//

iPhone 2 VS 3G

iPhone 2 VS 3G discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik kan voor een leuk prijsje m'n iPhone 2(US) inruilen voor een 3G. Mijn vraag is of dit de moeite loont. Iemand deze overstap al ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 29-06-09, 16:57
dendoor dendoor is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 92
Standaard iPhone 2 VS 3G

Ik kan voor een leuk prijsje m'n iPhone 2(US) inruilen voor een 3G. Mijn vraag is of dit de moeite loont. Iemand deze overstap al gemaakt ? En wat zijn de grote verschillen tussen die 2 ? Wat zijn jullie ervaringen ( voor- en/of nadelen) ?

Alvast bedankt....

mvg,

Den Door.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 29-06-09, 17:22
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dendoor Bekijk bericht
Ik kan voor een leuk prijsje m'n iPhone 2(US) inruilen voor een 3G. Mijn vraag is of dit de moeite loont. Iemand deze overstap al gemaakt ? En wat zijn de grote verschillen tussen die 2 ? Wat zijn jullie ervaringen ( voor- en/of nadelen) ?

Alvast bedankt....

mvg,

Den Door.
Heel raar iemand z'n 3g wil inruilen voor een 2G?

Tuurlijk loont dat de moeite;praktisch alles is beter aan de 3g dan de 2g.

Als je hier wat zoekt vind je de verschillen wel zenne,er zijn topics over,mss eens de zoekfunctie intypen ofzo?
  #3  
Oud 29-06-09, 17:31
dendoor dendoor is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 92
Standaard

Inruilen is eigenlijk een verkeerd woord hoor, sorry hiervoor. Het is zo dat ik de 3G kan kopen en m'n oude kan verkopen waardoor ik niet veel moet opleggen. Ik heb ondertussen de zoekfunctie geprobeerd maar kom niet tot het gewenste resultaat....
  #4  
Oud 29-06-09, 17:40
Nemisis2003 Nemisis2003 is offline
• iOS 4.0.1
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 159
Standaard

Ik zou niet weten waarom iemand dit zou willen.
Verkoop gewoon je 2G en ga dan opzoek naar een 3G.
Of andersom...
  #5  
Oud 29-06-09, 17:45
dendoor dendoor is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 92
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nemisis2003 Bekijk bericht
Ik zou niet weten waarom iemand dit zou willen.
Verkoop gewoon je 2G en ga dan opzoek naar een 3G.
Of andersom...
Dat bedoel ik dus. Ik kan die 3G overkopen van persoon A en m'n oude verkopen aan persoon B. Maar m'n vraag is eigenlijk of dit de moeite is ( 100 euro verschil ) om deze update te rechtvaardigen.
  #6  
Oud 29-06-09, 17:54
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dendoor Bekijk bericht
Dat bedoel ik dus. Ik kan die 3G overkopen van persoon A en m'n oude verkopen aan persoon B. Maar m'n vraag is eigenlijk of dit de moeite is ( 100 euro verschil ) om deze update te rechtvaardigen.
Waarom dan niet meteen de nieuwste iphone kopen dan?Dan zit je meteen goed he.
Of is het u te duur?
Dan als ik vragen mag;voor hoeveel kan je die 3g kopen en hoeveel gb heeft deze?
Heeft deze nog garantie,waar is deze aangekocht?
  #7  
Oud 29-06-09, 22:06
Nemisis2003 Nemisis2003 is offline
• iOS 4.0.1
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 159
Standaard

Ah ok, dat was me niet duidelijk.
Of het het waard is? Ik heb het onlangs gedaan, omdat ik een goede deal kon sluiten.
Voor 225 een 3G met 16 GB kunnen kopen.
M'n oude 2G 8GB voor 225 verkocht.
2G kun je makkelijk voor 225 verkopen, misschien voor 250 of 275 ook wel.
Als je goed zoekt of een goede adv. plaatst (gezocht) op marktplaats kun je dan voor weinig tot niets extra ook een 3G kopen, het zij 8GB het zij 16 GB.

Of het 100 extra waard is? Dat hangt van je gebruik af.
De pluspunten op een rij:
-Beter geluid uit boksen (stuk harder)
-Sneller internet (afhankelijk van de 3G snelheid van je provider)
-Jack aansluiting, dus geen verzonken headphone aansluiting meer
-Ander uiterlijk, de vormfactor vind ik mooier aan de 3G, maar ik mis het aluminium
-GPS, die helaas minder goed werkt dan ik had gehoopt

Grootste pluspunt is toch wel een snellere mobiele internet. Maar als je enkel een paar pagina's opent onderweg vraag ik me af hoeveel je hierbij gebaat bent.
Sites als iphoneclub, nu.nl, tweakers vind ik goed te doen op de 2G. Iets uitgebreidere daarvoor is de 3G wel nodig om ze enigszins plezierlijk te bekijken.

Maar voor alleen mobiel browsen zou ik het niet doen...
Ik gebruik m'n 3G verbinding nu daarnaats i.c.m. m'n MacBook en dat is wel een verademing, daar zit een groot pluspunt.
Daarnaast kan ik (jailbreak, ook voor internet-sharing btw) nu skypen via 3G, wat goed werkt.
En kan ik live video uitzenden met Ustream naar een video kanaal op internet, zodat ik iemand iets op locatie kan laten zien als ik dat wil.

Die laatste 3 onderdelen (alleen allen beschikbaar op jailbroken 2.2 voor de 3G) zijn voor mij echt de grote pluspunten t.o.v. de 2G.

Dus mocht je het allemaal standaard laten, dan zie ik op dit moment geen reden voor de 3G.

En de 3GS zie ik ook niet als realistisch alternatief voor een telefoon in de price-range van de 2G (200-300 euro).
Daarvoor moet je een duur abonnement afsluiten waardoor je ong. 600+ euro voor je telefoon betaald in de vorm van extra abo kosten en nog eens +100 (16GB) of +200 (32GB).
Dus met elkaar 700 tot 800 euro voor je telefoon en alleen keus uit T-Mobile.
Als je wat anders wil, met enigszins relatieve reden, dan zou ik een 3G proberen te scoren voor 300 - 400 euro, of als het je lukt voor minder.
Zoals ik het heb gedaan heb ik m'n 2G 8GB gewoon omgeruild voor een 3G 16GB, geen cent bij betaald.
Dan is het het geld zeker waard.
En ik blijf lekker goedkoop bellen via Telfort
26 euro voor:
-300 belminuten
-1000 sms
-onbeperkt internet @ 700 kb/s, waarmee je gewoon youtube kunt streamen dus sneller is niet zo nodig.

Daar betaal je i.c.m. iPhone abo de hoofdprijs voor. (daar heb je geen onbeperkt (1000 is voor mij onbeperkt) sms, maar betaal je je sms uit de belminuten als ik het goed heb)

Laatst gewijzigd door Nemisis2003; 29-06-09 om 22:11.
  #8  
Oud 29-06-09, 22:29
dendoor dendoor is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 92
Standaard

Dank U Nemisis2003 voor je duidelijk antwoord !
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:55.