//

Mobiel datanetwerk niet zichtbaar verdwenen ?

Mobiel datanetwerk niet zichtbaar verdwenen ? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik zou graag op mijn iPhone (3GS 16GB belgie simlockvrij) de mms instellingen willen instellen op mijn iPhone van de provider BEN nu heb ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 25-07-09, 21:50
AJLA AJLA is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 20
Standaard Mobiel datanetwerk niet zichtbaar verdwenen ?

Ik zou graag op mijn iPhone (3GS 16GB belgie simlockvrij) de mms instellingen willen instellen op mijn iPhone van de provider BEN nu heb ik deze instellingen gevonden maar ik kan nergens Mobiel datanetwerk vinden op mijn iPhone. Onder algemeen -> netwerk -> staat hij er nergens bij.

ik heb op verschillende forums gezocht maar nergens een antwoord hoe ik Mobiel datanetwerk tevoorschijn kan toveren.

Iemand een tip voor mij?

alvast bedankt
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-07-09, 23:58
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Werkt het niet via deze site?
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #3  
Oud 26-07-09, 14:35
AJLA AJLA is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 20
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF Bekijk bericht
Werkt het niet via deze site?
Nope.. daar was het antwoord niet te vinden.. maar de aanhouder wint..!

BEN = T-Mobile en t-mobile heeft dat mooie datanetwerk verstopt op mijn simkaart want ik heb een belgische 3gs. Ik stopte er een kpn kaartje erin en daar kwam hij meteen tevoorschijn! dus simkaart eruit ben erin. Gegevens invullen en ja hoor mijn eerste MMS is net de deur uit!
  #4  
Oud 01-04-10, 13:03
bimi bimi is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 3
Standaard Mobiele datanetwerk niet zichtbaar

He AJLA hoe heb je het nou gedaan?
Ik heb ook een abb via Ben (netwerk = T-mobile) en zie ook de schakelaar van mobiele datanetwerk niet staan onder de instellingen. Als ik mijn ben-simkaart in een andere telefoon stop, dan kan ik de internetinstellingen wel invoeren. Ik heb mijn iPhone3GS ook in Belgie gekocht....

Heb nu een internetabb lopen waar ik maandelijks voor moet betalen, maar kan niet op internet, irritant!

Wie kan mij helpen?!
  #5  
Oud 14-07-10, 00:44
F.L. F.L. is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bimi Bekijk bericht
He AJLA hoe heb je het nou gedaan?
Ik heb ook een abb via Ben (netwerk = T-mobile) en zie ook de schakelaar van mobiele datanetwerk niet staan onder de instellingen. Als ik mijn ben-simkaart in een andere telefoon stop, dan kan ik de internetinstellingen wel invoeren. Ik heb mijn iPhone3GS ook in Belgie gekocht....

Heb nu een internetabb lopen waar ik maandelijks voor moet betalen, maar kan niet op internet, irritant!

Wie kan mij helpen?!


Heb je hier al een oplossing voor gevonden? Ik zit met de prepaid van ben namelijk ook met hetzelfde probleem! Zou heel chill zijn.
Gr
  #6  
Oud 14-07-10, 11:28
markzijlstra markzijlstra is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 102
Standaard

Probeer het door middel van je oude simkaart eens, zie onderstaande omschrijving:

Heb je een simlock vrije iPhone, een BEN abonnement afgesloten en geen mobiel internet? Klopt. De “Mobiel datanetwerk” instellingen optie staat namelijk niet in het menu, terwijl je hier wel iets moet instellen. Hoe je dit kunt fixen lees je hieronder:
  • Haal je BEN simkaart er uit.
  • Stop je oude simkaart er weer in.
  • Ga naar Instellingen->Algemeen->Netwerk->Mobiel datanetwerk (Ja hij staat er nu wel).
  • Haal nu, terwijl je telefoon in dit scherm staat, de oude simkaart er uit.
  • Voer je BEN simkaart in.
  • Zet bij APN: internet.ben ga terug naar Netwerk, en klik op je home button.
  • Herstart je toestel (Gewoon uit en aanzetten).
  • Done!
Vraag niet hoe, maar het werkt…
Update: na een harde reboot zijn je settings alweer verdwenen. Niet de meest optimale instelling dus. Als alternatief kun je op je iPhone gaan naar: http://www.unlockit.co.nz en daar de stappen volgen. Hij maakt vervolgens een profiel voor je aan die je moet installeren. Dit werkt bij mij vooralsnog het beste.
  #7  
Oud 26-02-11, 00:27
edjohan edjohan is offline
• iOS 8.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 18
Standaard

Hoi ik net een netwerkwissel gehad van simpel en krijg gratis een half jaar internet op mijn telefoon. Mijn Iphone is simlock vrije en hij is gejailbreakt.
Ik zit nou op het T-mobile netwerk.
Maar ik zou het zonde vinden dat ik daar niet van kan profiteren.
Ik heb thuis een draadloze internet verbinding dus die pakt hij uiteraard wel.
Ik heb het gene wat hier boven staat al geprobeerd maar dat hielp niet.
Wie weet er een oplossing voor mijn probleem?????.

Laatst gewijzigd door WDS001; 14-02-12 om 12:56. Reden: Tags weggehaald
  #8  
Oud 21-04-11, 21:14
juventus juventus is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 1
Standaard

hallo ik heb ook een Iphone 3 GS 16 gb en kan bovenstaande ook niet vinden
heb een abonnement bij simpel en moet de internet instellingen invoeren maar als ik via instellingen- algemeen- netwerk ga zie ik ook geen mobiele datanetwerk
  #9  
Oud 23-04-11, 11:03
sanne1975 sanne1975 is offline
• iOS 4.0.2
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Zandvoort
Berichten: 12
Standaard

Ik ben van t-mobile overgestapt naar simpel, en ik heb hetzelfde probleem als bovenstaanden. Geen 3G netwerk, ook niet als ik m'n oude kaartje erin stop. Ik kan gewoon geen mobiel datanetwerk instellen, niet via t-mobile en niet via simpel. Al meerder malen met simpel gebeld, steeds weer een andere oplossing gekregen en steeds niet werkend, laatste oplossing die ik kreeg was op met m'n iPhone naar de applestore te gaan en dan maar hopen dat zij het kunnen instellen voor mij. Ook heb ik via hun te horen gekregen dat er op hun site staat dat ze niet kunnen garanderen dat de 3g werkt op een iPhone 4, ik heb de dus suf gezocht maar er staat echt niks. En volgens hun ligt het niet kunnen instellen aan de nieuwe software en niet aan hun. Lekker dus, ik zit met een abb van 2 jaar met internet wat ik niet kan gebruiken, waar heb je dan een iPhone voor?? Zoals jullie begrijpen begin ik erg gefrustreerd te raken en plaats ik hierbij mijn noodkreet; is er iemand die hiermee kan helpen!!!!????????
  #10  
Oud 13-02-12, 23:35
bartthefirst bartthefirst is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door markzijlstra Bekijk bericht
Als alternatief kun je op je iPhone gaan naar: http://www.unlockit.co.nz en daar de stappen volgen. Hij maakt vervolgens een profiel voor je aan die je moet installeren. Dit werkt bij mij vooralsnog het beste.
Via die website (via Wi-Fi internet op) unlockit.co.nz werkte het prima. Simpel de stappen volgen (custom APN) kon ik gewoon Simpel selecteren en profiel opslaan en het werkte 10 seconden werk.
Geweldig. Dank je wel.
  #11  
Oud 14-02-12, 01:59
Murdock24 Murdock24 is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Locatie: Zottegem
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AJLA Bekijk bericht
Nope.. daar was het antwoord niet te vinden.. maar de aanhouder wint..!

BEN = T-Mobile en t-mobile heeft dat mooie datanetwerk verstopt op mijn simkaart want ik heb een belgische 3gs. Ik stopte er een kpn kaartje erin en daar kwam hij meteen tevoorschijn! dus simkaart eruit ben erin. Gegevens invullen en ja hoor mijn eerste MMS is net de deur uit!
Veel te duur mms, gebruik whatsapp of viber, kan je gratis fotos zenden
  #12  
Oud 14-02-12, 05:13
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Murdock24 Bekijk bericht
Veel te duur mms, gebruik whatsapp of viber, kan je gratis fotos zenden
De post die je quote is van 26 juli 2009.... Toen bestond WhatsApp nog niet.
  #13  
Oud 01-03-12, 21:52
kim2908 kim2908 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door markzijlstra Bekijk bericht
Probeer het door middel van je oude simkaart eens, zie onderstaande omschrijving:

Heb je een simlock vrije iPhone, een BEN abonnement afgesloten en geen mobiel internet? Klopt. De “Mobiel datanetwerk” instellingen optie staat namelijk niet in het menu, terwijl je hier wel iets moet instellen. Hoe je dit kunt fixen lees je hieronder:
  • Haal je BEN simkaart er uit.
  • Stop je oude simkaart er weer in.
  • Ga naar Instellingen->Algemeen->Netwerk->Mobiel datanetwerk (Ja hij staat er nu wel).
  • Haal nu, terwijl je telefoon in dit scherm staat, de oude simkaart er uit.
  • Voer je BEN simkaart in.
  • Zet bij APN: internet.ben ga terug naar Netwerk, en klik op je home button.
  • Herstart je toestel (Gewoon uit en aanzetten).
  • Done!
Vraag niet hoe, maar het werkt…
Update: na een harde reboot zijn je settings alweer verdwenen. Niet de meest optimale instelling dus. Als alternatief kun je op je iPhone gaan naar: http://www.unlockit.co.nz en daar de stappen volgen. Hij maakt vervolgens een profiel voor je aan die je moet installeren. Dit werkt bij mij vooralsnog het beste.
Hoi,
Ik heb ook dat van unlockit gedaan, maar kan alsnog geen mms versturen.. Weet je ook hoe dat kan?
En wat is een harde reboot precies?
Ik weet dat reboot is dat je hem uitzet, maar hard??

Kim
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mobiel Datanetwerk knop niet aanwezig Babii iPhone algemeen 5 13-02-12 23:36
Mobiel datanetwerk activeren niet mogelijk melding friemelke74 iPhone algemeen 22 07-04-11 16:31
Mobiel datanetwerk niet zichtbaar labo46 iPhone algemeen 13 01-04-10 13:49
mobiel datanetwerk activeren niet mogelijk T-MOBILE 3.1.2 Jappieh Odido (T-Mobile) 1 16-11-09 12:00
Mobiel datanetwerk niet mogelijk Smile Now Cry Later iPhone algemeen 7 09-10-09 23:12

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:57.