iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Firewire kills Iphone (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/3839-firewire-kills-iphone.html)

frangipaneman 18-12-07 17:27

Firewire kills Iphone
 
Misschien als waarschuwing aan anderen:
Laad je iphone niet op met je oude ipod firewire kabel...!!!
Heeft bij mij 2maand gewerkt en heeft mijn iphone nu gewoon 'bakken'...
Ik vind het echt jammer dat ik op voorhand niet gewaarschuwd was voor dit probleem want ik ben niet de enige met dit probleem...
Al heel wat mensen hebben hun iphone zo verloren...

Als er mensen zijn die een oplossing hebben voor dit probleem... Laat maar weten ;)

Stiruam 18-12-07 17:35

Volgens mij is het een know fact dat je dat niet moet doen... Maar ja tog thanx voor de advice! hopelijk weerhoud dit mensen om de zelfde fout te maken... Weet iemand toevallig of je wel je iPod - Video kan opladen met de lader van de iPhone? Guess so maar ik weet het niet zeker..

Greetz, Stiruam

frangipaneman 18-12-07 17:38

vind het toch stom dat ze dan geen nieuwe soorten connector ontwerpen...
staat ook ni in de 'info guide' die bij de iphone zat....

Dien 18-12-07 17:48

Dit probleem had mijn vriendin dus ook, batterij laten vervangen, maar dat mocht niet baten. Waarschijnlijk is er iets doorgebrand op het moederbordje zelf.

Er zijn echter mensen, die beweren dat ze hun firewire lader gebruiken en geen problemen ondervinden.

frangipaneman 18-12-07 17:52

ja ik heb ook pas na 2 maand problemen ondervonden.. Net daarom dat ik het nog is post..
Wat heb jij nu eigenlijk gedaan dien... Is je iphone al terug uit Amerika?
Ik ben van plan om nog eens naar Lille te gaan en daar met een smoes nog eens te proberen maar ik vrees voor de zaak...

BadSide 18-12-07 18:44

Beetje een domme vraag, maar is een firewire-oplader een iPod oplader die gewoon in het stopcontact gaat?
Want de USB kabel van m'n 1e generatie iPod Nano gebruik ik wel gewoon regelmatig...

Stiruam 18-12-07 18:52

Nee kijk dit is bv een firewire kabel
http://www.beststuff.co.uk/images/ipod_to_firewire.jpg

Dien 18-12-07 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door frangipaneman (Bericht 29156)
ja ik heb ook pas na 2 maand problemen ondervonden.. Net daarom dat ik het nog is post..
Wat heb jij nu eigenlijk gedaan dien... Is je iphone al terug uit Amerika?
Ik ben van plan om nog eens naar Lille te gaan en daar met een smoes nog eens te proberen maar ik vrees voor de zaak...

Ja de iPhone is inmiddels al weer in Nederland, Ik had een afspraak laten maken met zo een apple genius, maar deze ging controleren of het toestel wel ooit geactiveerd is bij AT&T en dit was niet het geval, dus vandaar een houten bek :(

Geen nieuwe iPhone:mad:

Stiruam 18-12-07 19:32

Ai dat klinkt niet fijn... Is dit fixable of kan je hem nu bij het grofvuil zetten? (niet dat je dat doet maargoed). Sterkte kerel!

Greetz, Stiruam

Amp. 18-12-07 19:54

Ik gebruik om mijn iPhone te syncen mijn oude iPod mini kabel, dit kan toch wel gewoon? of..? Gewoon USB kabeltje :)
Opladen doe ik boven met USBadapter + zon klein stekkertje voor EU en de iPhone usb kabel ^^ of moet ik zon grote adapter gebruiken?
vraag me dat namelijk af, US adapter + klein stekkertje of US adapter + EU adapter erbovenop?

Niekie 18-12-07 22:12

Stink Firewire!

Dien 18-12-07 23:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stiruam (Bericht 29205)
Ai dat klinkt niet fijn... Is dit fixable of kan je hem nu bij het grofvuil zetten? (niet dat je dat doet maargoed). Sterkte kerel!

Greetz, Stiruam

Het is fixable, alleen ik vind het te duur. We gaan hem te koop zetten voor 250 Euro, voor diegene die de onderdelen kan gebruiken, of zelf er aan wilt knutselen.

Het is een originele 1.1.1 OTB
Nog geen maand oud
Geheel Krasvrij.

frangipaneman 19-12-07 08:17

Fixable? Hoeveel kost het dan om het te laten repareren?
Ja bij mij hetzelfde probleem... Wie 1tje wil voor onderdelen laat maar iets weten!

Stiruam 19-12-07 09:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dien (Bericht 29341)
Het is fixable, alleen ik vind het te duur. We gaan hem te koop zetten voor 250 Euro, voor diegene die de onderdelen kan gebruiken, of zelf er aan wilt knutselen.

Het is een originele 1.1.1 OTB
Nog geen maand oud
Geheel Krasvrij.

Lijkt me wat aan de dure kant maar als je het ervoor krijgt is het idd een betere optie dan hem laten reparenen want voor een paar euro meer heb je een nieuwe iPhone...:D

Dien 19-12-07 10:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stiruam (Bericht 29397)
Lijkt me wat aan de dure kant maar als je het ervoor krijgt is het idd een betere optie dan hem laten reparenen want voor een paar euro meer heb je een nieuwe iPhone...:D


Ik vind de prijs nog wel meevallen, iemand die van wat knutselen houdt, kan op deze manier een goedkope 1.1.1 telefoon bemachtigen, die nog geen maandje uit de doos was geweest.

Stiruam 19-12-07 10:46

Nou omgerekend kost de iPhone in de US 289 euro das 38 euro meer... Stel dat je hem meesmokkeld en niet aangeeft heb je dus een nieuwe (okok 1.1.2 OTB) uit de US... Voor de NL prijzen is dit echter niet bijzonder duur nee... Maar een moederbord vervangen is wel het moeilijkere werk.

Greetz, Stiruam

Dien 19-12-07 10:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stiruam (Bericht 29435)
Nou omgerekend kost de iPhone in de US 289 euro das 38 euro meer... Stel dat je hem meesmokkeld en niet aangeeft heb je dus een nieuwe (okok 1.1.2 OTB) uit de US... Voor de NL prijzen is dit echter niet bijzonder duur nee... Maar een moederbord vervangen is wel het moeilijkere werk.

Greetz, Stiruam

Volgens mij vergeet je de retour ticket Nederland-VS mee te rekenen ;)

Tenzij je de mzl hebt dat je inderdaad voor zaken er heen moet, of een familie lid hebt die hier heen komt.


Maar maak je niet druk, ik raak hem wel kwijt hoor ;)

Stiruam 19-12-07 11:00

Hahah klopt dan is het idd goedkoper om er hier een te kopen :p of die van je te fixen natuurlijk :p

Ik krijg mijne via een vriend van me nicht.. Echter laat ik hem hem maar aangeven want er wordt heeel veeeel gecontroleerd op het moment dus ik wil het risico niet lopen :p

Greetz, Stiruam

Niekie 19-12-07 12:00

Sukkel!! hahaha, je gaat het toch niet vrijwillig aangeven!!!!
Wat een leipo.

Stiruam 19-12-07 12:02

Ik weet niet of je het weet maar als ik hem niet aangeef en ze controlen tog krijg je een boete waardoor mijn iPhone geen 360 maar 550 en die 60 euro kan ik wel missen. Em ze controleren heeeeel veel vluchten ivm met kerstshoppen in de US

Greetz, Stiruam


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:31.