iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Doet apple opeens aan reparaties? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/36963-doet-apple-opeens-reparaties.html)

totalition 25-06-09 15:40

Doet apple opeens aan reparaties?
 
Misschien een noob vraag maar sinds wanneer gaat apple onderdelen vervangen? Hier lees ik bijna niet anders dan dat wanneer je iphone kapot is, je een nieuwe krijgt doordat het toestel over het algemeen aan elkaar gelijmt is en dus de reparatiekosten duurder zijn dan een geheel nieuw toestel te geven (sommige kregen een geheel nieuw toestel doordat er een miniscuul stofje onder het scherm zat, dus ik bedoel maar?!). Bij mij was dus het scherm kapot (luchtbellen in m'n scherm) en had vandaag proassist gebeld en deze vertelde mij dat er onderdelen besteld zijn voor het defect?!

Dus kort gezegd, doet apple of proassis/t-mobile aan vervangende onderdelen? als dat zo is, sinds wanneer?

Chrisl 25-06-09 16:01

Volgens mij doen ze dat al sinds het uitkomen van de 3G. Allen kleine dingen zullen vervangen worden, bij grote dingen zal het inderdaad te duur worden en krijg je gewoon een nieuwe aifoon...

totalition 25-06-09 16:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chrisl (Bericht 310464)
Volgens mij doen ze dat al sinds het uitkomen van de 3G. Allen kleine dingen zullen vervangen worden, bij grote dingen zal het inderdaad te duur worden en krijg je gewoon een nieuwe aifoon...


Kleine dingen? hmm zoals bijv het mute knopje? Zelfs dáár zijn heel veel compleet nieuwe vervangende toestelen voor geweest. Stof onder het scherm? Ook daarbij ja.

Daarom zie ik niet zo in waarom ze bij mij het scherm wel vervangen terwijl ze bij veel andere gevallen dit gedaan hebben om nog minder defect zeg maar. Toch raar als tegen mij gezegd is dat ik een nieuwe krijg, en vervolgens deze gerepareert wordt. Begrijp me niet verkeerd natuurlijk, ben allang blij als ik m weer heel en werkend terug krijg, maar ik vind het wel een aparte zaak dat dit bij mij zo is aangezien ik daar geen andere gevallen van heb gelezen bij proassist!

Chrisl 25-06-09 16:16

Ik denk ook dat het verschilt per reparateur......

Maar ik hoop voor je dat je een nieuwe krijgt natuurlijk

Destiny 25-06-09 16:18

iPhone 3G's worden omgeruild voor een nieuw exemplaar. Reparatie diensten mogen de iPhone niet eens open maken.

totalition 25-06-09 16:19

ja ik dus ook. bedankt voor je reacties btw

weet iemand anders misschien hoe dit in elkaar steekt? Enkele ervaringen met proassist en of je een nieuwe kreeg of juist je eigen toestel maar dan gerepareert?

Chrisl 25-06-09 16:19

Is dat zo???? Dat is nieuw voor me...

totalition 25-06-09 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Destiny (Bericht 310509)
iPhone 3G's worden omgeruild voor een nieuw exemplaar. Reparatie diensten mogen de iPhone niet eens open maken.


Hier dat bedoel ik dus!

Vaaaag dan dat er bij de mijne onderdelen zijn besteld :S

Zal ik ze dan nog een keer bellen en dit neerleggen wat je hier schrijft?

Destiny 25-06-09 16:22

Met onderdelen bedoelen ze gewoon een nieuwe iPhone ;)

Chrisl 25-06-09 16:23

@Destiny, hoe kom je erbij dat ze hem niet open mogen maken??

Niet dat ik zeg dat het niet zo is, ben gewoon benieuwd naar je bron.

totalition 25-06-09 16:23

Haha, nouja ik zal het wel zien over een week hoop ik! Als het geen nieuwe is dan gooi ik dit topic wel weer open en horen jullie hier nog wel van.

bedankt voor jullie reacties!

totalition 25-06-09 16:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chrisl (Bericht 310527)
@Destiny, hoe kom je erbij dat ze hem niet open mogen maken??

Niet dat ik zeg dat het niet zo is, ben gewoon benieuwd naar je bron.


ik ook wel eerlijk gezegd (hoewel ik niet anders hier heb gelezen)

Destiny 25-06-09 16:25

Ik heb dat een keer gelezen in dat reparatieschema dat was uitgelekt. Dat ze niet repareren is op zich ook wel logisch. Repareren van zon toestel is gewoon super duur en niet rendabel. Tevens wil Apple dit denk ik niet, omdat ze niet graag willen dat reparatie diensten gaan zitten neuzen in de hardware. Apple kennende ;)

totalition 25-06-09 16:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Destiny (Bericht 310535)
Ik heb dat een keer gelezen in dat reparatieschema dat was uitgelekt. Dat ze niet repareren is op zich ook wel logisch. Repareren van zon toestel is gewoon super duur en niet rendabel. Tevens wil Apple dit denk ik niet, omdat ze niet graag willen dat reparatie diensten gaan zitten neuzen in de hardware. Apple kennende ;)

Is dat niet een reparatiedienst van apple zelf? Zou dit ook zo voor eventuele derde reparatiediensten zoals in dit geval proassist?

Destiny 25-06-09 16:30

Nee zijn geen reparatiediensten van Apple zelf. Ze zijn in dienst van de operator.

totalition 25-06-09 16:33

Ow oke, ja ik zat te denken aan bijv Ifactors waar je ook het toestel kan kopen

Chrisl 25-06-09 16:34

Volgens mij doet Apple zelf helemaal niks met reparaties, datr besteden ze allemaal uit aan de operators....

evmw 27-06-09 11:12

Apple repareert echt niet zelf, sterker nog ze maken ze ook niet. Volgensmij zijn er wel bedrijven door Apple aangesteld die de reparaties mogen afhandelen, al blijft reparatie ook daar zeer beperkt. Kan me overigens wel enigzins voorstellen dat nu de 3G voorraad opraakt ze eerder op reparatie overgaan dan vervanging van het toestel?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:21.