iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   batterij eerste keer (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/39806-batterij-eerste-keer.html)

baddy 16-07-09 18:25

batterij eerste keer
 
Hallo,

Is het zo dat als je een nieuwe iphone hebt dat je de batterij een dag lang moet opladen?

apotheosis 16-07-09 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baddy (Bericht 325244)
Hallo,

Is het zo dat als je een nieuwe iphone hebt dat je de batterij een dag lang moet opladen?

Velen beweren dat dit allemaal niet meer hoeft en moet,ieder zijn ding maar ik blijf hetzelfde doen als vroeger;altijd de eerste malen volledig plat laten lopen en dan nadien 12tal uur in de stekker.
Best via stopcontact opladen.

baddy 16-07-09 18:35

Ik heb hem nu leeg laten lopen en zal hem nu een dag aan de lader doen. Aangezien de batterij binnen 4 a 5 uur al leeg was! Mocht morgen hetzelfde weer gebeuren dan ga zal ik em omruilen

apotheosis 16-07-09 19:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baddy (Bericht 325249)
Ik heb hem nu leeg laten lopen en zal hem nu een dag aan de lader doen. Aangezien de batterij binnen 4 a 5 uur al leeg was! Mocht morgen hetzelfde weer gebeuren dan ga zal ik em omruilen

Lees hier dus eerst eens de uitleg van hoe dit eventueel kan opgelost worden.Je bent niet de enige die dit voor heeft en bij heel wat van deze is dat probleem nu opgelost.

Houd er rekening dus mee er bv een aantal apps bij zijn die zeg maar slecht zijn voor je batterij + als je lang games speelt,navigatie gebruikt of internet deze sowieso geen 20 uren zal meegaan.

Maar als je er niet al teveel aan komt aan die iphone dan moet deze minstens 2 dagen zelfs meegaan tot zelfs 3 en uitzonderlijk 4 dagen.

ControlSje 16-07-09 19:05

Ik denk dat apotheosis vergeten is de link te kopiëren ;)

baddy 17-07-09 11:43

Nja heb alles uit en na een uur al 20% leeg, kheb em nog geeneens een week zal ik hem omruilen?

Undertaxxx 17-07-09 11:59

 Batterij helemaal opladen dat deze 100% is en het stekkertje verschijnt in plaats van het bliksem teken.

 Daarna laat je de batterij helemaal leeg lopen, dus zolang de iPhone gebruiken tot hij echt uitvalt tijdens het gebruik.

 Nu de iPhone nog eens helemaal opladen en je batterij verbruik zou een pak beter moeten worden en alsook nauwkeuriger weergegeven worden.

baddy 17-07-09 19:08

Heb ik gedaan maja nog steeds Hetzelfde

WDS001 17-07-09 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baddy (Bericht 325556)
Nja heb alles uit en na een uur al 20% leeg, kheb em nog geeneens een week zal ik hem omruilen?

Mja, wat doe je op dat uur? Staat hij gewoon op standby of ben je er constant mee bezig?

baddy 17-07-09 19:18

2uur bezig heel ff gegamed en voor de rest normaal en heb nu 46%

WDS001 17-07-09 19:19

Tjah.. wat is normaal? Als je hem 2 uur intensief gebruikt is het goed mogelijk dat je nu al aan 46% bent..

baddy 17-07-09 19:21

Nja niet echt beetje safari beetje tappe thats it

baddy 17-07-09 19:24

Paar min nu op deze forum en weer 2 naar beneden

WDS001 17-07-09 19:25

Het is natuurlijk moeilijk te beoordelen hé..
Als je 2 uur op safari hebt gezeten is het goed mogelijk dat je batterij op 46% is..

Als je er echt last van hebt omdat de batterij supersnel leeg is kan je hem nog steeds terugbrengen natuurlijk, maar of dat veel gaat uithalen..

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baddy (Bericht 325808)
Paar min nu op deze forum en weer 2 naar beneden

Dat is normaal denk ik.. Bij mij is het niet anders :)

MaartenRaemakers 20-07-09 13:07

Heb hetzelfde voor, vrijdag iphone gaan halen volledig laten plat gaan. een nacht opgeladen. heb zaterdag veel gespeeld met de iphone en was 's avonds terug plat. das normaal dacht ik. zondag zelfde maar toen had ik niet veel gespeeld. Nu laad ik hem vanacht terug op dus altijd netjes laten leeggaan en dan opladen. om 9u uitgetrokken en om 11 had ik nog 15%. heeft altijd op standby gestaan. Buiten 1 maal e-mail bekeken (15min)

Dit is toch niet normaal denk ik...

Kevin 27-05-11 13:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaartenRaemakers (Bericht 326946)
Heb hetzelfde voor, vrijdag iphone gaan halen volledig laten plat gaan. een nacht opgeladen. heb zaterdag veel gespeeld met de iphone en was 's avonds terug plat. das normaal dacht ik. zondag zelfde maar toen had ik niet veel gespeeld. Nu laad ik hem vanacht terug op dus altijd netjes laten leeggaan en dan opladen. om 9u uitgetrokken en om 11 had ik nog 15%. heeft altijd op standby gestaan. Buiten 1 maal e-mail bekeken (15min)

Dit is toch niet normaal denk ik...

Dat is inderdaad niet normaal, ik heb exact hetzelfde. Ik heb een vriendengroep waar bijna iedereen met een iPhone zit (zowel 3GS als 4) en bij hen gaat de batterij enorm lang mee.
Mijn kameraden zitten constant op safari en daar gaat nauwelijks percentage van af!
Als ik vraag naar hoelang ze zo weg kunnen dan zeggen ze allemaal een goeie 3 dagen met intensief gebruik van internet en apps. 4 dagens als we het rustig aan doen.
Als je alles uitschakelt (buiten vliegtuigmodus) ong. 10 dagen.


Als ik dit vergelijk met mijn iPhone, intensief gebruik 5 uur. Alles uit (buiten vliegtuigmodus) 3,5 dagen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:00.