iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Niet in DFU te krijgen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/38322-niet-dfu-krijgen.html)

Simple 30-06-09 12:46

Niet in DFU te krijgen
 
Mede forumleden,

Ik heb helaas last van het volgende probleem:

Mijn telefoon is zaterdag nat/vochtig geworden omdat deze tijdens een regenbui in mijn jaszak zat. Heel nat kan hij volgens mij niet geworden zijn, maar dit terzijde.
Als de telefoon aan is krijg ik een appeltje deze gaat na verloop van tijd weer uit en dan weer aan.
Ik krijg de telefoon wel in de restore modus als ik dan ga restoren krijg ik een fout melding, varierend van 6, 9, 23, 20, 2001 maar als je dan op meer info drukt krijg je geen info.
Omdat de iPhone nog wel op iets reageert denk ik niet dat hij helemaal overleden is.
Gister goed het forum gelezen, in dfu geprobeerd te krijgen met een stopwatch ernaast. Als ik home en power tegelijk indruk gaat het appeltje weg en heb ik een zwart scherm, echter voordat de 10 seconden om zijn staat het appeltje weer in beeld. Bij circa 7 - 8 seconden. Als ik dan toch volhoud tot de 10 seconden en dan de home knop ingedrukt houdt dan gaat hij in restore modus. Geprobeerd eerder los te laten ivm zwart scherm, maar of hij nu wel of niet aan computer hangt, krijg ik of het appeltje weer terug of hij gaat in restore.
Gisteravond verder nog geprobeerd met een usb hub aan mijn Powerbook (al zou dat niet nodig hoeven zijn is een PPC en draai met osx 10.4) maar toen ging het verloop al iets beter, werd zelf al een beetje blij. Op een gegeven moment ging hij zelfs de software laden kreeg een balkje op het scherm van de iPhone wat (heel) langzaam volliep. Ik had echt goede hoop, maar kreeg uiteindelijk toch weer een foutmelding.
Daarna nog geprobeerd via een oude pc op xp met ibrickr had zelf nog een oude versie van Ziphone, maar die zien hem niet. Wel of niet aangesloten geprobeerd in dfu te krijgen maar helaas.
Op de powerbook nog geprobeerd met iNdependence, qckpwn, pwnagtool maar het mag allemaal niet helpen.

Heb ook nog geprobeerd om dan maar een officiele os 3 erop te zetten en zelfs 2.0, 2.1 en 1.4 maar mocht allemaal niet baten.

Hebben julllie misschien nog ideeen?? Of is het echt het einde van mijn iPhone??

Voor de volledigheid, heb een Us 2g en vorige week heb ik os 3 erop gezet.
Durf ook niet te zeggen of het appeltje eigenlijk een annanas moet zijn, een russische Steve Jobs ben ik in iedergeval niet tegengekomen.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Groet Simon

evmw 30-06-09 13:01

Lijkt op beschadigde USB/dock connector, bekend probleem bij lichte vocht/waterschade aangezien deze aansluiting niet is afgesloten.

Als je hem niet in DFU krijgt is het in ieder geval een hardware probleem, maar dat wil niet direct zeggen dat je iPhone voorgoed overleden is.

Simple 30-06-09 13:56

Hey evmw,

Dus dan zou ik even naar zo'n reparatie bedrijf moeten??
Kun je zoiets testen??

Simon

evmw 30-06-09 14:01

Ja precies, dat lijkt me wel het slimste. Wellicht dat er ergens anders ook nog een druppeltje is gekomen, dan kan dat meteen worden behandeld. PM anders maar even.

Simple 08-07-09 12:53

Voor wie het interessant vindt:

Herstelkosten 265,

- nieuwe logicboard
- nieuw communication board
- nieuwe dock connector en interne bekabeling.

Gelukkig betaald de verzekering alles.

Hoop wel dat er niet meer onderdelen beschadigd zijn, alleen daar kom ik pas achter als ik hem weer terug heb.

Simon


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:09.