iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Schermgevoeligheid (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/3723-schermgevoeligheid.html)

crunch81 16-12-07 00:16

Schermgevoeligheid
 
3 Bijlage(n)
Dit is een mogelijke oplossing voor een aantal van jullie waarvan de touchscreen niet meer werkt, ik heb meer dan 2,5 uur gezocht naar reacties over deze methode en het blijkt ongeveer voor 60% van de Iphones met deze kwestie het probleem te verhelpen.



[h3]Wat doet deze methode?[/h3]
Standaard is de gevoeligheid van het touchscreen ingesteld op 3,5. Met deze applicatie is de gevoeligheid in te stellen tussen de 0 en 16. Hoe dichter bij de 0, hoe gevoeliger het scherm. Je moet een zelf uitzoeken wat voor jou de beste "gevoeligheid" instelling is, Ga niet gelijk naar instelling 1 maar ga met kleine stapjes naar beneden, als de gevoeligheid namelijk te hoog is ingesteld, dan werken sommige programma's weer niet, je moet een middenweg zien te vinden.

Update: Zoals iemand in het topic ook al heeft gezegd, niet de gevoeligheid van het scherm maar de alignement wordt aanpast.

Zet je de slider bijvoorbeeld op 60 (eerst via ssh de touch.plist aanpassen zodat de maximale waarde 128 is), dan activeert hij ongeveer Camera wanneer je op Settings duwt, de touch is dus enkele centimeters naar boven geplaatst.

Dit is nadrukkelijk geen fix voor het 1/3 dode touchscreen-stuk probleem, omdat je de touch slechts verplaatst, niet de gevoeligheid aanpast.

Voor mensen bij wie slechts een klein stukje scherm kapot is kan dit uiteraard wel uitkomst bieden.
http://limitededitioniphone.com/wp-c...0/img_9002.JPG

Je zal je originele "General.plist" file moeten overschrijven, deze staat in de map: Apllications/preferences.app

Deze methode zou voor meerdere mensen moeten werken maar er zijn ook een aantal ongelukkigen waarbij toch het LCD display vervangen moet worden.

De aangepaste PLIST files zorgen ervoor dat de gevoeligheid aangepast kan worden via Instellingen/Algemeen/Touch, of voor engels Settings/General/Touch. Ook zorgt deze plist ervoor dat je dus bij deze instelling kan door de icoon op de juiste plaats neer te zetten. (ivm ongevoeligheid op net die plek waar jij moet zijn)

Er is ook een mogelijke "oplossing" voor mensen met een "upper Dead Strip" Met andere woorden; Het bovenste gedeelte van de Iphone is ongevoelig geworden voor aanraking. Je zal handmatig je General.plist file moeten aanpassen zodat de "Touchscreen" applicatie (zoals hierboven te zien) nu rechtsonder in de hoek komt te staan onder: Preferences/General/Touch, of Instellingen/Algemeen/Touch.
Doe dan het volgende:

Open je General.plist file en voeg ONDERAAN de volgende reeks toe:

<dict>
<key>cell</key>
<string>PSLinkCell</string>
<key>label</key>
<string>Touch</string>
</dict>

Bovestaande moet toegevoegd worden voor mensen die een "Upper Dead Strip" hebben, dus het bovenste gedeelte niet meer reageert.

Bijgevoegd drie bestanden,1 voor FW 1.0.2., de ander voor 1.1.1. en de derde voor een "Upper dead Strip" Let hier dus op!

Als het onderste gedeelte van de Iphone ongevoelig is geworden kan je nog wel bellen en de Ipod gebruiken. Dit kan op de volgende manier:

Start je iphone opnieuw op en zet je auto lock op Never. (General, Auto-Lock, Never of Algemeen, Automatisch slot, nooit)

Als je wilt bellen, ga naar General, Home-Button, en selecteer Phone Favorites, of Algemeen, Thuisknop, Telefoonfavorieten. Als je nu twee keer achter elkaar op de home button drukt kom je in telefoon favorieten en kan je contacten toevoegen en direct bellen (mits je natuurlijk contacten op had geslagen).

Als je van de Ipod functie gebruik wilt maken, ga dan weer naar General, Home-Button, Ipod of Algemeen, Thuisknop, Ipod. Als je nu twee keer achter elkaar op de thuisknop drukt kom je in de Ipod, draai nu het scherm een kwartslag en je kan muziek afspelen.

Ik heb ook een manier gevonden om mensen te helpen die een dead strip onder hebben maar een telefoonwachtwoord hebben ingevuld. Deze kan je nodig hebben als je het cijfer 0 in je wachtwoord hebt. Je moet deze eerst uitschakelen om bovenstaande uit te voeren.

1. Kopieer Com.apple.springboard.plist vanuit de map /Var/Root/Library/Preferences naar je computer (Via Winscp)

2. Open de .Plist file via deze online converter: Convert Apple Property list from binary to text XML

3.Zoek naar de regel PasswordProtected en verander het cijfer achter dit woord naar 0 (0)

4.Sla het bestand op en overschrijf deze weer op je Iphone in dezelfde map uiteraard.

5.Herstart de Iphone en als het goed is vraagt deze nu niet meer om een wachtwoord.

Succes en ik hoop dat sommigen er wat aan hebben!!

[div=class:wiki_warning] https://forum.iculture.nl/images/icons/icon4.gif Let op! Niet uitgeprobeerd door mijzelf! uitvoeren op eigen risico! ben niet verantwoordelijk voor schade aan je iphone! (maarja, wat heb je te verliezen met dit probleem)[/div]

Stiruam 16-12-07 13:33

Als dit werkt ben je een held voor veel mensen en dan moet dit zeker in de wiki :D. Hopelijk hoef ik dit zelf niet/nooit te doen...

Greetz, Stiruam

Amp. 16-12-07 13:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stiruam (Bericht 28197)
Als dit werkt ben je een held voor veel mensen en dan moet dit zeker in de wiki :D. Hopelijk hoef ik dit zelf niet/nooit te doen...

Greetz, Stiruam

/nods :) stelt mij weer wat gerust (toch blijven hopen dat je dit nooit overkomt)

Peter 16-12-07 21:56

maar het is zo raar dat bij 99% van de mensen enkel de onderste 1,5cm niet meer werkt

crunch81 16-12-07 22:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peter (Bericht 28465)
maar het is zo raar dat bij 99% van de mensen enkel de onderste 1,5cm niet meer werkt

Ja, dat is zo, hoewel ik ook al aardig wat reacties ben tegengekomen van gebruikers die het bovenste gedeelte kwijt zijn. Super vervelend sit soort dingen.

iCulture 17-12-07 02:57

 Verplaatst naar: Wiki. Thanks voor de duidelijke instructie!

Willempieee 17-12-07 16:29

Wat ik me nu wel ga afvragen..
Hoe kun je dit nou aanpassen als je touchscreen niet meer werkt?

Amp. 17-12-07 16:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Willempieee (Bericht 28706)
Wat ik me nu wel ga afvragen..
Hoe kun je dit nou aanpassen als je touchscreen niet meer werkt?

drag & drop via SSH ^^ wel *** als je dan SSH niet meer aan kan zetten :O

BadSide 17-12-07 16:44

Jammer dat het er niet voor 1.1.2 is...
Hoop het in ieder geval nooit nodig te hebben.. :D

Willempieee 17-12-07 17:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amp. (Bericht 28710)
drag & drop via SSH ^^ wel *** als je dan SSH niet meer aan kan zetten :O

Lijkt me ook ja :rolleyes:

crunch81 18-12-07 13:04

Update!

Toegevoegd: "Upper Dead Strip", Bovenste deel van de Iphone ongevoelig.

paulvoncken 18-12-07 21:57

uhm het is toch normaal als je bv je ipod functie hebt aangezet via dubbel klikken home button tijdens de lock mode.. dat je touchscreen even niet zo gevoelig is .. als je hem op pauze hebt gezet met oortjes en dan weer in lock modus is gekomen (ik druk dan een keer op het zwarte knopje boven op .. en dan doet ie het meestal weer goed.. )

Ik heb hier verder nooit problemen mee (dus zonder ipod aan uit lock mode "sliden")

Is dit normaal of kan ik dit misschien verhelpen met deze mod..

crunch81 18-12-07 22:00

Update2: uitleg toch bellen en muziek luisteren met dead strip! en Wachtwoord verwijderen met Dead Strip

crunch81 18-12-07 22:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door paulvoncken (Bericht 29290)
uhm het is toch normaal als je bv je ipod functie hebt aangezet via dubbel klikken home button tijdens de lock mode.. dat je touchscreen even niet zo gevoelig is .. als je hem op pauze hebt gezet met oortjes en dan weer in lock modus is gekomen (ik druk dan een keer op het zwarte knopje boven op .. en dan doet ie het meestal weer goed.. )

Ik heb hier verder nooit problemen mee (dus zonder ipod aan uit lock mode "sliden")

Is dit normaal of kan ik dit misschien verhelpen met deze mod..

Ik denk dat je beter kan wachten met dit totdat je het echt nodig hebt. Als je met de gevoeligheid van het scherm bezig gaat en het is niet zeker dat je dit probleem hebt zou ik het nog niet doen.

En zoals ik het lees denk ik persoonlijk dat er niks aan de hand is, maar dat het scherm even de tijd nodig heeft om te reageren, ik bedoel, als je muziek aan het luisteren bent word de iphone intensief gebruikt, als hij dan ook teglijkertijd uit lock modus moet komen, kan ik me indenken dat het scherm een kleine vertraging heeft, als hij daarna gewoon goed reageert dan is er niks aan de hand.

Unpre 20-01-08 09:45

Heb ook het probleem dat de onderste 1,5 cm niet werkt...
En het is mss een domme vraag, maar waar kan ik de map "Apllications/preferences.app" vinden? :o

edward007 17-02-08 16:32

Sinds kort werkt mn onderste 1.5 cm ook niet meer.. heel raar

gleb66 04-03-08 04:20

Mijn bovenste 1,5 cm werkt niet meer. Een week geleden kon ik er met moeite op klikken nu kan het niet meer.

Ik heb de gevoeligheid van de scherm aangepast tot aan 0,0 maar dat hielp niet. Ik denk dat ik een hardwarematige probleem heb.

crunch81 09-03-08 13:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gleb66 (Bericht 76218)
Mijn bovenste 1,5 cm werkt niet meer. Een week geleden kon ik er met moeite op klikken nu kan het niet meer.

Ik heb de gevoeligheid van de scherm aangepast tot aan 0,0 maar dat hielp niet. Ik denk dat ik een hardwarematige probleem heb.

Als je de gevoeligheid insteld op 0,0 dan doet het scherm het ook niet meer, dan is deze OVERgevoelig, je moet een midden weg vinden en je moet met kleine stapjes de gevoeligheid veranderen, verander je deze in 1 keer naar 0,0 dan heb je een probleem, dat staat ook duidelijk in de handleiding.

gleb66 10-03-08 03:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door crunch81 (Bericht 78866)
Als je de gevoeligheid insteld op 0,0 dan doet het scherm het ook niet meer, dan is deze OVERgevoelig, je moet een midden weg vinden en je moet met kleine stapjes de gevoeligheid veranderen, verander je deze in 1 keer naar 0,0 dan heb je een probleem, dat staat ook duidelijk in de handleiding.

Ik heb het in kleine stappen veranderd en niet in 1 keer naar 0,0 gegaan. Er veranderde dus helemaal niks voor mij in ieder geval. Mischien toch nog ff een keertje volledige reset uitvoeren en upgraden naar firmware 1.1.4. Misschien dat dat helpt.

pevi 10-03-08 08:54

Ik vraag me af wat het specifieke probleem is van het uitvallen van een gedeelte van het scherm. Betreft het een slecht contact of is er een andere verklaring voor?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:11.