iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   "Geen service" (sind 3.0 firmware) (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/38963-geen-service-sind-3-0-firmware.html)

iTim 07-07-09 23:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scoes (Bericht 320252)
iTim!
Zie mijn eerdere reactie niet over het hoofd.
Ik heb niet overdreven al 1000 iphone's in mn handen gehad!

ja ik snap je reactie, maar het valt precies samen met de update naar 3.0. Maar als ik de verzekering inschakel heb ik binnen 2 weken een nieuwe, maar ik heb nog maar een week totdat ik op vakantie ga. In de winkel krijg ik hem niet gerepareerd denk ik.

Tommi12 08-07-09 00:50

Bij mij was het probleem een riemhoesje met magneetsluiting, nu gaat allesgoed.
En inderdaad komt slechter bereik ook door inschakeling van de 3g functie, dat komt omdat tmobile de 3g ruimte huurt bij KPN, ik weet niet precies meer hoe het zit, maar het komt erop neer dat je bereik er aanzienlijk op vooruit gaat als je 3g uitzet.

Groet, Tom.

Edit: en de melding blijft staan totdat je er iets mee doet

mees 08-07-09 11:22

Ik heb sinds de update naar 3.0 dezelfde problemen! Daarvoor had ik van kerst tot nu die melding nog nooit gezien. En sinds de update om de haverklap. Ik baal er echt van. T-mobile gebeld en die zeggen dat ik bijv. thuis 560m van een mast af zit. Dat dat het probleem dus niet kan zijn. Maar vóór de update kon ik thuis gewoon bellen wat nu onmogelijk is geworden.

Tactixz 08-07-09 12:40

Ik heb het nu ook. maar het onweerde vanacht ook heel erg hier. misschien dat dat er iets mee te maken heeft. vorige week heb ik al een keer t mobile gebeld over dit probleem. maar die zeiden dat ze met een nieuwe mast bezig waren... maar duurt wel erg lang vind ik...

Ik woon onderin Friesland trouwens

groetjes robin

iTim 08-07-09 14:54

Wil ik naar de winkel ermee, doet ie het weer een tijdje :confused:

juriaan22 08-07-09 17:35

Ik heb de t-mobile.IPCC geladen en heb totaal geen problemen meer.

iTim 08-07-09 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door juriaan22 (Bericht 320671)
Ik heb de t-mobile.IPCC geladen en heb totaal geen problemen meer.

Heb je erna gereboot? of wat heb je erna gedaan, ik zie alleen heel even snel een balkje netwerkinstellingen bijwerken ofzoiets..

kuotje 08-07-09 17:47

zelf ook eerst last van gehad, echt irritant waarschijnlijk zendmast problemen of storing

iTim 08-07-09 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kuotje (Bericht 320679)
zelf ook eerst last van gehad, echt irritant waarschijnlijk zendmast problemen of storing

mja de problemen zijn al langere tijd, weken zelfs

juriaan22 08-07-09 17:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iTim (Bericht 320674)
Heb je erna gereboot? of wat heb je erna gedaan, ik zie alleen heel even snel een balkje netwerkinstellingen bijwerken ofzoiets..

Heb daarna niets gedaan. En omdat ik dacht werkt hetvwel heb ik vanmorgen vroeg een totale herstel gedaan. Leuke is dat als je dan een backup terugzet hij ook dat IPCC file terug zet. Heb nu tethring, sms, mms en visualvoicemail goed werken. Weet niet of het is omdat ik wat gedaan heb of gewoon toeval of weet ik het is. Het werkt weer goed en ben er blij mee.

Viesta 08-07-09 17:53

Het lijkt er verdacht veel op dat het probleem in de iphone zit. Omdat het bij mij echt precies op de zelfde plek iedere keer wegvalt.

juriaan22 08-07-09 18:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Viesta (Bericht 320686)
Het lijkt er verdacht veel op dat het probleem in de iphone zit. Omdat het bij mij echt precies op de zelfde plek iedere keer wegvalt.

Humm, even nadenken. Als het precies op de zelfde plek is, is het dan logica dat het je iPhone zou zijn ? Of is het dan eerder het netwerk? Ik denk dt het niet je phone is, dan zou je een op meer plekken last van moeten hebben. Knal je sim eens in een andere gsm ( liefst een iPhone van kennis ofzo ) is het probleem dan weg, dan is het jou phone als het dan nog is dan is het probleem netwerk afhankelijk.

mverbruggen 08-07-09 20:54

Sinds gisteren de nieuwste Iphone. Zodra ik mijn huis nader wordt het bereik minder, stap ik naar binnen, dan heb ik exact hetzelfde probleem als juriaan 22. Heb de indruk dat het vooral een binnenshuisprobleem is, want vandaag half west nederland rondgereden en geen problemen gehad. Toch zones in het T-mobilenetwerk met slechter bereik en zonder bereik binenshuis? T-mobile gemaild. Beloofd is een technisch onderzoek zsm. Hoop er het beste van.

iTim 09-07-09 16:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mverbruggen (Bericht 320814)
Sinds gisteren de nieuwste Iphone. Zodra ik mijn huis nader wordt het bereik minder, stap ik naar binnen, dan heb ik exact hetzelfde probleem als juriaan 22. Heb de indruk dat het vooral een binnenshuisprobleem is, want vandaag half west nederland rondgereden en geen problemen gehad. Toch zones in het T-mobilenetwerk met slechter bereik en zonder bereik binenshuis? T-mobile gemaild. Beloofd is een technisch onderzoek zsm. Hoop er het beste van.

Ik dacht dat het een probleem met mijn iphone was, maar ik begin zeer te twijfelen. als ik een paar kilometer weg zit, heb ik altijd bereik. Maar voor de upgrade naar 3.0 had ik ook thuis super bereik. Dus dat vind ik heel vreemd...

shuz 09-07-09 23:04

geen service sind 3.0 firmware
 
hellllllllp :( sind de update naar 3.0 doet mijn iphone het egt te ***
ik krijg constant GEEN SERVICE te zien terwijl ik op deze plekken voor de update totaal geen problemen had met de ontvangst.

ik heb alles al geprobeerd
- herstellen via itunes (stuk of 12 keer)
- herstel alle instellingen
- wis alle inhoud en instellingen ( om vervolgens op een nieuw gedownloade itunes de 3.0 firmware nogmaals te installeren)

ik heb denk ik alle medewerkers van Tmobile aan de lijn gehad
vandaag zei een medewerker dat een collega hetzelfde had
die had alles eraf gehaald de software opnieuw gedownload die erop gezet en een geruime tyd gewacht met te unpluggen nadat de iphone aangeeft dat hij klaar is met de synchronisatie en dat alles het toen weer deed

ik heb dit ook al geprobeerd en niets werkt

wie kan mij helpen ?:(:(:(

tactic kc 10-07-09 00:18

Heb het sinds vandaag ook. Ik heb wel altijd goede verbinding gehad thuis. Alleen geen 3G. Maar wel 3G bijvoorbeeld als ik in de stad ben. Vind ik niet erg, gebruik thuis toch Wi-Fi.

Nu weet ik ook wat het probleem is. Waarschijnlijk een defecte simkaart. Ik had namelijk mijn broertje zijn T-Mobile simkaart erin gestopt en die werkte wel gewoon. Dus controleer je sim even.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Viesta (Bericht 320686)
Het lijkt er verdacht veel op dat het probleem in de iphone zit. Omdat het bij mij echt precies op de zelfde plek iedere keer wegvalt.

Dan zou het nou net aan de provider liggen en niet de iphone.

De mijne doet in ieder geval helemaal niets meer. Geeft al een dag lang geen service aan. Dus morgen maar eens een nieuwe simkaart aanvragen.

mverbruggen 10-07-09 17:46

Dank voor de tip. Simkaart zojuist gewisseld, maar helaas, geen resultaat. Misschien nog Iphone wisselen?

tactic kc 10-07-09 22:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mverbruggen (Bericht 321933)
Dank voor de tip. Simkaart zojuist gewisseld, maar helaas, geen resultaat. Misschien nog Iphone wisselen?

Het zou inderdaat ook een defect in je iphone kunnen zijn. En je hebt gewoon nog garantie. Je moet maar eens kijken wat de mogenlijkheden zijn.

Of even een iphone lenen als je iemand kent die hem ook heeft. Even jouw sim erin en kijken of het dan beter werkt. Dan ligt het idd aan je iphone.


Ik vind het trouwens echt heel jammer dat T-mobile de enige is met de iphone. Ik was zo tevreden met hi. Overal binnen en buiten bus of trein, altijd 3G en overal bellen en gebeld worden.

Kloekje 11-07-09 21:16

Ik heb ook hetzelfde probleem. Soms veel streepjes soms maar 1, of het hele gesprek valt zomaar weg. Gebeld met klantenservice T-mob. Zou volgens hun gewoon goed bereik moeten hebben. Nu voor twee maanden 50% korting op mijn abo gekregen. Als het na die tijd niet goed is hang ik gelijk weer aan de bel, reken maar.
Toen ik nog bij Orange zat, was het bereik hier prima, nooit problemen gehad. T-mob sucks!

pietknurft 12-07-09 19:32

geen service na unlocken
 
Probleempje:

Heb heb mijn 3gs gejailbreak en geunlocked met redsn0w. Er zit nu een Hi simkaart in
In eerste instantie werkte het prima. zelf internet (geen 3g).
toen begon het bereik weg te vallen. ff resetten was de oplossing
De volgende dag; hetzelfde, geen connectie, ditmaal met de melding "geen service" in de bovenhoek. Simkaart erin en eruit, en probleem opgelost
Dit heeft 2 dagen gewerkt.

Nu: als ik mijn iphone aanzet heb ik even (ca 30 sec) connectie. daarna vallen alle streepjes weg, dan verschijnt de melding "geen service" als ik dan vliegtuigmodus ff in en uitschakel verschijnt de melding "foutieve simkaart"

Wie kan mij helpen????


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:09.