iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Teveel straling vanaf mijn Iphone? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/39451-teveel-straling-vanaf-mijn-iphone.html)

Dyna20 13-07-09 20:03

Teveel straling vanaf mijn Iphone?
 
Ik heb sinds 26 juni een Iphone 3GS ben er heel blij mee, maar heb sinds vorige week het gevoel dat er teveel straling van mijn Iphone afkomt.
Elke keer als ik hem in mijn hand heb, beginnen mijn hand te tintelen en krijg ik jeuk aan mijn handen. Dit kan toch niet goed zijn?

Het rare is dat ik dit merk sinds dat ik afgelopen woensdag mijn Iphone heb proberen te jailbreaken, jailbreaken lukte alleen kon ik daarna niet meer bellen kreeg gewoon geen signaal meer. Ik heb hem toen weer hersteld en sindsdien merk ik die straling op.

Dus mijn vraag is komt iemand dit bekend voor, en heeft er iemand tips?

truckdiver 13-07-09 20:38

nog nergens over gehoord :eek:
je hebt toch nergens een trilfunctie opstaan :o

WDS001 13-07-09 20:45

Het is wel degelijk mogelijk, zie hier..
Zelf heb ik er gelukkig geen last van :D

putiwan 14-07-09 12:36

Inderdaad, ik heb hetzelfde probleem. En dat is ook de reden waarom hij zo warm wordt, waarom mijn batterij nog geen halve dag mee gaat, en ook de reden waarom dat ik constant de gekende gsm storingen hoor als hij in de buurt van m'n luidsprekers komt.

Ben je toevallig ook bij Mobistar zoals ik? Volgens mij ligt het aan slecht ingevulde datainstellingen waardoor hij constant verbinding probeert te maken.

Nu ben ik op zoek naar de oplossing...

Wienen 14-07-09 13:55

Ik vind dit best zorgelijk eigenlijk!!!!

Aangezien de telefoon zich toch 70% van de dag in je broekzak bevindt! In de buurt van ja da hoef ik jullie ook niet te vertellen!!

gadget 14-07-09 14:38

Ik zou meteen mijn onderbroek bekleden met aluminium folie !!
En als er nog over is ook een hoedje van vouwen..

Michiel93 14-07-09 21:59

Ik heb sinds een jaar een iPod Touch en sinds donderdag een iPhone. Toen ik mijn iPod Touch kreeg zag ik ergens in de handleiding staan dat er straling uit de antene kwam maar dat dit goedgekeurd was door de weetikveelwat. Maargoed, sinds dat moment heb ik nooit mijn hand op de Wi-Fi antene gehouden omdat me dat toch veiliger leek en aangezien een paar milimeter een behoorlijk groot verschil maakt met 3 cm (vanaf een stralingsbron) leek me dit verstandig. Ik heb altijd wel een beetje een soort vreemd gevoel gehad maar ik dacht dat dit puur psychologisch was. Met mijn iPhone heb ik er geen last van tot nu toe.
Maar is het zo dat de kans dat je ooit een tumor krijgt of iets dergelijks dramatisch toe neemt als je een iPhone die constant in verbinding staat met internet in je zak hebt, want dan denk ik er toch maar over om internet voortaan maar uit te zetten... Ik ben er van overtuigt dat over 10 jaar de kans dat je dood gaat aan een kwaadaardige tumor ongeveer 1% is maar toch heb ik niet bepaald veel zin om dit risico te wagen. Heeft iemand een idee?

Dyna20 14-07-09 22:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door putiwan (Bericht 323818)
Inderdaad, ik heb hetzelfde probleem. En dat is ook de reden waarom hij zo warm wordt, waarom mijn batterij nog geen halve dag mee gaat, en ook de reden waarom dat ik constant de gekende gsm storingen hoor als hij in de buurt van m'n luidsprekers komt.

Ben je toevallig ook bij Mobistar zoals ik? Volgens mij ligt het aan slecht ingevulde datainstellingen waardoor hij constant verbinding probeert te maken.

Nu ben ik op zoek naar de oplossing...

Nee ik heb T-mobile in nederland, had jij het probleem ook voordat je hem jailbreakte?

PeterTe 14-07-09 23:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michiel93 (Bericht 324165)
Ik heb sinds een jaar een iPod Touch en sinds donderdag een iPhone. Toen ik mijn iPod Touch kreeg zag ik ergens in de handleiding staan dat er straling uit de antene kwam maar dat dit goedgekeurd was door de weetikveelwat. Maargoed, sinds dat moment heb ik nooit mijn hand op de Wi-Fi antene gehouden omdat me dat toch veiliger leek en aangezien een paar milimeter een behoorlijk groot verschil maakt met 3 cm (vanaf een stralingsbron) leek me dit verstandig. Ik heb altijd wel een beetje een soort vreemd gevoel gehad maar ik dacht dat dit puur psychologisch was. Met mijn iPhone heb ik er geen last van tot nu toe.
Maar is het zo dat de kans dat je ooit een tumor krijgt of iets dergelijks dramatisch toe neemt als je een iPhone die constant in verbinding staat met internet in je zak hebt, want dan denk ik er toch maar over om internet voortaan maar uit te zetten... Ik ben er van overtuigt dat over 10 jaar de kans dat je dood gaat aan een kwaadaardige tumor ongeveer 1% is maar toch heb ik niet bepaald veel zin om dit risico te wagen. Heeft iemand een idee?

De mensen die er daadwerkelijk last van krijgen is miniem denk je echt dar je een tumor zo snel krijgt? ik denk dat de kans 0,0000 is ookal heb je het constant aan. ik heb sowieso 3g en Wi-Fi altijd een geen last geen piep geen trillingen...

DouweM 14-07-09 23:24

En een jailbreak kan hier onmogelijk iets mee te maken hebben...

Michiel93 15-07-09 00:22

@Peterte. Als de straling die je ontvangt verdubbelt omdat je een iPhone in je zak hebt zitten is het toch ook zo dat de kans dat je er iets aan over houd 2x zo groot?? Of ben ik nou gek

S¡mon 15-07-09 00:27

Is een beetje gek dat je hand dan tintelt, ligt niet perse aan de straling. Misschien heb je wel koude handen, en als je iPhone wat warmer word worden je koude warmen ook opgewarmd (dan voel je ze dus ook tintelen). De straling is net zoveel als met iedere andere telefoon (in Europa moet het tenminste aan een heleboel eisen voldoen voordat ze het mogen verkopen - word dus wel goed getest).

Je hand gaat niet tintelen van straling, misschien weet je het niet, maar nu je dit leest zit je ook in straling. Dit kan van een Wi-fi netwerk zijn (of die van de buren), van iemand die bij de buren aan het bellen is... je computer. Tja.

En dat nu iedereen het voelt is ook onzin, dat is net zoals ze zeggen "Aanstaande maandag is er een grote luizencontrole" en op dat moment krijg je jeuk aan je hoofd... (niet omdat je luizen hebt, maar gewoon je er aan denkt)

S¡mon 15-07-09 00:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 (Bericht 323534)
Het is wel degelijk mogelijk, zie hier..
Zelf heb ik er gelukkig geen last van :D

Suggestief. Er staat dat hij denkt dat het straling is, maar er staat nergens dat het klopt.

Ik kan ook in een krant zetten "'Obama is geen Amerikaan!'" en dan daaronder een heel verhaal zetten, en dan erachter "Maar, dat denk ik!". Als ik mijn hand op de computer leg voel ik het ook trillen, is dit straling? Nee, de computer is gewoon bezig (koeling, data wijzigen etc. etc.)

Michiel93 15-07-09 01:53

Uit beton komt ook straling :-) dus iedereen die in een betonnen huis woont krijgt tumoren :P... Nee nja ik zou em resetten terug naar de non Jailbreak kijken Wat hij dan doet. Als ie het nog steeds heeft terug naar de winkel kijken wat ze er daar van zeggen.

sjowol 15-07-09 02:10

toch mooi dat iedereen hier niet gelooft dat die straling schadelijk is... echt zo naief?
persoonlijk denk ik dat het weldegelijk schadelijk is, alleen ik probeer daar zo min mogelijk aan te denken... buiten lopen met al die uitlaatgassen is ook schadelijk, zo ook onder een electriciteitsmast wonen, maar volgens de regering kan dat alles natuurlijk ook geen kwaad...

Michiel93 15-07-09 12:10

Straling is gewoon schadelijk wat voor straling dan ook.

iScorpio 15-07-09 12:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michiel93 (Bericht 324437)
Straling is gewoon schadelijk wat voor straling dan ook.

Vandaar dat we ook allemaal 'ziek' worden van de radio en TV signalen door de lucht ;)

putiwan 15-07-09 13:46

Ik heb m'n verhaal enkele posts geleden al gedaan... Nu ben ik gisteren eens naar de mobistar winkel gestapt, maar zoals verwacht weten die mannen niks meer, en is het enige dat ze kunnen zeggen dat hij hem wel wil binnen geven om eens te laten nakijken. Maar volgens mij is dit een software probleem, dus ga ik het nog even zelf uitzoeken.

Nu, gisterenavond zat ik nog wat aan m'n instellingen te prutsen (batterij was op dat moment 66%, na 2u gebruikt te hebben). Ik heb onderandere berichtgeving uitgezet (daar stonden ebuddy en een pokerspel in), en de batterij heeft nog 3u op 66% gestaan!!

Ik dus mega content... Ik stak hem dan deze nacht terug in het stopcontact, haalde hem er deze ochtend uit om 10u, en hij heeft op dit ogenblik nog maar 67% over, terwijl ik er niks mee gedaan heb, en hij geeft een gebruikerstijd van 1.30h weer!

Ik snap er echt niets meer van!

Dyna20 23-07-09 17:52

Na uitschakelen van Push berichten, merk ik er niks meer van en mijn batterij gaat een dag langer mee.

Trax 29-07-09 13:34

De laatste tijd hoor je veel van gsm straling dat ******s en tumoren zou kunnen aanwakkeren, vandaag mijn vraag. Mijn gsm ligt meestal op mijn nachtkastje, dus vlakbij mijn hoofd (doet dienst als wekker) die straling is dus heel de nacht vlakbij.

Als ik hem echter op vliegtuigmodus zet, is er dag nog steeds straling? Want als je een iphone volledig afzet werkt ook het alarm niet meer (in tegenstelling tot de meeste andere gsm's)

Dus zet ik hem best in vliegtuigmodus, of heeft dit toch helemaal geen nut?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:53.