iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Mobiel datanetwerk niet zichtbaar verdwenen ? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/40385-mobiel-datanetwerk-niet-zichtbaar-verdwenen.html)

AJLA 25-07-09 20:50

Mobiel datanetwerk niet zichtbaar verdwenen ?
 
Ik zou graag op mijn iPhone (3GS 16GB belgie simlockvrij) de mms instellingen willen instellen op mijn iPhone van de provider BEN nu heb ik deze instellingen gevonden maar ik kan nergens Mobiel datanetwerk vinden op mijn iPhone. Onder algemeen -> netwerk -> staat hij er nergens bij.

ik heb op verschillende forums gezocht maar nergens een antwoord hoe ik Mobiel datanetwerk tevoorschijn kan toveren.

Iemand een tip voor mij?

alvast bedankt :)

ButcherJF 25-07-09 22:58

Werkt het niet via deze site?

AJLA 26-07-09 13:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF (Bericht 329456)
Werkt het niet via deze site?

Nope.. daar was het antwoord niet te vinden.. maar de aanhouder wint..!

BEN = T-Mobile en t-mobile heeft dat mooie datanetwerk verstopt op mijn simkaart want ik heb een belgische 3gs. Ik stopte er een kpn kaartje erin en daar kwam hij meteen tevoorschijn! dus simkaart eruit ben erin. Gegevens invullen en ja hoor mijn eerste MMS is net de deur uit! :D

bimi 01-04-10 12:03

Mobiele datanetwerk niet zichtbaar
 
He AJLA hoe heb je het nou gedaan?
Ik heb ook een abb via Ben (netwerk = T-mobile) en zie ook de schakelaar van mobiele datanetwerk niet staan onder de instellingen. Als ik mijn ben-simkaart in een andere telefoon stop, dan kan ik de internetinstellingen wel invoeren. Ik heb mijn iPhone3GS ook in Belgie gekocht....

Heb nu een internetabb lopen waar ik maandelijks voor moet betalen, maar kan niet op internet, irritant!

Wie kan mij helpen?!

F.L. 13-07-10 23:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bimi (Bericht 432861)
He AJLA hoe heb je het nou gedaan?
Ik heb ook een abb via Ben (netwerk = T-mobile) en zie ook de schakelaar van mobiele datanetwerk niet staan onder de instellingen. Als ik mijn ben-simkaart in een andere telefoon stop, dan kan ik de internetinstellingen wel invoeren. Ik heb mijn iPhone3GS ook in Belgie gekocht....

Heb nu een internetabb lopen waar ik maandelijks voor moet betalen, maar kan niet op internet, irritant!

Wie kan mij helpen?!



Heb je hier al een oplossing voor gevonden? Ik zit met de prepaid van ben namelijk ook met hetzelfde probleem! Zou heel chill zijn.
Gr

markzijlstra 14-07-10 10:28

Probeer het door middel van je oude simkaart eens, zie onderstaande omschrijving:

Heb je een simlock vrije iPhone, een BEN abonnement afgesloten en geen mobiel internet? Klopt. De “Mobiel datanetwerk” instellingen optie staat namelijk niet in het menu, terwijl je hier wel iets moet instellen. Hoe je dit kunt fixen lees je hieronder:
  • Haal je BEN simkaart er uit.
  • Stop je oude simkaart er weer in.
  • Ga naar Instellingen->Algemeen->Netwerk->Mobiel datanetwerk (Ja hij staat er nu wel).
  • Haal nu, terwijl je telefoon in dit scherm staat, de oude simkaart er uit.
  • Voer je BEN simkaart in.
  • Zet bij APN: internet.ben ga terug naar Netwerk, en klik op je home button.
  • Herstart je toestel (Gewoon uit en aanzetten).
  • Done!
Vraag niet hoe, maar het werkt…
Update: na een harde reboot zijn je settings alweer verdwenen. Niet de meest optimale instelling dus. Als alternatief kun je op je iPhone gaan naar: http://www.unlockit.co.nz en daar de stappen volgen. Hij maakt vervolgens een profiel voor je aan die je moet installeren. Dit werkt bij mij vooralsnog het beste.

edjohan 25-02-11 23:27

Hoi ik net een netwerkwissel gehad van simpel en krijg gratis een half jaar internet op mijn telefoon. Mijn Iphone is simlock vrije en hij is gejailbreakt.
Ik zit nou op het T-mobile netwerk.
Maar ik zou het zonde vinden dat ik daar niet van kan profiteren.
Ik heb thuis een draadloze internet verbinding dus die pakt hij uiteraard wel.
Ik heb het gene wat hier boven staat al geprobeerd maar dat hielp niet.
Wie weet er een oplossing voor mijn probleem?????.

juventus 21-04-11 20:14

hallo ik heb ook een Iphone 3 GS 16 gb en kan bovenstaande ook niet vinden
heb een abonnement bij simpel en moet de internet instellingen invoeren maar als ik via instellingen- algemeen- netwerk ga zie ik ook geen mobiele datanetwerk

sanne1975 23-04-11 10:03

Ik ben van t-mobile overgestapt naar simpel, en ik heb hetzelfde probleem als bovenstaanden. Geen 3G netwerk, ook niet als ik m'n oude kaartje erin stop. Ik kan gewoon geen mobiel datanetwerk instellen, niet via t-mobile en niet via simpel. Al meerder malen met simpel gebeld, steeds weer een andere oplossing gekregen en steeds niet werkend, laatste oplossing die ik kreeg was op met m'n iPhone naar de applestore te gaan en dan maar hopen dat zij het kunnen instellen voor mij. Ook heb ik via hun te horen gekregen dat er op hun site staat dat ze niet kunnen garanderen dat de 3g werkt op een iPhone 4, ik heb de dus suf gezocht maar er staat echt niks. En volgens hun ligt het niet kunnen instellen aan de nieuwe software en niet aan hun. Lekker dus, ik zit met een abb van 2 jaar met internet wat ik niet kan gebruiken, waar heb je dan een iPhone voor?? Zoals jullie begrijpen begin ik erg gefrustreerd te raken en plaats ik hierbij mijn noodkreet; is er iemand die hiermee kan helpen!!!!????????

bartthefirst 13-02-12 22:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door markzijlstra (Bericht 488999)
Als alternatief kun je op je iPhone gaan naar: http://www.unlockit.co.nz en daar de stappen volgen. Hij maakt vervolgens een profiel voor je aan die je moet installeren. Dit werkt bij mij vooralsnog het beste.

Via die website (via Wi-Fi internet op) unlockit.co.nz werkte het prima. Simpel de stappen volgen (custom APN) kon ik gewoon Simpel selecteren en profiel opslaan en het werkte 10 seconden werk.
Geweldig. Dank je wel.

Murdock24 14-02-12 00:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AJLA (Bericht 329583)
Nope.. daar was het antwoord niet te vinden.. maar de aanhouder wint..!

BEN = T-Mobile en t-mobile heeft dat mooie datanetwerk verstopt op mijn simkaart want ik heb een belgische 3gs. Ik stopte er een kpn kaartje erin en daar kwam hij meteen tevoorschijn! dus simkaart eruit ben erin. Gegevens invullen en ja hoor mijn eerste MMS is net de deur uit! :D

Veel te duur mms, gebruik whatsapp of viber, kan je gratis fotos zenden

ButcherJF 14-02-12 04:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Murdock24 (Bericht 770985)
Veel te duur mms, gebruik whatsapp of viber, kan je gratis fotos zenden

De post die je quote is van 26 juli 2009.... :eek: Toen bestond WhatsApp nog niet.

kim2908 01-03-12 20:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door markzijlstra (Bericht 488999)
Probeer het door middel van je oude simkaart eens, zie onderstaande omschrijving:

Heb je een simlock vrije iPhone, een BEN abonnement afgesloten en geen mobiel internet? Klopt. De “Mobiel datanetwerk” instellingen optie staat namelijk niet in het menu, terwijl je hier wel iets moet instellen. Hoe je dit kunt fixen lees je hieronder:
  • Haal je BEN simkaart er uit.
  • Stop je oude simkaart er weer in.
  • Ga naar Instellingen->Algemeen->Netwerk->Mobiel datanetwerk (Ja hij staat er nu wel).
  • Haal nu, terwijl je telefoon in dit scherm staat, de oude simkaart er uit.
  • Voer je BEN simkaart in.
  • Zet bij APN: internet.ben ga terug naar Netwerk, en klik op je home button.
  • Herstart je toestel (Gewoon uit en aanzetten).
  • Done!
Vraag niet hoe, maar het werkt…
Update: na een harde reboot zijn je settings alweer verdwenen. Niet de meest optimale instelling dus. Als alternatief kun je op je iPhone gaan naar: http://www.unlockit.co.nz en daar de stappen volgen. Hij maakt vervolgens een profiel voor je aan die je moet installeren. Dit werkt bij mij vooralsnog het beste.

Hoi,
Ik heb ook dat van unlockit gedaan, maar kan alsnog geen mms versturen.. Weet je ook hoe dat kan?
En wat is een harde reboot precies?
Ik weet dat reboot is dat je hem uitzet, maar hard??

Kim


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:10.