokia (6500 slide) gehad en vooralleer ik mijn iphone kocht heel veel gezocht op dit forum en elders op het net, met angst heb ik dan eindelijk mijn iphone gekocht en heeft me wel veel geld gekost.

als je houd van een stevige gadget is de iphone aan te raden, de batterij... ja als je veel speelt (jij hoort misschien liever werken) dan gaat de batterij leeg,
bij mij houd ze het een dag uit, zit ik uren spelletjes te spelen dan word het krap maar dat was ook zo met mijn nokia, gebruik ik de iphone normaal houd de batterij het 1 1/2 tot 2 dagen

maar nog eens een iphone is leuk, zo leuk dat mijn vrouw al een beetje jaloers word

kopen want verandering doet goed....
  #11  
Oud 26-08-09, 11:20
rumble101 rumble101 is offline
• iOS 8.0.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 36
Standaard

Volgens mij houdt de batterij + GPS het geen 5u vol. Na een halfuurtje GPS'en ben ik al 15% kwijt.
Ik mountainbike ook, maar ik neem mijn oude Nokia mee als GSM en gebruik een Garmin Edge om mijn tracks te loggen. Ik rijd soms Ardennenmarathons met steile afdalingen en ik ben al een paar keer op mijn rug geland en ik mag er niet aan denken dat mijn iPhone hierdoor beschadigd zou geraken.
Je kan eventueel overwegen een battery pack aan te schaffen die je batterijduur verdubbeld.
Ik heb al zitten spelen met Trails en GPSies op de iPhone tijdens een wandeltocht en dit werkt perfect. Je kan de tracklogs gewoon e-mailen.
Met de Nokia 5800 was dit toch allemaal omslachtiger en de batterij hield het toch niet zoveel langer vol
  #12  
Oud 26-08-09, 11:58
boz boz is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 17
Standaard

Runkeeper Pro is ideaal om te tracken en kan in standbymode ook nog steeds tracken, gaat als ik het goed heb heel lang mee op die manier (wel Wi-Fi-edge en 3G uitschakelen)
de maps daarna gewoon inladen als je klaar bent, gebruik ik steeds om te lopen

Batterij; Kan het heel lang volhouden als je de discipline hebt om (bv via sbsettings - jailbroken iPhone) Wi-Fi - bluetooth en 3G uit te zetten als je ze niet gebruikt, kan ik makkelijk 4 dagen in stand-by rondlopen en gebeld worden - bellen en af en toe mails ophalen

boz
  #13  
Oud 26-08-09, 12:18
Runaque Runaque is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 560
Standaard

Ik ben ook van een lange geschiedenis Nokia naar de iPhone overgestapt, geen spijt van gehad, hoewel ik altijd nog opvolg hoe Nokia het er vanaf brengt. Nokia heeft superieure camera's in hun toestellen zitten, dat kan van de iPhone niet gezegd worden, ook niet van de 3Gs.
  #14  
Oud 26-08-09, 15:19
Kokkie76's schermafbeelding
Kokkie76 Kokkie76 is offline
• iOS 4.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 134
Standaard

Zoals Pete al schreef, met de dingen die je in je in je eerste post hebt staan red je het "standaard" niet met een iPhone 3G(s). Heb de 3Gs en een N97 en op die punten die jij beschreef is de N97 gewoon beter. Uiteraard kun je met een Jailbreak en een battery pack deze punten verbeteren. Met mijn persoonlijk gebruik red ik het geen volle dag met mijn 3Gs. Met de N97 red ik het 2,5 dag en die word bij mij nog "zwaarder" gebruikt (zakelijk). iTunes is nou ook niet echt mijn grote vriend (omslachtig) maar je went eraan. Wat jij met iTunes van plan bent lijkt me een grote uitdaging aangezien iTunes nogal beperkt is. Multitouch vind ik leuk maar nou niet echt een must have tgo een "normale" TS scherm. Kwa foto's vind ik de N97 toch een stuk beter. Het grote voordeel vd iPhone is de appstore en het gebruikersgemak. Zelfs mijn moeder (digibeet) kan na enige uitleg met mijn iPhone overweg.
  #15  
Oud 26-08-09, 16:51
kuotje's schermafbeelding
kuotje kuotje is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Den Bosch
Berichten: 2.038
Standaard

Zelf nu 3maanden eigenaar van een iPhone. Daarvoor ook altijd nokia/samsung maar erg tevreden over de telefoon. Even wennen omdat het wat ingewikkelder is maar dat is na paar dagen goed. !
__________________
~ "You have more fun with your pants off!" >>
  #16  
Oud 27-08-09, 12:54
seminifeer seminifeer is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 116
Standaard

Een makkelijker toestel om te bedienen al de Iphone is er volgens mij niet. Ik heb al tig jaar Nokia en heb er nog een Sony Ericsson en een Samsung bij. Ik heb de Iphone van een vriendin getest en die is heel gebruiksvriendelijk.
De slechte ontvangst is voor mij een reden om hem niet te nemen.

Als jij een hardcore Nokiaman bent zou ik even een paar weekjes wachten op de Nokia N900. Kijk maar even in het forum onder het kopje Iphonekillers voor gedetailleerde foto's.
  #17  
Oud 27-08-09, 13:03
rumble101 rumble101 is offline
• iOS 8.0.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 36
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door seminifeer Bekijk bericht
Als jij een hardcore Nokiaman bent zou ik even een paar weekjes wachten op de Nokia N900. Kijk maar even in het forum onder het kopje Iphonekillers voor gedetailleerde foto's.
De zoveelste iPhone killer, en wie zijn marktaandeel wordt steeds groter, juist ja... Apple!
  #18  
Oud 27-08-09, 14:43
Kokkie76's schermafbeelding
Kokkie76 Kokkie76 is offline
• iOS 4.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 134
Standaard

Marktaandeel word groter maar Nokia staat nog steeds bovenaan. Alhoewel het wel knap is van Apple met maar 1model en 1 provider.

Smartphones blijven goed verkopen | Mobilyz.com
  #19  
Oud 27-08-09, 17:08
seminifeer seminifeer is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 116
Standaard

De Iphone is een leuk toestel en dat procentje maarktaandeel is zeker knap. Maar ik kijk niet naar marktaandeel (Nokia overigens 34%). Ik benoem een telefoon die wél een goede ontvangst heeft en die je niet hoeft te jailbreaken.
Ik heb niets tegen de Iphone, had er bijna zelf eentje gekocht. Maar ik kijk volgend jaar wel of hij aan mijn eisen gaat voldoen.
Ik ga de Nokia N900 kopen.

Alle officiële info vind je hier.
Nokia UK - Nokia N900 - Products
  #20  
Oud 27-08-09, 19:14
kuotje's schermafbeelding
kuotje kuotje is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Den Bosch
Berichten: 2.038
Standaard

hmm ik begrijp zoiezo dat veel nokia gebruikers de eisen van iphone niet goed vinden. Irriteerde me daar op het begin ook mateloos aan. Maar daar zijn verschillende oplossingen voor alleen dmv een Jailbreak.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
contacten van iphone naar nokia kopieeren. Mad Hankey iPhone algemeen 1 15-12-10 11:48
Contacten van Nokia naar iPhone sturen via Bluetooth Stingray68 iTunes 2 27-05-09 22:16
namenlijst overzetten van nokia naar iphone Thos iPhone algemeen 1 19-12-07 10:21

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:19.