//

iPhone maakt ongewenst verbinding met internet

iPhone maakt ongewenst verbinding met internet discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Mijn iPhone maakt ongewenst verbinding met internet ik heb 3G uitstaan, Dataroaming, Push, en Fetch staat op handmatig hij maakt zelfs verbinding als hij op ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 23-07-09, 11:30
KipNederland KipNederland is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 47
Standaard iPhone maakt ongewenst verbinding met internet

Mijn iPhone maakt ongewenst verbinding met internet
ik heb 3G uitstaan, Dataroaming, Push, en Fetch staat op handmatig
hij maakt zelfs verbinding als hij op lock staat
zeg maar hallo tegen mij hoge internet rekening
(dit is sinds OS 3.0 update)
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 23-07-09, 12:05
Nikky Nikky is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 5
Standaard

Hi,
Bij mij net hetzelfde maar vóór update naar 3.0
Spijtig ik kan je op technisch vlak niet helpen,
maar misschien kunnen we samen een potje huilen?
Veel succes met je zoektocht, en als je de oplossing weet, stuur je'm dan door? grtjs,
  #3  
Oud 23-07-09, 12:49
pclahsen's schermafbeelding
pclahsen pclahsen is offline
• iOS 6.1.3
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 606
Standaard

Wees ajb iets preciezer: ben je nu in het buitenland? Zo niet, hoezo merk je dan dat ie verbinding maakt? Aan je hoge rekening?

NB: 3G uitzetten heeft geen zin, gaat ie naar GPRS. Als je in het buitenland bent dataroaming uitschakelen. Je merkt pas in het buitenland dat je dan niet meer kunt internetten, dus denk niet dat er niets gebeurt als je in Nederland nog kunt internetten.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KipNederland Bekijk bericht
Mijn iPhone maakt ongewenst verbinding met internet
ik heb 3G uitstaan, Dataroaming, Push, en Fetch staat op handmatig
hij maakt zelfs verbinding als hij op lock staat
zeg maar hallo tegen mij hoge internet rekening
(dit is sinds OS 3.0 update)
  #4  
Oud 23-07-09, 13:42
Nikky Nikky is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 5
Standaard

Neen ben niet in buitenland, en dataroaming staat uit,
merk dataverbruik enkel aan mijn hoge faktuur, en die komt iedere maand pas achteraf. Ik begrijp er echt niks van
Hopelijk is de ellende gestopt na de blokkering van mijn abo databundel. t' is straf, ik durf mijn toestel bijna niet meer aan te raken, wat natuurlijk heel jammer is, en de rekeningen blijven maar binnenstromen... er is nu een onderzoek lopende, maar 'k probeer er niet te veel van te verwachten want betalen zal ik toch moeten doen, vrees ik
  #5  
Oud 23-07-09, 15:54
Frits Frits is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Wenen, Oostenrijk
Berichten: 244
Stuur een bericht via ICQ naar Frits Stuur een bericht via MSN naar Frits
Standaard

Je kan als je in het "binnenland" bent je internet NIET stopzetten zonder een jailbreak (bossprefs)...dusse OF jailbreaken..OF een databundle bij je iphone nemen..
  #6  
Oud 24-07-09, 09:00
pclahsen's schermafbeelding
pclahsen pclahsen is offline
• iOS 6.1.3
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 606
Standaard

Je zou nog tijdelijk de netwerksettings van je provider kunnen verwijderen (APN gegevens). Je kunt dan helemaal niet internetten, alleen maar bellen. Dit is een manier om internet uit te zetten zonder te jailbreaken. Je merkt dat je het goed hebt gedaan door een pagina te openen, krijg je een melding. Misschien even een oplossing voor de tussentijd?

Trouwens waarom heb je niet gewoon een internet bundeltje genomen? Ik heb hier in Nederland (via Vodafone) onbeperkt internet voor 9,50 per maand. Ook geen gezeur meer met hoge rekeningen (gemiddeld rekening van 55 euro p/m incl bellen en smsen). Deze bundels werken trouwens niet in het buitenland
  #7  
Oud 24-07-09, 21:49
KipNederland KipNederland is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 47
Standaard

wat is dit voor kutgrap van t-mobile, willen ze me een internet bundel aansmeren?
hij haalt ongevraagd mijn mail op, nieuwe updates? terwijl ik de apps niet eens open
en ik wil geen internet bundel, geen geld voor over. er bestaat Wi-Fi tegenwoordig!
mijn internet rekening groeit en groeit oleee !
  #8  
Oud 25-07-09, 07:50
Frits Frits is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Wenen, Oostenrijk
Berichten: 244
Stuur een bericht via ICQ naar Frits Stuur een bericht via MSN naar Frits
Standaard

hallo Kip,

OF je jailbreak je iphone alleen DAN kan je het uitzetten, OF je blijft verder betalen, jouw keuze, jouw geld
  #9  
Oud 13-02-10, 17:07
Ducatifool Ducatifool is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 6
Standaard

Hallo,
ik heb een 2g, jailbreak etc. KPN netwerk zonder internet. Krijg de afgelopen maanden nota's met internet gebruik waarbij volgens een vast patroon internet verbinding is. APN is leeg. Dataroaming is uit. Geen idee. Instellingen laten zien bij KPN shop die aangeven dat er theoretisch geen data verbinding kan zijn.
Zijn er app's bekend die volgens een patroon softwarematig contact maken ten gunste van derden??
Voorlopig weet ik het dus even niet en de KPN ook niet. Willen best kosten retourneren maar daarmee is probleem niet opgelost,.

Wi-Fi via thuisnetwerk
dataroaming uit
vpn niet geconfigureerd
mobiel data netwerk apn leeg
netwerk nl kpn
lijn kpn

kan locatievoorziening invloed hebben??

Jan
  #10  
Oud 15-02-10, 19:45
gosat gosat is offline
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 118
Standaard

Ga naar Disable EDGE/3G data on iPhone - iphonenodata.com - for free en download het certificaat
  #11  
Oud 16-02-10, 22:05
Ducatifool Ducatifool is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 6
Standaard

Bedankt voor de tip. Heb het geplaatst en zal laten horen of het probleem is opgelost.
  #12  
Oud 21-02-10, 10:54
ludoke1955 ludoke1955 is offline
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Belgie(Antwerpen)
Berichten: 6
Standaard certificaat

heb het certificaat gedownload,wat nu?
hoe krijg ik het op de iphone?
  #13  
Oud 23-02-10, 17:05
Ducatifool Ducatifool is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 6
Standaard

Vanaf plaatsen certificaat geen verandering meer in de hoeveelheid data op de nota. Werkt dus.
  #14  
Oud 09-03-10, 08:29
Grebbo Grebbo is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 2
Standaard

Ik krijg het ook niet voor elkaar om mijn data via 3G / EDGE uit te schakelen. Ik heb een 3G, 8GB, niet gejailbreaked, en officieel ge-unlocked via T-mobile. Er zit nu een Telfort kaart in.
Ik heb het volgende al geprobeerd:
- Disable EDGE/3G data on iPhone - iphonenodata.com - for free
- Unlockit - APN Changer for your iPhone (zowel "Disable data" en "Custom APN")
- Telfort settings file gedownload op Vodafone/KPN/Telfort settings voor je iPhone 3G/GS met firmware 3.0. Hierna kan je dan (foutieve) APN data invoeren bij Instellingen -> Algemeen -> Netwerk -> Mobiel dataverkeer (ja, ook bij firmware 3.1.3).

Hij blijft verbinding maken met internet. Ik moet alleen het jailbreaken en dan SBsettings of BossPrefs nog proberen, maar ik las dat dat niet waterdicht is.

Het blijft raar. Doe je alles legaal (dus unlocken), wordt er nergens ondersteuning geboden! Niet bij Apple, T-mobile en Telfort. En maar euries incasseren voor het ongewenste dataverkeer...

Zodra ik meer weet, post ik het.


Toevoeging na verder onderzoek:
Het blijkt dat de aanpassingen zoals boven beschreven prima werken, maar niet voor een Telfort kaart! Met een Vodaphone werkt het feilloos. Kaart er in, APN data aanpassen in 'Mobiel dataverkeer', et voila!

Met de Telfort kaart werkt het niet. Hij blijft verbinding maken, zelfs met foutieve data. Echter, als je in Instellingen -> Aanbieder (éénmalig) een paar keer wisselt tussen de verschillende aanbieders (t-mobile, Vodaphone, etc.) en als laatste weer 'automatisch' aanklikt, zou het ook met Telfort moeten werken. Echter moet je deze truc opnieuw doen als je je iPhone hebt uitgezet. De theorie hierachter weet ik niet zeker. Misschien heeft het te maken dat Telfort gebruikt maakt van het NL KPN netwerk.

Laatst gewijzigd door Grebbo; 10-03-10 om 10:12. Reden: Update na verder onderzoek
  #15  
Oud 09-03-10, 09:11
Iphone3Gs Iphone3Gs is offline
• iOS 5.1.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Zwolle
Berichten: 540
Standaard

SBSettings heeft bij mij goed geholpen toen ik in het Buitenland verbleef, dus dat kan een oplossing zijn probeer het eens zal ik zeggen nee heb je ja kun je altijd krijgen. Bossprefs heb ik zelf geen ervaring mee.
  #16  
Oud 10-03-10, 11:45
xXbijvanckXx xXbijvanckXx is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 34
Standaard

Ik gebruik nu maar een teleffon naast mijn iphone, ik gebruik SBSettings, heb van internet die Disable profiel ingesteld en een ander apn ingesteld. Nog steeds ben ik binnen 1 week 10,- prepaid kwijt. Kortom een iPhone prepaid kan niet tenzij je om de week 10.- wilt verspillen aan internet dat je niet verbruikt (ik gebruik alleen wi-fi).
  #17  
Oud 29-06-10, 14:57
poekie68 poekie68 is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 2
Standaard

Ik heb iets gelijkaardig voor met mijn iPhone3GS en iOS4.

Probeer eens je netwerkinstellingen te herstellen. Je bent wel al je paswoorden voor je draadloze connecties kwijt.
Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel Netwerkinstellingen
Ik heb de indruk dat het helpt. Ik heb bovenstaande net geprobeerd. Ik zal pas na een tijdje weten of het effectief helpt.
Na het herstel van de netwerkinstellingen, even de iPhone resetten: home en aan/uit-knop ingeduwd houden tot Apple logo weer verschijnt.

Laatst gewijzigd door poekie68; 29-06-10 om 15:32.
  #18  
Oud 29-06-10, 18:17
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

In iOS4 kun je toch alle mobiele data (dus niet Wi-Fi) blokkeren middels de switch "mobiele data" onder "dataroaming" uit te zetten? Wat doen jullie hier nou moeilijk? Je snapt toch wel dat zon smartphone continu in verbinding staat met internet, en dat '3G' uit zetten alleen maar de snelle variant van je data verbinding uit zet, maw nog wel via gprs verbonden is met internet?
Als je absoluut geen internet verbinding wilt door de apn gegevens foutief in te voeren, helpt dat niet. Je provider of simkaart herstelt zelf de juiste apn gegevens en bij sommige providers hoef je niet eens (correcte) apn gegevens ingevuld te hebben; dan is een gebruikersnaam en wachtwoord nie eens nodig...

Laatst gewijzigd door ballegooier; 29-06-10 om 18:20.
  #19  
Oud 30-06-10, 07:50
poekie68 poekie68 is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Je snapt toch wel dat zon smartphone continu in verbinding staat met internet
Neen, ik snap dat niet. Dat was niet zo in eerdere versies van het OS voor de iPhone. Als alle applicaties gesloten zijn, als alle push-diensten uitstaan en als je handmatig de mail ophaalt, dan nog wisselt mijn iPhone3GS met iOS 4 data uit, zonder ik ook maar iets doe. En ik gebruik EDGE, geen 3G. Dat dataverbruik snoept aan mijn databundel. Zelf heb ik geen probleem, want met Mobile Vikings heb ik 1GB data. Maar als hij data verbruikt, verbruikt hij ook batterij.

Dat gedrag is begonnen sinds ik iOS4 GM had geïnstalleerd op mijn iPhone3GS (op 9 juni). Daarvoor maakte de iPhone niet continu connecties.

Ja, je kan in iOS4 alle mobiele data uitzetten. Maar erg gebruiksvriendelijk is dat niet, telkens naar de instellingen te moeten gaan om data aan of uit te zetten.

De oplossing om de netwerkinstellingen te herstellen, helpt niet.
  #20  
Oud 13-08-10, 17:33
Cupcake Cupcake is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 7
Standaard

Ik wordt er gek van dat mijn iPhone altijd verbinding maakt met internet, want mijn oude abo(zonder internetbundel)is nog niet helemaal afgelopen.Dus kun je bij Disable EDGE/3G data on iPhone - iphonenodata.com - for free nog wel Wi-Fi-internet gebruiken? Of kun je dan helemaal niet internetten? En als ik contact heb met de Wi-Fi in huis, betaal ik dan ook?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
3G: wel internet/wel verbinding server, Wi-Fi: wel internet/geen verbinding met serve Pieter van Andes Wi-Fi 0 29-07-10 00:46
Iphone maakt geen verbinding met internet jeroeny40 iPhone algemeen 2 30-03-10 00:28
Iphone maakt verbinding met internet zonder dat ik het wil Colburners Archief 1 27-08-09 20:22
hoe weet ik of mijn Iphone verbinding maakt met internet? erikroeier iPhone algemeen 15 11-05-09 18:55
Iphone maakt ongevraagd verbinding met internet!? Gladiator Overige providers Nederland 2 18-10-08 14:10

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:58.