iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone Exchange password probleem (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/38441-iphone-exchange-password-probleem.html)

iPetert 24-07-09 19:22

Het domein dat ik gebruik is het domein dat staat aangegeven als ik bij mijn email instellingen op mijn pc ( op het werk ) bij outlook kijk. Hier staat srv01.xxxxxxdomein.lokaal
Dit vul ik ook in op mijn iPhone.
Heb het al zonder srv01 e.d. geprobeerd, werkte helaas ook niet.

rob450 24-07-09 19:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flessendop (Bericht 328975)
Dat klopt Wi-Fi

Hoi,

Ik lees nergens dat je het SSL certificaat ook op je iphone hebt geactiveerd?

Groet,
Rob.

Wi-Fi 24-07-09 20:56

Dit hoef je niet te activeren op je iphone, behalve dan dat je bij het configureren van het exchange account kan kiezen voor SSL.

Wi-Fi 24-07-09 21:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPetert (Bericht 328996)
Het domein dat ik gebruik is het domein dat staat aangegeven als ik bij mijn email instellingen op mijn pc ( op het werk ) bij outlook kijk. Hier staat srv01.xxxxxxdomein.lokaal
Dit vul ik ook in op mijn iPhone.
Heb het al zonder srv01 e.d. geprobeerd, werkte helaas ook niet.

Je dient hier alleen xxxxxxxdomein in te vullen, dus zonder srv01 & zonder lokaal.

djpetit 25-07-09 09:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPetert (Bericht 317316)
Net even naar de IT afdeling geweest, mobile access stond niet op enabled, nu dus wel, allow unsported devices ook aangevinked. SP-2 is geinstalleerd, we kunnen alleen de server nog niet opnieuw opstarten, dat doen we dit weekend. Op dit moment werkt het nog steeds niet, misschien dat de wijzigingen pas doorgevoerd worden zodra de server opnieuw gestart wordt?

Je had ook IIS kunnen herstarten !!

groet,

djpetit

Wi-Fi 25-07-09 19:00

Met alleen IIS herstarten kom je er niet, er zullen ook voor het AD profiel wijzigingen doorgevoerd moeten worden hiervoor heb je een reboot nodig van de server.

iPetert 27-07-09 12:22

Ook zonder srv01 en lokaal werkt het niet :(

Wi-Fi 27-07-09 16:52

Ik neem aan dan ook zonder lokaal ?

iPetert 27-07-09 22:59

jep, alle mogelijke combinaties zowat geprobeerd

Wi-Fi 28-07-09 19:14

Ik weet het even niet voor je.
Waarschijnlijk kijken we ergens overheen maar ik kan dat zo even niet bepalen.

mapsmitzz 28-07-09 20:03

Probeer eens gewoon via je browser naar https://webmail.xxx.nl/oma te gaan.... Dan krijg je een inlogbox daar kun je inloggen met je gebruikersnaam een wachtwoord. Dan krijg je wel de melding, maar die kun je negeren. Kun je wel kijken of je uberhaupt erop komt. Wellicht is het toch een instelling op je phone?

Ben benieuwd of dat wel werkt.

iPetert 29-07-09 11:46

Met /oma kom ik er niet op... zonder wel.
Ik kreeg deze melding op mijn iphone ( in de browser, met /oma erachter ): A system error has occured while processing your request. Please try again. If the problem persists, contact your system administrator.

Flessendop 29-07-09 15:49

Ik durf hier verder ook geen antwoord op te geven. Jij zegt dat op je werk alles goed staat en je iPhone staat ook goed. Ik heb het doorgegeven hoe het bij mij staat. Ik kan dan niet zeggen wat bij jou het probleem is helaas.

Wi-Fi 03-08-09 08:42

Ik heb nog een suggestie voor jullie.
Er staat mij bij dat ik ook problemen heb gehad in het begin, kan me alleen niet meer met 100% voor mij halen of dit ook wachtwoord problemen waren.
Mij staat bij dat het hier wel mee te maken had.
Ik ben toen ook alle oplossingen afgegaan en had succes bij het herstellen van de virtuele map van de OMA omgeving.
Hier staat b.v. beschreven hoe je dit kunt doen.
Het is wat werk maar grote kans nu dat dit jullie probleem ook is.

Voor de duidelijkheid, je iPhone logt dus niet in op de OWA (Outlook Web Access) maar op de OMA (Outlook Mobile Access), vele gaan hiermee mis omdat ze denken dat de OWA werkt en daarom ervan uitgaan dat de OMA dan ook direct werkt!

Iphone3Gs 14-08-09 14:16

Hallo

Ik wil graag mijn Exchange account op me iphone hebben,van me werk, de ICT hier weet niks van Iphone's af, alleen van window's mobile telefoons :S en kan mij dus helaas niet echt helpen wel hebben ze mij de gegevens gegeven, wat ze bij de window's mobile telefoons intypen

Wachtwoord probleem houd zich aan
Dit doe ik op dit moment:
ik stel bij instellingen me email in dan de server sbs en de domein
mijn gb en mijn ww
mijn ssl staat uit.
ik heb ook al bij instellingen anders gedaan maar dan vindt hij niks en krijg ik alleen maar zoeken mislukt.

weet iemand wat ik fout doe??
en graag dit stap voor stap uit leggen, ivm geen kennis te hebben met dit soort zaken.

alvast bedankt

EDIT
ff een update

ik heb de bericht van verkeerd wachtwoord er nu af maar ik krijg nu de melding
email ophalen mislukt de verbinding met de server is mislukt iemand enig idee?? wat dit nu is

Wie o wie kan mij helpen??


Iphone3Gs 17-08-09 11:12

kan iemand mij echt hier niet mee helpen???

Wi-Fi 17-08-09 14:05

Open hiervoor even je eige topic, want je zit nu in een discussie die over iets anders gaat.
Verder zou het wel makkelijk zijn als je geen afkortingen gebruikt, dit maakt het makkelijker leesbaar voor iedereen.
Verder om je een hint te geven:

Email: je email adres
Server: is het OWA adres zonder /owa of /exchange aan het einde
Domein: kan je achterhalen als je inlogt op je werk, deze staat in het schermpje onderaan.
Geruikersnaam: die weet je denk ik wel
Wachtwoord: ik kan er vele gokken, zullen allemaal fout zijn denk ik
Beschrijving: niet belangrijk
Gebruik SSL: inschakelen

Iphone3Gs 17-08-09 14:58

Ik ben nu al in iedergeval wat verder, dan ik al was met
informatie bedankt hiervoor, ik ga het zo even proberen.
mocht ik er dan nog niet uitkomen maak ik wel even een nieuwe
tropic aan.
En sorry nog voor mijn afkortingen.

Wi-Fi 18-08-09 09:47

;)

Succes

iPetert 02-09-09 18:23

Inmiddels hebben we een nieuwe server gekregen op het werk, toen deze klaar was, had ik mijn exchange account in no-time aan de praat!
Bedankt, Wi-Fi en Flessendop voor het meedenken !


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:05.