iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   helderheid "auto" werkt niet meer (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/37997-helderheid-auto-werkt-niet-meer.html)

mcowly 28-06-09 13:55

helderheid "auto" werkt niet meer
 
Dag allemaal,

Kon het zo niet vinden in een van de topics hier, dus vraag ik het zo:
Volgens mij werkt de auto-brightness functie niet meer sinds 3.0 of de jailbreak hiervan...
Hebben meer mensen dit? Is er wat aan te doen?

Alvast bedankt,
Christian

King1987 28-06-09 21:53

// topic verplaats naar Ervaringen

mereitje 30-06-09 15:39

Ik heb dat ook, ben benieuwd of er iets aan te doen is. Ik kan het wel aanzetten maar er gebeurt niks.

Timmeh_ 30-06-09 15:44

Hier geen problemen..
Je ziet niet meteen resultaat, 'Pas automatisch aan' aanzetten en een paar dagen je iPhone gewoon gebruiken, dan merk je vanzelf dat het scherm wel degelijk wordt aangepast.

Ik ben dan wel benieuwd hoe jullie constateren dat het niet werkt?

mereitje 30-06-09 15:47

Als ik hem eerst heel on-helder/donker heb gezet, en daarna "pas automatisch aan" aanzet, dan blijft hij zo donker. Als ik dan in een beetje licht zit is het scherm al niet meer goed te zien. Andersom als ik hem eerst heel helder heb ingesteld en later "pas automatisch aan" kies, dan is het daarna zelfs in het donker onder mijn dekbed nog zo fel dat het pijn doet aan je ogen.

Maar misschien is het zo subtiel dat ik het niet zie? In dat geval blijf ik het maar handmatig aanpassen..

Timmeh_ 30-06-09 15:55

Nee, zo werkt het inderdaad niet ;)
Probeer je herlderheid maar eens op zijn laagst te zetten.
Als je daarna je iPhone gaat gebruiken, dan zul je merken dat het scherm wel degelijk aanpast.
Ik heb m net op z'n laagst gezet, vervolgens heb ik Tweetie geopend en terwijl ik de tweets aan het lezen was werd m'n scherm helderder.

mereitje 30-06-09 16:02

Hoe lang duurt dat ongeveer? Want nu na vier minuten gebeurt er nog niks..
Laag gezet, automatisch aanpassen aan, mail gelezen, weer bekeken, agenda bijgewerkt, allemaal in de brandende zon (dat is vrij lastig trouwens). Nog geen verschil.

Oh! Als ik nu Automatisch uit- en dan weer aan zet zie ik wel verschil. Maar het is wel een heel klein verschil. Mijn verwachtingen lagen duidelijk te hoog!

Timmeh_ 30-06-09 16:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mereitje (Bericht 315226)
Hoe lang duurt dat ongeveer? Want nu na vier minuten gebeurt er nog niks..
Laag gezet, automatisch aanpassen aan, mail gelezen, weer bekeken, agenda bijgewerkt, allemaal in de brandende zon (dat is vrij lastig trouwens). Nog geen verschil.

Hangt helemaal van de lichtinval af.
Ik heb gemerkt dat de zon de ene keer ervoor zorgt dat het scherm juist helderder wordt en de andere keer juist donkerder.

tommot 30-06-09 17:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mereitje (Bericht 315226)
Hoe lang duurt dat ongeveer? Want nu na vier minuten gebeurt er nog niks..
Laag gezet, automatisch aanpassen aan, mail gelezen, weer bekeken, agenda bijgewerkt, allemaal in de brandende zon (dat is vrij lastig trouwens). Nog geen verschil.

Oh! Als ik nu Automatisch uit- en dan weer aan zet zie ik wel verschil. Maar het is wel een heel klein verschil. Mijn verwachtingen lagen duidelijk te hoog!

Je zegt dat je in de brandende zon zit? Het zou dan erg aannemelijk kunnen zijn dat de zon op je sensor schijnt, zodat de iphone denkt dat het licht genoeg is.
Probeer anders eens of het aanpassen binnen wel gaat?

Groet,
Tommot

mereitje 30-06-09 17:39

Oh ik nam aan dat je in het donker minder licht nodig hebt om het scherm te kunnen zien dan als je in de zon zit. Denk maar eens aan buiten werken met een laptop.

Ik heb nu inderdaad gezien dat hij zich wel aanpast. Maar het is minder heftig dan ik had verwacht.

tommot 30-06-09 17:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mereitje (Bericht 315304)
Oh ik nam aan dat je in het donker minder licht nodig hebt om het scherm te kunnen zien dan als je in de zon zit. Denk maar eens aan buiten werken met een laptop.

Ik heb nu inderdaad gezien dat hij zich wel aanpast. Maar het is minder heftig dan ik had verwacht.

Nu je het zegt... Zo zou je het ook kunnen zien! :rolleyes:

Edit: heb het zelf nog niet kunnen proberen, m'n iphone abo gaat volgende week pas in (dan is nummer overgezet). Heb nu ook tentamens, dus laat de iphone nog maar even ingepakt. Anders weet ik zeker dat er niks meer van m'n schoolwerk terecht komt :p.

SPehlivan 22-12-09 09:30

Hallo allemaal

Ik ben er net achtergekomen dat mijn iPhone ook niet automatisch aanpast!
Ik heb mijn iPhone gisteren terug gekregen van de garantie, ze hebben mijn oude omgeruild in een nieuwe.

Bij de oude, als ik mn vingers bij de sensoren hield kon je zien dat hij ging aanpassen, maar bij deze wil het niet!

Iemand ervaring?

kuotje 22-12-09 11:33

staat het nog aan bij opties?

SPehlivan 22-12-09 12:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kuotje (Bericht 396273)
staat het nog aan bij opties?

hij staat aan, als ik het uit zet zie ik wel t verschil maar niet meer zo groot als mn vorige iPhone

kuotje 22-12-09 12:31

Misschien is die sensor anders ( slechter )
dat kan ook zijn.

SPehlivan 22-12-09 12:39

ik lees hier boven dat dit ook bij andere mensen van toepassing was. Dus dan zijn die ook allemaal slechter?

kuotje 22-12-09 12:56

hmmm ik zou zo de oplossing niet weten, awnt ik gebruik het niet. Laat altijd de telefoon op de helft helderheid. Altijd goed :) en merk niks van me batterij.

SPehlivan 22-12-09 22:27

ik ben dr net achter gekomen dat hij bij veel licht wel aanpast met meer licht. Alleen ga ik dan meteen naar een donkere plek dan wordt hij niet minder :S

SPehlivan 24-12-09 11:31

Ik heb nu net weer contact opgenomen met Solid Vision, en nu zegt de medewerker dat dit wel een Gerefurbished toestel kan zijn, terwijl de medewerker die ik had gebeld toen ik het toestel weer binnen kreeg en zag dat het serie nr met 5K begon zei dat dit absoluut niet kon!

Wat raden jullie mij aan? Om weer het toestel naar solid vision te sturen of naar Pro assist? waar is de kans kleiner op een gerefurbished toestel?

kuotje 24-12-09 12:22

ik zou hme pas weer op sturen wanneer een grotere defect voorkomt.
Voor dit zou ik hem dus echt niet opsturen. Ik heb zelfs een half jaar zonder wi-fi gelopen omdat ik geen zin had om hem op te sturen en weer een kapotte terug te krijgen.
Maar nu doet ie het nog gelukkig
Bij beide is de kans groot op een gerefurbished toestel. Jou toestel mankeert zo weinig dat ze hem gewoon repareren.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:35.