iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   3.0 installatieprobleem (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/36932-3-0-installatieprobleem.html)

wimwessling 25-06-09 11:33

3.0 installatieprobleem
 
Hallo,
Ik heb een ge-Jailbreak-te 3G, 2.2.1.
Ik wilde os3.0 installeren.
Halverwege krijg ik de volgende melding:

De iphone kan niet worden geactiveerd, omdat de simklaart niet in de telefoon is geplaatst of omdat een simpincode is vereist.
Koppel de iphone los en controleer of de simkaart correct is geplaatst.
Als u een simpincode gebruikt, tikt u op Ontgrendel om de code in te voeren. Sluit de iphone daarna opnieuw aan.


Na loskoppelen blijft de iphone het apple-vignet tonen. De simkaart eruit en erin gedaan. Ik krijg hoe dan ook geen Ontgrendelscherm te zien en ik krijg het apple-vignet niet weg. Hoe nu verder?

joke 25-06-09 16:27

Ik heb identiek 't zelfde nu :(

Destiny 25-06-09 16:28

Hebben jullie een officiele iPhone 3G van T-Mobile?

joke 25-06-09 16:33

Ik heb mijn iphone bij mobistar gekocht in Brugge

joke 25-06-09 16:58

Bij mij is het net toch gelukt, heb hem even opnieuw opgestart en 't was direct in orde :)

szr40 25-06-09 19:03

iphone 1.1.2
 
ik heb iphone 1.1.2 ik heb update gedaan de nieuwste maar i khad hm in buitenland gekocht er zat simlock op maar die is nu weg e nnu kan ik me update niet voltooien kunnen jullie mij verder helpen??

Chrisl 25-06-09 19:23

Je update niet voltooien omdat je simlock weg is?

Kun je je vraag iets duidelijker stellen?

Timmeh_ 25-06-09 19:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door szr40 (Bericht 310734)
ik heb iphone 1.1.2 ik heb update gedaan de nieuwste maar i khad hm in buitenland gekocht er zat simlock op maar die is nu weg e nnu kan ik me update niet voltooien kunnen jullie mij verder helpen??

Bedoel je de mededeling "Simlock actief" nadat je iPhone opnieuw is opgestart? Dan moet je gewoon je pincode invoeren.

szr40 25-06-09 19:32

ik heb de iphone in buitenland gehaald er zat simlock vrij er op maar ik heb nu update gedaan maar i khad sim only gekocht van t-mobile maar nu vraagt die om een officiele simkaart duz kan ik me iphone nou niet gebruiken

Chrisl 25-06-09 19:34

Ik vindt het heel spijtig, maar snap er nog steeds niks van.

Buleuh 25-06-09 20:09

Unlockte iphone, gekocht bij mobistar in hasselt, Proximus kaartje in, alles werkte prima tot ik zonet de update probeerde te doen, ik moest mijn pincode ingeven want de update kon niet voltooid worden, druk op ok, voer pincode in, en nu doet ie nog niets, enkel het scherm van usb verbinding met itunes... Wat nu?!

Timmeh_ 25-06-09 20:11

Aansluiten op je computer, dan zou hij verder moeten gaan.
Of, als hij nog aangesloten is, kabel eruit en weer erin doen.

Buleuh 25-06-09 20:16

doet niets, als ik m aansluit geeft hij gewoon Iphone van Brecht en dan waar normaal de status staat staat gewoon iPhone

Timmeh_ 25-06-09 20:20

Dan moet je m eerst herstellen.

Buleuh 25-06-09 20:22

en hoe doe ik dat?

Timmeh_ 25-06-09 20:25

Op 'herstel' klikken.

Buleuh 25-06-09 20:26

ik kan nergens op clicken.... dat is het m juist, hij herkent mn iphone wel, maar waar normaal de gegevens staan zoals hoeveel vrije ru imte, update, herstel, etc etc staat nu gewoon in het groot iPhone

Timmeh_ 25-06-09 20:38

Zet m even in DFU-mode (uitleg in wiki), terwijl je iPhone is aangesloten op je PC.
Dan krijg je een melding dat je alleen kan herstellen en dan zou je de herstel-knop wel weer moeten zien.

Buleuh 25-06-09 20:40

en als ik mn iphone aanhang geeft ie de foutmelding:
Uw verzoek aan de iTunes-store kan niet worden voltooid. Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (-50)

Timmeh_ 25-06-09 20:46

En als je je iPhone eerst in DFU-mode zet en daarna pas je iPhone op je PC aansluit?

Tip
Om te checken of je iPhone inderdaad in DFU-mode staat; in DFU-mode is het scherm van je iPhone zwart.


nashira 25-06-09 21:28

Ik heb hetzelfde probleem. Heb vandaag de Iphone aangesloten op iTunes, heb een update geinstalleerd en ineens zit ik vast in het beschreven scherm met het kabeltje en het iTunes logo. Bovenaan staat soms NO SIM en soms Searching.

Na DFU-mode is hij in plaats van Nederlandstalig Engelstalig geworden. Op het scherm staat ' No SIM card installed. Insert a valid SIM with no PIN lock to activate iPhone.' En vervolgens is de enige bruikbare optie op het scherm 'slide for emergency.'

Heb hem aan en uit gezet, gereset, SIM erin en eruit gehaald, met plakband bewerkt, DFU mode geprobeerd, losgekoppeld van de pc/iTunes etc. etc. Het werkt allemaal niet :S :S :S

Ik heb geen pincode erop zitten. Heb de iPhone simlock-vrij met jailbreak geimporteerd uit de VS. Heb het in NL aan de praat gekregen met een turbosim en ik heb als provider Vodafone (geen iPhone abo). Het ging een paar maanden goed, tot nu dus...

iTunes zegt 'De iPhone kan niet worden geactiveerd, omdat de simkaart niet in de telefoon is geplaatst of omdat een simpincode is vereist. Koppel de iPhone los en controleer of de simkaart correct is geplaats. Als u een simpincode gebruikt, tikt u op Ontgrendel om de code in te voeren. Sluit de iPhone daarna opnieuw aan.'

Heb ik vervolgens tig keer gedaan, maar levert ook geen verandering...

(by the way, kan door dit probleem niet nakijken welke firmware ik nu heb)

nashira 25-06-09 22:50

Heb inmiddels de instructies van iClarified - iPhone - How to Jailbreak Your iPhone on OS 3.0 Using RedSn0w (Windows) gevolgd en ik kan nu in ieder geval weer 'in' mijn iPhone. Wat een opluchting. Nu nog herstellen en kijken of ik weer kan bellen...

King1987 25-06-09 22:51

Ik snap dat het probleem is opgelost?

nashira 25-06-09 23:09

Hij is wel hersteld, maar geeft nog aan 'geen SIM'. Heb hem nu uitgezet en zal kijken of hij de SIM over een paar minuten wel weer herkent...

nashira 25-06-09 23:33

Ik volg nu voor de tweede keer de instructies van https://forum.iculture.nl/f14/iphone-modding/f66/iphone-3g-unlock/31270-turbosim-werkt-niet.html bericht # 10 van eddyha d.d. 23 maart 2009 10.33. Dit heeft mij wel eens eerder geholpen. Het wachten duurt alleen zo lang he ;) Ben inmiddels alweer 30 min. verder...

Buleuh 26-06-09 07:18

verandert helemaal niets.. sffs eens naar de applewinkel gaan...

nashira 26-06-09 08:09

Ik kom nu wel in de iPhone, maar hij herkent de nog steeds SIM niet... Ik had hem 's avonds helemaal opgeladen, maar hij is 's nachts uitgegaan omdat de batterij leeg ging door de meldingen over de SIM... Vandaag maar weer even googelen of iemand een oplossing heeft voor dit probleem :S :S

i farao i 26-06-09 19:17

iphone geblokeert
 
hallo,
heb een iphone 3g 16gb en krijg nu insert an unlocked and valid sim to activate iphone met zon stekertje
had geupdate naar 3.0 wat kan ik nu doen kan nu echt niks en had hem eergister gekocht:S

Timmeh_ 26-06-09 19:21

// Discussies samengevoegd.

-GJ- 26-06-09 21:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door i farao i (Bericht 311768)
hallo,
heb een iphone 3g 16gb en krijg nu insert an unlocked and valid sim to activate iphone met zon stekertje
had geupdate naar 3.0 wat kan ik nu doen kan nu echt niks en had hem eergister gekocht:S

Heb je wel je SIMkaart er in gestopt? Als je dat gedaan hebt moet je hem via je USB-kabel aansluiten aan je Mac (of PC) en dan iTunes openen. Nu zal iTunes als het goed is je iPhone activeren :).

edit:

@nashira,

Ik denk dat jij hem nog moet unlocken dmv. ultrasn0w te downloaden in Cydia. Hier staan wel filmpjes over op YouTube :).

nashira 27-06-09 08:28

@ -GJ-

Thanks, ga ik nu even proberen!

nashira 27-06-09 08:53

WOOOW hij doet het :D Zelfs zonder turbo sim. Was misschien al bekend, maar ik heb niet zoveel tijd om dat allemaal te lezen en bij te houden :P Had dus nog niet door dat je na update 3.0 weer moest jailbreaken en unlucken. Voor andere dummies zoals ik:
stap 1: jailbreak, volg instructies van
iClarified - iPhone - How to Jailbreak Your iPhone on OS 3.0 Using RedSn0w (Windows)
stap 2: unlock, volg instructies van
Step by Step Guide for iPhone 3G Unlock using Ultrasn0w | The iPhone Blog by Simon
Als een dummie als ik het kan, kan jij het ook ;)

i farao i 27-06-09 09:38

nashira jij had toch ook zon kabel met itunes en No SIM card installed. Insert a valid SIM with no PIN lock to activate iPhone
dat heb ik ook
ik heb een vraga nu als je jailbraikt kan je dan weer bij cydia dus op je bureaublad van je iphone als je jailbraikt?
want unlocken moet vi cydia die op je bureaublad staat
toch

nashira 27-06-09 09:44

nee, de instructies van stap 2 (met Cydia) moet je op je iPhone doen, dus niet op je pc. Succes ;)

i farao i 27-06-09 11:10

chadia wat ik bedoel is
mijn iphone is nu geblokeert wat jij eerst had met die steker enz
en dat je alleen alarmnummers kan bellen
dus ik bedoel als ik hem jailbraik kan ik dan weer bij mijn bureaublad van mijn iphone
want cydia moet toch via iphone dus ik kan daar niet bij
dus als ik hem jailbraik kan ik bij mij menu?

nashira 27-06-09 11:31

Ooh zo, ja dat klopt. Je moet inderdaad eerst de jailbraik uitvoeren en dan kan je weer in je iPhone (bij je bureaublad). Daarna kun je de unlock uitvoeren met Cydia en dan moet hij het -als het goed is- weer doen...

i farao i 27-06-09 13:01

nashira dankjewel voor je hulp!!!!
het was bvijna gelukt
maar hak steeds bj redsnow er
iClarified - iPhone - How to Jailbreak Your iPhone on OS 3.0 Using RedSn0w (Windows)
bij stap 9
bij redsnow komt er te staan
pleas use the followinginstructio to enter dfu modus
hoe kom je me tje iphone in de dfu modes
en ik kan niet goed engels dus kan je meschien zeggen wat ik moet doen bij doen zoals hold down the power buton for 2secondes
en die andere
je kan die plaatje heir vindne wat er komt te staan
iClarified - iPhone - How to Jailbreak Your iPhone on OS 3.0 Using RedSn0w (Windows)

-GJ- 27-06-09 13:11

Je zou misschien ook eens beter kunnen lezen, of Google gebruiken.
No offence, maar als er gewoon staat hold down the power button for 2 seconds, dan snap je toch wel dat je de power button voor 2 seconden in moet drukken?

Nja, hier staan instructies hoe je in DFU mode komt :).
https://forum.iculture.nl/f59/i.../3400-dfu.html

i farao i 27-06-09 13:27

en die andere dingen?
alvast bedankt

-GJ- 27-06-09 14:30

Welke andere dingen? Alles staat perfect uitgelegd op die site die je zelf gelinkt hebt. Ookal ben je slect in Engels, dan is het nog hardstikke duidelijk door middel van de afbeeldingen.
Gewoon goed lezen :).


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:39.