iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Push aanzetten op een hacktivated iphone (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/38803-push-aanzetten-op-hacktivated-iphone.html)

ArB 05-07-09 21:26

Push aanzetten op een hacktivated iphone
 
Deze handleiding is in principe voor alle hacktivated iphones, maar getest op een 2G. Let wel op mijn batterij was binnen 4 uur leeg !


1) Download http://bit.ly/FxBtZ.
2) SSH into your phone to /private/var/Keychains
3) Put the 2 files you just downloaded in this directory (nimble, inject)
4) Move the file keychain-2.db to your computer then delete it from the phone.
5) Download: MobileMe - iDisk
6) Open the file you just downloaded, you should see :
- youtube-cert.bin
- youtube-key.bin
- push-cert.bin
- push-key.bin
7) Place them into the same directory on the phone
8) Set nimble and inject to 755
9) Open mobile terminal type :
Type ’su’ and enter the password ‘alpine’ (I think it's a different password on the 3G)
Type ‘cd /private/var/Keychains’
Type ‘./inject’
10) Uninstall the app with push notification (Beejive for example)
11) Reboot
12) Reinstall the app

iMario 05-07-09 21:45

Werkt ook voor 3G met ultrasn0w (tenminste voor mij).

Marquez 05-07-09 22:07

Is er een mogelijkheid om je oude keychain weer terug te zetten? Of samen te voegen? Ik mis echt een heeeele hoop passwords op deze manier!!!!

ArB 05-07-09 22:15

Als je het bestand weg hebt gegooid dan vrees ik van niet, je kunt nog proberen om een backup terug te zetten vanuit itunes.

Maar alle wachtwoorden die je hebt opgeslagen vanuit de browser zijn weg ? Zo ja dan moet ik die waarschuwing er even bij zetten bovenin de post.

ernie 05-07-09 23:32

Heb net bovenstaande geprobeerd. Ben al mijn passwords kwijt van mail. Kan tevens niet meer bij mijn emailaccounts (optie weg in instellingen) kan dus ook niet meer opnieuw passwords invoeren. Heb oude keychain teruggezet en de bestanden voor push verwijderd zonder resultaat. Ga nu proberen back-up terug te zetten.

Marquez 05-07-09 23:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ArB (Bericht 318822)
Als je het bestand weg hebt gegooid dan vrees ik van niet, je kunt nog proberen om een backup terug te zetten vanuit itunes.

Maar alle wachtwoorden die je hebt opgeslagen vanuit de browser zijn weg ? Zo ja dan moet ik die waarschuwing er even bij zetten bovenin de post.

Nee heb het niet weggegooid. Mijn vraag is alleen, kan ik deze terugzetten zonder dat ik m'n push kwijtraak? Of is het echt het een of het ander? Ik ben voor alsnog m'n Wi-Fi wachtwoorden kwijt, wat op zich geen ramp is maar wel vervelend, vooral van sommige locaties waar ik het niet zomaar meer terug kan krijgen. En ook m'n mail wachtwoord, maar die heb ik al opnieuw in kunnen stellen. Ik heb dus nog het originele Keychain2.db bestand.

Stiruam 06-07-09 00:12

Nee als je em terug zet is je push weer verdwenen... je kan wel switchen tussen de bestanden... Zou je een terminal script moeten schrijven die keychain_1 en keychain omwisseld... dan herstarten... Moet werken :o

ernie 06-07-09 21:32

Heb mijn backup terug gezet maar mijn iphone is erg instabiel geworden. YouTube doet het nog wel maar Google Maps kan nu ook niet meer mijn positie bepalen. Eerst wel.

Iemand een oplossing?

flipjevandejam 06-07-09 21:48

Pushfix via iClarified.com werkt ook!

jel 07-07-09 08:34

ik heb de beta push fix van dev team (als in deze post) uitgevoerd en krijg nu push messages van anderen. Zag dat dev team er op twitter al iets over roept.

Zijn er meer mensen die de push notifications van anderen krijgen??

:confused:
fix werkt nog niet helemaal goed.. wat zijn de ervaringen met de cydia fix?

T1m 07-07-09 09:27

Ik heb die Pushfix via iClarified.com gedaan, maar krijg nog steeds geen push berichten.

RokkA 07-07-09 13:13

Jaaa push werkt via iClarified.com :)

patat 07-07-09 19:06

ik heb push ook via iclarified gedaan maar werkt hier precies ook niet. Moet Wi-Fi er voor opstaan? en krijg je die push berichten ook als de phone in slaap mode staat? want in al die review zijn ze bezig op de phone als ze push berichten krijgen

ArB 07-07-09 21:58

De manier die in de eerste post staat lijkt niet helemaal goed te werken. Er is nu ook een fix beschikbaar via cydia. Ik ga die even testen en laat het weten. Batterij gaat echt snel achteruit met push aan, maar wellicht komt dat door de slecht werkende fix.

Anass91 08-07-09 00:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ArB (Bericht 320063)
De manier die in de eerste post staat lijkt niet helemaal goed te werken. Er is nu ook een fix beschikbaar via cydia. Ik ga die even testen en laat het weten. Batterij gaat echt snel achteruit met push aan, maar wellicht komt dat door de slecht werkende fix.

waar kan je die pushfix in cydia vinden dan??

patat 08-07-09 17:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ArB (Bericht 320063)
Batterij gaat echt snel achteruit met push aan, maar wellicht komt dat door de slecht werkende fix.

amai nog ni, iPhone was op 4 uur leeg, gaat normaal 2 dagen mee. Er hier direct is afzwieren ze. Hopelijk batterij problemen weg.

kingster 09-07-09 23:45

Als ik het zo hoor wacht ik nog even met installeren. Het hele internet staat vol met berichten van mensen die deze fix hebben geprobeerd en waarvan de batterij na een paar uur leeg was...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:26.