iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Aantal tekens in sms (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/3961-aantal-tekens-sms.html)

Lizzy 21-12-07 22:51

Aantal tekens in sms
 
Is er een programma waarmee je kan zien hoeveel tekens er in je smsje staan voor je hem verzendt? Ik heb geen zin om iedere keer de tekens te gaan tellen en typ nu steeds net even teveel waardoor ik een dubbel zo hoge sms rekening heb.

Ik heb trouwens wel begrepen dat het niet standaard op de iPhone zit omdat amerikaanse providers een vaste prijs rekenen voor 1 smsje ongeacht de lengte ervan.

Alvast bedankt!

Amp. 21-12-07 22:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lizzy (Bericht 30479)
Is er een programma waarmee je kan zien hoeveel tekens er in je smsje staan voor je hem verzendt? Ik heb geen zin om iedere keer de tekens te gaan tellen en typ nu steeds net even teveel waardoor ik een dubbel zo hoge sms rekening heb.

Ik heb trouwens wel begrepen dat het niet standaard op de iPhone zit omdat amerikaanse providers een vaste prijs rekenen voor 1 smsje ongeacht de lengte ervan.

Alvast bedankt!

kan je niet gewoon je smsjes kort houden? 160 tekens is.. iets meer dan 30 woorden (als je 5 letters per woord neemt)

dutran 22-12-07 00:11

installeer smsD,

kan je aantal tekens zien en je kan individuele smsjes wissen.
via installer eerst ucl installeren en dan smsd instaleren en dan die ucl verwijderen.

Alexx 09-06-08 10:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dutran (Bericht 30500)
installeer smsD,

kan je aantal tekens zien en je kan individuele smsjes wissen.
via installer eerst ucl installeren en dan smsd instaleren en dan die ucl verwijderen.


ucl kan ik niet vinden in de installer wel Ulctl .....same ?
Die smsD doet het niet zonder een andere app begrijp ik ( bij mij doet hij in ieder geval niks.
Kan je me helpen, aantal teken per sms is wel zo handig.
Thanx

Bomans 09-06-08 10:24

bitesms heeft ook een tekenteller.

Alexx 09-06-08 10:59

bitesms
 
volgens mij moet je bij bitesms een internet verbinding hebben om je sms-jes te laten versturen.....zo'n abbo heb ik niet

Bomans 09-06-08 11:19

Je kan ook gewoon selecteren om via je eigen provider te sturen.
Dan heb je geen verbinding nodig met internet.

Alexx 09-06-08 11:55

teller op bitesms
 
Ik heb eindelijk de teller gevonden die (pas) aan het einde van het smsje actief wordt!
Thanx

L-axe-effect 09-06-08 22:17

Wil je ook vertellen welke dit dan is? Want ik ben hier ook naar op zoek!
En misschien wel meerdere mensen!

Alvast bedankt

Alexx 10-06-08 21:33

https://forum.iculture.nl/f1/ip...-new-post.html

op bovenstaande link had ik al op deze vraag gereageerd....
maar hier nog eens:
de app bitesms via installer binnenhalen... klaar is kees

vaughn 11-06-08 13:14

Overigens om die SMSD werkend te krijgen moet het volgende even in een console typen;

ln -s /var/mobile/Library/AddressBook /var/root/Library/
ln -s /var/mobile/Library/CallHistory /var/root/Library/
ln -s /var/mobile/Library/SMS /var/root/Library/

Het heeft mij veel tijd gekost te ontdekken waarom SMSD steeds terugsprong naar
het springboard. Het is uiteraard slecht van die lui van SMSD dat het nog steeds niet gefixed is in de updates van dit verder fijn SMS programmaatje....

kneep 20-06-08 11:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vaughn (Bericht 125759)
Overigens om die SMSD werkend te krijgen moet het volgende even in een console typen;

ln -s /var/mobile/Library/AddressBook /var/root/Library/
ln -s /var/mobile/Library/CallHistory /var/root/Library/
ln -s /var/mobile/Library/SMS /var/root/Library/

Het heeft mij veel tijd gekost te ontdekken waarom SMSD steeds terugsprong naar
het springboard. Het is uiteraard slecht van die lui van SMSD dat het nog steeds niet gefixed is in de updates van dit verder fijn SMS programmaatje....

Kun je dat ln -s ook weer ongedaan maken, want ik krijg nu heel de tijd een dubbele notification wanneer ik 1 smsje binnen krijg...heb inmiddels SMSD wel verwijderd, vond hm toch niet zo makkelijk werken.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:40.