iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Kosten voor gebruik van Duitse iPhone (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/3688-kosten-voor-gebruik-duitse-iphone.html)

jodelaET 15-12-07 08:59

Kosten voor gebruik van Duitse iPhone
 
Mijne maat werkt in Duitsland en woont in België.
Natuurlijk heeft hij van de launch in Duitsland gebruik gemaakt en was al snel een ontzettend fiere bezitter van de iPhone.
Nu hij zijn eerste rekening kreeg was hij niet meer zo gelukkig!!
Hij moet namelijk 1800EUR betalen !!!
De slogan "unbegrenzter Datenflatrate" komt hem nu duur te staan vermits dat natuurlijk niet voor roaming in de omringende landen telt!

Amp. 15-12-07 10:59

Hij gebruikte een duitse telefoon met duitse provider in belgië?
nouja, dan kon je zoiets toch verwachten?

shorty 15-12-07 17:19

Mijn idee :)

Stiruam 15-12-07 18:47

Sjonge jonge jonge dat is balen :eek: Maar ook wel dom hoor... Nou maar dat gebeurt em niet nog een keer denk ik.

Greetz, Stiruam

Stibou 15-12-07 22:19

Zelf dat het 1 maal gebeurt is al zotekes alé ja...

crunch81 15-12-07 22:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amp. (Bericht 27787)
Hij gebruikte een duitse telefoon met duitse provider in belgië?
nouja, dan kon je zoiets toch verwachten?

Ben ik het toch niet helemaal mee eens. Als je een "leek" bent die een Iphone koopt met onbeperkt dataplan ga je er vanuit dat je er onbeperkt gebruik van kan maken. Ik heb meerdere filmpjes op You Tube gezien van mensen in Amerika met hetzelfde probleem, het blijft mooi balen, als ik die rekening zou krijgen gaan mijn haren recht overeind staan, is toch een mooie 20 inch laptop....:eek:

O.G. 16-12-07 00:12

Het is meer dan dat...
Heel wat dagen werken, maandje vakantie in Amerika incl. 5-sterren hotel, liters zweet + een iPhone 8GB...

Maar als ik hem was zou ik ff vertellen dat ik het "vaak" in België zou gebruiken
en of er daardoor uitzonderingen zijn voor de iPhone en/of het abonnement.
Want je weet dat je het abonnementscontract in Duitsland aansluit.
En vertel me vooral niet dat de heer niet wist dat het ook duur is om IN HET BUITENLAND te BELLEN?

Wat je ook zegt, het is gewoon DOM of LUI!

(Luiheid = hij dacht dat zelfs als er wat kosten bij komen omdat hij in het buitenland zit te internetten,
dat het niet ZO duur zou zijn en heeft de tarieven niet nagecheckt/-gevraagd?)

Amp. 16-12-07 12:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door crunch81 (Bericht 28081)
Ben ik het toch niet helemaal mee eens. Als je een "leek" bent die een Iphone koopt met onbeperkt dataplan ga je er vanuit dat je er onbeperkt gebruik van kan maken. Ik heb meerdere filmpjes op You Tube gezien van mensen in Amerika met hetzelfde probleem, het blijft mooi balen, als ik die rekening zou krijgen gaan mijn haren recht overeind staan, is toch een mooie 20 inch laptop....:eek:

nouja, zover ik weet staat er altijd in de voorwaarden (oid) dat dit NIET geld met bellen/smsen/internetten in het BUITENLAND.
Eigenlijk is zoals O.G. zegt, het probleem luiheid, als je eerst kijkt voordat je een abo afsluit had je dit kunnen voorkomen.
Jammer dat het gebeurt is, maar toch.

Ik heb zelf ook zorgeloos internet (tot 50 of 200 mb), staat soms uren achter elkaar aan, maar als je niets op je iPhone doet gebruik je ook geen data ;)

jodelaET 17-12-07 14:18

Mijne maat is zoals crunch81 schreef een "leek" en verre van dom noch lui.
Als je geen geek bent dan laat je je door de iPhone al snel verleiden. Het bellen en sms-en was niet het probleem, maar het bekijken van youtube filmpjes zonder erbij stil te staan dat hij niet in Duitsland of op Wi-Fi netwerk zat.
Tja, nu heeft hij de edge "on/off" toets natuurlijk wel gevonden. :)

Nikooos 17-12-07 14:53

Nee die filmpjes komen uit de lucht vallen? Ben ik nu een geek omdat ik wel snap dat die filmpjes op een of andere manier moeten worden binnengehaald?

Stiruam 17-12-07 15:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jodelaET (Bericht 28631)
Tja, nu heeft hij de edge "on/off" toets natuurlijk wel gevonden. :)

Viva la revolution :D Sja hopelijk gebeurt dit niet bij al te veel mensen :p waarom moet dit btw zo verschrikkelijk veel duurder zijn? Want zo hoog zijn die kosten (voor de provider) nou ook weer niet:(

b-boy 17-12-07 18:21

vind ik toch een bizar verhaal want t-mobile vereist een duits adres om aan te factureren en jouw maat woont in belgië ...

bovendien heeft hij met dat tariefplan van t-mobile ongelimiteerde toegang via edge en de 8000 t-mobile hotspots in duitsland dus al die kosten zijn in belgie gemaakt.

daarnaast ook het feit dat jouw vriend het dan bovendien vanzelfsprekend vond dat hij een duits gsm nummer zou hebben om te bellen en aan zijn familie en vrienden te bezorgen en toch staat hij er niet bij stil dat er bijkomende kosten zouden zijn mocht hij zijn telefoon in belgie gebruiken

strange


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:59.