//

Mogelijke oplossing voor mensen met batterij problemen, warme iphones, enz...

Mogelijke oplossing voor mensen met batterij problemen, warme iphones, enz... discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Als je ook het probleem hebt dat je Iphone (3GS) warm wordt, constant signalen uitzendt (dat hoor je in de buurt van luidsprekers) en daardoor ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 16-07-09, 17:03
putiwan putiwan is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 18
Standaard Mogelijke oplossing voor mensen met batterij problemen, warme iphones, enz...

Als je ook het probleem hebt dat je Iphone (3GS) warm wordt, constant signalen uitzendt (dat hoor je in de buurt van luidsprekers) en daardoor (volgens mij) de batterij op 4-5u tijd doet leeglopen kan dit misschien de oplossing zijn.

Na het downloaden van bepaalde apps krijg je de extra instelling "berichtgeving".
Nadat ik deze uitgezet EN DE IPHONE HERSTART had, werkte de batterij terug zoals het zou moeten. Zo staat de batterij nu bvb na een dik halfuurtje spelletjes spelen, 2 telefoon gesprekken en een paar smsn nog op 85% (GEBRUIK: 1h2m) en STAND-BY 4h15m

Verder staat ook push en fetch uit, Wi-Fi staat aan.

Ik ben blij dat ik van m'n probleem verlost ben, laat weten als het werkt, zo hebben andere mensen er misschien ook wat aan.

Groeten en succes.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 16-07-09, 17:35
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Idd , was me ook al opgevallen.
  #3  
Oud 16-07-09, 21:11
waalboer waalboer is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Houten
Berichten: 103
Standaard

Moet me telefoon ook altijd 2 a 3x per dag opladen:S IS echt niet normaal. Haal maar 1x per uur gegevens binnen.
  #4  
Oud 16-07-09, 22:37
Berten.. Berten.. is offline
• iOS 7.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Wuustwezel
Berichten: 48
Standaard

Heej man bedankt! Ik was al tot de conclusie gekomen dat het snel leeglopen van mijn iPhone het gevolg was van het constant uitzenden van signalen en dus ook het kraken. Maar ik zag geen oplossing. Het kraken van de boxen is al voorbij dus ik hoop dat de batterij het nu ook langer zal volhouden. Ik ga hem deze nacht laten opladen en dan zullen we morgen wel zien wat dat geeft. Alvast bedankt!
  #5  
Oud 17-07-09, 09:51
TMSTT TMSTT is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Belgie
Berichten: 288
Standaard

heb ook het probleem, gisteren binnen de 3 uur leeg, gisterenavond helemaal gereset, vandaag sta ik na dik 2 uur nog op 45% terwijl ik er niets mee gedaan heb, ik heb nu berichtgeving op 'uit' gezet, nu opnieuw opstarten, en dan hopen dat het werkt!
ik laat nog iets weten!
  #6  
Oud 17-07-09, 10:40
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Berichtgeving (push notification?) uitzetten lijkt me meer een workaround dan een oplossing...
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #7  
Oud 17-07-09, 10:47
TMSTT TMSTT is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Belgie
Berichten: 288
Standaard

staat ook al uit ... in 45 minuten in mijn batterij weer 8% gedaald terwijl ik gewoon zit te werken en ik niet eens mijn iPhone gebruik... Er staat niets op, Wi-Fi, 3G, push, berichtgeving, zelfs mijn internetinstellingen veranderd zodat er geen verbinding kan gemaakt worden met het internet...
  #8  
Oud 17-07-09, 11:15
matsombo matsombo is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 10
Standaard

sinds eergisteren net hetzelfde probleem, en wanneer ik m'n iphone (3G) aansluit aan een oplader wordt hij ook erg warm en daalt het batterijpercentage zelfs.

edit: het uitschakelen van berichtgeving en de herstart verhelpen alleszins het kraken van mijn boxen en hij laadt nu ook terug op zonder warm te worden.
Bedankt voor de oplossing, hopelijk wordt dit probleem nog verholpen, want het is maar pover dat je die berichtgeving dus niet kan gebruiken zonder je iphone constant aan een stroombron te hangen.
  #9  
Oud 17-07-09, 16:38
TMSTT TMSTT is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Belgie
Berichten: 288
Standaard

nu lijkt alles normaal te zijn, zowat alles staat af nu, en mijn batterij gaat terug normaal mee, vanaf nu alles één voor één terug beginnen inschakelen, en dan zal ik hopelijk zien wat het probleem is!
  #10  
Oud 17-07-09, 18:14
Berten.. Berten.. is offline
• iOS 7.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Wuustwezel
Berichten: 48
Standaard

Ik heb hem vandenacht volledig opgeladen en we zijn nu bijna een dag verder en hij staat op 86%. Dit zou betekenen dat hij langer zal meegaan dan de vorige FW's, maar toch maar afwachten.
  #11  
Oud 19-07-09, 01:12
Defke_007 Defke_007 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 3
Standaard

Hello, ik had vorige week hetzelfde aan de hand. Maar ik had ebuddy geïnstalleerd. Daarvoor had ik nooit eerder problemen gehad met de levensduur van mijn batterij. Moest je dit dus geinstalleerd hebben, onmiddellyk eraf gooien is de oplossing. Greetz def
  #12  
Oud 19-07-09, 14:50
putiwan putiwan is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 18
Standaard

Inderdaad, omdat ebuddy de optie "berichtgeving" laat zien bij instellingen. Volgens mij kan je ebuddy wel gebruiken, zolang je maar zorgt dat berichtgeving uit staat. Ik moet het wel nog eens testen.
  #13  
Oud 19-07-09, 16:43
kal_el kal_el is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 510
Standaard

bij mij staat alles aan:
push
mail haal ik ieder kwartier automatisch op
bluetooth staat aan
Wi-Fi altijd aan

nu is m'n batterij 70% na een dikke 4 uur gebruikstijd en 1dag en 17 uur op standby.
Snap niet dat er zoveel verschil kan zitten in batterijen?
iPhone 3G trouwens
  #14  
Oud 19-07-09, 17:32
thespirit thespirit is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 145
Standaard

hier ook hoor.
gejailbreakte 3g met 5 uur en 57 minuten gebruik en batterij op 83%

zeker een uur gegamed en een hoop geinternet.

push staat aan, check mail ieder uur, wiffi aan, 3g aan.

heb blijkbaar dus geen maandagochtend batterij.
  #15  
Oud 19-07-09, 17:40
kal_el kal_el is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thespirit Bekijk bericht
hier ook hoor.
gejailbreakte 3g met 5 uur en 57 minuten gebruik en batterij op 83%

zeker een uur gegamed en een hoop geinternet.

push staat aan, check mail ieder uur, wiffi aan, 3g aan.

heb blijkbaar dus geen maandagochtend batterij.
ik gelukkig ook niet, mijn vorige ook niet (is net nieuwe want was binnengegeven in reparatie)

dus ikr aad al die batterij-probleem mensen aan hun iPhone binnen te geven.
Vriend van me heeft ook een maandagochtendbatterij(wat een mooi woord) en die heeft dadelijk een nieuwe gekregen
  #16  
Oud 20-07-09, 18:52
digitrich's schermafbeelding
digitrich digitrich is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Brugge (BE)
Berichten: 33
Stuur een bericht via MSN naar digitrich
Standaard

iPhone 2G 16GB UK model hier.
Met de 2.2.1 erop hield mijn batterij het heeeel lang vol ook bij intensief gebruik;
ik game, internet en bekijk veel youtube en volledige films. De laatste doe ik altijd wel met hoofdtelefoon wat een heel stuk scheelt in batterij verbruik. In standby ging batterij met gemak 4 - 5 dagen mee, bij gewoon intensief gebruik met gemak 2 volle dagen en een nacht.

Vrijdag de 3.0 erop geplaatst. Batterij was volledig opgeladen 's avonds, daarna gans de nacht (ongeveer 6uur) op nachtkastje gelegen in standby; batterij nog 40% resterend.
Ik dacht dat ik nog droomde. Dit is onwerkelijk, voorheen met geen enkele firmware dit probleem gehad, ook als was het toen bij sommige wel een issue.
Als ik het toestel bij speakers hou dan hoor ik ook continue het gezoem, na het uitschakelen van de nieuwe 'berichtgeving' optie is dit voorbij en lijkt het al wat beter, maar zeker nog niet zoals het was op de 2.2.1.

OPGELET 'berichtgeving' optie is niet de 'push notification' optie dit zijn twee verschillende instellingen. Laatstgenoemde ligt ook af bij mij, gebruik ik niet.

Bluetooth staat uit, 'vraag om verbinding' bij Wi-Fi staat ook uit.
Eens benieuwd hoe het evolueren zal.
__________________
You can't depend on your eyes when your imagination is out of focus.
  #17  
Oud 21-07-09, 23:20
digitrich's schermafbeelding
digitrich digitrich is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Brugge (BE)
Berichten: 33
Stuur een bericht via MSN naar digitrich
Standaard

Eventjes niet onbelangrijke update sinds mijn laatste post hierboven; mijn batterij doet het weer net zoals vroeger; uitstekend dus!
Het enige wat ik nog extra gedaan heb is de batterij een volledige nacht laten opladen op de netstroom adaptor. Naar mijn gevoel is er een groot verschil tussen het opladen via USB en netstroom, wie niet precies hoe of wat, maar ik heb de indruk dat een batterij bij 100% opgeladen via netstroom langer meegaat dan wanneer hij 100% opgeladen is via de USB poort van m'n PowerBook. Natuurlijk kan dit inderdaad een valse indruk zijn.

Mijn conclussie als je batterij na de update naar 3.0 opeens heel snel leegloopt zonde dat je iets abnormaals doet:
- de nieuwe functie "berichtgeving" uitschakelen
- iPhone herstarten
- nachtje opladen via netstroom

Laatst gewijzigd door digitrich; 21-07-09 om 23:21. Reden: Woordje toegevoegd
  #18  
Oud 22-07-09, 00:24
putiwan putiwan is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 18
Standaard

Mss slotje op zetten? Volgens mij hebben we de oplossing voor vele mensen gevonden!
  #19  
Oud 27-07-09, 13:39
DKKKK DKKKK is offline
• iOS 6.1.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 102
Standaard

Mijn batterij wordt heel erg warm als ik Star Defence speel. Verder nooit problemen, zou het veel kwaad kunnen? Durf het nu niet echt te spelen, ik moet nog twee jaar met dat ding
  #20  
Oud 28-07-09, 17:36
Data's schermafbeelding
Data Data is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 65
Standaard

Bij mij is het feitelijk alleen push uit zetten bij instellingen mail cotacten enz, en dan is me batterij weer ok, op mijn 2g usa model, maar dat is toch geen oplossing!

Ik wil push graag aan hebben staan zoals het bedoeld is, de vraag is dus wat is het probleem/oorzaak dat ik push niet meer aan kan laten staan.

Komt dit door de jailbrake en unlock of heeft het een andere oorzaak?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Mogelijke oplossing!! JuniorC Jailbreak 3 23-12-10 19:04
iPhone: Mogelijke Oplossing voor Netwerk Dekking Sn3ak3r Jailbreak 12 28-10-09 22:50
oplossing voor problemen met e-mail servers vodafone Dutch_guy Vodafone 0 16-07-09 15:56
Adresboek synchronisatie met iTunes problemen (Mogelijke oplossing) Jordie Segers iTunes 0 11-11-08 23:14

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:49.