iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Problemen met Push Notifications (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/38677-problemen-push-notifications.html)

Ghostwritertje 01-12-09 19:36

Push notificaties alleen bij 3G?
 
Ik heb een klein vraagje. Is het normaal dat push notificaties enkel werken bij 3G? Heb namelijk geen internet abonnement meer en nu krijg ik geen push notificaties meer. Zelfs push email werkt niet meer.
Dit is het geval ook al heb ik verbinding met Wi-Fi. Ook wanneer ik mijn iPhone aan laat staan, door de vergrendelingfunctie uit te zetten, krijg ik nog steeds geen enkele notificatie. Ik heb dit geprobeerd bij applicaties zoals ebuddy.

De enige manier om push notificaties te krijgen is mijn iPhone af te zetten en terug aan, of door de vliegtuigmodus aan en terug af te zetten. Dit vind ik toch niet erg praktisch.

kal_el 01-12-09 20:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ghostwritertje (Bericht 389432)
Ik heb een klein vraagje. Is het normaal dat push notificaties enkel werken bij 3G? Heb namelijk geen internet abonnement meer en nu krijg ik geen push notificaties meer. Zelfs push email werkt niet meer.
Dit is het geval ook al heb ik verbinding met Wi-Fi. Ook wanneer ik mijn iPhone aan laat staan, door de vergrendelingfunctie uit te zetten, krijg ik nog steeds geen enkele notificatie. Ik heb dit geprobeerd bij applicaties zoals ebuddy.

De enige manier om push notificaties te krijgen is mijn iPhone af te zetten en terug aan, of door de vliegtuigmodus aan en terug af te zetten. Dit vind ik toch niet erg praktisch.

neen.
Ik heb enkel edge en Wi-Fi, en werkt altijd.
Via email is het trouwens fetch en geen push ;)

Ghostwritertje 01-12-09 20:44

Email kan ook via push gesynchroniseerd worden (enkel Exchange accounts enzo).
Via edge gaat het dus ook, maar alleen via Wi-Fi niet volgens mij. Mobiel internet staat bij mij af (dus ook edge) anders kan dit mij veel geld kosten.

kal_el 01-12-09 20:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ghostwritertje (Bericht 389466)
Email kan ook via push gesynchroniseerd worden (enkel Exchange accounts enzo).
Via edge gaat het dus ook, maar alleen via Wi-Fi niet volgens mij. Mobiel internet staat bij mij af (dus ook edge) anders kan dit mij veel geld kosten.

op mijn Wi-Fi loopt mijn push ook (van i'm, what'sApp alleszins)
ook de fetch komt erdoor.

Wist ik trouwens niet dat exchange accounts gepushed kunnen worden :-)
volgens mij moet er toch ergens een instelling fout staan want een jailbreak heb je niet (ging anders pushfix zeggen)

Zero 01-12-09 20:57

En werkte push toen je wel een internetabonnement had?

Ghostwritertje 01-12-09 20:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kal_el (Bericht 389479)
op mijn Wi-Fi loopt mijn push ook (van i'm, what'sApp alleszins)
ook de fetch komt erdoor.

Wist ik trouwens niet dat exchange accounts gepushed kunnen worden :-)
volgens mij moet er toch ergens een instelling fout staan want een jailbreak heb je niet (ging anders pushfix zeggen)

Dit is gewoon mogelijk met een gmail account hoor. Je moet gewoon bij het instellen van je emailaccount op je iPhone op Exchange drukken. (op je gmail account moet je wel enkele functies aanzetten). Heb de instructies gewoon gevonden op de hulpsite van gmail.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zero (Bericht 389485)
En werkte push toen je wel een internetabonnement had?

Ja, zeer goed. Het enige dat ik wel nog aan mijn iPhone veranderd heb, is het logo van Proximus in de statusbalk gezet. Mss heeft het daar iets mee te maken.

Michel15 01-12-09 21:05

Discussies samengevoegd

MsG 02-12-09 14:48

Is het mogelijk om Push weer te fixen als ik even een T-Mobile simkaartje koop en 1 keer activeer, en dan iets doe met die keychain na activatie? De normale fixen werken uiteraard niet omdat iedereen massaal dezelfde certificaten gebruikt.

Michel15 02-12-09 17:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MsG (Bericht 389723)
Is het mogelijk om Push weer te fixen als ik even een T-Mobile simkaartje koop en 1 keer activeer, en dan iets doe met die keychain na activatie? De normale fixen werken uiteraard niet omdat iedereen massaal dezelfde certificaten gebruikt.

Dat schijnt te werken inderdaad.

miekanos 24-01-10 21:41

Push notificaties werken niet op nieuwe iphone (geen jailbreak)
 
Iemand problemen gehad met push notificaties op een nieuwe Nederlandse iPhone (geen jailbreak oid)?

Een kennis van mij krijgt de notificaties niet aan de gang.
Voor zover ik kan zien zijn de instellingen identiek aan die van mij (o.a. staan notificaties aan onder instellingen en ook in de submap van de betreffende app).

Bv bij WhatsApp krijgt zij geen Notificatie ballon in beeld als ik een bericht naar haar verstuur. Ze ziet het pas als ze WhatsApp opent dat er een bericht binnen is gekomen.
Bij het versturen van een tekst naar haar in WhatsApp krijg ik dan ook een melding dat de ontvanger zijn notificaties niet aan heeft staan.

Ieman een idee/tip?
Zie op het forum alleen fixes mbt jailbroken telefoons en niet voor splinternieuwe.

King1987 24-01-10 21:57

Je push berichten staan wel aan bij de WhatsApp neem ik aan? ;)

Ennio 25-01-10 22:46

raar, we hebben 2 iphones 3G gekocht en bij de ene werken de pushberichten wel en bij de andere niet. Ping werk dus niet evenals Hyves..... Juist om de Ping reden hebben we beide een iphone aangeschaft ;(
iemand een tip?

Thnks a lot!

tsja.... 26-01-10 23:51

Zeker voor geunlockte iPhones zonder geldig certificaat is dit een hele goede site:

Pushfix.info Op mijn iPhone geinstalleerd en push werkt nu perfect. Kost wel 4 euro ofzo, maar heb dat er al dubbel uit met gratis whatsappen!

miekanos 31-01-10 16:04

Jazeker. Zowel algemeen staan de push notificaties aan en via instellingen> notifications> whatsapp staan badges/alerts/sounds aan.

Timmeh_ 31-01-10 19:08

// Discussies samengevoegd.

kai824 13-02-10 22:57

Mijn 3GS 3.1.2 jailbreaked original t-mobile geeft ook geen push meer aan. Erg vervelend omdat ik net een iPc abbo heb gekocht. Ik heb pushfix en al die dingen al geprobeerd. Iemand een idee?

rushhour 09-03-10 09:30

Push werkt ook niet na herstel
 
Beste iPhoners,

Ik heb hier een 3gs met tethered JB. Ik had hem in het begin ook unlocked voor de overgangsmaanden van mijn oude abonnement. Toen werkte push al niet, maar ik dacht dat dat aan de unlock lag en dat het later wel opgelost wordt zodra ik een herstel doe met originele FW en de Tmobile sim.

Nu doe ik een herstel met 3.1.2 via Saurik. Echter kreeg ik nadat ik een backup heb teruggezet problemen bij het opstarten van appstore apps. Ze sluiten allemaal meteen weer af bij het opstarten. Verder werkt de push nog steeds niet.

Vervolgens heb ik opnieuw een herstel gedaan zonder een backup terug te zetten en dan werken de apps wel. Alleen de push nog steeds niet terwijl ik de telefoon gewoon heb geactiveerd met een Tmobile sim.

Kan iemand mij vertellen waarom? Kan het iets te maken te hebben met de aanpassingen voor de Saurik server?

Bedankt alvast (alleen al voor het lezen van mijn uitgebreid probleem :))

siricio 09-03-10 10:51

zoek de repo van beyouriphone op voeg het toe in cydia ..Push dockor installeren en zo kan je je push fixen...

rushhour 09-03-10 10:57

Ik heb dat al eens geprobeerd maar zal het voor de zekerheid nogmaals doen en terugkoppelen. Het is alleen raar dat push het niet doet terwijl alles hij geactiveerd is met een Tmobile sim zonder JB.

siricio 09-03-10 12:06

geen push fix maar push docktor...Er is een verschil namelijk


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:59.