//

Problemen na update iPhone OS 3.0 (bellen / gebeld worden)

Problemen na update iPhone OS 3.0 (bellen / gebeld worden) discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Sinds de update naar iPhone OS 3.0 heb ik problemen met bellen middels het "normale" telefoonnetwerk, via het 3G netwerk werkt alles perfect. Ik heb ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 03-07-09, 15:57
dusun dusun is offline
• iOS 6.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 32
Standaard Problemen na update iPhone OS 3.0 (bellen / gebeld worden)

Sinds de update naar iPhone OS 3.0 heb ik problemen met bellen middels het "normale" telefoonnetwerk, via het 3G netwerk werkt alles perfect.

Ik heb een simlock vrije iPhone 3G in België gekocht i.s.m. een Vodafone SuperSim abonnement. Met iPhone OS 2.2.1 heb ik nooit problemen gehad maar sinds versie 3.0 heb ik last van connectie problemen.

Als ik nu een telefoongesprek maak en ik zit op het "normale" telefoonnetwerk (niet 3G) dan krijg ik vaak de melding te zien "call failed" zonder dat ik een beltoon gehoord heb, als ik soms wel een gesprek kan plaatsen klaagt de ontvangde partij dat ik "scrambled" te verstaan ben of soms helemaal niet terwijl ik hun wel kan verstaan. Het komt ook voor dat de iPhone aangeeft dat ik gewoon "volle bak" bereik heb maar dat als mensen mij bellen zij de voicemail krijgen.

Heeft de telefoon een 3G verbinding is er niets aan de hand en kan ik de iPhone normaal gebruiken maar helaas heb ik niet altijd overal 3G dekking.

Ik heb de telefoon de afgelopen dagen al meerdere malen ge-restored zonder een backup terug te plaatsen maar niets helpt. Hebben meer mensen last van dergelijke problemen?

Ik heb vernomen dat iPhone OS 3.1 beta een nieuwe baseband bevat dus misschien dat deze versie mijn probleem kan verhelpen. Ik had gelezen dat een aantal mensen OS 3.1 beta al op hun iPhone hebben gezet. Ik kan deze downloaden van internet maar kan ik deze gewoon installeren of heb ik een Apple developers-account nodig om deze software te kunnen activeren? Ik wil OS 3.1 beta namelijk instaleren en kijken of ik dan van de problemen af ben want het wordt redelijk irritant om met de iPhone te moeten werken op dit moment.

Alvast bedankt voor jullie reacties...

Groeten,
Bart.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-07-09, 14:15
Lucien1966's schermafbeelding
Lucien1966 Lucien1966 is offline
• iOS 9.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 536
Standaard Na update FW 3.0 belproblemen

Ik heb sinds de update naar FW 3.0, het probleem dat ik heel vaak niet kan bellen, Wi-Fi valt helemaal weg, terwijl als ik het gesprek (dat niet tot stand komt) annuleer, weer volle Wi-Fi bereik heb... Ook krijg ik vaak de melding " gesprek mislukt"

Zijn er meer mensen met dit zelfde probleem? En nog belangrijker, is hier een oplossing voor?
__________________
there are no strangers, just friends who never met before
  #3  
Oud 04-07-09, 18:45
karterke karterke is offline
• iOS 6.0
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Antwerpen
Berichten: 39
Standaard

Telkens als ik probeer te bellen lukt het gesprek me voor 5-10 seconden en dan valt hij plots weg. Het gesprek sluit niet af, maar ik hoor de persoon niet meer waar ik mee bel en dan ben ik genoodzaakt af te leggen. Ook restore gedaan, helpt niet. Nu kan ik gewoon niet meer telefoneren :s, handig is het niet!!!
  #4  
Oud 04-07-09, 19:07
dusun dusun is offline
• iOS 6.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 32
Standaard

Weet iemand toevallig al of dat je iPhone OS 3.1 beta kunt installeren als je geen devolper account hebt of moet je dit OS activeren nadat je het geinstalleerd hebt? Als het niet geactiveerd hoeft te worden dan zet ik het er meteen op in de hoop dat de baseband update het probleem met alleen kunnen bellen via 3G en niet via het "normale" GSM netwerk oplost.
  #5  
Oud 05-07-09, 12:23
karterke karterke is offline
• iOS 6.0
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Antwerpen
Berichten: 39
Standaard

gn idee, maar denk dat je die beta niet kan downloaden als user.
  #6  
Oud 06-07-09, 14:58
dusun dusun is offline
• iOS 6.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 32
Standaard

Weet er iemand anders of dat ik het iPhone OS 3.1 beta kan installeren zonder in het bezit te zijn van een developper account? De software heb ik maar het gaat me meer om de vraag of dat ik deze moet activeren als deze software geinstalleerd is.
  #7  
Oud 06-07-09, 23:30
iTim's schermafbeelding
iTim iTim is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Geleen
Berichten: 203
Standaard

Ik heb juist dat mijn bereik meerdere malen wegvalt voor gedurende tijd. Echt vreselijk irritant, ik ben dan dus onbereikbaar.
  #8  
Oud 07-07-09, 01:36
jayjay jayjay is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 135
Standaard

bij mij ook onbereikbaar... eerst kon je het gewoon herstellen met het resetten van je netwerkinstellingen > maar helaas geen verbinding
  #9  
Oud 07-07-09, 04:29
Th00mz Th00mz is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 62
Standaard

Ik heb dit probleem nu ook, wordt er gek van !

Vorige week had ik er al last van, heb ik hem gerestored zonder backup en hij werkte weer..

nu een weekje later, weer het zelfde. Smsjes komen laat, en ik ben onbereikbaar.. mensen krijgen me voicemail.
En geloof me, als je in een 'ruzie' met je vriendin zit, en je telefoon kapt er steeds mee.. Dat is niet echt goed voor je relatie.
Toevallig vorige week, en deze week op het zelfde moment

Damn 3.0 ! Ik kan niet meer op mijn telefoon vertrouwen
  #10  
Oud 07-07-09, 09:10
dusun dusun is offline
• iOS 6.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 32
Standaard

Welke provider gebruiken de mensen die problemen hebben? Ik maak zelf gebruik van Vodafone.
  #11  
Oud 07-07-09, 10:02
Dolfijn's schermafbeelding
Dolfijn Dolfijn is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Ermelo
Berichten: 84
Standaard

Hier hebben ze er ook al last van:

https://forum.iculture.nl/f28/i...tml#post319354
  #12  
Oud 07-07-09, 11:48
dusun dusun is offline
• iOS 6.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 32
Standaard

Net even getest:

  • firmware verwijdert uit iTunes
  • iPhone in DFU mode
  • Restore uitgevoerd (iTunes heeft opnieuw de firmware gedownload)
  • Backup niet terug gezet maar als nieuwe iPhone geinstalleerd
Daarna op de iPhone 3G uitgeschakeld en wat test telefoongesprekken gemaakt via EDGE en deze gingen allemaal goed. Daarna via EDGE een dataverbinding gemaakt door het weer te checken (Weather app), dit ging ook goed. Hier na weer een telefoongesprek proberen te maken en toen kreeg ik "call failed", hier na geprobeerd mezelf te bellen via een vaste lijn maar ik kreeg de voicemail.

Toen op de iPhone 3G aangezet en alles opnieuw getest en alles werkte weer correct, hierna weer 3G uitgezet en de problemen waren er weer.

Het lijkt erop dat als je eenmaal een dataconnectie middels EDGE opgebouwd hebt de iPhone deze connectie niet goed afsluit. EDGE heeft namelijk de functionaliteit dat je niet tegelijkertijd kunt bellen en data kunt ontvangen / versturen, 3G kan dit wel.

Het probleem zit hem dus volgens mij in het EDGE gedeelte, helaas heb ik niet overal 3G ontvangst dus ben ik nu genoodzaakt een oud toestel te gebruiken omdat ik anders niet bereikbaar ben.

Laatst gewijzigd door dusun; 07-07-09 om 13:15.
  #13  
Oud 07-07-09, 14:18
dusun dusun is offline
• iOS 6.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 32
Standaard

Net ook nog maar even naar de Vodafone winkel geweest en gevraagd om een nieuwe SIM kaart. Ik heb een nieuwe SIM kaart gekregen maar ook dit heeft het probleem niet verholpen.

Mijn iPhone heeft de volgende details:

iPhone: 3G 16GB (sim-lock free, Belgium)(black)
Version: 3.0 (7A341)
Model: MB496NF
Modem firmware: 04.26.08
Carrier: Vodafone Nederland (SuperSIM)
  #14  
Oud 07-07-09, 15:05
Th00mz Th00mz is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 62
Standaard

allemaal vodafone gebruikers dus.. me2.
  #15  
Oud 07-07-09, 15:06
iTim's schermafbeelding
iTim iTim is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Geleen
Berichten: 203
Standaard

ik t-mobile..
  #16  
Oud 07-07-09, 15:06
jayjay jayjay is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 135
Standaard

ik vodafone
  #17  
Oud 07-07-09, 15:13
Th00mz Th00mz is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 62
Standaard

Hmm en nog iets *****. Ik heb vaak dat de itunes store niet werkt.. ' kan niet connecten '. En nu wil ik dus weer restoren, zodat ik me iphone kan gebruiken maar kom er niet in ! FFS
  #18  
Oud 07-07-09, 15:15
iTim's schermafbeelding
iTim iTim is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Geleen
Berichten: 203
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Th00mz Bekijk bericht
Hmm en nog iets *****. Ik heb vaak dat de itunes store niet werkt.. ' kan niet connecten '. En nu wil ik dus weer restoren, zodat ik me iphone kan gebruiken maar kom er niet in ! FFS
beter dan dat je onbereikbaar bent haha, maar is ook *** inderdaad. Maar ik vraag me af of al deze problemen door 3.0 komen?
  #19  
Oud 08-07-09, 01:45
karterke karterke is offline
• iOS 6.0
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Antwerpen
Berichten: 39
Standaard

Mobistar hier
  #20  
Oud 08-07-09, 02:56
jayjay jayjay is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 135
Standaard

mensen ik denk dat het om push gaat ; gewoon PUSH uitzetten en daarna iphone uit en aan zetten. Erg vreemd allemaal > sinds 3.0 heb ik veel problemen gehad > bladeren gaat niet zo smooth (mili seconden blijft het haken) / geen verbinding & onbereikbaar ( ik wel bellen maar niet gebeld worden) / overhittingsproblemen...
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Problemen gebeld worden op iPhone 3GS uit Belgie irisz Koopinformatie België 1 11-04-10 15:15
Vodafone: wel bellen, niet gebeld worden ssteve Vodafone 26 28-12-09 19:26
Niet bellen/gebeld worden OG34a Odido (T-Mobile) 2 19-10-09 10:18
Iphone 3g 2.2 Kan niet bellen, wel sms, internet gebeld worden. niekkremers iPhone algemeen 3 29-12-08 19:35
Herstel vereist, bellen of gebeld worden...... luckyseven iPhone algemeen 0 27-11-08 20:32

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:23.