iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Update OS iPhone eerste Gen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/38829-update-os-iphone-eerste-gen.html)

RIH 06-07-09 10:52

Update OS iPhone eerste Gen
 
Beste mensen,

Hierbij een topic van een 'über-leek'...

Kan iemand mij vertellen hoe ik de software van mijn oude iPhone (1e gen) kan updaten? Hij komt (uiteraard) uit Amerika is unlocked. Ik kende iemand die via een USB-stickje mijn lieveling naar OS 2.0 heeft gebracht, maar helaas is hij geen optie meer.
Met het risico nu heeeel erg dom te klinken...ik heb geen idee of er een jailbreak gedaan is...

Kan iemand een leek (en vrouw) uitleggen hoe het moet?? ;)

iScorpio 06-07-09 10:56

Volg deze handleiding eens ;)

Maar eerst gewoon de iPhone aan iTunes koppelen en kiezen voor update. Daarna de handleiding volgen.

grungie 06-07-09 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RIH (Bericht 319037)
Beste mensen,

Hierbij een topic van een 'über-leek'...

Kan iemand mij vertellen hoe ik de software van mijn oude iPhone (1e gen) kan updaten? Hij komt (uiteraard) uit Amerika is unlocked. Ik kende iemand die via een USB-stickje mijn lieveling naar OS 2.0 heeft gebracht, maar helaas is hij geen optie meer.
Met het risico nu heeeel erg dom te klinken...ik heb geen idee of er een jailbreak gedaan is...

Kan iemand een leek (en vrouw) uitleggen hoe het moet?? ;)

Heb je de stap al gezet naar versie 3.0? Zo ja, hoe is die verlopen?

Groetjes,

Grungie

RIH 06-07-09 14:05

Bedankt voor de hulp!
Ik zal die handleiding er eens op naslaan.

@grungie: ik heb de stap nog niet gewaagd, want als ik het netjes via iTunes doe, dan schijnt de simlock er weer op te gaan... En dat moeten we natuurlijk niet hebben... :)

King1987 06-07-09 14:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RIH (Bericht 319189)
Bedankt voor de hulp!
Ik zal die handleiding er eens op naslaan.

@grungie: ik heb de stap nog niet gewaagd, want als ik het netjes via iTunes doe, dan schijnt de simlock er weer op te gaan... En dat moeten we natuurlijk niet hebben... :)

Vandaar die handleiding ;) daarmee ga je easy naar 3.0

bartnop 06-07-09 16:02

Goed da's lekker dan. Ik dacht dat ik alles goed gelezen had. Eerst updaten naar 3.0 dan jailbreaken. Mijn fijne 1e gen met Vodafone kaart zit nu dus vast na het updaten naar 3.0

Itunes zegt dat de SIM kaart niet wordt ondersteund.

Wat moet ik nu doen?

HELP!

King1987 06-07-09 16:03

Heel simpel, nu Redsn0w opstarten ;)

bartnop 06-07-09 16:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 319245)
Heel simpel, nu Redsn0w opstarten ;)

OK, dat klinkt simpel, maar moet ik dan niet op ALT drukken en HERSTEL klikken om dat op te starten of kan ik die gewoon openen terwijl de iPhone aan de MAC hangt?

Bart.

Te snel gereageerd, Sorry. Ik zie het al; iTunes afsluiten en RedSn0w opstarten.

Dank jewel moet lukken (hoop ik)

bartnop 06-07-09 16:42

GELUKT. Bedankt.

RIH 06-07-09 19:10

Ik denk dat ik het ook maar ga proberen.
Als ik de handleiding volg, dan kan het niet misgaan???

Bart: Alles in orde nu bij jou?

grungie 06-07-09 19:43

Het upgraden van 2.2.1 --> 3.0 is gelukt . Ben nog geen bugs tegengekomen en werkt totnogtoe stabiel.

RIH 06-07-09 20:19

@ Grungie: Heb je het met deze handleiding gedaan?

Sorry moderators, vind het zomaar heel eng om het te doen.... Straks kan ik mijn lievelingetje afschrijven omdat ik het fout doe.... :eek:

Ik durf dat risico nog niet helemaal te nemen, geloof ik...:confused:

bartnop 06-07-09 20:23

Ja bij mij werkt ie nu als een speer. Ik schrok me helemaal kapot toen iTunes vond dat mijn SIM kaart niet OK was, iets dat ikzelf ook wel weet. Maar niets reageerde meer.

Gewoon iTunes sluiten en Redsn)w opstarten vanuit dat mapje zoals beschreven in "de handleiding" en alles komt goed.

Bedankt,
Bart.

grungie 06-07-09 20:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RIH (Bericht 319425)
@ Grungie: Heb je het met deze handleiding gedaan?

Sorry moderators, vind het zomaar heel eng om het te doen.... Straks kan ik mijn lievelingetje afschrijven omdat ik het fout doe.... :eek:

Ik durf dat risico nog niet helemaal te nemen, geloof ik...:confused:

Zorgen dat je iTunes 8.2 hebt geïnstalleerd en een babup doen, dan software update 3.0 uitvoeren. En de handleiding volgen. Het lijkt eng maar het werkt.

RIH 06-07-09 20:49

Tja, ben erg sceptisch geloof ik. :o Sorry.
@Moderators/experts: wat is het ergste wat kan gebeuren?? Weggooien of dat alles bij het oude blijft?

colliehome 07-07-09 09:11

Herstellen kan steeds dus... JB zal je ook steeds moeten doen. Maar als je het eng vindt kan je misschien een kennis of een nabije iPhone-lover voor hulp vragen.

Wijcky 08-07-09 10:38

Wat gaat er gebeuren met de Apps die gekocht zijn via de iTunes? Gaan deze allemaal nog werken op de 3.0?

Pascal717 08-07-09 11:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wijcky (Bericht 320403)
Wat gaat er gebeuren met de Apps die gekocht zijn via de iTunes? Gaan deze allemaal nog werken op de 3.0?

Normaal gaan die nog werken. Van Apple moeten ze op elke firmware versie kunnen werken. Je ziet dat ook bij de app in App Store staan, achter de versie van de app (iPhone OS 3.0 getest)

Pascal717 08-07-09 11:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RIH (Bericht 319463)
Tja, ben erg sceptisch geloof ik. :o Sorry.
@Moderators/experts: wat is het ergste wat kan gebeuren?? Weggooien of dat alles bij het oude blijft?

Dat je de firmware een paar keer moet herstellen als je iets verkeerd doet :)

RIH 08-07-09 14:38

Hallo lieve mensen,

Het is gelukt, hoor! Ook mijn lieverdje draait prachtig op 3.0!
Dank voor alle hulp!

Het enige dat nog niet werkt is MMS-en. Heb via Cydia zo'n dinges (sorry, leek èn vrouw ;)) geïnstalleerd en iPhone aan en uit gedaan. Geen icoontje in sms-functie. Toen reinstall gedaan op hetzelfde dingetje (activemmms2), weer aan en uit en nog steeds niets.

Iemand een idee hoe ik dit kan fixen? Heb wel Cydia-updates allemaal geïnstalleerd...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:16.