//

Internet bankieren met iPhone

Internet bankieren met iPhone discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik zit van bank bij ING dat sins kort is overgenomen. Als je geld wilt overmaken krijg je altijd een zo gehete TUK-code via SMS. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 29-06-09, 00:59
Cherrim Cherrim is offline
• iOS 8.2
• 7.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 122
Standaard Internet bankieren met iPhone

Ik zit van bank bij ING dat sins kort is overgenomen. Als je geld wilt overmaken krijg je altijd een zo gehete TUK-code via SMS. En die stond altijd ingesteld op me moeders nummer (Abbo bij Tele2). Ik zelf hem T-Mobile prepaid. Dus ik heb gisteren dat nummer geweizigt naar mijn nummer. En ik wou geld overmaken voor scooter spullen en ik ontvang geen smsje van ING naar mijn nummer (T-Mobile(Zonder BTG)). Ik vind het raar ik ik niks krijg. Zou het kunnen zijn dat ik ze niet ontvang omdat ik geen BTG heb of dat hij T-Mobile niet ondersteunt of dat ik hem gewoon niet kan ontvangen op me iPhone ?

Ik draai sins gisteren ook FW3.0 aangezien ik tijdje op vakantie was en wat gemist heb over FW3.0 en de 3Gs.

Iemand die dit toevallig ook kent of dit probleem meschien ook heeft gehad ofzo.
__________________
- Signature verwijderd door iPhoneclub.nl
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 29-06-09, 10:46
r0bert4 r0bert4 is offline
• iOS 7.0 beta
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 51
Standaard

Beste Cherrim,

Het ligt standaard niet aan je btg, als ik geen btg heb en iets wil kopen/overmaken krijg ik gewoon netjes een sms. Ik zou nog even checken of dat nummer wijzigen al voltooid is, misschien staat er een wachttijd op, anders moet je ze bellen want de iphone kan het gewoon wel ontvangen.
  #3  
Oud 29-06-09, 11:04
Cherrim Cherrim is offline
• iOS 8.2
• 7.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 122
Standaard

Ik heb inderdaad al gecontroleerd of het klaar was en dat is het. En of het nummer wel klopte en dat doet het ook. Ik ga zo toch ff rondje maken voor spullen te halen. En ook even me btg bijhalen. Dan even kijken of ik een berichtje krijg. Anders 5 dagen langer wachten
  #4  
Oud 29-06-09, 11:16
T1m's schermafbeelding
T1m T1m is offline
• iOS 11.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Maastricht
Berichten: 184
Standaard

Het zijn TAN-codes en dat ligt niet aan je beltegoed en ook niet aan je Iphone of OS 3.0

Ik maak hier ook gebruik van op de Iphone en ontvang gewoon smsjes van ING.

Waarschijnlijk is het proces nog niet verwerkt voor het wijzigen van je gsm nr.
  #5  
Oud 29-06-09, 11:20
Cherrim Cherrim is offline
• iOS 8.2
• 7.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 122
Standaard

Ik hoop het maar haha, en idd TAN-codes had verkeerd gelezen. Ik ga zo ff wat spullen halen + btg en dan het spul proberen te bestellen en hopen dat ik de code ontvang. Weet je toevallig hoelang dat kan duren zo'n weizeging ? Anders moet ik maar 5 dagen wachten voor een soort reset.
  #6  
Oud 29-06-09, 17:19
rick918 rick918 is offline
• iOS 5.0
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1
Standaard

Is het niet zo dat wijzigingen in het weekend pas op maandag verwerkt worden? Ik kan me herinneren dat toen ik mijn mobiele nummer wilde wijzigingen, dat gewoon dezelfde dag al gewijzigd was.
  #7  
Oud 29-06-09, 19:16
Cherrim Cherrim is offline
• iOS 8.2
• 7.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 122
Standaard

Ik heb het vandaag getest en geen resultaat. Ik moet hem helaas reserten zeg maar. Vrijdag kan ik als goed eens weer gebruiken.
  #8  
Oud 29-06-09, 19:39
tommot tommot is offline
• iOS 7.0.4
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 43
Standaard

Als je geen smsje ontvangt, kan je ook een nummer bellen. Er wordt dan gecontroleerd of het nummer van de beller overeen komt met het 06nummer die bij ING geregistreerd staat.
Als de gegevens overeen komen, wordt een tancode opgelezen.
Misschien is dat de moeite waard om te proberen?
  #9  
Oud 01-07-09, 15:57
johnydoe johnydoe is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tommot Bekijk bericht
Als je geen smsje ontvangt, kan je ook een nummer bellen. Er wordt dan gecontroleerd of het nummer van de beller overeen komt met het 06nummer die bij ING geregistreerd staat.
Als de gegevens overeen komen, wordt een tancode opgelezen.
Misschien is dat de moeite waard om te proberen?
dit hadden ze toch uitgezet nadat was gebleken dat je met bepaalde nokia's dit nummer kan spoofen?
  #10  
Oud 01-07-09, 16:10
Cherrim Cherrim is offline
• iOS 8.2
• 7.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 122
Standaard

Hier kan een slotje op. Heb me TAN-code geblokkerd en nieuwe aangevraagd. Krijg deze week nieuwe activatie brief binnen dan nog maar een keer proberen. En je kon iig nog de tan-code laten oplezen. Maar werkte ook nooit echt goed. Maja slotje graag.
  #11  
Oud 04-07-09, 00:51
dries6951 dries6951 is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 8
Standaard

Als je via de ING site wijzigd kun je lezen dat je op je OUDE telefoon nummer een sms-je krijgt met een TAN-code die je als bevestiging op de ING site moet invullen. Daarna krijg je op je NIEUWE telefoonnummer een bevestigings sms-je. Het is dan geregeld binnen 1 minuut
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Internet Bankieren Gevaarlijk? Antonio6 Odido (T-Mobile) 16 22-01-14 13:37
Rabo Mobiel Bankieren op iPhone Martijn Snels iPhone Apps 164 21-12-10 07:55

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:38.