iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   problemen 3gs (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/38340-problemen-3gs.html)

negro 30-06-09 16:05

problemen 3gs
 
ik lees al een paar berichten over problemen met de iphone 3gs
wie heeft er allemaal problemen en wat voor problemen zijn het allemaal
ik moet mijn 3gs donderdag ontvangen hoop dat ik geen problemen krijg

erikz 30-06-09 16:11

Ik had problemen met opstarten... zag itunes en usb logo terug gegaan naar de winkel en die wordt waarschijnlijk opgestuurd naar apple.... maar kans is klein dat er iets met je iphone gebeurt....

Shorty007 30-06-09 16:49

Ik heb het bekende probleem met de headfone jack.
Als je je oordopjes eruit haal, blijft t geluid op headfone staan en komt t dus niet meer over je speakers. Nja ik gebruik t gelukkig niet verder, heb voor in me auto een losse iPod nano 2de gen dus die werkt prima daarvoor. Tja ken alleen niet handsfree bellen nu :P

Verder heb ik dat mijn scherm soms niet helder wordt (na lange stand-by), dus dan moet ik eerst naar helderheid en daar aantikken en dan ist weer goed. Dit kan echter ook een software probleem zijn, ga vanavond voor de eerste keer me iPhone restoren. (had ik niet gedaan toen ik m ontvangen had)

gtielens 30-06-09 17:13

Ik had het probleem van een snel leeglopende batterij (na 3h plat in stand-by tijd) + het feit dat hij extreem warm werd.
Binnen gedaan voor een nieuw toestel.

Nikooos 30-06-09 17:36

 Verplaatst naar: Ervaringen

PeterTe 30-06-09 17:42

Citaat:

Ik had problemen met opstarten... zag itunes en usb logo terug gegaan naar de winkel en die wordt waarschijnlijk opgestuurd naar apple.... maar kans is klein dat er iets met je iphone gebeurt....
Je moest je Iphone alleen aan Itunes koppelen met simkaart erin en dan doet hij het..

LuigiStyla 30-06-09 18:20

ik vind het kompas vaak wat inaccuraat als je ermee draait. Misschien dat dit verbeterd wordt met een software update.

Voor de rest ben ik erg te spreken over de snelheid, en de nieuwe functies.

erikz 30-06-09 18:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PeterTe (Bericht 315252)
Je moest je Iphone alleen aan Itunes koppelen met simkaart erin en dan doet hij het..

Geprobeerd lees dit maar
https://forum.iculture.nl/f28/i...opstarten.html

alles al geprobeerd is nu weer terug naar apple

lekkerstuk 30-06-09 23:42

Geen video out op de 3gs wel geluid ;( op de 3g geen problemen. Ook Nike+ crasht regelmatig. Bij aansluiten in de auto op een kensington houder/lader krijg ik de melding accesoire niet ondersteund... Was op de 3G niet.! Eigenlijk zwaar teleurgesteld op de 3gs

Tommi12 01-07-09 18:33

Bereik is bedroevend slecht indien enige netwerkfunctie ingeschakeld is, als de Wi-Fi en 3G uitgeschakeld zijn is het wel iets beter maar niet veel.
Lijkt erop dat het bereik wegvalt als het toestel in de slaapstand gaat (toetsblok)

Shorty007 01-07-09 19:22

Nou ik wilde t ook net posten. Als ik 3G aan heb staan, is me bereik ook vaak weg, soms 1 streepje bereik. Met Wi-Fi geen last van overigens.

Tommi12 01-07-09 23:42

hmmm, had een vage tip gevonden op een discussie-forum, twee of drie stukjes tape op je sim-kaart zodat ie wat dikker wordt (twee was max bij mij) en dan ou de ontvangst verbeteren. Het lijkt zowaar te helpen, maar hier thuis had ik minder problemen, op het werk had ik helemaal geen bereik:mad:

Morgen maar es uitgebreid testen, ik zal m'n bevindingen hier posten.

Tom

Tommi12 02-07-09 20:31

Hmmm, tape hielp voor geen millimeter, maar het bleek de magentische sluiting van m'n riemtasje te zijn die alle bereik weghield. Simpel opgelost maar het duurde wel even voordat ik erachter was zeg, ben best wel opgelucht, want het toestel is echt fantastisch!

cougar 03-07-09 01:17

Riemtasje? LOL!

janvanderdam 03-07-09 11:27

haarscheurtjes in mijn nieuwe 3gs. Breng hem vanmiddag terug en dan sturen ze hem op. Zal dan na een week ofzo een nieuwe krijgen. Hopelijk krijg ik daar geen problemen mee.

Shorty007 03-07-09 16:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door janvanderdam (Bericht 317283)
haarscheurtjes in mijn nieuwe 3gs. Breng hem vanmiddag terug en dan sturen ze hem op. Zal dan na een week ofzo een nieuwe krijgen. Hopelijk krijg ik daar geen problemen mee.

woww ***** :s
enig idee hoe het komt?

colliehome 03-07-09 16:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door negro (Bericht 315162)
ik lees al een paar berichten over problemen met de iphone 3gs
wie heeft er allemaal problemen en wat voor problemen zijn het allemaal
ik moet mijn 3gs donderdag ontvangen hoop dat ik geen problemen krijg

dat is een heel pak problemen seg...

Wat je op een forum als het deze leest zijn alle problemen samen. Maar nooit lees je hier van mensen die niets hebben.

Wacht rustig af en bekijk het even. Als er wat is kan je hier toch even kijken. Je bestelling is geplaatst dus...

janvanderdam 03-07-09 16:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shorty007 (Bericht 317517)
woww ***** :s
enig idee hoe het komt?

was bij de vorige 3g een algemeen en bekend probleem, maar inderdaad nu ook al met de 3gs. Geen idee hoe het komt.

Gisteren langs de Apple store geweest voor een goed advies voordat ik terug ging naar BelCompany.

Hopelijk snel weer een nieuw toestel die er vrij van blijft.

iFilip 03-07-09 23:36

Als ik de posts hier lees dan is er fysiek met uitzondering van de processor aan de behuizing echt niet gewerkt door Apple. Ik heb sterk overwogen om mijn 3G te vervangen door een 3GS maar aan de reacties te zien loont het niet echt de moeite. 700 euro voor dezelfde flaws als mijn huidig toestel zonder dat de batterij verbeterd is, neen dankjewel!

Shorty007 04-07-09 12:05

naar mijn idee is de batterij wel verbeterd hoor, iig in vergelijking met mijn 3G.
Ik kan nu 2 dagen vooruit met me iphone, ook als ik Beejive veel aan heb staan met Push, en Wi-Fi....en je hebt meer snelheid :D ow en een betere camera, dat verschil merk ik echt wel, mja ik heb verder ook geen camera of videocamera dus dat was voor mij ook een reden om over te stappen naar de 3GS.

RHCPeter 04-07-09 12:27

Ik zie ook wel verbetering in de batterij. Doe er langer mee dan de 3G :)

joelduncan 04-07-09 13:06

Hoi,

Ik heb mijn 3GS nu een paar dagen werkt heerlijk snel, echt een verbetering ten ozichte van de 3g. Hij reageert veel sneller op commando' s en apps starten sneller op. Zelfs internetten via gprs gaat sneller.

Wel een paar min puntjes: opgenomen video's met de camera zien er soms wobbelig uit bij wat beweging ik probeer de camera nu zo stil mogelijk te houden. Ook vindt ik dat de voice control niet echt lekker reageert je moet alles in het Nederlands inspreken. Als je bijv. Keane wil laten afspelen moet je dit in het Nederlands uitspreken. Dit is even wennen, maar ik heb er even een tijdje mee geoefend en weet nu wel ongeveer hoe ik de commando's uit moet spreken.

Groet Joël,

iMick 04-07-09 14:24

Ben er zelf ook zeer tevrede over. Vooral de compas had ik niet van
verwacht dat ik het zo handig zou vinden, had het bv. al meteen in antwerpen
nodig om de weg terug naar de auto te vinden en is een stuk makkelijker met
een compas ingebouwd in google maps :D. Video kwaliteit is ook echt
verbasend voor een 3MP camera.

Wel merkte ik dat hij warmer woord dan de 3G bij bv. spelletjes spelen
(real racing) en wanneer ik de iPhone lock/unlock of muziek afspeel
(volgens mij alle geluiden, maar nog niet getest) hoor ik een hoge pieptoon
en vind dat erg jammer want je kan het ook horen wanneer je je
video opnames maakt :(

S¡mon 04-07-09 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iMick (Bericht 318003)
Ben er zelf ook zeer tevrede over. Vooral de compas had ik niet van
verwacht dat ik het zo handig zou vinden, had het bv. al meteen in antwerpen
nodig om de weg terug naar de auto te vinden en is een stuk makkelijker met
een compas ingebouwd in google maps :D. Video kwaliteit is ook echt
verbasend voor een 3MP camera.

Wel merkte ik dat hij warmer woord dan de 3G bij bv. spelletjes spelen
(real racing) en wanneer ik de iPhone lock/unlock of muziek afspeel
(volgens mij alle geluiden, maar nog niet getest) hoor ik een hoge pieptoon
en vind dat erg jammer want je kan het ook horen wanneer je je
video opnames maakt :(

Ja, die hoge piep hoor ik ook wel eens maar daar wen je vast wel aan. Heel gek. Bij mij word hij een beetje warm als ik muziek luister en daarbij ook nog aan het internetten ben ofzo: gelukkig word hij niet zo heet dat het niet meer fijn is om in je hand te houden.

Me enige 'echte probleem' is een beetje van Voice Control. Dat je zelfs Engelse namen op z'n Nederlands moet uitspreken, ik heb Voice Control daarom ook op het Engels gezet.

vickster 06-07-09 19:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gtielens (Bericht 315233)
Ik had het probleem van een snel leeglopende batterij (na 3h plat in stand-by tijd) + het feit dat hij extreem warm werd.
Binnen gedaan voor een nieuw toestel.

Ik heb identiek hetzelfde probleem, om gék van te worden...heb je het toestel in België gekocht (mobistar center) of in NL?

Ik heb 'em van de releasedatum en het probleem stelt zich al sinds het begin. Ik heb het wat tijd gegeven, eens extra lang laten opladen, same sh#t...

ik vraag me nu af of ze moeilijk doen mbt. een omruiling??

Mvg

Nielsracing 06-07-09 19:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door S¡mon (Bericht 318021)
Ja, die hoge piep hoor ik ook wel eens maar daar wen je vast wel aan. Heel gek. Bij mij word hij een beetje warm als ik muziek luister en daarbij ook nog aan het internetten ben ofzo: gelukkig word hij niet zo heet dat het niet meer fijn is om in je hand te houden.

Me enige 'echte probleem' is een beetje van Voice Control. Dat je zelfs Engelse namen op z'n Nederlands moet uitspreken, ik heb Voice Control daarom ook op het Engels gezet.

Waar verander je dan de taal van de voice-control? Ik kan 't niet vinden hoor :)

Shorty007 06-07-09 20:05

ja daar ben ik ook benieuwd naar, engels is veel handiger :D

Destiny 06-07-09 20:11

Instellingen-Algemeen-Landinstellingen

Shorty007 06-07-09 20:15

haha tnxx, ff geprobeerd op engels, dan snapt ze t helemaal nie meer bij mij, gaat bellen als ik zeg play michael jackson ofso ghehe maar weer terug op NL gezet.

Nielsracing 06-07-09 20:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Destiny (Bericht 319376)
Instellingen-Algemeen-Landinstellingen

Thanks, I'll give it a try;)

gtielens 06-07-09 21:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vickster (Bericht 319362)
Ik heb identiek hetzelfde probleem, om gék van te worden...heb je het toestel in België gekocht (mobistar center) of in NL?

Ik heb 'em van de releasedatum en het probleem stelt zich al sinds het begin. Ik heb het wat tijd gegeven, eens extra lang laten opladen, same sh#t...

ik vraag me nu af of ze moeilijk doen mbt. een omruiling??

Mvg

Ik heb de mijne dus binnengedaan. Volgens het rapport van dynafix hebben ze het probleem niet geconstateerd en vertoont het toestel normaal verbruik (8h gebruik, 1dag standby). Laatste status stond er dat het product klaar was voor retourzending.
Morgen heb ik hem normaal terug en laat ik zeker iets weten + uitleg en zal ik het rapport pasten.
edit: toestel gekocht in mobistar center Leuven, België.

vickster 06-07-09 21:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gtielens (Bericht 319434)
Ik heb de mijne dus binnengedaan. Volgens het rapport van dynafix hebben ze het probleem niet geconstateerd en vertoont het toestel normaal verbruik (8h gebruik, 1dag standby). Laatste status stond er dat het product klaar was voor retourzending.
Morgen heb ik hem normaal terug en laat ik zeker iets weten + uitleg en zal ik het rapport pasten.
edit: toestel gekocht in mobistar center Leuven, België.

Méén je dat nu dat je niet gewoon een nieuw toestel krijgt?! Men betaalt al 575€, het toestel is nu een grote week "oud" en ze gaan 'em herstellen? Hm, dàt wil ik nog eens zien! :mad:

gtielens 06-07-09 21:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vickster (Bericht 319461)
Méén je dat nu dat je niet gewoon een nieuw toestel krijgt?! Men betaalt al 575€, het toestel is nu een grote week "oud" en ze gaan 'em herstellen? Hm, dàt wil ik nog eens zien! :mad:

675€, ik heb de 32GB gekocht en het toestel was 30h oud toen ik het terug naar de winkel heb gedaan.
In de winkel hadden ze nochtans gezegd dat het een nieuw toestel ging worden en is onder DOA verstuurd. Maar ze hebben daar ook 0,0 invloed op wat dynafix er mee doet.
Morgen dus normaal telefoon dat ik het mag komen halen. Ik mag hopen voor hun dat ik daar niet moet gaan uitvliegen...
Maar blijkbaar hebben ze ginder beslist, samen met 'de fabrikant' dat er niets aan de hand was.
Er zaten ook screenshots bij het online track&trace report.

vickster 06-07-09 21:59

Ik heb nu wel een "Mobile Assistance"-verzekering bij Mobistar dat stelt:
Basisformule Mobile Assistance: bij schade of defect ontvangt u een nieuw toestel of vervangingstoestel tijdens de reparatie.

Die "of vervangingstoestel" is er uiteraard weer teveel aan...Morgen ga ik naar de winkel...Het komt niet goed als het een herstelling wordt...

gtielens 06-07-09 22:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vickster (Bericht 319472)
Ik heb nu wel een "Mobile Assistance"-verzekering bij Mobistar dat stelt:
Basisformule Mobile Assistance: bij schade of defect ontvangt u een nieuw toestel of vervangingstoestel tijdens de reparatie.

Die "of vervangingstoestel" is er uiteraard weer teveel aan...Morgen ga ik naar de winkel...Het komt niet goed als het een herstelling wordt...

Wel, ik heb ook een vervangtoestel gekregen toen ik erom gevraagd heb. Moest er zelfs niet voor betalen nadat ik voor heel de winkel aan het klagen was.
Heb 1 of andere nokia crap van 25€ gekregen. Na 5minuten ergens achterin de autogesmeten en meteen m'n vorige smartphone gebruikt.
Mobistar stuurt (van de moetes) alles naar dynafix, zijn handelen af.
Veel meer kan je niet doen i guess...
Ik had hun gezegd als het niet werkt en als het geen nieuw is dat ze m'n geld mogen teruggeven en ik wel een nieuwe koop aan de overkant van de straat.
Dan is mijn probleem opgelost, mij kan het niet schelen van waar hij komt

vickster 07-07-09 21:44

Ik heb de mijne deze middag binnen gedaan in het Mobistar Center. Daar vertelden ze me dat ik sowieso een nieuw exemplaar krijg, binnen de week!

Benieuwd...

nick VP 08-07-09 23:00

Ik heb ook een 16GB 3GS gekocht in mobistar center Leuven, België.

Negatieve Ervaringen:

1) vrijwel direct gemerkt dat rechtse speaker niet werkte.
2) Wi-Fi herkenning is ondermaats, ik sta op 5m en herkent soms nog niet.
3) soms doet de photogalerij het niet, of zeer traag evenals camera
4) batterij is in mijn ervaring veel sneller leeg dan die van mijn 2G iPhone.

Ik ga terug voor garantie, vooral voor die speaker lijkt mij onder garantie te vallen aangezien dit vanaf het begin was.

Weet er toevallig iemand of ik direct een nieuw toestel meekrijg?
(dit was het geval met mijn 2G onder garantie in de apple store in san fransisco wegens defect aan scherm)
Ik heb geen zin om te wachten na 575€ te hebben betaald.

King1987 08-07-09 23:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nick VP (Bericht 320889)
Ik heb ook een 16GB 3GS gekocht in mobistar center Leuven, België.

Negatieve Ervaringen:

1) vrijwel direct gemerkt dat rechtse speaker niet werkte.
2) Wi-Fi herkenning is ondermaats, ik sta op 5m en herkent soms nog niet.
3) soms doet de photogalerij het niet, of zeer traag evenals camera
4) batterij is in mijn ervaring veel sneller leeg dan die van mijn 2G iPhone.

Ik ga terug voor garantie, vooral voor die speaker lijkt mij onder garantie te vallen aangezien dit vanaf het begin was.

Weet er toevallig iemand of ik direct een nieuw toestel meekrijg?
(dit was het geval met mijn 2G onder garantie in de apple store in san fransisco wegens defect aan scherm)
Ik heb geen zin om te wachten na 575€ te hebben betaald.

Ter info, de iPhone heeft maar 1 speaker, dat is links, rechts is de microfoon.... ;) (is bij de 2G ook....)

iFilip 08-07-09 23:06

ik ben blij dat er al iemand op gereageerd heeft. Rechts is inderdaad de microfoon. haha ;-)

S¡mon 09-07-09 00:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nick VP (Bericht 320889)
Ik heb ook een 16GB 3GS gekocht in mobistar center Leuven, België.

Negatieve Ervaringen:

1) vrijwel direct gemerkt dat rechtse speaker niet werkte.
2) Wi-Fi herkenning is ondermaats, ik sta op 5m en herkent soms nog niet.
3) soms doet de photogalerij het niet, of zeer traag evenals camera
4) batterij is in mijn ervaring veel sneller leeg dan die van mijn 2G iPhone.

Ik ga terug voor garantie, vooral voor die speaker lijkt mij onder garantie te vallen aangezien dit vanaf het begin was.

Weet er toevallig iemand of ik direct een nieuw toestel meekrijg?
(dit was het geval met mijn 2G onder garantie in de apple store in san fransisco wegens defect aan scherm)
Ik heb geen zin om te wachten na 575€ te hebben betaald.

De iPhone heeft maar 1 speaker...

EDIT: Al gezegt... maar Wi-fi is zo te horen iets met de software want het probleem schijnt zich alleen voor te doen met 3.1 dus met de volgende firmware update word het vast wel opgelost. Wat ik wel gek vind is je verhaal van 5 meter, aangezien ik zelfs op zolder nog wi-fi bereik heb terwijl de wi-fi zender helemaal in een hoek in de woonkamer beneden staat.

Met de batterij let gewoon op wat je allemaal gebruikt, en hoeveel aanstaat. De fotogallerij weet ik niet.. :P


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:20.