iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Iphone 3GS scherm vergroot continue (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/38418-iphone-3gs-scherm-vergroot-continue.html)

Pduits 01-07-09 10:32

Iphone 3GS scherm vergroot continue
 
Hoi mensen,

Hier mijn 1e post en het is niet eens voor mijzelf :)

Collega van me heeft jaar mogen genieten van mijn bewondering voor de iPhone 3G en nu zelf de 3GS aangeschaft, helaas de 3GS gisteren op hol geslagen!!!

Zodra je hem aanzet zoomt het scherm direct in (met factor 50%) overal in iPhone wordt alles vergroot, menu's, internet, finder, applicaties enzenz echt overal wordt direct ingezoomd.

als je op home button drukt wordt voor 1 seconde alles normaal que afmetingen maar daarna wordt wederom direct ingezoomd, heel vaag.

Iemand dit probleem eerder gehoord of zelfs misschien oplossing??

Alvast bedankt

Fab1Man 01-07-09 11:21

Dan heb je bij de Accessibility de Zoom aangezet.

Met 3 vingers dubbeltappen en van boven naar beneden swipen lost de zoom tijdelijk op.

Pduits 01-07-09 11:36

Hmm ok dat zou kunnen gaan het zo gelijk even proberen, alleen was hij de krant aan het lezen via Nu.nl applicatie en was hij dus niet in de buurt van de zoom optie.

Oh en viel me nu opeens op dat de Swipe functie ook opeens gespiegeld was, om in menu 1 scherm naar rechts te gaan moest je niet zoals standaard van rechts naar links swipen maar van links naar rechts, hmmmmm :confused:

Undertaxxx 01-07-09 11:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pduits (Bericht 315782)
Hmm ok dat zou kunnen gaan het zo gelijk even proberen, alleen was hij de krant aan het lezen via Nu.nl applicatie en was hij dus niet in de buurt van de zoom optie.

Oh en viel me nu opeens op dat de Swipe functie ook opeens gespiegeld was, om in menu 1 scherm naar rechts te gaan moest je niet zoals standaard van rechts naar links swipen maar van links naar rechts, hmmmmm :confused:

Eertste probleem kan je simpel oplossen door zoom optie uit te schakelen in Instellingen->Algemeen->toegankelijkheid->Zoom.

Voor die swipe functie, bedoel je die van de spotlight functie ? Indien ja dan is het logisch dat je van links naar rechts moet swipen voor het tevoorschijn te halen.

Pduits 01-07-09 12:07

Nee sorry bedoel niet om naar Spotlight te gaan, bedoel gewoon vanuit je homescreen naar het 2e scherm gaan, normaal gesproken veeg je dan met je vinger van rechts naar links, maar als ik nu vanuit het homescreen naar het 2e scherm wil gaan (dus niet spotlight maar gewoon 2e pagina) moet je van links naar rechts vegen.

Hebben iPhone nu aan Itunes gehangen om terug te gaan naar fabrieksinstellingen, laat zo weten hoe dat afloopt!

TTinnman 02-07-09 23:17

Bedankt voor die oplossing zeg :)

Pduits 03-07-09 09:53

Alles opgelost, herstellen van fabrieksinstellingen heeft alles gefixed :D

tigger_me 13-07-09 10:35

vergroot scherm
 
Ik zie dat er mensen bekend zijn met het probleem dat de iphone een opgeblazen/vergroot beeldscherm krijgt.
Ook de swipe gaat inderdaad de verkeerde kant op.

Na het installeren van Navigon kreeg onze nieuw 3Gs iphone dit
probleem. Daarna een nieuwe gekregen, maar na alles geïnstalleerd te
hebben kreeg hij hetzelfde probleem, na een herstel was het weer goed.

Navigon van Itunes verwijderd, en alles weer geinstalleerd, en nu geen probleem.

We hebben dus serieus het idee dat het na installatie navigon Europa gebeurt.

Ik ga even verder zoeken naar die instellingen van zoom.
De Zoom optie is dus uit te schakelen in Instellingen->Algemeen->toegankelijkheid->Zoom. Ik ga dat dat weer proberen als ik het programma weer ga installeren.

Ottje 11-08-09 17:17

Beed staat in grootte mode...
 
Ik heb net een Iphone 3GS zwart 16 GB gekocht.
Deze is gekraakt. En werkte tot nu toe uitstekend. (nog geen week oud)
Echter is hij net iets gaan doen waar ik hem niet meer uit krijg.
Zo vanuit het niets is het beeld scherm in de grootte mode gaan staan. Dit houdt in dat ik alleen het bovenste gedeelte van het scherm kan zien. Slecht tot niet kan scrollen.
Op deze manier kan ik niks met de telefoon. Iemand dit al eerder gehad?
Of ben ik weer de eerste gelukkige in Nederland...

Hoor graag reacties.
Thanks.

P.s. Resetten door de home en uit knop 10 sec in te houden heeft geen goed resultaat opgeleverd...:(

Gr Ottje

Chrisl 11-08-09 17:55

En tappen op het scherm doet ook niks?

Er staat me bij dat dit een instelling is ergens, ik zal ff zoeken voor je.

Ottje 11-08-09 18:34

Tappen doet ook helemaal niks.
Als je iets kunt vinden graag. Baal nu als een stekker.:confused:
Telefoon nog geen week oud en nu al problemen. Hier zit ik niet op te wachten...

Ik hoor graag van je.
Thanks ChrisL

tagged 11-08-09 19:43

Heb je toevallig Navigon op je iPhone? Want daar leek het in dat geval aan te liggen.
En anders herstellen naar fabrieksinstellingen...

Chrisl 11-08-09 19:55

Probeer dit eens: kan je simpel oplossen door zoom optie uit te schakelen in Instellingen->Algemeen->toegankelijkheid->Zoom.

Stidge 11-08-09 20:49

Houdt drie vingers op het scherm, schuif naar beneden met die drie vingers.

Volgens mij heb je per ongeluk ingezoomd.

Timmeh_ 11-08-09 21:31

// Discussies samengevoegd.

PeerSientje 16-09-09 22:01

omg,
ik heb (nu had) hetzelfde probleem. heb een uur zitten 'klooien',
vervolgens op google en dit forum gezocht. (Via zoekterm vergroot, anders kwam ik dacht ik teveel bij foto-apps uit.) Nu opgelost; voel me een echte noob :o

Voor eventuele anderen die dit hadden / hebben...
Situatie (bij mij) was:
scherm was 'plots' vergroot,
'sliden' leek het niet te doen (met een vinger).
van boven naar onderen en andersom deels wel, links naar rechts en andersom niet.
Toen 'ontdekte' ik iets: door op een plek (zonder 'link' of app) rechts of links op scherm te blijven staan, schoof het beeld wel; kon ik eindelijk het toetsenbord vinden om mijn code in te toetsen :)

Hierboven al twee maal door anderen genoemd hoe de zoom uit te zetten, idd via
Instellingen->Algemeen->toegankelijkheid->Zoom(en). Dank voor die tip :D, anders was ik er niet uitgekomen (denk ik).

Echter om daar te komen, moet je eerst 'leren' navigeren.
De methode van aan de zijkanten van het scherm een vinger stil op te zetten werkt, maar niet echt snel.

Bij mij had het dus niets met apps te maken.

En ja, het kan nog sneller: gewoon weten hoe de zoom werkt, dan hoeft-ie niet uit,
en wil je dat toch, kan je eerst uitzoomen, dat navigeert een stuk makkelijker.

Voor andere 'noobs' zoals ik: Werking zoomfunctie:
Zoomen
Tik dubbel met drie vingers

Weergave verschuiven
Sleep met drie vingers terwijl zoomen actief is

Zoominstelling wijzigen
Tik dubbel en sleep drie vingers omhoog of omlaag

Forward_observer 31-10-09 23:19

tjonge zeg tijdens spelen van piano programma en tv kijken zag ik ineens dat mijn scherm vergroot was. stress vanwege JB iphone...wat nu? kapot. even snel inloggen op iphone en zoeken op scherm en zoom en pffffffffffffff gelukkig de oplossing ..tjonge wat moet ik zonder de iphone. thanks

hellenx 18-11-09 09:21

ingezoomd
 
hoi hoi,
hier hetzelfde probleem :-(
Eerst gereset via itunes fabrieksinstellingen, dat hielp dus niet.
Daar na doorgelzen en ik ben ook zo'n NOOB.
Gelukkig hij doet et nu weer. ook ik kan niet zonder mn iphone.
bedankt

jvanbeers 18-02-10 01:24

scherm vergroot, hersteld en weg alle applicaties???
 
wat een gek&^%$@! hele iphone moeten resetten en weg alle duur gekochte applicaties. hoe kan dit waar zijn? iemand nog een suggestie...?
ik heb zelf nog een back up teruggezet maar kreeg toen weer alles vergroot en ook geen applicaties.

alvast bedankt voor het meedenken...

groet Judith

glaantje 18-02-10 01:52

Applicaties raak je nooit helemaal kwijt (tenzij permanent uit app store gehaald).
Als je die gekocht heb kun je die gratis weer "kopen" om ze er opnieuw op te zetten


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:31.