//

iPhone Exchange password probleem

iPhone Exchange password probleem discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik ben al tijden aan het klooien om het exchange account van mijn werk op mijn iPhone werkend te krijgen, nu heb ik het eindelijk ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 01-07-09, 12:59
iPetert iPetert is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 87
Standaard iPhone Exchange password probleem

Ik ben al tijden aan het klooien om het exchange account van mijn werk op mijn iPhone werkend te krijgen, nu heb ik het eindelijk zover, dat ik wel daadwerkelijk verbinding maak, ik krijg een melding dat mijn wachtwoord niet juist is, terwijl ik 100% zeker weet dat ik mijn wachtwoord juist heb ingevoerd.

Nu heb ik wat gegoogled, en kwam erachter dat je je gebruikersnaam invoeren moet als domain\username misschien doe ik hier iets fout, vandaaar dat ik de volgende gegevens even op een rijtje zet:

exchangeserver:

webmail.xxxx.nl/exchange

Domein:
srv01.xxxxdomein.lokaal


Wat ik dus nu op mijn iPhone invoer is:

gebruikersnaam:
srv01.xxxxdomein.lokaal\iPetert
en gewoon mijn standaard wachtwoord, die het overigens in de webmail versie gewoon doet.

Bij domein vul ik dan in:
srv01.xxxxdomein.lokaal

En ik heb vanalles geprobeerd, SSL aan / uit etc, blijf de melding krijgen dat mijn password onjuist is. Ik zou het heel fijn vinden als iemand me hier mee kan helpen.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 01-07-09, 14:27
Wi-Fi Wi-Fi is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 187
Standaard

Als je bij domein srv01.xxxxdomein.lokaal ingevuld hebt dan hoef je dat niet meer in te vullen bij je username en als zodanig srv01.xxxxdomein.lokaal\iPetert maar dan vul je daar alleen iPetert in.
  #3  
Oud 01-07-09, 14:35
iPetert iPetert is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 87
Standaard

Heb ik ook geprobeerd, krijg alsnog password incorrect
  #4  
Oud 01-07-09, 14:44
Flessendop Flessendop is offline
• iOS 6.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 62
Standaard

als serveradres moet je alleen het volgende gebruiken:
webmail.*****.nl ( DUS GEEN /EXCHANGE ) erachter

Domeinnaam hoef je niet per se in te vullen

Jouw loginnaam moet wel gelijk staan aan je exchange aliasname
  #5  
Oud 01-07-09, 18:48
iPetert iPetert is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 87
Standaard

Bedankt voor jullie snelle reacties.

Heb het nu geprobeerd: -ZONDER /exchange
- zonder domein naam
-mijn alias als login naam ( Peter ****** dus )
-mijn gewone login naam

Tot nu toe blijf ik elke keer de melding krijgen dat mijn wachtwoord dus onjuist is ( wat hij niet is )
Moet er uberhaubt iets op de exchange server worden aangepast voor mobiele toegang?
  #6  
Oud 02-07-09, 11:06
Wi-Fi Wi-Fi is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 187
Standaard

Als volgt:

Server: webmail.xxxx.nl
domein: srv01.xxxxdomein.lokaal
Gebruikersnaam: iPetert
wachtwoord: weet jezelf

Als het goed is zal je 2 keer een certificaat controle krijgen die je allebij akkoord kan geven (bij eigengemaakt certificaat mag je ook akkoord geven, deze zal als onveilig getoond worden wat verder geen probleem is).


Succes

Daarnaast is het wel van belang dat exchange sp-1 geïnstalleerd is om dit te laten werken, dit staat trouwens los van een service pack van de complete server !
Maar gezien je wel connectie hebt zouden de bovenstaande gegevens de juiste combi moeten zijn, zo vul ik ze ook in op mijn iPhone welke aan mijn eigen SBS2003 server hangt.

Laatst gewijzigd door Wi-Fi; 02-07-09 om 11:08.
  #7  
Oud 02-07-09, 11:35
Flessendop Flessendop is offline
• iOS 6.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 62
Standaard

Is dit de 1ste keer dat je dit insteld op je iPhone. Is Outlook Mobile Access wel geinstalleerd op je Exchange Server
  #8  
Oud 02-07-09, 12:40
iPetert iPetert is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 87
Standaard

De gegevens ingevoerd zoals Wi-Fi beschreef, dit werkte dus niet En ja, 1e keer dat iemand met een mobiel op de exchange server wil komen, er zijn nog een aantal collega's, maar die krijgen het ook niet voor elkaar.
Aan de exchange server is in principe niks veranderd( geen mobile access enabled oid ), we zijn sindskort overgestapt van kerio naar exchange, misschien moet inderdaad mobile access nog enabled worden?

Laatst gewijzigd door iPetert; 02-07-09 om 12:46.
  #9  
Oud 03-07-09, 10:28
Wi-Fi Wi-Fi is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 187
Standaard

Je hebt echt SP-1 nodig voor de exchange server, hierin zit dus een essentieel onderdeel voor mobile access.
  #10  
Oud 03-07-09, 11:06
iPetert iPetert is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 87
Standaard

Net even naar de IT afdeling geweest, mobile access stond niet op enabled, nu dus wel, allow unsported devices ook aangevinked. SP-2 is geinstalleerd, we kunnen alleen de server nog niet opnieuw opstarten, dat doen we dit weekend. Op dit moment werkt het nog steeds niet, misschien dat de wijzigingen pas doorgevoerd worden zodra de server opnieuw gestart wordt?
  #11  
Oud 03-07-09, 12:06
iPetert iPetert is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 87
Standaard

Inmiddels weer een beetje zitten stoeien met instellingen, hele account eraf gegooid, normaal stond er altijd als ik het account toevoegde: Kan server niet controleren, maar nu, na het weglaten van domein, stond er daadwerkelijk : account gecontroleerd, en daarna: bezig met synchroniseren, en toen account gesynchroniseerd. Alleen ik zie dus geen mailtjes en ik kan dus ook geen mail versturen. Als ik op het account klik, zie ik vrij snel: "bijgewerkt" staan, maar zie dus geen mail in op mijn iPhone.
  #12  
Oud 07-07-09, 22:08
Flessendop Flessendop is offline
• iOS 6.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 62
Standaard

Hoeveel dagen geleden heb je aanstaan dat hij de mail moet ophalen ???
  #13  
Oud 09-07-09, 12:17
iPetert iPetert is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 87
Standaard

Staat gewoon op de maximale periode.
  #14  
Oud 10-07-09, 09:48
Wi-Fi Wi-Fi is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 187
Standaard

Dit heb ik ook wel eens gehad.
Ik meen dat ik de server een reboot gegeven heb en de iPhone opnieuw aangemeld heb.
Hierna werkte het weer wel.

Heb je gebruik ssl aanstaan?
Je zou tot 2 keer toe een melding moeten krijgen als je een eigen gemaakt certificaat gebruikt, deze accepteer je gewoon.
  #15  
Oud 13-07-09, 12:40
iPetert iPetert is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 87
Standaard

Ok, het werkt inmiddels!
Wat heb ik nou gedaan?
Het account niet als exchange account ingesteld, maar " anders " gekozen, en imap geselecteerd. Nu werkt alles prima, alleen de uitgaande mail wil me nog niet lukken, maar dit is wel voldoende eerst
  #16  
Oud 14-07-09, 22:29
jen's schermafbeelding
jen jen is offline
• iOS 8.4.1
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 46
Standaard

Heb een ander proleem nl. als ik via outlook op mijn pc. mail bekijk verschijnt de mail niet meer op mijn iphone,open ik de mail niet op mijn pc. dan verschijnt de mail wel op mij iphone.Is iemand hier mee bekend ? Van mijn ander account verschijnt de mail wel op mijn iphone of ik hem nu geopend heb of niet op mijn pc.
  #17  
Oud 15-07-09, 08:30
Flessendop Flessendop is offline
• iOS 6.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 62
Standaard

Heb jij een pop account ingesteld dan ?
Zoja, hoeveel dagen laat jij de berichten achter op de server.
Want deze vraag heeft volgens mij niet teveel te maken met Exchange.
  #18  
Oud 16-07-09, 12:27
iPetert iPetert is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 87
Standaard

Wat ik nu nog steeds niet snap is, dat het bij mij wel werkt via imap. maar niet via exchange, agenda's etc worden nu niet mooi gesynched... Iemand een idee wat ervoor zou kunnen zorgen waarom het met de exchange instelling niet werkt?
Al het bovenstaande heb ik geprobeerd en SP 2 staat gewoon op de exchange server.
  #19  
Oud 17-07-09, 13:03
jen's schermafbeelding
jen jen is offline
• iOS 8.4.1
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 46
Standaard

Heb wel een popaccount maar dit was het niet na twee dagen rommelen in vershillende bestanden is het me gelukt weet niet precies hoe maar het is me gelukt in ieder geval , bedankt voor de snelle reactie
  #20  
Oud 19-07-09, 16:01
Wi-Fi Wi-Fi is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 187
Standaard

@iPetert,

Krijg je ook geen meldingen op de iphone op het moment dat jij je aanmeld met een exchange account?
Laat de serverbeheerder even kijken wat er gebeurt in de log als jij je probeert aan te melden, dit kan hij terugvinden onder de eventvwr (eventviewer).
wat je ook nog even zou kunnen proberen is het volgende:
I.p.v. het serveradres webmail.julliedomein.nl alleen het externe ip adres van die de exchange server in te voeren.
Als er een ongeldig certificaat aan de server hangt of wellicht helemaal geen een dan heb je misschien kans dat deze helemaal niet kan connecten.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
MS Exchange 2003 (OMA) & iphone probleem Roccade iPhone algemeen 63 18-04-11 21:12
router password ge-reset, iPhone heeft geen optie password aan te passen Flex123 Wi-Fi 2 18-05-10 08:41
Exchange Sync probleem iPhone 3GS KillerBeeNLD iPhone algemeen 0 25-08-09 11:29
exchange: "New Password Required" bigpino iPhone algemeen 12 02-10-08 08:36
password probleem met exchange RJS iPhone algemeen 4 07-08-08 09:44

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:19.