//

Nieuwe GSM

Nieuwe GSM discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb bewust gewacht tot dat een aantal gsm's uitgekomen zijn zoals de nieuwe Iphone, de 18910 Omnia HD en de Nokia N97. Ik ben ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 07-07-09, 19:58
seminifeer seminifeer is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 116
Standaard Nieuwe GSM

Ik heb bewust gewacht tot dat een aantal gsm's uitgekomen zijn zoals de nieuwe Iphone, de 18910 Omnia HD en de Nokia N97.

Ik ben op zoek naar een smartphone die de volgende zaken kan;

Uiteraard bellen
Automatische toetsenbordlock
Handsfree bellen functie
Sms en mms
Agenda mét geluidsmeldingen
Eenvoudige synchronisatie met Ms Outlook 2007
Contactpersonen gegevens inclusief foto (ook sync met outlook)
Notities bij de contactpersonen uit Outlook 2007 (ook one note) moeten meegenomen worden.
Ms Word, Excel, Powerpoint en pdf files die meegestuurd worden moeten gelezen kunnen worden
Email webmail 3 x hotmailadressen
1 x telfortadres

Pop3/imap4 5 adressen
Internetbrowser
msn messenger chatprg
Skype
Wi-Fi
Camera
Bleutooth
GPS
Navigatie (voor voetgangers)
Eenvoudig te gebruiken thetheringfunctie !!
Flink uitbreidbaar geheugen maar 32 Gig op de iphone lijkt me genoeg
mp3 speler

Apparaat moet gelijktijdig kunnen bellen, internetten én de agenda of contactpersonen kunnen bewerken.
Ook moet ik een sms kunnen lezen zonder de internetbrowser uit te hoeven schakelen.

Nog te installeren applicaties
OV reisplanner
NU.nl
Telefoonboek
Het weer applicatie
Vluchtinformatie (vliegverkeer)

De synchronisatie met Outlook 2007 is erg belangrijk. Email, Agenda, taken én contactpersonen inclusief notities (ook de one note) moeten overgenomen worden.
Ook vind ik het belangrijk dat ik kan chatten via msn messenger.

Als de Iphone het kan ben ik ivm het design gelijk om maar ik betwijfel of hij dat kan. Ik heb er overigens géén moeite mee om voor een goede applicatie te betalen. Geld is hierbij dus niet de issue.

Wie weet raad? Kan hij het wel of kan hij het niet?
En zonodig, welke applicatie is er nodig om álles te synchroniseren.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 07-07-09, 20:35
spysical's schermafbeelding
spysical spysical is offline
• iOS 13.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door seminifeer Bekijk bericht
Apparaat moet gelijktijdig kunnen bellen, internetten én de agenda of contactpersonen kunnen bewerken.
Ook moet ik een sms kunnen lezen zonder de internetbrowser uit te hoeven schakelen.
Dat is volgens mij niet mogelijk... Of je moet 3 schermpjes hebben xD
De rest kan allemaal op de iPhone hoor
  #3  
Oud 07-07-09, 21:04
seminifeer seminifeer is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 116
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door seminifeer
Apparaat moet gelijktijdig kunnen bellen, internetten én de agenda of contactpersonen kunnen bewerken.
Ook moet ik een sms kunnen lezen zonder de internetbrowser uit te hoeven schakelen.


Dat is volgens mij niet mogelijk... Of je moet 3 schermpjes hebben xD
De rest kan allemaal op de iPhone hoor
__________________

Om te bellen heb je geen scherm nodig. Het kan zijn dat ik al aan het bellen ben en op het internet iets op wil zoeken om door te geven aan de persoon die ik bel.
Of andersom ik ben aan het internetten en wil iemand bellen. Het is niet erg om het scherm even naarde achtergrond te drukken, als ik hem maar weer naar voren kan halen met dezelfde pagina er nog op.

Ook is het natuurlijk handig als ik tijdens het bellen wat in de contacten of agenda kan zetten....

Als ik aan het telebanken ben heb ik een webpaigna in beeld. Dan krijg ik van de ING een smsje met TAN code. Dan kan het natuurlijk niet zijn als ik de telebanksessie af moet breken maar wil ik gewoon even switchen naar de sms om die te lezen en daarna terug naar de webpagina om de code in te voren.

Ik hoef dus niet alles gelijktijdig in het scherm te hebben maar wil wel kunnen switchen zonder dat een functie geheel uitgaat of een websessie wordt onderbroken.

Welke applicate moet ik kopen om Outlook 2007, inclusief contacten,email, taken én de via contactpersonen gemaakte notities te synchroniseren?
Ik maak namelijk in Outlook bij de contactpersonen via One Note. Gewoon een knop in Outlook waardoor ik flinke lappen tekst (gespreksnotities) bij een contact op kan slaan. One Note of de businesscontactmanager zijn natuurlijk typische Microsoft producten. Die door een standaard Apple programma niet ondersteund worden. Dus ik ben benieuwd welke applicatie ik daarvoor moet gebruiken.

En welke messenger applicatie is het best om te communiceren met MSN messenger (hot-en livemailcontacten)?

Misschien moet ik er toch maar aan geloven.
  #4  
Oud 07-07-09, 23:02
Magger Magger is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 27
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door seminifeer Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door seminifeer
Apparaat moet gelijktijdig kunnen bellen, internetten én de agenda of contactpersonen kunnen bewerken.
Ook moet ik een sms kunnen lezen zonder de internetbrowser uit te hoeven schakelen.


Dat is volgens mij niet mogelijk... Of je moet 3 schermpjes hebben xD
De rest kan allemaal op de iPhone hoor
__________________

Om te bellen heb je geen scherm nodig. Het kan zijn dat ik al aan het bellen ben en op het internet iets op wil zoeken om door te geven aan de persoon die ik bel.
Of andersom ik ben aan het internetten en wil iemand bellen. Het is niet erg om het scherm even naarde achtergrond te drukken, als ik hem maar weer naar voren kan halen met dezelfde pagina er nog op.

Ook is het natuurlijk handig als ik tijdens het bellen wat in de contacten of agenda kan zetten....

Als ik aan het telebanken ben heb ik een webpaigna in beeld. Dan krijg ik van de ING een smsje met TAN code. Dan kan het natuurlijk niet zijn als ik de telebanksessie af moet breken maar wil ik gewoon even switchen naar de sms om die te lezen en daarna terug naar de webpagina om de code in te voren.

Ik hoef dus niet alles gelijktijdig in het scherm te hebben maar wil wel kunnen switchen zonder dat een functie geheel uitgaat of een websessie wordt onderbroken.

Welke applicate moet ik kopen om Outlook 2007, inclusief contacten,email, taken én de via contactpersonen gemaakte notities te synchroniseren?
Ik maak namelijk in Outlook bij de contactpersonen via One Note. Gewoon een knop in Outlook waardoor ik flinke lappen tekst (gespreksnotities) bij een contact op kan slaan. One Note of de businesscontactmanager zijn natuurlijk typische Microsoft producten. Die door een standaard Apple programma niet ondersteund worden. Dus ik ben benieuwd welke applicatie ik daarvoor moet gebruiken.

En welke messenger applicatie is het best om te communiceren met MSN messenger (hot-en livemailcontacten)?

Misschien moet ik er toch maar aan geloven.
Tijdens het bellen kan je altijd de "home" toets indrukken en dan blijf je gewoon doorbellen. Je ziet bovenin dan een balkje met informatie over je gesprek oid en daar kan je op drukken om terug te gaan naar het gespreks venster. Je kan tijdens het bellen dus in principe allerlei andere dingen doen.
Veel (alle?) iPhone apps draaien in de achtergrond tegelijk. Dus als jij de Safari app (met je telebankieren) "minimaliseert" is deze nog actief op de achtergrond.
Contacten en agenda kan je sowieso syncen met outlook via itunes. Daar heb je geen apart programma voor nodig. Ik weet niet of dit inclusief de notities bijhorende de contactpersonen is, maar ik vrees van niet.
Taken en email kan je niet standaard synchroniseren met outlook. Maar je kan wel gewoon je iphone de mail laten binnenhalen.

Voor MSN zijn echt vele applicaties beschikbaar. Maar wil je een applicatie met push notifications kan je het beste BeeJive of IM+ kopen.
  #5  
Oud 07-07-09, 23:21
seminifeer seminifeer is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 116
Standaard outlook syncen

Ik had al een vermoeden. Ik gebruik echter Outlook voor diverse emailaccounts en rss feeds. Ik kan natuurlijk mail binnenhalen en op de server laten staan zodat de pc ze alsnog uitleest. Maar dat is geen optimale oplossing. Ik wil de uitgaande email van de iphone natuurlijk ook op de pc hebben.

Is er geen betaalde applicatie daarvoor?
Anders imap4?
  #6  
Oud 08-07-09, 00:24
pieterwillems pieterwillems is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: belgie
Berichten: 573
Standaard

Iphone 3gs 32GB raad ik je aan
  #7  
Oud 08-07-09, 00:43
Magger Magger is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 27
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door seminifeer Bekijk bericht
Ik had al een vermoeden. Ik gebruik echter Outlook voor diverse emailaccounts en rss feeds. Ik kan natuurlijk mail binnenhalen en op de server laten staan zodat de pc ze alsnog uitleest. Maar dat is geen optimale oplossing. Ik wil de uitgaande email van de iphone natuurlijk ook op de pc hebben.

Is er geen betaalde applicatie daarvoor?
Anders imap4?
Ik weet niet wat voor email account je hebt.
Ik gebruik zelf Gmail en bereik deze dmv een browser, maar in theorie zou ik het ook via outlook kunnen doen. Ik zou dan de emails op mijn iphone én in outlook ontvangen.

(PS. Er zijn ook veel goede RSS apps te krijgen voor de iPhone)

edit; dit is dus ook met behulp van imap, en dan de standaard mail app van de iphone, geen betaalde third party app.
  #8  
Oud 08-07-09, 09:30
seminifeer seminifeer is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 116
Standaard

Ik gebruik hotmail en webmail van Telfort maar die kan ik via de browser bereiken. Daarnaast gebruik ik een aantal (5) emailadressen van een eigen website. pop3 of imap4 dus via Strato hosting.
Deze emailadressen lees ik nu via Outlook2007. Ik zoek natuurlijk wel een oplossing dat deze pop3/imap mails in één keer binnengehaald worden en dat ik niet elke keer al die adressen apart binnen moet gaan halen.

Het makkelijkste zou in dit geval een windows mobile toestel met outlook zijn maar ondanks dat ik een windows fan ben wil ik dat besturingssysteem niet op een telefoontoestel hebben.

Push is niet zo belangrijk. Als hij elke 10 minuten de mail zelf haalt vind ik het ook prima.
  #9  
Oud 08-07-09, 10:29
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

En kan een Nokia dat dan allemaal??? Of een Omnia?
__________________
Australian Shepherds Tinkerooz
Tinkerooz Blog

Slotjes blijven slotjes.
  #10  
Oud 08-07-09, 11:48
seminifeer seminifeer is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 116
Standaard

Dat weet ik niet.
Op een windows toestel kan het wel maar die wil ik dus niet. De Nokia N97 en de Samsung 18910HD zijn krachtige toestellen. De Iphone is echter een mooier toestel. Tot op heden heb ik altijd Nokia's gehad die prima voldeden maar mijn eisenpakketje is wat zwaarder geworden.
De mensen die ik persoonlijk ken die een Iphone hebben weten eigenlijk maar weinig tot niets van hun toestel en hebben hem alleen gekocht vanwege de hype. Daar krijg ik dus geen antwoorden.
Hier zitten de Apple fans. Dus probeer ik hier uit te vinden of hij voor mij voldoet. Je zit toch weer 2 jaar aan dat toestel vast he.
  #11  
Oud 08-07-09, 14:20
Dolfijn's schermafbeelding
Dolfijn Dolfijn is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Ermelo
Berichten: 84
Standaard

Ik wil niet lullig overkomen maar weten ze in de telefoonwinkel niet alles uit te leggen.
Na- en voordelen van de verschillende modellen?
  #12  
Oud 08-07-09, 14:22
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door seminifeer Bekijk bericht
Je zit toch weer 2 jaar aan dat toestel vast he.
eentje uit België dan maar...

maar inderdaad. Je kan hier makkelijk ook zelf al wat antwoorden vinden mits de zoekfunctie. Jijzelf kan best inschatten op welke zoekwoorden je moet googlen of zoeken hier.
Jij zal enkel kunnen beslissen of je alles kan of niet. Je eisen-pakketje lijkt inderdaad wat op een laptoppakket maar denk wel dat er momenteel voor al je eisen een oplossing is.


Enkel powerpoint gaat niet lukken....

Laatst gewijzigd door colliehome; 08-07-09 om 14:28.
  #13  
Oud 08-07-09, 15:07
Fab1Man Fab1Man is offline
iFoneguide Repo Master
• iOS 9.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Eindhoven
Berichten: 329
Standaard

Eigenlijk kan de iPhone 3GS, en dan voornamelijk de S het allemaal. Safari heeft de neiging tijdelijk in de achtergrond te lopen. Zo kun je dus tijdens het telebankieren best even switchen naar je SMS applicatie, en daar de TAN code uit copy-pasten in de Safari applicatie. Mits het geheugen niet vol is gelopen, bestaat je Safari met Postbank sessie nog. Ook kun je tijdens het bellen makkelijk switchen tussen applicaties. Je kunt bij wijze van een game gaan doen terwijl je belt. Het switchen tussen je contactpersonen en je agenda betekent wel dat de applicaties afgesloten worden, dus wil je eruit gaan, word je huidige status opgeslagen. Stel je wilt een contact aanmaken met een bepaald telefoonnummer, maar je wilt dit uit je SMS'jes halen, dan wordt de contactpersoon opgeslagen zonder nummer of andere informatie (mits ingegeven). Kom je dan terug bij je contact kun je makkelijk via de "Edit" functie het nummer alsnog toevoegen.
  #14  
Oud 09-07-09, 10:11
seminifeer seminifeer is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 116
Standaard

Kan dat apparaat niet eens multitasken?????
  #15  
Oud 09-07-09, 10:14
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Dat leek me duidelijk als je al ooit wat van de iPhone had gelezen.
Als -grootgebruiker- heb ik nooit problemen daarmee gehad.
  #16  
Oud 09-07-09, 12:18
Magger Magger is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 27
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dolfijn Bekijk bericht
Ik wil niet lullig overkomen maar weten ze in de telefoonwinkel niet alles uit te leggen.
Na- en voordelen van de verschillende modellen?
Nee. Daar weten ze dit soort dingen over het algemeen juist niet.
  #17  
Oud 09-07-09, 17:55
seminifeer seminifeer is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 116
Standaard

In de winkel weten ze vaak bijna niets.
Ik heb op diverse fora al een paar keer vragen gesteld over de Iphone. Het leuke is dat Apple gebruikers altijd roepen dat de Iphone het allemaal kan. Als je dan door gaat vragen wordt het al genuanceerder en blijkt hij ook veel dingen niet te kunnen. Nu is dat niet zo erg want geen enkele telefoon kan alles (helaas) maar het valt me op dat Iphone gebruikers vaak wat te positief zijn.

Vanmiddag ben ik naar een Apple winkel (Xando in Enschede) geweest waar ze me in ieder geval wisten te ,melden dat de Iphone de taken en notities bij de contacten uit Outlook2007 NIET mee kan synchroniseren.

Het multitasken kan ik me nog wel overheen zetten door sommige dingen maar gewoon niet op de Iphone te doen maar als de helft van mijn Outlookgegevens niet meegaat vind ik dat wel erg vervelend. Kan Microsoft geen Outlook voor de Iphone maken en in de appstore zetten (of gratis te downlaoden maken voor licentiehouders van Outlook) haha.

Er zullen wel mensen zijn die Google roepen , maar Google is een onderneming waarvan ik alleen de zoekmachine wil gebruiken.
  #18  
Oud 09-07-09, 22:39
Magger Magger is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 27
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door seminifeer Bekijk bericht
Kan dat apparaat niet eens multitasken?????
Jawel. Bijna alle standaard iPhone apps zullen op de achtergrond draaien.
Maar je kan geen 3rd party apps op de achtergrond hebben, het voordeel is dan wel dat deze op de iPhone 3G(S) heel snel laden en je hebt push notifications.
Als ex-wm gebruiker kan ik zeggen dat dat een stuk beter multitasked (in de pure betekenis van het woord) dan "multitasking"
  #19  
Oud 10-07-09, 10:17
seminifeer seminifeer is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 116
Standaard

Multitasking, time-slicing...ik vraag me af of iedereen wel weet wat dat is. Veel mensen blijkbaar niet. Ik ga voor eerlijke antwoorden.
Het gaat er mij niet om of een gebruiker aan het multitasken is maar of het apparaat dat kan.

Of een telefoon kan multitasken zegt niets of het een goede telefoon is of niet. De gebruiker bepaalt of hij dat nodig heeft. Daarom zijn er ook diverse soorten telefoon.
Het is natuurlijk een feit dat als je een apparaat laat multitasken hij trager wordt. Hoe meer applicaties je gaat draaien hoe trager hij wordt. Dat kan een reden voor Apple zijn geweest om het niet te doen.
  #20  
Oud 10-07-09, 10:26
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Ik zou zeggen koop je een iphone ( 2de hands of niet) probeer hem. Staat het je niet aan verkoop je hem terug. Koop een simlockvrije en je bent hem zo weer kwijt zonder verlies aan euros.
We kunnen zeggen zoveel we willen. Voor elk probleem is er wel een oplossing.
Misschien moet je programmas wat aanpassen en je gewoontes veranderen ivm taken en notities maar zoals hierboven vermeld er is wel steeds een oplossing. Met meer dan 60.000 apps in the store en eventueel in een JB zal je zeker wat vinden dat je schema kan bijhouden.

Laatst gewijzigd door colliehome; 10-07-09 om 10:29.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 4 via GSM.NL Distrax Koopinformatie Nederland 9 27-08-10 10:03
GSM.nl unlocked? Tjedemich Koopinformatie Nederland 202 21-01-08 22:33
Gsm.nl en fw 1.1.2. marcoryn Koopinformatie Nederland 3 19-01-08 08:45
GSM.nl NickNL Archief 1 23-12-07 17:52

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:59.