iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone camera (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/39457-iphone-camera.html)

DertKesh 13-07-09 21:00

iPhone camera
 
Hallo,

ik heb een 3GS iphone. Toen deze met purplera1in gejailbreaked/unlocked was had ik dit niet, maar sinds ik redsn0w heb gebruikt komt die steeds voor.

Als ik op de camera knop klik dan krijg ik steeds die ene irritante melding:
Camera wil uw huidige locatie gebruiken... sta niet toe / ok

als ik op 1 van die 2 klik dan verdwijnt het, als ik een foto maak, deze verwijder en op gereed klik dan verschijnt het niet. Maar zodra ik op de home-knop klik en vervolgens weer op de camera knop klik dan verschijnt die melding weer.

Nog meer mensen die daar last van hebben of hier een oplossing voor hebben?
Als ik locatie voorzieningen uitschakel via instellingen/algemeen, dan krijg ik die irritante melding niet meer maar dan werkt kompas niet meer, er wordt dan gevraagd om deze weer aan te zetten.

LuigiStyla 13-07-09 22:45

Ga even naar instellingen-algemeen, onderaan herstel alle instellingen, druk voortaan op OK als je de melding krijgt, en na een paar keer krijg je de melding om GPS te activeren (locatievoorzieningen) niet meer.

DertKesh 13-07-09 23:19

Ik heb even alle instellingen herstellen gedaan. Het is niet zo dat ik steeds een melding krijg om locatie voorziening aan/uit te zetten maar om het wel of niet toe te staan om mijn locatie te bepalen, als ik mijn camera aanzet.

resultaat van alles herstellen:
Nog steeds die irritante melding om het wel of niet toe te staan (locatie bepaling), ik snap niet wat camera met locatie bepaling te maken heeft.


Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LuigiStyla (Bericht 323611)
Ga even naar instellingen-algemeen, onderaan herstel alle instellingen, druk voortaan op OK als je de melding krijgt, en na een paar keer krijg je de melding om GPS te activeren (locatievoorzieningen) niet meer.


Undertaxxx 13-07-09 23:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DertKesh (Bericht 323623)
ik snap niet wat camera met locatie bepaling te maken heeft.

Voor geotagging, zo worden foto's van gps coördinaten voorzien om achteraf te kunnen nagaan waar exact de foto genomen is.

DertKesh 13-07-09 23:56

Hallo,

weet jij misschien ook waarom ik steeds maar weer die melding krijg als ik op de camera knop klik? Want 1x hoort genoeg te zijn toch? Want toen mijn iphone met purplera1n gejailbreaked en unlocked was toen had ik dat niet met mijn camera, sinds ik redsn0w gebruikt heb wel.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Undertaxxx (Bericht 323631)
Voor geotagging, zo worden foto's van gps coördinaten voorzien om achteraf te kunnen nagaan waar exact de foto genomen is.


Undertaxxx 14-07-09 00:00

Probeer even in instellingen de optie "locatievoorziening" uit te schakelen, herstart daarna even je iPhone en schakel de optie weer aan. Probeer nog eens even naar de camera te gaan en klik de melding weg, sluit en open de camera nog eens om te zien of de melding nog verschijnt.

PS: Je kan uiteraard altijd locatievoorziening laten uitstaan dan krijg je sowieso de melding niet, maar dan heb je uiteraard nergens nog locatie bepaling.

DertKesh 14-07-09 00:15

Ik heb nu even gekeken en vreemd genoeg krijg ik die melding niet meer. (ik heb niet gedaan wat jij hierboven hebt verteld aangezien het nu (voorlopig) is opgelost). Als het weer gebeurt dan zal ik dat toepassen.

ruffian 17-12-09 00:01

In veel programma's krijg ik nog de vraag of ik de locatiebepaling toe wil staan.
Dit hoef voor mij niet steeds opnieuw hoe kan ik dit uitschakelen?

Als ik het in het geheel uitschakel werkt Google Maps niet (die gebruik ik toch vaak) en op diverse fora (en ook hierboven) staat locatiebepaling uitschakelen, reboten en weer inschakelen daarna zou die het moeten onthouden als je 1x op nee hebt gedrukt.

Zodra ik hem weer aanzet staat de locatiebepaling op Ja dus dit aanpassen kan al niet en ik blijf continue de melding krijgen of ik het toch niet wil. (Mijn iPhone is JB)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:45.