iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Voice Control (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/37979-voice-control.html)

Shorty007 28-06-09 11:53

Voice Control
 
Hoi hoi,
Heeft er iemand al uitgebreid Voice Control getest??
Ik heb gister bij me ouders ff getest, en bellen gaat prima.
Maar.....Muziek laten afspelen dmv Voice Control is nog beetje een probleem.
Ik zeg bijvoorbeeld speel of play Michael Jackson....gaat ze HIM afspelen :p
Moet je nou in het NL of in t Engels spreken? Bellen gaat prima in het NL, maar misschien leest ze Michael Jackson op zn NL?? Dan moet ik wel heel raar gaan praten tegen me iPhone haha :p
Heb een Italiaanse iPhone, misschien moet ik in t Italiaans praten haha dan moet ik nog wel even een cursusje gaan volgen :p

tommot 28-06-09 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shorty007 (Bericht 312949)
Hoi hoi,
Heeft er iemand al uitgebreid Voice Control getest??
Ik heb gister bij me ouders ff getest, en bellen gaat prima.
Maar.....Muziek laten afspelen dmv Voice Control is nog beetje een probleem.
Ik zeg bijvoorbeeld speel of play Michael Jackson....gaat ze HIM afspelen :p
Moet je nou in het NL of in t Engels spreken? Bellen gaat prima in het NL, maar misschien leest ze Michael Jackson op zn NL?? Dan moet ik wel heel raar gaan praten tegen me iPhone haha :p
Heb een Italiaanse iPhone, misschien moet ik in t Italiaans praten haha dan moet ik nog wel even een cursusje gaan volgen :p

Hoi,

Op de website van Apple staat dat voice control ook in het Nederlands ondersteund wordt. ( Apple - iPhone - Make calls and play music using Voice Control. )
Wellicht moet je op je spreektempo en articulatie letten? :D

S¡mon 28-06-09 13:26

Zelfde probleem hier, wou net een topic over testen. Ik heb ook verschillende nummers proberen te openen (voornamelijk Engelse nummers) via Voice Control, maar hij pakte steeds een andere.

Toen viel me op, dat je - zelfs Engelse nummers - in het Nederlands moet uitspreken.

Heet een liedje dus bijvoorbeeld "How are you?" dan spreek je dat niet op z'n Engels maar op z'n Nederlands uit (wat nogal lastig is idd) :P

Shorty007 28-06-09 13:29

ghehe ik zou de voice control maar niet buiten op straat gaan gebruiken hoor, mensen denken dat we gek zijn als ze ons zo raar horen praten tegen de iPhone :p

swenvdheuvel 30-06-09 07:51

Voice Control iPhone 3GS
 
halllo.
sinds gister heb ik mijn nieuwe iPhone.
maar als ik er veel albums opzet kan ik geen liedje roepen naar de iphone want dan speelt hij veel andere muziek af wat er niet op lijkt.

lijkt net of hij doof is?
en gewoon doet waar hij zin in heeft.
is er een instelling voor dit of is dit gewoon ff opnieuw 3.0 erop.

Pascal717 01-07-09 22:35

Voor te bellen geen probleem. Maar een muziek nummer afspelen, dat lukt me niet. Speeld altijd iets anders af :mad:

dries6951 03-07-09 23:41

Voice control
 
Ik spreek gewoon (duidelijk) Nederlands tegen de iPhone 3GS 32Gb. Zowel telefoneren als muziek afspelen is geen probleem. Ik gebruik het 'commando' SPEEL AF xxxxxx en het wordt herhaald en uitgevoerd.
De tekst zoals die staat bij artiest en/of nummer moet je in het Nederlands uitspreken (eerst kijken of er niemand in de buurt is die je voor gek kan verklaren :))

Undertaxxx 04-07-09 00:14

Ik zal ook nog even een kleine tip geven. Als je een nummer wil bellen waar een 0 (nul) in voorkomt laat voice control het helemaal afweten, meestal herkent hij deze als 3 of 9. Nu als je O gebruikt werkt het perfect, daarnet nog eens uitgebreid getest en zowel vooraan als achteraan werkt de nul nu perfect.

Voice control werkt verdacht goed als je juist gebruikt, het is uiteraard wel effe oefenen.

sylkler 04-07-09 22:17

ik zit met verbazing hier te lezen, kan op mijn hele nieuwe iphone geen voice control vinden.... help????

Undertaxxx 04-07-09 22:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sylkler (Bericht 318288)
ik zit met verbazing hier te lezen, kan op mijn hele nieuwe iphone geen voice control vinden.... help????

Lang op de knop 'home' drukken, dat is dat rondje onder je scherm...

sylkler 04-07-09 22:28

ohhhhhh je bent geweldig, ik was aan het zoeken naar een app;)

kan ik eindelijk in de auto tegen mijn iphone kletsen:D

dank voor je snelle reactie undertaxxx

tommot 04-07-09 22:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Undertaxxx (Bericht 318291)
Lang op de knop 'home' drukken, dat is dat rondje onder je scherm...

Thanks voor de tip!!
Ook ik had de functie nog niet gevonden. :-)

DertKesh 08-07-09 19:05

Hoe moet je dit inspreken?
moet je speel 'naam artiest - nummer' af zeggen. Of play 'naam artiest - nummer' of op een andere manier?

Als ik zeg speel michael jackson thriller af dan zegt die stem steeds 'niks gevonden'

Shorty007 08-07-09 20:44

Nederlands is het SPEEL AF of SPEEL en dan artiest naam. Moet je wel HEEELLLLL duidelijk zeggen, anders snapt ze t niet :p
je ziet de commands trouwens voorbij komen als je voice control activeerd :D
kijk maar

S¡mon 08-07-09 21:00

Ik zou Voice Control op Engels zetten voor de mensen die geen problemen hebben met Engels. Het bellen gaat bij mij dan nog prima en muziek kan je dan ook lekker duidelijk in het Engels zeggen (dus Michael Jackson blijft Michael Jackson en niet Miegahehl Jakson ofzo :P)

kai824 22-07-09 19:28

Eigen commando's voor Voice Control
 
Hallo,

is/of word het mogelijk om je eigen commando's toe te voegen aan Voice Control D.M.V SSH of cydia(icy;))

of is dit onmogelijk

heeft iemand een lijst met alle commando's>?


mvgr

njim 14-08-09 11:21

en hoe zet ik m in t Engels,,

alvast bedankt voorde snelle reactie,,,,,net zo als altijd


....iphoneclub isde Beste...

suzanne24 14-08-09 18:04

Toen ik bij het testen vroeg "welke artiest"zijn mijn iphone "papa bellen" en deed dat vervolgens ook. Lijkt toch echt njiet op elkaar en ik heb echt wel duidelijk gesproken. Ik moest er eigenlijk wel om lachen. Ik zal het waarschijnlijk niet veel gebruiken, maar het zou wel leuk zijn als het werkt.

S¡mon 14-08-09 20:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door njim (Bericht 338104)
en hoe zet ik m in t Engels,,

alvast bedankt voorde snelle reactie,,,,,net zo als altijd


....iphoneclub isde Beste...

Excuses voor de late reactie (a)

Instellingen > Algemeen > Landinstellingen > Stembediening

En dan moet je even kijken welke je het fijnst vind (Engels USA of Engels UK). Ik heb ze allebei een paar daagjes getest en ik vind UK (Verenigd Koninkrijk) toch wat fijner.

Citaat:

Toen ik bij het testen vroeg "welke artiest"zijn mijn iphone "papa bellen" en deed dat vervolgens ook. Lijkt toch echt njiet op elkaar en ik heb echt wel duidelijk gesproken. Ik moest er eigenlijk wel om lachen. Ik zal het waarschijnlijk niet veel gebruiken, maar het zou wel leuk zijn als het werkt.
Je moet wel de commando's doen die op het scherm staan, bij 2 woorden zoekt het sneller om iemand te bellen. Zeg eens "Waar luister ik naar?" - dat werkt wel.

Voor allebei de reactie's hierboven: het is wel even oefenen!

Citaat:

Ik zal ook nog even een kleine tip geven. Als je een nummer wil bellen waar een 0 (nul) in voorkomt laat voice control het helemaal afweten, meestal herkent hij deze als 3 of 9. Nu als je O gebruikt werkt het perfect, daarnet nog eens uitgebreid getest en zowel vooraan als achteraan werkt de nul nu perfect.

Voice control werkt verdacht goed als je juist gebruikt, het is uiteraard wel effe oefenen.
Ik weet niet hoe jij nul zegt, maar als ik het hier op Nederlands zet en "nul zes nogwat nogwat nogwat nogwat" zeg, dan doet hij het gewoon :P

Phoef 15-08-09 11:26

als ik zeg : Speel U2 ( youtwo ) dan herhaald zij dat als u twee .
toch niet helemaal het zelfde.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:12.