iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Betaal je voor "Het Rondje"? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/38453-betaal-voor-rondje.html)

i(Phone) 01-07-09 14:54

Betaal je voor "Het Rondje"?
 
Wanneer er een rondje op de plaats van het 3G-logootje verschijnt en je gaat surfen op bijvoorbeeld safari, youtube, betaal je daar dan voor?

Ik weet dat 3G en Wi-fi gratis zijn, maar hoe zit het met dat 'rondje'?

Ik zie wel wat topics, maar ik zie nooit echt een duidelijk antwoord.

Graag alleen ja of nee :)

cypher21 01-07-09 14:57

Nee, valt gewoon onder het internet abo van je provider

Het rondje of 3G of Wi-Fi tekentje toont alleen welke verbinding beschikbaar is op dat moment (rondje = GPRS)

Bomans 01-07-09 14:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door i(Phone) (Bericht 315982)
... Ik weet dat 3G en Wi-fi gratis zijn, maar hoe zit het met dat 'rondje'? ...

3G is niet gratis. Daarvoor heb je een data abo nodig. Net zoals GPRS/EDGE (het "rondje" zoals jezelf zegt)

i(Phone) 01-07-09 15:02

Ja, maar ik heb een T-Mobile iPhone abbonement, betaal je dan voor GPRS/EDGE?

Bomans 01-07-09 15:17

EDGE/GPRS is een data verbinding waarvoor je een data abo nodig hebt. Of je betaald je blauw. Ik weet niet of dat inclusief jou T-Mobile abo is, maar dat zou je toch zelf moeten weten.
Anders even vlug een belletje naar de klantendienst en je weet het meteen.

cypher21 01-07-09 16:23

Bij t-mobile zit dat inbegrepen

Dus GPRS/Edge en 3G zit in je abo

wesleydegraaf 02-07-09 08:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cypher21 (Bericht 316053)
Bij t-mobile zit dat inbegrepen

Dus GPRS/Edge en 3G zit in je abo

Als je daarvoor heb gekozen zit het inbegrepen, niet standaard..

dora95 15-02-11 15:44

Ik snap het nog steeds niet. Ik heb een iPhone 3G zonder internet abonnement, maar ik kan wel gwn 3G inschakelen als ik de juiste instellingen voor vodafone heb ingesteld. Met SBSettings heb ik 3G uit, Data aan en Wi-Fi ook aan. Betaal ik dan voor 3G als ik dat rondje zie ofso? En wat houdt dat data dan eigenlijk in?

ballegooier 17-02-11 18:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dora95 (Bericht 642362)
Ik snap het nog steeds niet. Ik heb een iPhone 3G zonder internet abonnement, maar ik kan wel gwn 3G inschakelen als ik de juiste instellingen voor vodafone heb ingesteld. Met SBSettings heb ik 3G uit, Data aan en Wi-Fi ook aan. Betaal ik dan voor 3G als ik dat rondje zie ofso? En wat houdt dat data dan eigenlijk in?

In tegenstelling tot de Topic Starter heb jij kennelijk geen data abonnement inbegrepen in je abonnement. Dus betaal je inderdaad voor mobiele data (dat is data die niet via Wi-Fi binnenkomt)
Of je nou 3G ziet of een rondje; beide zijn iconen voor mobiel dataverkeer, resp. UMTS (3G) en GPRS (rondje)
En uiteraard betaal je daar (flink) voor als je geen data abonnement hebt afgesloten.
Mijn vrouw wilde ook geen internet op haar iPhone (omdat ze alleen een sim-only heeft zonder data abonnement en toch overal op Wi-Fi kan waar ze het nodig heeft) dus heeft ze de switch 'mobiele data' op Uit staan. Dan verdwijnt ook het rondje of het 3G icoontje en maak je GEEN extra kosten.

Edit: ik zie dat je nog op 3.1.3 zit, die knop om 'mobiele data' uit te zetten, zit er pas in vanaf iOS4.
Je kunt Vodafone bellen en vragen of ze je mobiele data willen afsluiten, zo voorkom je ook dat je iPhone toch mobiel data verkeer maakt.

dora95 20-02-11 14:54

kan ik niet met SBSettings ''Data'' en ''3G'' gewoon uitzetten? Ik heb ook al gewoon de instellingen voor het internet van vodafone veranderd dat het niet meer klopt (gwn geen wachtwoord en gebruikersnaam).
Is dat dan niet een optie?

iWiefring 20-02-11 14:58

Je kunt met SBSettings ook gewoon Data + 3G uitzetten. En dat tweede is natuurlijk ook mogelijk, dan kun je alleen nog maar op het internet wanneer je over Wi-Fi beschikt.

ballegooier 23-02-11 23:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dora95 (Bericht 644250)
kan ik niet met SBSettings ''Data'' en ''3G'' gewoon uitzetten? Ik heb ook al gewoon de instellingen voor het internet van vodafone veranderd dat het niet meer klopt (gwn geen wachtwoord en gebruikersnaam).
Is dat dan niet een optie?

Jawel dat is ook een optie. Maar vanaf iOS 4.3 schijn je zelf niet meer de apn gegevens te kunnen inzien/wijzigen (carrier settings / apn instellingen schijnen ingebakken te zijn voor alle providers) In dat geval ben je dan alleen nog afhankelijk van jouw jailbreak oplossing.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:55.