iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Camera weg na update 3.0!?! (3G+Jb+Ultrasn0w) (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/38307-camera-weg-na-update-3-0-3g-jb-ultrasn0w.html)

Haas_NL 30-06-09 09:38

Camera weg na update 3.0!?! (3G+Jb+Ultrasn0w)
 
Hallo,
ik heb sinds een paar dagen 3.0 draaien en wilde mijn zoontje fotograferen op zijn eerste ritje in de draaimolen..:confused:...HELP geen camera icoon meer op mijn desktop! :mad:

Heb al een herstel via instellingenscherm geprobeerd zonder resultaat.

Iemand een idee hoe ik dit kan fixen!?!

iScorpio 30-06-09 09:39

Welke extra programma's heb je via de jailbreak geïnstalleerd? Misschien met sbsettings/Bossprefs/poof dat je icoon verdwenen is.

RHCPeter 30-06-09 10:00

Had je voordat je de 3.0 update gedaan hebt poof draaien? En dat je daarmee het icoontje weggewerkt had?

Haas_NL 30-06-09 10:05

Hoi bedankt voor jullie snelle reactie!

Ik heb o.a. winterboard geinstalleerd en "Deep" aan staan. Eerder wel vanalles geïstalleerd onder 2.2 misschien dat daarvan nu onder 3.0 de boel verziekt? Verder alleen gewone apps van iTunes geinstalleerd.

Begrijp ook niet wat jij precies bedoeld met "sbsettings/Bossprefs/poof"
Spoof zegt me ook niets eerlijk gezegd.

RHCPeter 30-06-09 10:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Haas_NL (Bericht 314870)
Hoi bedankt voor jullie snelle reactie!

Ik heb o.a. winterboard geinstalleerd en "Deep" aan staan. Eerder wel vanalles geïstalleerd onder 2.2 misschien dat daarvan nu onder 3.0 de boel verziekt? Verder alleen gewone apps van iTunes geinstalleerd.

Begrijp ook niet wat jij precies bedoeld met "sbsettings/Bossprefs/poof"
Spoof zegt me ook niets eerlijk gezegd.

Sorry ik bedoelde Poof.

Dat is een programma wat je na een jailbreak via Cydia kunt downloaden. Daarmee kun je icoontjes laten verdwijnen die anderen bv niet hoeven te zien.

Mocht je daarna een officiele update plaatsen zou het kunnen zijn dat het betreffende icoontje nog steeds weg is ;)

wickidwim 30-06-09 10:14

heb je zegmaar onder 2.x appjes 'gehide', verstopt? kan zijn dat je die daarom nu niet meer terug krijgt?

Haas_NL 30-06-09 10:16

Net in instellingen dubbelklikken homeknop op camera gezet. Werkt ook niet!!
Kan het zijn dat dan de hele app kwijt ben??!

Nee ik weet zeker dat ik geen icoontjes heb verborgen en ook geen app hiervoor geinstalleerd

Buur 30-06-09 10:25

Typ in SpotLight eens camera in?

Haas_NL 30-06-09 12:32

Buur, daar vind ik geen camera app! Help! hoe kan dit nou? En hoe krijg ik die terug?
zeker helemaal opnieuw updaten?

Chrisl 30-06-09 12:41

Ristricties aan en uit zetten???

Dit doe je in : settings, algemeen, ristricties.

Buur 30-06-09 13:17

Ik weet niet of Restricties veranderen hier een oplossing kan bieden (zeker eerst proberen!), het lijkt er idd op dat Camera.app niet geinstalleerd is?! Als SpotLight hem al niet kan vinden... Vreemd.
Tsja, dan zul je alles opnieuw moeten installeren, ben ik bang. Hoe dit heeft kunnen gebeuren (het is toch een Apple app die standaard geinstalleerd zou moeten worden), dat begrijp ik ook niet...:confused:

Haas_NL 30-06-09 13:26

Restricties hebben niet geholpen.
Ik begrijp het ook niet. Ik heb hem zeker (bewust) niet verwijderd (dat dat zou kunnen vind ik al erg vreemd).

Zo'n herinstallatie; weet een van jullie hoe ik hier het beste te werk kan gaan? Ik neem tenminste aan dat ik niet de upgrade 3.0 zomaar opnieuw kan uitvoeren?

Buur 30-06-09 13:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Haas_NL (Bericht 315053)
Restricties hebben niet geholpen.
Ik begrijp het ook niet. Ik heb hem zeker (bewust) niet verwijderd (dat dat zou kunnen vind ik al erg vreemd).

Zo'n herinstallatie; weet een van jullie hoe ik hier het beste te werk kan gaan? Ik neem tenminste aan dat ik niet de upgrade 3.0 zomaar opnieuw kan uitvoeren?

Je zal opnieuw moeten jailbreaken erna. Hier is echter al genoeg over geschreven, dus zoek even zelf.

Timmeh_ 30-06-09 14:26

Als je er zeker van wilt zijn dat je camera terug komt kan je je iPhone het beste eerst in DFU-mode zetten, dan herstellen in itunes, geen reservekopie terugzetten (kans dat je de software-fout terugzet), updaten naar 3.0, jailbreaken met RedSn0w.

Over elke stap is informatie te vinden op dit forum (zie Wiki Begrippen | Handleidingen).

Haas_NL 02-07-09 11:28

Hoi Timmeh....ja en het ***** is nu dat ik dus jou berichtje te laat heb gelezen en wél de reservekopie had laten maken door iTunes.:eek:

Ik heb hem hersteld...ging allemaal goed. Camera ook weer in beeld maar al mijn instellingen en apps natuurlijk niet. Sluit hem aan op PC en iTunes wil reservekopie terugzetten.....alles weer terug bij het oude en camera ook weer weg! :mad:

Hoe kom ik hier uit? :confused: Want ik wil natuurlijk wel mijn apps en dergelijk graag weer geïnstalleerd hebben. (Kan ik hem als nieuwe iPhone aanmaken in iTunes en dan we alles synchroniseren wat ik had in de oude situatie?)

spacefreek 02-07-09 11:38

Aan iedereen, het is niet mogelijk dat wanneer je jaibreak applicaties (zoals poof o.i.d.) op 2.x.x. had draaien die invloed hebben op de 3.0. Het wordt helemaal opnieuw geinstalleerd..

@ Haas,

Weet je hoe je kan SSH'en?
Zo ja, kijk dan eens of in je iPhone de map /Applications/MobileCamera aanwezig is op je telefoon..
Zo ja, kijk even of er iets in die map staat, misschien mis je wel icon.png waardoor niets wordt weergegeven.

Buur 02-07-09 12:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Haas_NL (Bericht 316552)
Hoe kom ik hier uit? :confused: Want ik wil natuurlijk wel mijn apps en dergelijk graag weer geïnstalleerd hebben. (Kan ik hem als nieuwe iPhone aanmaken in iTunes en dan we alles synchroniseren wat ik had in de oude situatie?)

Zoals Timmeh ook al zei: geen reservekopie terugzetten. Dan maar wat smsjes en instellingen van apps e.d. kwijt. De sync van apps, muziek en ringtones e.d. staat los van de reservekopie.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door spacefreek (Bericht 316560)
Aan iedereen, het is niet mogelijk dat wanneer je jaibreak applicaties (zoals poof o.i.d.) op 2.x.x. had draaien die invloed hebben op de 3.0. Het wordt helemaal opnieuw geinstalleerd..

Dat is de halve waarheid. Klopt voor wat betreft de installatie, ja. Maar daar komt nog wat achteraan. Zet je hierna een backup terug, dan worden ook de daarin opgenomen zichtbaarheidsinstellingen (o.a.) teruggezet, zelfs al heb je geen jailbreak opnieuw doorgevoerd.

Haas_NL 02-07-09 12:51

Buur thx ik ga het nogmaals doen zonder resevecopie.

Blijft wel de vraag dat iTunes maar twee opties geeft: terugzetten of nieuwe iPhone aanmelden.
Kan ik dan wel bij de Appa die ik onder het oude account heb staan?

spacefreek 02-07-09 13:07

Citaat:

Dat is de halve waarheid. Klopt voor wat betreft de installatie, ja. Maar daar komt nog wat achteraan. Zet je hierna een backup terug, dan worden ook de daarin opgenomen zichtbaarheidsinstellingen (o.a.) teruggezet, zelfs al heb je geen jailbreak opnieuw doorgevoerd.
Klopt ja, maar daar werk ik zelf nooit mee, vandaar ;)

Buur 02-07-09 13:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Haas_NL (Bericht 316612)
Buur thx ik ga het nogmaals doen zonder resevecopie.

Blijft wel de vraag dat iTunes maar twee opties geeft: terugzetten of nieuwe iPhone aanmelden.
Kan ik dan wel bij de Appa die ik onder het oude account heb staan?

Geen enkel probleem! Die staan nog gewoon onder Programma's in iTunes. Suc6.

/edit:
Even terzijde: je krijgt geen nieuwe AppStore acct, of zoiets, hoor. Dus ik begrijp je vraag niet m.b.t. "oude account". Je iPhone wordt alleen maar in nieuwstaat ingesteld. Met iTunes kun je dan je oude-, vertrouwde apps gewoon syncen. Nogmaals: dit staat los van een backup terugzetten.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:34.