iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Problemen met Push Notifications (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/38677-problemen-push-notifications.html)

MsG 24-06-09 19:53

Problemen met Push Notifications
 
Gister de unlock uitgevoerd met cydia en ultrasn0w. Werkte perfect. Alles instellen, totdat ik wat spelletjes wilde spelen. Ik merkte al wat schokken bij het veranderen van pagina op het hoofdscherm, toen merkte ik dat de vliegtuigjes aldoor schokten bij bijv. FlightControl :|. Ik opnieuw jailbreaken, dit keer clean met een restore, maar nee hoor zelfde probleem.

later lees ik nog iemand die het heeft, die zegt dat het aan push ligt. Ik schakel de pushservice uit en warempel, alles gaat zo vloeiend als het bedoeld is. Het kan toch niet normaal zijn dat je door push niks meer normaal kan gebruiken? Ik heb het gelukkig niet nodig, maar er zijn genoeg mensen die dat wél hebben. Wat is jullie ervaring met push?

daffidj 03-07-09 22:41

Problemen met Push
 
Ik had Beejive geïnstalleerd en dus push aangezet.
Maar ik had net mijn iphone ook gekailbraiked.
Mijn iPhone was opeens heel traag geworden. Maar traag in de zin van: sms-app opstarten: 20 sec, spelletjes waren allemaal met haperig beeld en dergelijke...
Ook viel verbinding met provider (proximus) elke 5 minuten ongeveer 30 seconden weg en was de batterij meteen plat.
Ik kon nog amper werken met m'n iPhone... Jailbraik eraf, volledig hersteld en dergelijke, bleef traag..
Dan dacht ik eraan dat ik beejive met push notifications had geinstalleerd, ik gooide het van m'n iphone, en nu een dag later is verbinding nog geen enkele keer weggevallen, batterij nog praktisch vol en terug helemaal snel als voordien!
Push is dus volledig onbruikbaar bij me...
Hebben anderen hier ook last van? Ligt het aan Bejive zelf, aan m'n iPhone?

MVG David

erwin85 08-07-09 14:11

Geen Push notification
 
Sinds een tijdje gebruik ik de nieuw 3.0 firmware op een iPhone 3G.
Maar eigenlijk heb ik nooit de Push noitfication gehad. Ik heb iTwitter en eBuddy, die alle 2 Push moeten ondersteunen. In mijn instellingen staat Push aan bij beide programma's. Ik begrijp hier niets van.

Ik heb een originele iPhone, dus niet gejailbraked.

toller 09-07-09 13:59

Hier precies hetzelfde, in mijn beleving staat alles aan. Heb gisteravond ff goed proberen testen met eBuddy. Maar geen pushnotificatie gehad.

PeHa5772 10-07-09 07:29

Ik was al bang dat het aan mij zou liggen maar dat Pushen werkt voor geen meter. Alle instellingen staan goed maar er wordt helemaal niks gepushed.:mad:

Channie 10-07-09 09:12

Push werkt bij mij prima. Verschillende apps draaien. Alleen erg jammer dat eBuddy maar max 30 min ingelogd kan blijven. Wat heeft push notifications dan voor zin?

Shorty007 10-07-09 09:37

ja dat vind ik ook erg raar :s
iTwitter krijg je alleen push als jouw naar in een tweet voorkomt, EN als die andere persoon die tweet dan vervolgens met iTwitter heeft gemaakt, schiet dus ook niet heel erg op.....
En BeeJive heeft ook zo zn kuren met Push...Soms krijg ik berichten wel binnen op me lockscreen, gisteren weer heel de dag niet en steeds in me lockscreen..disconnected :s

erwin85 10-07-09 12:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shorty007 (Bericht 321640)
ja dat vind ik ook erg raar :s
iTwitter krijg je alleen push als jouw naar in een tweet voorkomt, EN als die andere persoon die tweet dan vervolgens met iTwitter heeft gemaakt, schiet dus ook niet heel erg op.....
En BeeJive heeft ook zo zn kuren met Push...Soms krijg ik berichten wel binnen op me lockscreen, gisteren weer heel de dag niet en steeds in me lockscreen..disconnected :s

Ik krijg helemaal geen Push bij iTwitter.

Shorty007 10-07-09 13:05

dan werken "je vrienden" niet met iTwitter zeker? of ze doen geen @tweet naar jou....alleen dan krijg je Push berichten zegt de maker van iTwitter iig.

Dragon 25-07-09 09:20

Heb hier een aantal apps die push ondersteunen maar allen werken voor geen meter.
Krijg geen enkele push notificatie.
IM+ staat nu ingesteld op connected for 3 days en nog steeds geen push.

Is hier al een oplossing voor.

Shorty007 25-07-09 09:56

en er zijn wel mensen die tegen je aan het praten zijn? ;)
uhm tja, misschien komt het door je JB, weet t niet.
weet wel dat push bij mij niet werkte met een JB (en heb een officiele activated en simlockvrije iphone verder), heb een italiaanse, dus niet zoals eerder bij t nieuws hier op het forum een hacktivated iphone waardoor push niet werkt..

FlyingNoose 27-07-09 11:44

Push berichten van mafia wars
 
Er is onlangs een update gekomen dat mafia wars nu push berichten geeft bij verschillende gebeurtenissen, maar ik krijg volgende melding als ik het aanzet:

Your device's Push Notification setting is set to off for this game. In order to receive Push Notifications for this game you will need to go to your device's Settings and turn Push Notifications on for Mafia Wars...

bij berichtgeving staat mafia wars niet tussen. en bij mail staat push aan... Wat moet ik doen? :)

merci

Timmeh_ 27-07-09 11:48

// Discussies samengevoegd.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shorty007 (Bericht 329171)
en er zijn wel mensen die tegen je aan het praten zijn? ;)
uhm tja, misschien komt het door je JB, weet t niet.
weet wel dat push bij mij niet werkte met een JB (en heb een officiele activated en simlockvrije iphone verder), heb een italiaanse, dus niet zoals eerder bij t nieuws hier op het forum een hacktivated iphone waardoor push niet werkt..

Door de jailbreak komt het in ieder geval niet ;) Hier een originele 3G van T-Mobile, gejailbreakt en Push werkt perfect.

Dragon 27-07-09 12:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Timmeh_ (Bericht 329872)
// Discussies samengevoegd.



Door de jailbreak komt het in ieder geval niet ;) Hier een originele 3G van T-Mobile, gejailbreakt en Push werkt perfect.

Klopt, dit is meerdere malen door gebruikers bevestigd, en IM+ gewoon aangeschaft via de app store. :confused:

Dus zou echt niet weten waardoor dit komt :mad:. Heb de makers van IM+ al gemaild, wacht nu op antwoord.

FlyingNoose 28-07-09 09:35

Er is onlangs een update gekomen dat mafia wars nu push berichten geeft bij verschillende gebeurtenissen, maar ik krijg volgende melding als ik het aanzet:

Your device's Push Notification setting is set to off for this game. In order to receive Push Notifications for this game you will need to go to your device's Settings and turn Push Notifications on for Mafia Wars...

bij berichtgeving staat mafia wars niet tussen. en bij mail staat push aan... Wat moet ik doen? :) Ik heb het al eens opnieuw geïnstalleerd enzo maar geen succes

plz help :)

merci

Dragon 28-07-09 13:16

Heb inmiddels bericht gehad van IM+ dat Twitter berichten niet worden ondersteund via push. Dus vandaar dat ik hier geen push meldingen van kreeg.
Dit wordt wel mogelijk in de eerst volgende update, gaven ze aan (zo dat weten we dan ook weer).

Maar het vreemde is dat ik gisteren na hun bericht hierover, IM+ had opgestart, aangemeld, en na het lezen van wat berichten de app had afgesloten, en in 1 keer push berichten binnen kreeg van mijn twitter account. Ook vanochtend toen ik wakker werd had ik een aantal push berichten ontvangen.

Blijf het vreemd vinden. Maar toch leuk dat ik nu wel push berichten ontvang.
Hierbij dus nogmals bevestigd dat het niet aan de JB ligt.

Lancia 03-08-09 21:01

Push functie : problemen met telefoon
 
Hallo

Ik heb iets zeer eigenaardig ....
Telkens ik PUSH activeer via instellingen --> nieuwe gegevens (vb om de functionaliteit "find my iphone" te gebruiken) moet ik vaststellen dat mijn telefoon automatisch doorschakelt naar de voicemail.
Als iemand me belt komt hij terecht op voicemail.
Desactiveer ik dan belt het gewoon.
Ik ben klant bij Proximus.
Ik gebruik MobileMe.
Wie weet raad ?

Vraagje : voor welke andere functionaliteiten heb je een geactiveerde PUSH nodig ?

jpi 11-08-09 16:15

vpn verbinding stopt en push werkt niet
 
hoi

ik heb een iphone 3gs en als ik een vpn verbinding maak wordt deze automatisch verbroken na enkele minuten

vraag1 doe ik iets fout of kan ik instellen dat hij verbinding blijft houden
vraag 2 push werkt niet met een vpn verbinding kan ik dit ergens instellen

mhoutman 17-08-09 21:36

problemen met push notification (mogelijke bug)
 
op mijn 3g ontvang ik in principe gewoon push notifications (bijvoorbeeld met de heyway en itweetreply apps).

....... maar soms komen de push notifications niet door. wat wroeten op de apple discussion fora (Apple - Support - Discussions - iPhone) heeft mij het volgende geleerd:

- je kunt de ontvangst van push notifications opnieuw activeren door het resetten van je netwerk settings.

- het blijkt dat in sommige gevallen waar de iphone is verbonden met Wi-Fi, de push notifications ook niet binnenkomen. zodra je uit het Wi-Fi bereik bent zullen de push notifications direct te voorschijn komen.

ik heb dat laatste zelf kunnen testen omdat ik ook vaak verbonden ben met een Wi-Fi netwerk en inderdaad ook soms geen push notifications meer kreeg. het uitzetten van Wi-Fi bleek al voldoende om de push notifications binnen te krijgen. bizar, maar waar.

een mogelijke andere oplossing is hier te lezen:

Apple - Support - Discussions - Push Notification Doesn't Work When ...

hebben meer mensen dit probleem met het niet ontvangen van push notifications ?

Timmeh_ 17-08-09 21:45

// Diverse discussies samengevoegd.

satpat10 03-09-09 16:57

problemen met push al opgelost?
 
Ik kan nergens vinden of de problemen met de push berichten na een jailbreak en unlock nu als eens opgelost zijn.

Iemand enig idee?


Gr patrick

Larss 03-09-09 17:38

Heb je het niet over niet-officiële activatie ipv Jailbreak / Unlock? Dat leverde nogal wat problemen op recentelijk namelijk.

In dat geval heb ik geen idee maar het feit dat het gebeurd is lijkt me een aardige illustratie van waarom je daar ver, ver bij weg wilt blijven. De lui dit dit in elkaar klussen hebben duidelijk geen kaas gegeten van beveiliging, of het interesseert ze niet.

satpat10 03-09-09 17:56

Nee ik bedoel echt na het jailbreaken, ik heb er ook hier op het forum diverse dingen over gelezen van mensen die geen push berichten ontvangen of die de berichten van anderen ontvangen.

Larss 03-09-09 17:58

Ah. Dat weet ik niet :)

PeterTe 03-09-09 17:59

Onzin Push werkt gewoon met Jailbreak en Unlock. Hacktivated Iphones volgensmij niet maar dat is weer wat heel anders.

satpat10 03-09-09 18:13

ok dat is goed nieuws dan:)

thanks guys

Snizzle 14-09-09 17:20

Push Notification werken niet!
 
Hallo,

Ik heb bij een vriend gezien dat hij meldingen krijgt als hij een nieuw bericht heeft op ebuddy of soort gelijke programma's!
Ik heb die ook ingeschakelt alleen ik ontvang ze niet? Iemand enig idee hoe dit kan?

Snizzle

Snizzle 15-09-09 10:04

Bedankt voor alle reactie's! Ben blij dat ik niet de enige ben!
Heb die site gelezen, alleen engels is niet helemaal perfect!
Klopt het dat het gaat over dat je een openDNS moet maken?
Iemand die even kan helpen met dit?

Niemand die hierbij kan helpen?

BlietZ 25-09-09 22:05

Toch Push notifications op jailbreak
 
Sinds een paar dagen heb ik er last van, nja last. Het is niet echt een last hahah
maar om een of andere reden ontvang ik nu wel push notifications op mijn jailbreaked 3g iphone

Firmware 3.0 en itunes 9
verder heb ik niks raars vanuit cydia of whatever geinstalleerd.

Ik kwam erachter toen ik ebuddy had gesloten en toch daarna mijn iphone in mijn broekzak meerdere malen voelde trillen (normaal maar 1 keer, met de melding dat ebuddy is afgemeld)


iemand enige mogelijkheid hiervoor waardoor ik nu wel ineens push heb? want ik heb altijd gelezen dat je op een jailbreaked iphone geen push had, omdat het via de server van apple loopt.


grtz BlietZ

Boy van Baal 26-09-09 18:32

Mijn push werkt niet meer.
 
Goedemiddag,
Ik had een iphone maar deze is in de sloot gevallen, Nu heb ik een nieuwe gekocht via mijn neef die had er nog een liggen. Maar nu zie ik dat mijn push notifications niet werken weten jullie hoe dit komt?

Groeten

mhoutman 27-09-09 21:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boy van Baal (Bericht 357140)
Goedemiddag,
Ik had een iphone maar deze is in de sloot gevallen, Nu heb ik een nieuwe gekocht via mijn neef die had er nog een liggen. Maar nu zie ik dat mijn push notifications niet werken weten jullie hoe dit komt?

Groeten

- zit er 3.0 op ?
- is hij gejailbreaked ? zo ja dan werkt het niet.
- heb je notifications aan staan ?
- heb je de netwerk settings gereset ?

Shorty007 27-09-09 22:10

bij instellingen, Berichtgeving ff checken.
Als er onder instellingen, geen berichtgeving staat, moet je eerst een app opstarten die Push ondersteund...

ASNNetworks 27-09-09 23:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mhoutman (Bericht 357554)
- zit er 3.0 op ?
- is hij gejailbreaked ? zo ja dan werkt het niet.
- heb je notifications aan staan ?
- heb je de netwerk settings gereset ?

Dit klopt niet...Ik heb een jailbreak en bij mij werkt het perfect, heeft het altijd ook gedaan...Maar als je het unlocked hebt dan is de kans groot dat het niet werkt. Dus als hij 'hacktivated' is zoals ze zeggen..

Voor push moet je iPhone geactiveerd zijn met iTunes, en 'hacktivated' iPhones zijn niet via iTunes geactiveerd, maar door middel van bijvoorbeeld redsn0w of Pwnage Tool...

Als je iPhone standaard simlockvrij is, of gewoon T-Mobile, dan kan een restore en activatie via iTunes helpen;)

Yzord 28-09-09 08:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mhoutman (Bericht 357554)
- is hij gejailbreaked ? zo ja dan werkt het niet.

Iets met klok en klepel? Werkt perfect op jailbreak

Boy van Baal 28-09-09 22:56

Hij is gejailbraikt ik heb hem wel geactiveerd via iTunes maar weet niet of de telefoon officeel uit Ned. Komt! Verder is het in de settings geactiveerd! Als ik naar 3.1 ga heb ik wel de probleem dat ik alleen maar puntjes heb en geen bereik dus ben weer snel terug gegaan naar 3.0.1

Trekvogel 07-10-09 00:41

Push werkt maar half?
 
Hallo,

Ik ben nieuw hier maar ik heb gezocht, ook op google etc. maar ik heb het antwoord niet kunnen vinden.

Het probleem is als volgt: Ik heb een iPhone 2g, jailbroken, FW 3.1.
Push hack geïnstalleerd, via cydia en handmatig.
Beide keren zelfde probleem: Push werkt... een beetje.
eBuddy geïnstalleerd, bericht gestuurd, bericht terug, alles werkt. Terug naar springboard, bericht sturen, niks. In Instellingen Push uit en weer aan gezet en het werkt wel. Moet ik dit nu iedere keer doen? Weet iemand hier meer van?

eBuddy meldt wel netjes dat ik uitgelogd ben na 5 minuten. Ik weet alleen niet of dat de iPhone is of dat het een push bericht is.

deKevster 07-10-09 11:22

Probeer eens PushFix in Cydia.
PushFix Fixes Push Notification on Jailbroken iPhone | The iPhone Blog by Simon

Bomans 07-10-09 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door deKevster (Bericht 362018)

Dat heeft hij toch al gedaan.

chonazz 07-10-09 16:56

Er is nog geen echt werkende pushfix voor 2G iphones... Zowel die van het devteam als die via cydia (welke eigenlijk gewoon dezelfde is) zorgen voor een batterij die 2x zo snel leeg loopt, en maar de helft van de push berichten komen door...

Zolang het devteam geen fatsoenlijk fix uitbrengt heb ik push met spijt in het hart afgezworen.
Jonas

Trekvogel 07-10-09 22:14

Thanx, dan ligt het tenminste niet aan mij. Ik heb Push ondertussen ook maar uitgezet.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:07.